Beantwoord

WiFi permanent uitschakelen op KPN Box 12

  • 27 September 2023
  • 46 reacties
  • 1692 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Op mijn KPN Box 12 kan ik de wifi alleen uitschakelen met het knopje aan de zijkant van het apparaat, de status van de wifi in de nieuwe webinterface staat dan ook echt op ‘uit’. 

Helaas staat deze na een herstart van het apparaat gewoon weer aan.

Hoe kan ik de wifi permanent uitschakelen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 25 October 2023, 10:04

Bekijk origineel

46 reacties

Resetten hielp wel! Geen probleem meer met uitschakelen.

Hopelijk blijft de internetverbinding nu ook weer stabiel, dat was ‘ie de laatste paar dagen niet. Daarvoor juist superstabiel, nooit issues!

Reputatie 7
Badge +13

@Korakal Dat is goed om te lezen. Post anders gerust nog even een topic als er toch weer problemen ontstaan.

Reputatie 2
Badge

Lezen zij hier mee? Of moet ik daar ergens een case voor openen?

Hallo @Roel Janssens alles wat hier geplaatst wordt, wordet letterlijk gelezen en waar nodig gemodereerd en gereageerd. Dit kan echter door de drukte wel een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt.

 

Weet je dat zeker? Dit topic is een maand uit en ik heb van KPN geen enkele reactie gehad.

Vanmorgen keek ik weer eens naar mijn modem en potverdrie, het wifi lampje was alweer aan terwijl ik zeker wist dat ik het gisteren uitgezet had. Misschien een reboot van de modem geweest vannacht, dacht ik. Helaas, de uptime liet geen reboot zien.

Ik heb toen middels het knopje de wifi weer uitgezet en het lampje ging inderdaad uit. Toen ik 15 minuten later weer keek was het lampje weer aan …

Is mijn box kapot en moet ik hem aanmelden ter vervanging?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Roel Janssens, je hebt zeker reacties van KPN gehad :) Remco is een van de KPN moderators van dit forum, en ik ook.

We zien dat het bij de Box 12 die op de nieuwe Software draait vaker voorkomt dat het volledig uitzetten van de wifi niet werkt. Of niet vastgehouden wordt. Het modemteam werkt eraan om te achterhalen wat hier mis gaat, en te zorgen dat het verholpen wordt. 

Reputatie 2
Badge

Dank voor je antwoord! Voel je vrij om mij te contacten als ik iets moet testen, ik heb ook geen problemen met het draaien van een beta firmware om te zien of het is opgelost.

Succes!

Badge

Goed om te horen dat er aan dit probleem gewerkt wordt.

Is er al zicht op wanneer er een nieuwe firmware versie beschikbaar komt waarin het mogelijk is WiFi uit te zetten?

Reputatie 7
Badge +13

@Remcko Ik zou dan even kijken in de Product Updates en je abonneren op het topic in kwestie.  

Reputatie 2
Badge

Enig idee wanneer we een update kunnen verwachten?

Reputatie 2

Enig idee wanneer we een update kunnen verwachten?

Totdat alle mensen een Fritzbox modem aanschaffen. Kpn heeft er vast aandelen in dat bedrijf

Reputatie 1

Enig idee wanneer we een update kunnen verwachten?

Totdat alle mensen een Fritzbox modem aanschaffen. Kpn heeft er vast aandelen in dat bedrijf

Ja en de mensen kunnen er lekker zelf voor opdraaien. KPN sloopt hun eigen modem met die bagger firmware, en je moet als klant zelf maar geld en tijd investeren om het op te lossen. En een vergoeding voor dit hele fiasco hoef je niet te verwachten.

Ondertussen na tig klachten blijft KPN de nieuwe firmware update gewoon uitrollen. Lachwekkend! Echt top hoe KPN met hun klanten omgaat.

Hier hetzelfde issue.

Ik heb exact hetzelfde issue. Hopelijk gaat KPN dit snel oppakken en oplossen.

Reputatie 2
Badge

Ik had hier al een topic over geopend maar die is gesloten. Geen idee waarom want het is nog steeds niet opgelost.

Op mijn KPN Box 12 kan ik de wifi alleen uitschakelen met het knopje aan de zijkant van het apparaat, de status van de wifi in de nieuwe webinterface staat dan ook echt op ‘uit’. 

Helaas staat deze na een herstart van het apparaat gewoon weer aan.

Hoe kan ik de wifi permanent uitschakelen?

 

Reputatie 7
Badge +13

@Roel Janssens Vreemd dit topic had inderdaad nog niet gesloten moeten worden, dus bij deze is die weer open. Welke versie firmware draait er nu op de KPN Box 12? Is die in de tussentijd wel geüpdatet? 

Reputatie 2
Badge

Mijn box draait V12.C.23.04.39 en dat is al een tijdje zo, er is ook geen nieuwere update beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +13

Check, dan koppel ik dit wederom terug Roel, ik heb even geen ander alternatief wat ik je kan aandragen op dit moment.

Via het tijdschema kunt u de Wifi permanent uitschakelen. Het is een hack, maar het werkt. Klanten van KPN moeten hun toevlucht nemen tot hacks om basisfuncties te kunnen realiseren. U kunt alle uren grijs maken door de muisaanwijzer erover te slepen.  Succes!

 

Reputatie 2
Badge

Check, dan koppel ik dit wederom terug Roel, ik heb even geen ander alternatief wat ik je kan aandragen op dit moment.

Als je de devs dan toch spreekt, wil je ze ook vragen naar dit topic te kijken? Kunnen ze meteen 2 bugs in 1 keer fixen!

En hoe briljant de ‘oplossing’ van @kenmac ook is, dat kan toch niet de bedoeling zijn 🤤

Geweldig spul, ik had het uitgeschakeld en na de laatste upgrade kan ik het plotseling niet meer uitschakelen, gelukkig werkt je oplossing perfect. Triest met de miljoenen klanten die je hebt, kun je geen basisdingen maken om aan een gui te werken.
Reputatie 2
Badge

Of ze het niet kunnen weet ik niet maar het duurt allemaal wel veel te lang. Bugs al deze moeten in enkele weken of hooguit een maand gefixed zijn. Je wordt zo als klant niet serieus genomen.

In de vorige versie van mijn V12 modem was het gelukt om WIFI uit te zetten op het modem, via de knop aan de zijkant, en WIFI aan te houden via de Superwifi2 punten.

Vannacht was er een modemupdate naar V12.C.23.15.06 en was mijn WIFI weg, ook na herstarten.
Uiteraard was nog wel onthouden dat WIFI uitstond op het modem, maar de Superwifi2 punten stonden nu ook uit.

Na het opnieuw aanzetten van de WIFI via mijnmodem.kpn deed de modem ook weer mee in de mesh, niet fijn want die staat in een vervelend dikke meterkast.

Gelukkig is er nu een goede oplossing via de web-interface:  via onderstaande combinatie gaat de WIFI op het modem (en het bijhorende lampje) weer uit, maar blijven de Superwifi2 punten wel uitzenden! Nou vind ik ik GUI een beetje verwarrend en had misschien een HELP-functie op dit element verwacht, maar ik had het vermoeden dat ik deze combinatie wilde hebben en ben nu heel content dat het werkt en dat in principe alles via mijnmodem.kpn kan ingesteld worden!

 

Reageer