Sticky News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 juni 2019
  • 253 reacties
  • 8061 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

253 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Phrixus Ik heb inmiddels van de meeste mensen gelezen dat het weer werkt. Het probleem dat je had werd veroorzaakt door een technische fout in de systemen. Het kostte helaas flink wat tijd om dit te herstellen. Ik ben blij dat het nu weer werkt zoals het hoort. Mocht iemand toch nog tegen een probleem aanlopen, dan lees ik het hier graag.
Hallo @Ioana, Goed dat je hier om hulp vraagt. We willen je graag een warm welkom heten met een gratis bel- óf internetbundel. Je kunt jouw keuze aan ons doorgeven door 'belbundel' of 'internetbundel' te SMS'en naar 1515. Heb je dat geprobeerd? Laat het ons gerust weten waar je tegenaan loopt. Vermeld hier de foutmelding etc. Dan kunnen we samen kijken waar het precies misgaat, en je verder helpen :)
Gaarne verlagen van mijn KPN abonn. Naar het voordeel wat nieuwe Telfort klanten krijgen, het is een 50% verschil, tussen de echte KPN KLANTEN en nieuwe Telfort klanten.
Mijn vraag is duidelijk, dacht ik zo
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Noudje , welkom op het forum. Je geeft aan dat je jouw abonnement verlaagd wilt hebben. Maar je reageert in een topic over Prepaid. Het is me helaas dan ook niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Kun je iets meer toelichten wat je zou willen? Dan kijk ik graag of dit een mogelijkheid is 🙂
Het is een tijdje geleden dat ik me in dit topic heb laten horen.
De meeste problemen waar ik tegenaan liep bij de overgang van Telfort Prepaid naar KPN Prepaid zijn dan ook al een tijdje opgelost, maar ik ben nog niet tevreden.

Ik zie overigens dat het registreren van je financiële gegevens zodat je ook met sms kunt opwaarderen nog steeds niet structureel is opgelost. Vier dagen geleden kwam er weer een melding binnen:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/financiele-gegevens-zijn-niet-bereikbaar-voor-app-en-browser-477818?postid=805642

Natuurlijk kan ik niet beoordelen wat hier precies achter zit, maar ik vind het zorgwekkend dat KPN dit probleem maar niet weet te tackelen. Volgens mij zijn alle oplossingen tot nu toe op individuele basis, voor iedereen die er melding van maakt. En soms moet je dan nog lang doorzeuren (eigen ervaring).

Op 22 juli werd in deze discussiedraad door @Bart_ ‘officieel’ melding gemaakt van het niet goed functioneren van de KPN Prepaid App:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=795847

Bij mij persoonlijk is dat alweer een tijdje in orde (heb ik ook melding van gedaan), maar een ‘officiële’ afmelding van dit probleem is er hier nooit geweest, dus ...

Algemene problemen waar KPN naar mijn idee echt iets aan moet doen:

1. Onmogelijk maken dat je twee of meer databundels tegelijk activeert.
2. Duidelijk waarschuwen als een databundel op is en er overgeschakeld wordt op internet via je beltegoed.
(Op zichzelf vind ik de optie om uit je beltegoed te internetten best wel oké, maar je moet een bundel die op z’n einde loopt wel heel goed monitoren omdat je anders ongemerkt overschakelt op het verbruik van het beltegoed. Feitelijk kun je een databundel dus eigenlijk nooit helemaal opmaken.)

Er resten bij mij persoonlijk nog een drietal probleempjes:

1. MijnKPN
Bij het beltegoed wordt niet getoond dat ik ook nog wat bonustegoed heb. Dit is het eenmalige tegoed van € 7,50 dat deels is opgebruikt. Heet officieel ‘Extra tegoed’?
@Marcia_ schreef op 27 juli: “Dat is een hele goede vraag en laat ik uitzoeken!”
Zie hier: https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=798178

Helaas, u raadt het al … nooit meer iets op gehoord.

2. KPN Prepaid App
Bij mijn tarief staat nog steeds ‘Onbekend’. Moet zijn ‘KPN 15/15’.
Lang geleden al aangekaart, door mij en door anderen en nog steeds niet opgelost.
Bizar, dat KPN dit niet voor elkaar krijgt. Of moet ik opnieuw zeggen: zorgwekkend?

