[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update

  • 2 November 2019
  • 294 reacties
  • 18924 keer bekeken
[Opgelost] Problemen KPN Prepaid app sinds update

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

294 reacties

Heb een Samsung Galaxy J5 met Android versie 9 en een Gigaset GS 270 met Android versie 8.1      Op beide toestellen het zelfde probleem.  Op de website opnieuw aanmelden lukt niet, koppeling met de bank lukt niet, foutmelding  api.talos.kpn.com heeft de verbinding geweigerd. Opwaarderen met iDeal lukte wel. 

Reputatie 7
Badge +30

@darkfader sorry voor de late reactie. Loop jij op dit moment nog ergens tegenaan? Laat het dan vooral weten. 

 

@scout ik ga het uit laten zoeken voor je door het aanmaken van een ticket voor de betreffende afdeling. Wil je daarvoor nog wel je forumprofiel updaten met je 06-nummer en even laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

Badge

@darkfader sorry voor de late reactie. Loop jij op dit moment nog ergens tegenaan? Laat het dan vooral weten. 

Ik kan wel blijven proberen om die bundel aan te zetten, maar als er geen begrijpbare foutmelding uit komt, houdt het voor mij ook een beetje op. Ik ga het kaartje wel vervangen door een apnconnect kaartje. Het kaartje zit in een IoT gateway bij een klant en moet wel een klein beetje betrouwbaar werken...

Hallo Marcia, forumprofiel is geupdatet.

Ook hier het probleem dat ik mijn rekening niet kan koppelen om per sms op te waarderen (tot afgelopen azomer kon dat overigens, omdat mijn rekening al lang en breed was gekoppeld tot van het ene op het andere moment dit niet meer kon): zowel met Firefox als met Chrome de melding api.talos.kpn.com refused to connect

 

Wanneer wordt dit probleem opgelost?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

@darkfader ik had wat tegoed toegekend, zodat je weer voldoende zou hebben voor een bundel, echter het aanvragen lukte mij ook niet. Ik heb nu een gratis Onbeperkt Online bundel aangezet, die doet het wel. Excuses voor het ongemak!

 

@scout top, ik maak het ticket voor je aan!

Ben ex Telford klant. Maar sinds ik nu KPN ben kan ik de KPN app niet goed gebruiken.
Ik heb sinds kort (16/11) een 128k bundel onbeperkt on line. Zo te zien werkt die niet omdat alle data nog vanuit bestaande tegoed wordt gehaald.

Ik kan geen “overzicht” opvragen. Geeft “Error empty string”.
Soms krijg ik de error :
“Attempt to invoke virtual
method ava.lang.String
com.code.splitters.alphacom.datamodel.api.response.TokeneResponse.getRefreshToken()on a null object reference”
Via “Verbruik” kan ik wel zien wat ik verbruik. Als ik “Verbruik uit bundel tonen” de-activeer zie ik dat alles kennelijk uit m’n prepaid tegoed gaat  ipv can de aangekochte bundel (van 16/11 j.l.).

Gaat dit fout of zit het “PEBKAC”  :-)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ben ex Telford klant. Maar sinds ik nu KPN ben kan ik de KPN app niet goed gebruiken.
Ik heb sinds kort (16/11) een 128k bundel onbeperkt on line. Zo te zien werkt die niet omdat alle data nog vanuit bestaande tegoed wordt gehaald.

Ik kan geen “overzicht” opvragen. Geeft “Error empty string”.
Soms krijg ik de error :
“Attempt to invoke virtual
method ava.lang.String
com.code.splitters.alphacom.datamodel.api.response.TokeneResponse.getRefreshToken()on a null object reference”
Via “Verbruik” kan ik wel zien wat ik verbruik. Als ik “Verbruik uit bundel tonen” de-activeer zie ik dat alles kennelijk uit m’n prepaid tegoed gaat  ipv can de aangekochte bundel (van 16/11 j.l.).

Gaat dit fout of zit het “PEBKAC”  :-)

 

Ow, wauw. Zou je een screenshot willen plaatsen van deze melding? En zou ik ook mogen weten wat voor telefoon je hebt? 

ik vraag me zo langzamerhand echt af of we niet door KPN aan het lijntje worden gehouden. De laatste update van de app is 11 november. Het kan toch niet zo zijn dat er in de tussentijd geen issues zijn ontdekt? Iedereen stuurt via dit forum zijn eigen situatie in, en een paar KPN medewerkers ,(marcia, susan)  vinden het vervelend en vragen je telefoonnummer. Is dit nu de werkwijze van KPN? Zijn de prepaid-klanten niet verdienend genoeg? Zouden ze van ons af willen? Gewoon laten stikken?

