De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140477 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Heel vreemd dit dan, Vincent.

Nog een dingetje: koppelcode gebruikt of op de decoder-app gewoon :wink: ingelogd met e-mail + wachtwoord (wat je bij videoland hebt gebruikt)???

Zelf ben ik overigens direct de Videoland-app in mijn TV gaan gebruiken. Werkt iets lekkerder (en heeft ook meer opties als ondertiteling NL programma's).

En voor de tweede tv gebruik ik Chromecast via de Videoland-app in mijn smartphone.

Hopelijk kan een moderator ( @Erik_ ? ) e.e.a. achterhalen. Want de tekst in de zijbalk suggereert een Basis abo, wat dus via kpn niet kan/werkt.

Reputatie 1

koppelcode werkt niet, dan krijg ik dat scherm zoals eerder vertoond en de email optie eigenlijk hetzelfde. \

ja chromecast is zeker handig maar goed, het zou gewoon op de tv moeten kunnen want heb al jaren via kpn gekeken.

 

bedankt voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @vincentk75, wat een apart verhaal. 

het lijkt er inderdaad op dat jij een basis pakket hebt, maar tegelijkertijd heb jij ook een bevestiging ontvangen dat je videoland via ons afneemt. Zou je jouw gegevens (postcode en huisnummer) in jouw profiel willen zetten? Dan kunnen wij meekijken. 

Reputatie 1

Hallo @vincentk75, wat een apart verhaal. 

het lijkt er inderdaad op dat jij een basis pakket hebt, maar tegelijkertijd heb jij ook een bevestiging ontvangen dat je videoland via ons afneemt. Zou je jouw gegevens (postcode en huisnummer) in jouw profiel willen zetten? Dan kunnen wij meekijken. 

gedaan

Reputatie 7
Badge +20

@vincentk75, Ik zie Videoland Plus, Dat staat dus goed, alleen waarom werkt het niet? Heb je de ontvanger als eens gereset? Even voor de zekerheid en het daarna nog eens geprobeerd? Of krijg je dan weer de melding?

Reputatie 1

@vincentk75, Ik zie Videoland Plus, Dat staat dus goed, alleen waarom werkt het niet? Heb je de ontvanger als eens gereset? Even voor de zekerheid en het daarna nog eens geprobeerd? Of krijg je dan weer de melding?

ja al heeel vaak

 

Reputatie 1

Sinds kort is de Videoland app beschikbaar via mijn KPN TV ontvanger. Het koppelen is gelukt en ik kan  de app gebruiken. Helaas is het beeld heel schokkerig, soms loopt deze vast. Na het einde van een programma via de terug knop op de afstandsbediening naar het menu blijft het beeld zwart. Na 5 minuten de TV ontvanger via de stroom uit en weer aangezet. Nu heb ik twee vragen: 

  • Blijft deze traagheid bij het streamen via de videoland app. Ik gebruik ook Netflix via de TV ontvanger, nooit problemen.
  • Kan de snelheid om terug te gaan naar het menu worden opgelost.

 

Marcel

@Marcel v V . Vreemd. Heb jij meerdere tuners? Gebeurt het dan op beide? Welk type ontvanger gebruik je?

@vincentk75 : Ik ga straks met een collega bespreken. We overwegen om je ontvanger om te ruilen. Ik kom er op terug.

 

Reputatie 1

@Marcel v V . Vreemd. Heb jij meerdere tuners? Gebeurt het dan op beide? Welk type ontvanger gebruik je?

Ja ik heb er twee. Ik heb niet getest of dit op beide is, kom er zsm op terug. 
In de huiskamer staat de HMB2260, op de slaapkamer een Arris VIP2952 V2.

De traagheid zit getest in de TV ontvanger in de huiskamer. Op de slaapkamer ga ik de Videoland app nog testen.

Marcel

Reputatie 3

Hallo..

Ik heb al jarenlang Videoland via de KPN en nu is deze vernieuwd. Ik kan Videoland ook krijgen maar er wordt steeds gevraagd om een account aan te maken. Maar als ik dan de instructies lees staat er 

scan de QR code       hoe scan ik een QR code op de TV??????

 

Als ik geen account aanmaak kan ik door en zie ik profiel M. Als je een 2e TV heb is dat ook profiel M. Kun je tegelijkertijd op beide TV's kijken naar Videoland?

 

Wie weet dit? Gr Ingrid

 

@Ingrid3 Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je hier geen antwoord op je vragen vinden, laat het even weten.

Hallo @Ingrid3 Als je al klant bent bij Videoland hoef je je natuurlijk alleen maar aan te melden met de bij jou bekende inloggegevens.

De scancode op de tv kun je scannen met je mobiel of je tablet.

Afhankelijk van het soort abo kun je maximaal 1, 2 of 4 schermen tegelijk binnen je eigen huis gebruiken.

 

Reputatie 3

Maar als ik met mijn mobiel de code scan wat doe ik er dan mee?

 

Maar als ik met mijn mobiel de code scan wat doe ik er dan mee?

 

Hallo @Ingrid3 , dat vraag ik me dus ook af omdat je, zoals je zelf zegt, al klant bent.

Ik zou zeggen, doe de scan eens en kijk wat er op je mobiel/tablet verschijnt.

 

Reputatie 7
Badge +15

@vincentk75 Ik heb overlegd en een nieuwe ontvanger besteld! Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Reputatie 3

Het account is gelukt. QR code scannen was een mogelijkheid maar er stond ook een link naar Videoland en een code van 5 letters/cijfers. Dus die heb ik via de PC op de website van Videoland ingevuld en daarna zie je op de TV een koppelingscode van 6 letters/cijfers die je weer op de website van Videoland bij koppelen moet invullen. Het is gelukt. Ik blijk een abb. plus te hebben dus meteen een 2e profiel aangemaakt voor de wederhelft.

Dank voor de toelichting.

Ik kan sinds gisteren geen videoland meer kijken. Ik heb dit via kpn en kan alleen nog op mijn gsm kijken maar niet meer op de tv.

Niet via kanaal 204 en ook niet via de app.

Wat nu?

Reputatie 3

Alles is dus niet gelukt ik probeer op de 2e tv ook een koppeling te maken maar dat lukt niet. De 2e tv is trouwens geen smart tv. 

Reputatie 7
Badge +21

@Ingrid3 Wat goed om te lezen dat het bij de eerste tv-ontvanger is gelukt. Welke tv-ontvanger (model) is er aangesloten op de 2e tv?

Reputatie 3

HMB2260

Reputatie 3

Ik krijg nu steeds dit te zien. Als ik enter krijg ik een koppelingscode te zien die ik dan weer invul in mijn account op de pc maar de tv is daarna niet gekoppeld. En dit scherm blijft steeds opnieuw komen en soms zie ik op tv2 het scherm met profiel M en maak een account.

 

Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, alléén rechtstreeks op je smart tv.

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Ingrid3 , inderdaad, met het uitgeklede abo van Videoland kun je niet via de tv-decoder van KPN kijken, allléén rechtstreeks op je smart tv.

@JanD hoe bedoel je dat? Ik heb op alle vier de tv ontvangers (5202) En ik heb Videoland Plus.

Videoland Basis werkt niet op de tv ontvangers. 😉

Reputatie 3

Ik heb Videoland Plus via de KPN dus kan ik op 2 tv kijken. Hoe koppel ik de 2e TV als de app op de TV net als op de 1e TV vraag om een account te maken. Maar voor de 1e TV heb ik dat ook gedaan. Maar hoe nu verder op TV 2