3. KPN Prepaid App
Waarom moet het opstartscherm zo tergend lang in beeld blijven voordat je echt gegevens te zien krijgt?
(Niet echt een 'probleempje', maar nogal irritant.)
Badge
Hallo KPN, ook ik ben van Telfort moeten overstappen naar KPN. Ik heb altijd prepaid van Telfort gehad tot grote tevredenheid. Toen de KPN mij overzette had ik nog een prepaid beltegoed van bijna 25,- dat ik af en tor gebruikte. Wie schetst mijn verbazing en ergernis, als ik even later 's morgens op mijn mobiel kijk en zie dat dit prepaid beltegoed "op"is. Ik had niemand gebeld. Tenslotte toch maar met een 10,- opgehoogd en jawel hoor een paar dagen later was er alweer 7,- foetsie. Ik heb hier bijna overal WiFi dus bijna geen internet nodig, bij Telfort ging dat altijd goed.
Ik ging er vanuit dat dit nog wel hersteld zou worden, maar nee hoor. Wel heb ik een beltegoed en 1000 MB gekregen, maar dat is maar een maand geldig, dat maak ik nooit op. Bij Telfort liep dat allemaal vanzelf goed, ik vulde mijn tegoed om de zoveel tijd aan, bleef maximaal 6 mnd. geldig, en daar wordt geen internet uit betaald.
Inmiddels hier op de site gelezen dat dit vaker gebeurt bij KPN. Waarom heb ik dat nergens gelezen? Als Je de hele zwik Prepaid bellers erbij krijgt, kun je als provider weten dat dit fout zal gaan. Ik ben slechtziende en probeer zoveel mogelijk over alles te lezen. Ik kom er niet meer uit.
Ik zou graag weer een prepaid beltegoed willen aanschaffen dat max. 6 mnd. blijft staan en waaruit Geen Internet wordt betaald. Daarnaast wil ik dan ook een Internet tegoed kopen zonder beperkingen, dus max. 6 maanden geldig.
Kunnen jullie me vertellen wat ik nu moet doen.
En nog een vraagje: wij hebben KPN TV+Internet+Bellen, en daarbij mijn Prepaid gsm, levert dit nog ergens een extra voordeel op?

Met vriendelijke groet, L.Smits
Reputatie 7
Badge +28
Sorry voor de late reactie @Jeffff!

Ik zie overigens dat het registreren van je financiële gegevens zodat je ook met sms kunt opwaarderen nog steeds niet structureel is opgelost. Vier dagen geleden kwam er weer een melding binnen:
https://forum.kpn.com/prepaid-16/financiele-gegevens-zijn-niet-bereikbaar-voor-app-en-browser-477818?postid=805642

Dit probleem is sinds 28-07 opgelost. Er kunnen nog steeds individuele problemen zijn met verschillende oorzaken. Die zetten we dan door naar een achterliggende afdeling om op te laten lossen.

Algemene problemen waar KPN naar mijn idee echt iets aan moet doen:

1. Onmogelijk maken dat je twee of meer databundels tegelijk activeert.2. Duidelijk waarschuwen als een databundel op is en er overgeschakeld wordt op internet via je beltegoed.
(Op zichzelf vind ik de optie om uit je beltegoed te internetten best wel oké, maar je moet een bundel die op z’n einde loopt wel heel goed monitoren omdat je anders ongemerkt overschakelt op het verbruik van het beltegoed. Feitelijk kun je een databundel dus eigenlijk nooit helemaal opmaken.)

Goede suggesties. Ik zie beide nog niet voorkomen in onze verbetervoorstellen, ik dien ze bij dezen in.

Er resten bij mij persoonlijk nog een drietal probleempjes:

1. MijnKPN
Bij het beltegoed wordt niet getoond dat ik ook nog wat bonustegoed heb. Dit is het eenmalige tegoed van € 7,50 dat deels is opgebruikt. Heet officieel ‘Extra tegoed’?
@Marcia_ schreef op 27 juli: “Dat is een hele goede vraag en laat ik uitzoeken!”
Zie hier: https://forum.kpn.com/prepaid-16/van-telfort-prepaid-naar-kpn-prepaid-474674?postid=798178

Helaas, u raadt het al … nooit meer iets op gehoord.

Marcia heeft het nagevraagd maar we hebben geen reactie meer gekregen. Dat hadden we even moeten dubbelchecken. Ik ga er opnieuw achteraan.