Positief punt: via sms mijn gratis 1gb bundel gekregen.

Ben ex Telford klant. Maar sinds ik nu KPN ben kan ik de KPN app niet goed gebruiken.
Ik heb sinds kort (16/11) een 128k bundel onbeperkt on line. Zo te zien werkt die niet omdat alle data nog vanuit bestaande tegoed wordt gehaald.

Ik kan geen “overzicht” opvragen. Geeft “Error empty string”.
Soms krijg ik de error :
“Attempt to invoke virtual
method ava.lang.String
com.code.splitters.alphacom.datamodel.api.response.TokeneResponse.getRefreshToken()on a null object reference”
Via “Verbruik” kan ik wel zien wat ik verbruik. Als ik “Verbruik uit bundel tonen” de-activeer zie ik dat alles kennelijk uit m’n prepaid tegoed gaat  ipv can de aangekochte bundel (van 16/11 j.l.).

Gaat dit fout of zit het “PEBKAC”  :-)

 

Ow, wauw. Zou je een screenshot willen plaatsen van deze melding? En zou ik ook mogen weten wat voor telefoon je hebt? 

Is screenshot met camera gedaan - werk via PC. 

Het is het begin scherm dat begint met alleen geanimeerde horizontale balken (zogenaamd bezig met ophalen van data) en daarna geeft het soms deze text.
Als ik inlog moet ik me aanmelden en krijg ik het verzoek om een nieuwe KPN ID code te genereren en die krijg ik dan via SMS binnen. Die zou ik toch “blijvend” moeten kunnen gebruiken?

Mogelijk dat er een conflict is met mijn eerdere KPN account (Voor internet/telefoon).
Had prepaid Telford maar dat is samengevoegd zoals bekend.

Gebruikte weinig de smartphone, maar had ineens data gebruik nodig (128k) en na het aanmaken van die bundel (14 dagen geleden) ging het eigenlijk “verkeerd”.

Had gedacht dat ik die bundel vanuit m’n beltegoed kon trekken maar de app forceerde een aankoop via iDEAL.  Als je in m’n historie kunt kijken zie je dat ook gebeuren. Maar kennelijk gebruik ik die bundel niet.
Nu gaat er “dure” data van m’n bel tegoed af plus elk gesprek wordt er ook vanaf gehaald.

Als ik nu inlog krijg ik “Error - Empty string”. De screenshot krijg ik als ik opnieuw wordt gedwongen een KPN-ID aan te vragen, die krijg ik dan en dan volgt daarna dat scherm (screenshot)

Phone: SAMSUNG A10

Het lijkt net of hij m’n account niet herkent. Hoewel ik kan wel m’n gegevens inzien.

BTW - Error Empty string - krijg bij het tabje “Overzicht”.

Reputatie 7
Badge +24

ik vraag me zo langzamerhand echt af of we niet door KPN aan het lijntje worden gehouden. De laatste update van de app is 11 november. Het kan toch niet zo zijn dat er in de tussentijd geen issues zijn ontdekt? Iedereen stuurt via dit forum zijn eigen situatie in, en een paar KPN medewerkers ,(marcia, susan)  vinden het vervelend en vragen je telefoonnummer. Is dit nu de werkwijze van KPN? Zijn de prepaid-klanten niet verdienend genoeg? Zouden ze van ons af willen? Gewoon laten stikken?

Het is een hardnekkig probleem waar ik soms ook van wenkbrauw. Ik kan je garanderen dat er flink hieraan wordt gewerkt achter de schermen. Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat dit zeker niet de gewenste situatie is. Op individuele basis helpen we je hier met alle plezier. 

Positief punt: via sms mijn gratis 1gb bundel gekregen.

Daar ben ik blij om.

@JanD. Opnieuw installeren helpt ook niet? 


Ik heb sinds kort (16/11) een 128k bundel onbeperkt on line. Zo te zien werkt die niet omdat alle data nog vanuit bestaande tegoed wordt gehaald.

Dat hoort zeker niet en staat los van de issues met de app. Zou je je 06-nummer hier willen invullen zodat ik na kan kijken waarom dit toch van je tegoed gaat? 

 

 

ik vraag me zo langzamerhand echt af of we niet door KPN aan het lijntje worden gehouden. De laatste update van de app is 11 november. Het kan toch niet zo zijn dat er in de tussentijd geen issues zijn ontdekt? Iedereen stuurt via dit forum zijn eigen situatie in, en een paar KPN medewerkers ,(marcia, susan)  vinden het vervelend en vragen je telefoonnummer. Is dit nu de werkwijze van KPN? Zijn de prepaid-klanten niet verdienend genoeg? Zouden ze van ons af willen? Gewoon laten stikken?

