De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140520 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 1

@Martine999, is die bij jou ook weer normaal? Zo niet, zou je de ontvanger eens willen resetten? Zorgt dat dan voor verbetering? 

Ja! Hij doet het beter vandaag! Fijn!

De laatste keer dat ik Videoland gebruikte, eergisteren, deed ik het via de app voor videoland in de televisie zelf. Dat kan nu ook. Mits je natuurlijk al via de decoder (eerste stap is i.i.g. handeling op de decoder!) een videoland-account hebt gemaakt.

Mijn ervaring is dat de apps in de tv stukken stabieler werken dan die in de ontvanger.

Reputatie 7
Badge +8

De laatste keer dat ik Videoland gebruikte, eergisteren, deed ik het via de app voor videoland in de televisie zelf. Dat kan nu ook. Mits je natuurlijk al via de decoder (eerste stap is i.i.g. handeling op de decoder!) een videoland-account hebt gemaakt.

Mijn ervaring is dat de apps in de tv stukken stabieler werken dan die in de ontvanger.

En grafisch ook veel beter en mooier zijn de app op de decoder ziet er niet echt uit vind ik

Gisteren videoland via kpn aangeschaft. Ik kom dan terecht op "mijn profiel" en moet dan pincode invoeren. Maar waar kan ik deze vinden. Het is niet de pincode van de tv want die werkt niet. En waar komt "mijn profiel" vandaan, heb nog nooit profiel aangemaskt.

 

Gr jochem


Admin: bericht verplaatst naar Videoland topic

Gedaan via de tv ontvanger?

Het zou de pincode van de kpn tv ontvanger moeten zijn. (die ook voor kinderslot, huren films e.d. gebruikt wordt).


Admin: bericht meeverplaatst naar Videoland topic

Reputatie 7
Badge +22

En grafisch ook veel beter en mooier zijn de app op de decoder ziet er niet echt uit vind ik

Ik vind de app op de tv veel grafischer dan de app van Videoland op de tv ontvanger. Vind het meer op VGA lijken, dit zie je vooral goed als je vooraan op het profiel staat. Dan zie je de letters op de tv ontvanger waziger dan in de app van de tv toestel. Hopelijk dat KPN dit doorgeeft aan Videoland. 

Wanneer kan ik kijken op mij  ARRIS VIP2952?

@ANO niem 

Vannacht is er nog een uitrol van de nieuwe software.  Dus morgen,  dinsdag,  lijkt me.

Heb kpn Videoland gelijk  beëindig nu de nieuwe tv app er is.

Bij Videoland abbo afgesloten 😁

Reputatie 3
Badge

Gisterenavond de nieuwe software opnieuw geinstalleerd en had daarna de nieuwste versie voor de Videoland app.

 

Wat me gisteren ook weer opviel is dat ik na de software installatie de HD glas zenders kwijt ben. Op mijn beide HMB2260 ontvangers.

De setup boxen spanningsloos maken en opnieuw opstarten had ik de HD glas zenders weer terug.

Dit gedrag had ik ook met de vorige (NMC) software installatie update

Dit even terzijde want hoort eigenlijk niet in dit topic. :blush:

 

Daarna het account aangemaakt via de Videoland app wat direct goed ging.

Maar het koppelen wilde niet echt lukken. Op het moment dat de HMB2260 de koppelcode liet zien, voerde ik dat in op de Videoland app van mijn mobiel maar de ontvanger ging niet verder.

Videoland app afgesloten op de HMB2260 en de Videoland app weer opnieuw opgestart en kreeg exact dezelfde koppelcode. Ook deze koppelcode werd wederom niet geaccepteerd door de Videoland app op m'n mobiel.

Toen selecteerde ik de optie inloggen met email op de HMB2260. In dit scherm ging ik back zodat ik het scherm weer kreeg met de koppelcode.

Toen had ik een andere koppelcode en deze werd wel geaccepteerd.

Dit gedrag van koppelen had ik op m'n beide HMB2260 ontvangers.

 

Mocht het bij jou ook niet lukken met de koppelcode, kun dit bovenstaand eens proberen. :wink:

Het koppelen van mijn Apple TV app ging overigens wel direct 1e keer goed.

Reputatie 7

Uitrol van de update is afgelopen nacht voltooid, de nieuwe Videoland app is nu voor iedereen (met een Arris 5202, Arris 2952 of HMB2260) beschikbaar. 

Sinds een aantal dagen de videoland app via de tv ontvanger, dat is allemaal gelukt.  Echter, sommige series worden helemaal niet geladen en dan blijft hij maar zoeken.  Bij anderen is dit geen probleem dus het systeem en alles lijkt te werken.


Wie weet een oplossing

Reputatie 7

Dat is niet fijn, @TGG. Even een paar extra checkvragen:

  • heb je dit op meerdere ontvangers of op eentje?
  • heb je de ontvanger al eens een frisse start gegeven?
  • hoe is je ontvanger/zijn je ontvangers aangesloten op de Experia Box?
  • werken andere apps op de ontvanger (Netflix/Prime/YouTube) wel goed of zie je hier ook problemen met laden/bufferen?
  • wat is het resultaat als je een bekabelde speedtest doet?

@Erik_ .

 

Ik heb frisse restart gedaan.