2. KPN Prepaid App
Bij mijn tarief staat nog steeds ‘Onbekend’. Moet zijn ‘KPN 15/15’.
Lang geleden al aangekaart, door mij en door anderen en nog steeds niet opgelost.
Bizar, dat KPN dit niet voor elkaar krijgt. Of moet ik opnieuw zeggen: zorgwekkend?

Het is me niet duidelijk waarom dit zo lang duurt maar het is bekend bij de ontwikkelaars. Ik verwacht dat dit in een update wordt meegenomen, een update wordt echter vaak gebundeld met meerdere wijzigingen. Mogelijk is dit 'te klein' om een hele update te rechtvaardigen.

3. KPN Prepaid App
Waarom moet het opstartscherm zo tergend lang in beeld blijven voordat je echt gegevens te zien krijgt?
(Niet echt een 'probleempje', maar nogal irritant.)

Er gebeuren vast een hoop dingen achter de schermen ondertussen 😉

Toen de KPN mij overzette had ik nog een prepaid beltegoed van bijna 25,- dat ik af en tor gebruikte. Wie schetst mijn verbazing en ergernis, als ik even later 's morgens op mijn mobiel kijk en zie dat dit prepaid beltegoed "op"is. Ik had niemand gebeld. Tenslotte toch maar met een 10,- opgehoogd en jawel hoor een paar dagen later was er alweer 7,- foetsie. Ik heb hier bijna overal WiFi dus bijna geen internet nodig, bij Telfort ging dat altijd goed.
Dit zal veroorzaakt worden omdat internet bij KPN wel uit de normale bundel gaat en bij Telfort niet. Kun je jouw 06-nummer toevoegen aan je profiel? Ik ga kijken of ik je tegemoet kan komen voor het verdwenen beltegoed.

Ik zou graag weer een prepaid beltegoed willen aanschaffen dat max. 6 mnd. blijft staan en waaruit Geen Internet wordt betaald. Daarnaast wil ik dan ook een Internet tegoed kopen zonder beperkingen, dus max. 6 maanden geldig.

Bij KPN werkt dit anders dan bij Telfort. Internetverkeer gaat uit de normale bundel als er geen speciale internetbundel is aangeschaft. Ik ben bang dat daar geen oplossing voor is. Als de snelheid van Zorgeloos Online toereikend is (zie Prepaid bundels: extra voordelig bellen, sms'en en internetten | KPN) is het mogelijk een doorlopende bundel af te sluiten met onbeperkt internet, zij het met een trage internetsnelheid. Dat voorkomt dat internet ooit van de normale bundel afgaat.

En nog een vraagje: wij hebben KPN TV+Internet+Bellen, en daarbij mijn Prepaid gsm, levert dit nog ergens een extra voordeel op?

Er zijn alleen combivoordelen bij mobiele abonnementen, in combinatie met een thuisabonnement.
Badge
@Joran Ik heb mijn profiel wat verder ingevuld. Dank je voor je antwoorden en ik moet nog even nadenken hoe ik wil omgaan met mijn prepaid invulling van KPN. Met vr.gr. Lis@Sm
Reputatie 7
Badge +28
Dat snap ik, dit is geen prettig begin zo. Ik zie dat er € 23 beltegoed is verbruikt en daarna de € 10 van het opwaarderen. Ik heb daarom € 33 aan beltegoed bijgeschreven, dat kun je direct gebruiken, ook om bijvoorbeeld een internetbundel af te sluiten. Als je nog verdere hulp nodig hebt, laat het vooral weten.
Prepaid beltegoed verdwenen.

Ik heb telefonisch contact gehad met KPN. Ik kreeg te horen dat het mijn eigen schuld is, dat er 30,48 euro verdwenen is door kosten genaamd mobiel internet. Ik heb er niet om gevraagd Telfort Prepaid te wijzigen in KPN Prepaid, ben er ook niet vooraf van op de hoogte gesteld.
Uit bovenstaande gegevens blijkt, dat er ook een normale oplossing mogelijk is!!!!!!! Tevens wil op mijn mobiel alleen bellen en internetten via Wifi. dat was ook mogelijk bij Telfort Prepaid. Welke stappen moet ik doorvoor doen?

