Vraag

Geen reactie bij opwaarderen via 1299

  • 21 July 2020
  • 60 reacties
  • 469 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Reputatie 2

Hoi Thomas,

Graag hoor ik van je wanneer ik het weer kan testen.

m.vr.gr.

Patrick Duis

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @patrickduis, ik krijg net reactie van mijn collega's! Er lijkt wederom iets van een betaling vast te hebben gezeten. Ze hebben die verwijderd en nu zou het weer moeten werken. Kun je het nog eens proberen?

Reputatie 2

Hoi dank voor de reactie.

 

Wat moet ik proberen? Weer eerst een nieuwe testbetaling? Of gelijk met de code testen.

Het is zo ontzettend lang geleden dat deze reactie kwam, dat ik die inmiddels ben vergeten.

 

Ik ben zelf ook software engineer.

Zeg me even stap voor stap en precies wat en hoe ik moet testen zodat het probleem nu eindelijk boven water komt.

Anders zitten we weer net als voorheen te testen "om het testen" en komen we geen stap vooruit. 

Reputatie 7
Badge +20

Volgens mijn collega's zou er nu geen probleem meer moeten zijn en moet het dus werken zoals het hoort.

 

Als je de code niet meer hebt kun je m te beste even opnieuw instellen. 

Ik zet hieronder nog even de stappen om per sms op te waarderen:

 

1. Meld je eenmalig aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen.

2. Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen.
Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345.

3. Je beltegoed wordt direct opgehoogd.

4. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Reputatie 2

Ok, op de SMS opwaarderen pagina mijn 06 nummer 2x ingevuld, met nieuwe pincode.

Na 1 minuut een sms met beveiligingscode.

fout: nu werd er 10 euro van mijn rekening afgeschreven. Terwijl er eigenlijk 1ct afgeschreven en teruggestort had moeten worden. 

Ik zag dat er ook gelijk 10 euro van mijn rekening is afgeschreven. Ook kreeg ik direct een sms dat mijn beltegoed met 10 euro is verhoogd.

Toen sms naar 1299 verstuurd met SMS PLUS 10  met de code.

 

En toen, ja echt, toen werd er 10 euro bijgeschreven. Dus het werkt.

 

Enige fout is nog dat er gelijk 10 euro wordt afgeschreven i.p.v. een 1ct verificatie.

Daar moet nog naar worden gekeken, want het is niet juist om mensen meteen 10 euro af te troggelen, terwijl er alleen geverifieerd dient te worden incl. de 1ct terugstorten.

 

Dus we zijn er bijna.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! :grin:
Het klopt dat het tegenwoordig 10,- is in plaats van 1 cent. Dit is recent aangepast. 

Reputatie 2

Ok, dan moet dit nog worden aangepast op de website. Wat het was daar niet duidelijk dat er 10 euro afgeschreven werd.

Dus de 10 euro wordt teruggestort? 

Ik heb tot dusver nog geen terugstoring van 10 euro gezien op mijn rekening.

Reputatie 7
Badge +20

Dat heb ik even voor je opgezocht, dit wordt meteen toegevoegd aan je beltegoed!

Reputatie 2

Ja laat het maar zo nu. Het werkt in ieder geval weer.

Bedankt voor je doorzettingsvermogen.

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan hoor! Jij ook!!