Het is op meerdere ontvangers

Ontvangers zijn aangesloten bekabeld

Geen probleem met netflix of youtube.

 

Wat is een bekabelde speedtest?.

Dit probleem is niet bij alle videoland films of series.

De kabel waarmee je tv ontvanger is aangesloten kan je gebruiken om de pc met je modem te verbinden en een test uit te voeren.

Reputatie 7

@Erik_ .

Ik heb frisse restart gedaan.

Het is op meerdere ontvangers

Ontvangers zijn aangesloten bekabeld

Geen probleem met netflix of youtube.

 

Dank je, @TGG!

 

Wat is een bekabelde speedtest?.

Dit probleem is niet bij alle videoland films of series.

Dan is een speedtest ook niet per sé noodzakelijk. Kun je een aantal voorbeelden noemen van films/series waarbij dit gebeurt? En, zijn het dan ook steeds dezelfde series/films die niet willen laden?

En wil je dan verder ook je forumprofiel invullen voor de zekerheid? Dan kunnen we hier meekijken indien nodig. 

@Erik_ .

Ik heb frisse restart gedaan.

Het is op meerdere ontvangers

Ontvangers zijn aangesloten bekabeld

Geen probleem met netflix of youtube.

 

Dank je, @TGG!

 

Wat is een bekabelde speedtest?.

Dit probleem is niet bij alle videoland films of series.

Dan is een speedtest ook niet per sé noodzakelijk. Kun je een aantal voorbeelden noemen van films/series waarbij dit gebeurt? En, zijn het dan ook steeds dezelfde series/films die niet willen laden?

En wil je dan verder ook je forumprofiel invullen voor de zekerheid? Dan kunnen we hier meekijken indien nodig. 

 

@Erik_   bv BBQ battle laad niet.

bv BBQ battle laad niet.

@TGG , @Erik_ 

Doet het hier ook niet via de app in de decoder. 2 afleveringen getest: S1 afl 1 en 2.

Werkt overigens wel via de videoland app in mijn smart tv.

Zag ineens de Videoland app erbij staan en heb gelijk mijn account gekoppeld aan de tv en dat werkt alleen ik heb 2 profielen erop staan en daar werkt er dus maar 1 van en helaas niet mijn eigen profiel, hoe kan ik dit nu oplossen?

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @TGG voor het doorgeven en @PeterG voor het testen. Ik geef het door! 
@Grace Smeets Zie je wel beide profielen terug? Of alleen het ‘hoofd’/eerste profiel? 

Ik kan alleen het hoofdprofiel kiezen de andere profielen kan ik wel zien maar als ik op 1 van die andere klik gaat hij niet verder maar blijft op die profielen keuze scherm

Ik zie beide profielen en het hoofdprofiel werkt gewoon maar het 2e profiel (die van mij dus) daar gebeurt niks. Het net gisteravond nog op een andere Samsung tv geprobeerd maar ook geen geluk. Heb het vandaag nog niet geprobeerd dus wie weet is het inmiddels verholpen

Reputatie 1

De app werkt, maar niet helemaal zoals gehoopt.

Het wazige beeld qua letters dat mensen hier beschrijven is helaas bij alle apps op de iTV box aanwezig. Netflix, Videoland, Prime, Youtube, het is allemaal '’wazig'’ als je het vergelijkt met de apps op Smart TV / Chromecast / Apple TV / Gameconsoles. Dit zal dus waarschijnlijk helaas niet veranderen.

Bij het oude Videoland via de iTV ontvanger was één van de grootste tekortkomingen voor mij dat je geen ondertitels kon instellen bij Nederlandse titels. Op Videoland zijn bij veel van de RTL programma's ondertitels beschikbaar. Dit kon dus niet bij de oude interface, en nu tot mijn verbazing ook niet via de nieuwe app. Titels die via de Smart TV wel te ondertitelen zijn, kunnen dit niet via de KPN iTV ontvanger. Enkel de hardcoded subs zijn beschikbaar. Een gemiste kans, hopelijk is hier nog iets aan te doen voor dove / slechthorende klanten.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Grace Smeets

Wat vervelend! ik hoor graag of het probleem inmiddels al verholpen is. Echter als het ook via de Samsung smart TV speelt, denk ik dat er iets in het account mis gaat. 

@BomptonKing, zou je de ontvanger eens willen resetten? Ik ben benieuwd of dat verbetering op levert. 

Reputatie 1

Hoi @Grace Smeets

Wat vervelend! ik hoor graag of het probleem inmiddels al verholpen is. Echter als het ook via de Samsung smart TV speelt, denk ik dat er iets in het account mis gaat. 

@BomptonKing, zou je de ontvanger eens willen resetten? Ik ben benieuwd of dat verbetering op levert. 

Bedankt voor je antwoord, maar dit gaat niet helpen.

De app zoals KPN hem aan de iTV ontvangers heeft toegevoegd kent geen mogelijkheid tot handmatig inschakelen van ondertitels. De apps van Videoland op andere platforms hebben deze optie wel.

De problemen met de wazige letters zijn ook niet van gisteren. Dit is al jaren bekend, niet per se een levensgroot probleem, maar in ieder geval niet op te lossen met een reset van de ontvanger.