Mvg Henk

*Admin: reactie afgesplitst, gevoegd aan verzameltopic
Badge
Hallo KPN, ik heb gisteren mijn gegevens ingevuld op de pagina waarmee ik 7,50 Bonustegoed zal krijgen,
zojuist nog even gecheckt vis SMS, maar er is nog niets bijgeschreven.Ik wacht nog even af.
Met vriendelijke groet, LisaSm
Reputatie 7
Badge +27
@LisaSm: heb jij destijds ook het Vijfje van Telfort ontvangen? Hetzelfde idee als bij ons, maar dan van Telfort. Zo ja, dan kom je nu niet in aanmerking voor het Bonustegoed. Als je dat Vijfje nooit hebt gekregen, geef het even aan. Dan checken we het Bonustegoed even.
Badge
Hallo Erik, ik heb echt geen idee, ik weet alleen dat ik heel erg lang bij Telfort ben geweest. M.vr.groeten, LisaSm.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @LisaSm, ik ben er iets verder ingedoken en het "vijfje van Telfort" is in het verleden al gebruikt. Zoals Erik aangaf kun je dan geen gebruik maken van het € 7,50 bonustegoed bij KPN, omdat je dat eerder de bonus al hebt ontvangen. Het vijfje van Telfort wordt als bonustegoed bijgeschreven als je een MijnTelfort account aanmaakt met het prepaidnummer.

@Prepaid beltegoed verdwenen: Dat klinkt als een wat botte reactie van de collega waar je mee sprak, excuses daarvoor. Ik kijk graag even na wat we voor je kunnen betekenen. Kun je jouw profiel aanvullen met je 06-nummer en een reactie sturen als dat is gebeurd?

Als je geen gebruik wil maken van mobiel internet kun je in je telefoon Mobiele Data uitschakelen. Je kunt vervolgens alleen nog internetten via WiFi. Bellen gaat wel gewoon vanuit de bundel, dat was bij Telfort ook het geval.
Badge
Mijn gegevens staan vermeld in mijn profiel, met vriendelijke groet, LisaSm
Reputatie 7
Badge +28
Hey @LisaSm, alleen de eerste alinea was voor jou van toepassing eigenlijk 🙂 Ik had je gegevens al gezien en daarmee gecontroleerd of je in aanmerking komt voor het € 7,50 bonustegoed. Dat blijkt dus helaas niet zo te zijn. Hopelijk is het zo duidelijk, laat het weten als je nog andere vragen hebt!
Vanaf 21 juni 2019 wordt vanaf mijn mobiel met prepaid, eerst Telfort nu KPN, kosten in rekening gebracht onder naam 'Mobiel internet'.

Wat houden deze kosten in?
En waarom wordt dit in rekening gebracht naast een wi-fi verbinding thuis?

Graag uw antwoord,
Reputatie 7
Badge +16
Due kosten betreffen internet dat je niet via WiFi gebruikt, maar via het mobiele netwerk.

Waarschijnlijk heb je één of meerdere instellingen in jouw telefoon niet goed staan.

Zet mobiel netwerk op uit.
Zet ook gebruik mobiele data bij updates uit.
En mogelijk nog één of twee andere instellingen.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Joke50, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Noordzee geeft al aan wat er gebeurd is. Je hebt gebruik gemaakt van mobiele data. Bij Telfort Prepaid was het zo dat je alleen kon internetten met een internetbundel. Dat is, nu je bij KPN Prepaid zit, niet meer zo. Daar kan mobiel internetten altijd en gaan deze kosten van je beltegoed af. Als je dit niet wilt zet dan inderdaad mobiele data uit.
Sorry voor de late reactie @Jeffff!



2. KPN Prepaid App
Bij mijn tarief staat nog steeds ‘Onbekend’. Moet zijn ‘KPN 15/15’.
Lang geleden al aangekaart, door mij en door anderen en nog steeds niet opgelost.
Bizar, dat KPN dit niet voor elkaar krijgt. Of moet ik opnieuw zeggen: zorgwekkend?
Het is me niet duidelijk waarom dit zo lang duurt maar het is bekend bij de ontwikkelaars. Ik verwacht dat dit in een update wordt meegenomen, een update wordt echter vaak gebundeld met meerdere wijzigingen. Mogelijk is dit 'te klein' om een hele update te rechtvaardigen.


Vanmorgen (4 sept. 2019) stond er op mijn mobiel een aankondiging dat er een update was voor de KPN Prepaid App.

