Vraag

Net nieuwe prepaid kaart maar kan niet bellen en gebeld worden

  • 14 september 2020
  • 6 reacties
  • 55 keer bekeken

Hallo,

 

ik heb vorige week een nieuwe prepaid kaart via de KPN website besteld en ontvangen. Deze gebruik ik voor mijn autotelefoon, ik heb jaren een pp kaart gebruikt van KPN maar helaas werkte deze niet meer omdat de auto gedurende langere tijd geschorst is geweest, ik kon derhalve ook geen gebruik maken van de telefoon of berichten ontvangen ter herinnering van het aflopen van de minimale gebruikstermijn. 

Na het nieuwe kaartje ontvangen en geplaatst te hebben kan ik niet bellen (en dus ook de kaart niet activeren) en ook niet gebeld worden. Ik krijg in beide gevallen meteen een in gesprek-toon, gevolgd door een sms dat ik een oproep heb gemist. Het is slechts 1 keer wel gelukt mijn eigen mobiel te bellen maar daar is het ook bij gebleven gek genoeg. Servicenummers als 1233 enzovoort werken ook niet, ook dan meteen in gesprek en verbinding verbroken.

ik moet er wel bij zeggen dat het hier om een behoorlijk oude autotelefoon gaat (900mhz single-band heb ik me laten vertellen) maar ik heb vol signaal op het KPN netwerk en geen foutmeldingen. De oude kaart heeft altijd prima gewerkt. 

Wie kan mij vertellen wat er fout gaat? Alvast bedankt voor de moeite!

 

Erik.

 

 

 


6 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hoi @VanMeer

Welkom op het KPN Forum! Niet fijn dat het niet lukt om in de auto gebruik te maken van de nieuwe Prepaid aansluiting. Kan je de nieuwe Prepaid simkaart eens in een ander toestel testen, bijvoorbeeld in je reguliere (smart)phone of een geleend toestel? Ik ben benieuwd of het dan wel werkt. 

Hallo Heine,

dank voor je reactie! Dat zou ik natuurlijk kunnen proberen maar dan moet ik de sim uit de grote kaart (formaat creditcard) drukken en dat is nou net net het formaat wat er in de kaarthouder moet. Zou het werken om het kaartje weer terug in de grote kaart te plaatsen met wat plakband of zoiets? Anders wordt het wel lastig ben ik bang. Als ik het goed begrepen heb kunnen jullie aan de hand van het telefoonnummer zien of er iets met de kaart niet klopt, heb ik dat goed? Ik ben daarnet ook nog even bezig geweest om te proberen 1233 te bellen, ik krijg dan meteen een in gesprek toon. In mijn display komt dan de vraag of ik het opnieuw wil proberen en als ik dat doe belt hij wel maar hoor ik niets, geen kiestoon of niks….misschien heb je hier nog wat aan.

Ik hoor het wel, bedankt zover.

 

Erik.

Reputatie 4
Badge +8

De simkaart kan je na uitdrukken ook weer terugplaatsen in een groter formaat, daarvoor hoef je geen plakband te gebruiken. :slight_smile: De aansluiting kan ik voor je nakijken, maar een logische volgorde om de oorzaak van een probleem met een een specifiek apparaat te achterhalen, is om de simkaart eerst in een ander apparaat te testen en zo mogelijk ook een andere simkaart in het betreffende apparaat te testen. Vandaar ook mijn advies. :slight_smile:

Als je wilt dat ik de aansluiting voor je nakijk, kun je het betreffende 06-nummer en het simkaartnummer bij “persoonlijke opmerkingen”  invullen in je Forumprofiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Bedankt alvast. 

Hoi Heine,

 

helder. Ik zal in het weekend e.e.a gaan regelen, dan hoor je dat nog. Bedankt zover!

Reputatie 4
Badge +8

Prima, tot zover graag gedaan! Succes en ik hoor het later graag van je. 

Hoi Heine,

Nummers ingevuld in het forumprofiel. Ik heb de kaart in mijn S7 geprobeerd en daar werkt hij wel. Ik was daar al een beetje bang voor omdat ik inmiddels een paar andere posts op het forum tegen ben gekomen die over hetzelfde onderwerp gaan. Ook daar het plots niet meer werken in de auto (eveneens toestellen die op de 900mhz single band werken) die het voorheen gewoon prima hebben gedaan.

Als ik mij niet vergis heb ik gelezen dat KPN deze frequentie nog tot 2025 ondersteund, maar toch werkt het bij meerdere gebruikers van het ene op het andere moment niet meer. Goed, ik weet ook wel dat het verouderde techniek is en dat er inmiddels betere alternatieven zijn maar aan dat advies heb ik niet veel, in mijn ogen werkte het altijd uitstekend. ik zou erg graag willen weten wat hier precies de oorzaak van is. Ik persoonlijk heb verbinding met het netwerk en 100% signaal, geen foutmeldingen en toch wil het niet. Niets ten nadele van de meiden en jongens bij de klantenservice maar die weten dit gewoonweg niet en kunnen je daar niet verder mee helpen. Ik zou je willen vragen, indien mogelijk, om eens te polsen bij de techneuten van KPN. Ik en een aantal andere gebruikers met mij willen toch wel graag weten hoe dit nu precies zit, het zou klantvriendelijk van KPN zijn om daar nu eens duidelijkheid over te verschaffen, al betreft het hier een handjevol gebruikers.

Hopelijk kun je hier nog iets in betekenen. Vriendelijk dank zover!

 

Erik.

 

 

Reageer