KPN Box 12 – Instellingen webinterface

  • 19 June 2020
  • 391 reacties
  • 178555 keer bekeken
KPN Box 12 –  Instellingen webinterface

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

391 reacties

Reputatie 1

Goed artikel. Ik heb net deze week de V12 ontvangen omdat de V10a blijkbaar defect was. Was even stoeien met de extra Wifi-punten omdat die een uurtje op 2.4 Ghz bleven hangen (ja, ik ben ongeduldig!). Dit artikel biedt een keurig overzicht van het nieuwe modem.

Het modem en de Wifi draait nu inmiddels goed. Waar ik nog niet achter ben is hoe ik in de webinterface kom voor het modem, zowel het oude wachtwoord (v10A) als het nieuwe wachtwoord (v12) werken niet.  Alternatief is waarschijnlijk om het modem nog eens te resetten naar de fabrieksinstellingen, maar dan moet ik weer overnieuw beginnen.

Dag, Ik heb een probleem omtrent het port forwarden. Ik heb het forum afgezocht en het probleem niet kunnen oplossen. Ik kan prima een regel toevoegen bij port forwarding en dat lijkt allemaal in orde. Echter komt de poort toch niet op open te staan als ik op yougetsignal kijk. 

Ik snap niet wat ik fout doe. 

 

Mijn setup thuis is de v12 box met 2 wifi punten waarvan 1 zender is en de andere een ontvanger. 

 

Het doel ervan is om een poort open te zetten voor een server van een spel. 

Reputatie 7

Verander het protocol eens in het gebruikte type i.p.v. TCP en UDP.

Welk type betreft het eigenlijk?

Draait de service die naar die poort luistert op die server?

De server draait op poort 11753 (TCP)

Reputatie 7

Wat voor een toepassing draait op TCP poort 11753?

Heb je nu het protocol in de port-forwarding op TCP gezet?

Wat zegt yougetsignal dan?

Het leek erop dat iets door mijn firewall werd geblokkeerd. Heb een aparte rule toegevoegd en nu lijkt het te werken. Dank voor de snelle reactie. Alleen nogsteeds kan mijn broertje (vanaf een ander netwerk) niet connecten met de server. Ik kan er nu zelf wel mee connecten en ik krijg ook te zien dat de poort open is op yougetsignal.

Het issue is inmiddels opgelost. Was niet gerelateerd aan het port forwarden. 

Reputatie 2

wat mij opvalt aan de box12 is dat t configureren van portforwarding met t modem niet aan internet of LAN netwerk maar alleen een enkel apparaat aangesloten een beetje tricky is.

Je kan niet een ip invullen die nog niet connected is maar je moet dan eerst t ip gebruiken van t aangesloten apparaat, dan opslaan de rules en vervolgens elke rule wijzigen met ip naar voorkeur dat lukte wel-)

 

Waarom ik dit zo doe is dat ik snel modem wil uitwissellen zonder lang ofline te zijn met verschillende servers.

Ik kwam dit tegen op Github, levert wel interesante informatie op https://github.com/wuseman/SAGEMCOM-FAST-5370e-TELIA

is er de optie bind mac to ip adres? DMZ etc.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Wouter Bekkernens, die is er! Zie hiervoor ons artikel over DHCP binding en een vast IP adres instellen op de Box 12.

Ja ok, maar kan ik ook een DMZ instellen 

Reputatie 7
Badge +20

@Wouter Bekkernens, dat kan ook. zie onze kennispagina over alle instellingen van de Box 12.

Reputatie 7

Ja ok, maar kan ik ook een DMZ instellen 

Ja dat kan op IP adres.

Bizar dat mijn admin wachtwoord niet goed bewaard blijft. Na eerste keer inloggen moet ik mijn wachtwoord wijzigen. Deze pas ik aan naar een goed beveiligd wachtwoord. Vervolgens log ik daar ook weer opnieuw mee in. Maar de volgende dag werkt dat wachtwoord niet meer en het originele wachtwoord ook niet meer. Enige remedie is een reset van het modem. Daarna alles opnieuw ingesteld, maar vervolgens gebeurt doodleuk weer exact hetzelfde. Heeft iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?

Goede en duidelijke beschrijving👍🏼