Toch nog even gekeken voordat ik de update liet installeren, en ... het tarief stond nu toch al juist weergegeven: KPN 15/15.
De juiste weergave van het tarief had dus niets met een update van doen, hetgeen me ook erg vreemd voorkwam. Het tarief voor de voormalige Telfort klanten (Telfort 15/15, nu KPN 15/15) moet gewoon steeds op een onjuiste plaats in de database gestaan hebben. Niet waar de app 'keek'. Zodra iemand dat gecorrigeerd heeft wordt het in de app juist weergegeven. Daar was dus geen update voor nodig.

Uiteraard heb ik daarna de update wel geïnstalleerd (versie 2.2.19).

Tjonge, jonge, weer een probleempje opgelost na twee en een halve maand.
KPN Datum: 3 sept 2019
Onderwerp: Overgang TELFORT naar KPN

Geachte manager,

Na de verplichte overgang van het prepaid abonnement bij TELFORT naar hetzelfde prepaid abonnement van KPN in het voorjaar 2019 overkwam ondergenoemde het volgende:
Na een voldoend tegoed op het prepaid kaartje bij de overname, bleek er al na ca twee maanden een onvoldoend tegoed te resteren. Ra Ra. Na een telefonisch contact met Uw dienst werd geconstateerd dat er bij Uw dienst het een en ander was mis gegaan. Het zou worden worden gecorrigeerd en het teveel betaalde werd teruggezet op het prepaid kaartje. Na het aanvullen met EURO 10,- van het tegoed op het kaartje stond er op 28 juni 2019 in totaal EURO 18,72 op. Er was EURO 9.- geretourneerd.
Op 28 augustus j.l. bleek er echter weer minder dan EURO 1,- tegoed te bestaan. Weer Ra Ra !!.
Na ca 1 uur telefonisch contact met nummer: 0800 0402 van Uw KPN werd me te kennen gegeven dat het mijn eigen schuld was dat er bij het internetten buiten de deur, dus buiten mijn eigen internet-provider om, bij een bevriende en door hem betaalde internetverbinding ook het tegoed van mijn prepaid telefoon abonnement werd aangesproken. Ra Ra !!.
Dan had ik ook maar de bijsluiter moeten lezen. WELKE bijsluiter, bij de overgang is er door KPN niets gestuurd om ingelicht te worden over veranderingen voor de mobiele telefoon. Wel werd er tijdens het telefoongesprek gevraagd naar het merk van mijn mobieltje.
Uiteindelijk werd me geadviseerd bij INSTELLINGEN van het mobieltje bij Draadloos en Netwerken onder Mobiel netwerk het voorkeursnetwerktype niet op 4G/3G/2G in te stellen maar op 3G/2G.!! De 4G snelheid uitschakelend !!!.
Voor het dit keer teveel uitgegeven bedrag van EURO 11,94 aan internetverbindingen werd me NU geen restitutie toegezegd. Daarmee moest ik het doen!!!.

Na wat eigen onderzoek via het internet bleek er sprake van meer overeenkomstige gevallen. Ook het advies voor het in te stellen voorkeursnetwerktype op 3G/2G is VOLKOMEN ONJUIST om af te komen van de ongewenste internetverbinding via de KPN.

Het enige juiste om de ongewenste internetverbinding te voorkomen is het vinkje bij het item MOBIELE DATA uit te zetten en GEEN mobiele provider te kiezen. DIT had KPN de prepaid mobiele telefoongebruikers moeten voorlichten bij de overname van TELFORT.


p.s. Verwacht tenminste schadeloos gesteld te worden voor het grote ongemak
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Gard. Het spijt me dat deze verkeerde informatie is doorgegeven. Het netwerktype heeft inderdaad niets te maken met het verbruik. Het internet wordt er alleen iets langzamer van.

Is deze klacht al ingediend of kan ik hierbij helpen? Dan wil ik je vragen je 06-nummer toe te voegen aan je profiel en een reactie te sturen als dat is gebeurd. Dan ga ik er achteraan.

Hallo ik heb even een vraag over opwaarderenbon van telfort wat je in de supermarkt kan krijgen,deze zijn niet meer te koop kan ik nu ook die van kpn pakken om opwaarderen

Reputatie 7
Badge +28

Welkom @frank5! Dat kan inderdaad en is zelfs de bedoeling :slight_smile:

Ik ben mijn tegoed kwijtgeraakt bij de updating van kpn en er klopt niks meer van het prepaid programma.                               +3163*******. 

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel i.v.m. privacy.  
 

Reageer