Het is een hardnekkig probleem waar ik soms ook van wenkbrauw. Ik kan je garanderen dat er flink hieraan wordt gewerkt achter de schermen. Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat dit zeker niet de gewenste situatie is. Op individuele basis helpen we je hier met alle plezier. 

Positief punt: via sms mijn gratis 1gb bundel gekregen.

Daar ben ik blij om.

@JanD. Opnieuw installeren helpt ook niet? 


Ik heb sinds kort (16/11) een 128k bundel onbeperkt on line. Zo te zien werkt die niet omdat alle data nog vanuit bestaande tegoed wordt gehaald.

Dat hoort zeker niet en staat los van de issues met de app. Zou je je 06-nummer hier willen invullen zodat ik na kan kijken waarom dit toch van je tegoed gaat? 

@Alex_P
O6 NR ingevoerd. Onder klantnummer mobiel (Zag geen andere mogelijkheid)
App verwijderd en re-install (KPN prepaid 2.3.4) gedaan. 
Overzichtscherm geeft opnieuw “Empty string” met als enige optie “OK”
Na “OK “geeft scherm  horizontale lege “geanimeerde” strepen.
Overige TAB s wel benaderbaar (Verbruik/Opwaarderen/Bundels/Instellingen)

 

 

Reputatie 7
Badge +30

@ericz59: welkom! Wil je jouw forumprofiel invullen en even laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we dit doorzetten.

 

@JanD. dank voor de screenshots en de info. Ik heb dit doorgegeven intern

 

 

Reputatie 6
Badge +6

ik vraag me zo langzamerhand echt af of we niet door KPN aan het lijntje worden gehouden. De laatste update van de app is 11 november. Het kan toch niet zo zijn dat er in de tussentijd geen issues zijn ontdekt? Iedereen stuurt via dit forum zijn eigen situatie in, en een paar KPN medewerkers ,(marcia, susan)  vinden het vervelend en vragen je telefoonnummer. Is dit nu de werkwijze van KPN? Zijn de prepaid-klanten niet verdienend genoeg? Zouden ze van ons af willen? Gewoon laten stikken?

Positief punt: via sms mijn gratis 1gb bundel gekregen.


Ik ben het hier wel mee eens. Het is bizar dat zo een groot miljoenen bedrijf, al een maand? bezig is om een appje goed werkend te krijgen.

Met alle respect, maar waar praten we over. Het lijkt wel een truukje ofzo van KPN, dat ze willen dat prepaid klanten contact opneemt met de klantenservice om ze zo persoonlijk te kunnen verleiden om een simonly contract of zo te nemen.

 

Hoe dan ook, 0 geloofwaardigheid dat zo een groot miljoenen bedrijf dit niet normaal werkend kan krijgen. En mocht het wel zo zijn, meteen die hele afdeling ontslaan, want die zijn dus niet capabel genoeg om bij kpn te werken.

@Misja20  Ik denk dat prepaidklanten dan eerder ergens anders prepaidklant worden. Als ik ergens ontevreden ben, koop ik daar toch niet nog meer.

Hallo allen.

Ook ik ben al een maand bezig mijn app weer werkend te krijgen heb deze al meerdere keren verwijderd en geïnstalleerd.

Ik ben benieuwd wanneer we de werkende versie krijgen.

Mijn telefoonnummer is ********. en mijn telefoon is een Motorola E4 met Android 7.1.1.

Heeft u een oplossing?

Groet

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7

hallo @Jan231, welkom op het KPN forum. Dat ligt niet aan jou of je toestel. Er zijn een aantal issues met de app. Ik heb daarom je topic hierheen verplaatst. Waar loop jij precies tegenaan? 

Hallo Nadia,

Het probleem ontstaat bij opstarten van de app. Er wordt dan een tekstveld weergegeven met “Gecompromitteerd systeem”. Na het OK komt een volgend tekstveld met “ERROR empty string” Na OK komt een scherm met 'lopende’ grijze balken die daarna stilstaan. Bij openen van de tab Verbruik krijg ik wederom grijze balken die daarna toch het verbruik weergeven. Hierbij valt wel op dat het verbruik mobiel internet wordt weergegeven met willekeurige tijden en € 0,00. Er worden ook maar drie dagen weergegeven. Dit terwijl er geen mobiel internet tegoed is ingesteld.

De overige drie tabbladen werken goed, voor zover ik kan zien.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Ik wacht af, maar graag niet te lang meer want ik kan mijn verbruik niet controleren.

al een paar dagen zie ik op de mijnkpn app wel de goede bedragen ( beltegoed en internettegoed), terwijl de prepaidapp het bekende empty string blijft zeggen, en ook inderdaad vreemde optellingen in de verbruikspagina.

Is het een idee om de app makers eens onderling te laten overleggen? Het kan dus gewoon wel werken.

Ik krijg al enige tijd dezelfde foutmelding:  empty string.

Terwijl de app het in het verleden wel goed deed.

Vervelend die foutmelding. 

Waarom is het nog steeds niet opgelost?

@zwollemobiel
@Erik_ 
Zie in je sig dat je ook ex Telford prepaid bent.
Hier ging de integratie ogenschijnlijk goed tot het moment ik een “actie” ging doen met KPN. Een “bundel onbeperkt internet 128kb” kon ik niet vanuit m’n (ruime) tegoed halen en kennelijk kon ik die alleen maar verkrijgen door deze direct  te betalen.
Hij staat nu keurig in mijn app als tegoed aangemerkt, maar gebruiken kan ik hem niet.

Mijn “verbruik” haalt hij wel keurig van m’n tegoed af. Een beetje duur mobiel internet dus.
Hopelijk hoef ik dat tegoed niet helemaal op te verbruiken voor ik m’n bundel kan gebruiken.

Statement “Empty string” op het eerste scherm heb ik ook nog steeds. (ook na “fresh reinstall”)
Het lijkt net alsof er iets fout is gegaan met het mergen van de klantenbestanden KPN/Telford.
BTW ik heb “thuis” al jaren KPN glasvezel en had Telford prepaid ernaast voor mobiel.
 


 

@zwollemobiel
@Erik_ 
Zie in je sig dat je ook ex Telford prepaid bent.
Hier ging de integratie ogenschijnlijk goed tot het moment ik een “actie” ging doen met KPN. Een “bundel onbeperkt internet 128kb” kon ik niet vanuit m’n (ruime) tegoed halen en kennelijk kon ik die alleen maar verkrijgen door deze direct  te betalen.
Hij staat nu keurig in mijn app als tegoed aangemerkt, maar gebruiken kan ik hem niet.

Mijn “verbruik” haalt hij wel keurig van m’n tegoed af. Een beetje duur mobiel internet dus.
Hopelijk hoef ik dat tegoed niet helemaal op te verbruiken voor ik m’n bundel kan gebruiken.

Statement “Empty string” op het eerste scherm heb ik ook nog steeds. (ook na “fresh reinstall”)
Het lijkt net alsof er iets fout is gegaan met het mergen van de klantenbestanden KPN/Telford.
BTW ik heb “thuis” al jaren KPN glasvezel en had Telford prepaid ernaast voor mobiel.
 


 

nee, deze ellende is niet bij het mergen met Telfort ontstaan. De app werkte maanden goed. Maar KPN moest de app aanpassen, ik begreep omdat ze migreerden naar een ander platform. Dat was eind oktober. Ze zijn dus nu al ruim een maand "bezig" met die fout eruit te halen. Intussen blijft de kapotte app gewoon in de playstore staan en wordt de app binnen KPN nog gewoon gepromoot. En worden wij, de klanten, aan het lijntje gehouden. Zelfs de KPN medewerkers, die op dit forum nog mensen "hielpen" , hebben inmiddels afgehaakt. Er is zo langzamerhand nog maar 1 mogelijkheid: een andere providor zoeken. Ik heb intussen dit forum onder de aandacht van de consumentenbond gebracht. Misschien helpt het.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @zwollemobiel (en anderen), naar wat ik heb begrepen is dat de betreffende afdeling inmiddels achter de oorzaak van het probleem is en dat er nu gewerkt wordt aan het oplossen van het probleem. Voor zover ik begrijp, loopt niet iedereen hier tegenaan. Anders zouden we ook nog meer meldingen hebben, mede gelet op het feit dat de app alleen op Android al meer dan 100000 keer gedownload is. Begrijp me niet verkeerd: elke melding van een niet-werkende app is er eentje teveel, maar er wordt echt wel gewerkt aan een oplossing, al duurt dat inderdaad heel lang. Ik vind het jammer om te lezen dat je je niet gehoord voelt.

Hallo @zwollemobiel (en anderen), naar wat ik heb begrepen is dat de betreffende afdeling inmiddels achter de oorzaak van het probleem is en dat er nu gewerkt wordt aan het oplossen van het probleem. Voor zover ik begrijp, loopt niet iedereen hier tegenaan. Anders zouden we ook nog meer meldingen hebben, mede gelet op het feit dat de app alleen op Android al meer dan 100000 keer gedownload is. Begrijp me niet verkeerd: elke melding van een niet-werkende app is er eentje teveel, maar er wordt echt wel gewerkt aan een oplossing, al duurt dat inderdaad heel lang. Ik vind het jammer om te lezen dat je je niet gehoord voelt.

dank voor je snelle reactie, Marcia.