De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140405 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Maceeeeeey ik heb een ticket voor je aangemaakt richting de technische collega's. Er wordt binnen een aantal werkdagen hierover contact met je opgenomen. 

 

@Dennis Schreve nemen we mee als feedback!

Reputatie 7
Badge +22

Sinds vandaag is Big Brother begonnen, valt me op dat de live stream niet te kijken is via de tv ontvanger. Deze is alleen te kijken via je SmartTV, ik dacht dat er geen verschil zou zijn tussen het kijken via je KPN ontvanger of SmartTV. Blijkbaar dus wel, maar betalen de prijs van Videoland Plus. Maar weer merk ik beperkingen tussen de SmartTV en de tv ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +17

Op de website van Videoland vind ik het volgende over het bekijken van de livestream van Big Brother:

De Big Brother livestream start op 3 januari 2022 om 22.00 uur, is vanaf dat moment ook zichtbaar op verschillende apparaten en is met elk abonnement (Basis, Plus en Premium) te bekijken.

Kan je de livestream niet vinden, dan wordt het apparaat niet ondersteund. 

Zie hier onder op welke apparaten je de livestream kan kijken.

Apparaat Ondersteuning
Web Ja
Android Mobiel/Tablet Ja
iOS Mobiel/Tablet Ja
Apple TV/Airplay Ja

Smart TV & Game Consoles

  • Samsung vanaf modeljaar 2017
  • Android TV
  • LG
  • Philips
  • Panasonic
Ja
  • Samsung modeljaar 2016 of lager
  • Playstation 4
Nee
TV-ontvanger (KPN/ Ziggo/ Overig) Nee
Google Chromecast Nee

Dit geldt voor alle Videoland abonnementhouders, niet alleen voor Videoland Plus via KPN. Ik heb zelf bijvoorbeeld een abonnement op Videoland zelf en ook ik kan de livestream niet overal bekijken. Dit wordt door Videoland simpelweg niet ondersteund, kunnen we niks aan doen.

Ik heb sinds vorige maand Videoland (via KPN ontvanger) en het werkte prima.

Maar sinds vorige week zie ik alleen nog de uitgelichte series in de lijst. Er staat ook nog soaps maar daar staat niks meer onder. Ook als ik programma/serie opzoek wordt er niks gevonden.

 

*Admin: samengevoegd met Videoland topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Mariooz. Wat vervelend dat je op dit moment niet alles kan bekijken van Videoland.  In de meeste gevallen is het stroomloos maken of het resetten van de tv-ontvanger de oplossing, heb je dit al gedaan? 

net reset gedaan maar dat helpt niet

Stekker eruit gehaald maar helaas dat werkt ook niet

 

@Mariooz , al een Frisse start gedaan?

Die vind je via menu - instellingen - systeem.

Helaas 'frisse start’ heeft ook niet gewerkt

 

@Mariooz 

Welke ontvanger heb je? Arris vip5202 of vip2952 of Arcadyan hmb2260 ?

Al geprobeerd via de laptop via http://videoland.com of via de app van videoland in je smartphone, tablet of mogelijk smart-televisie? Of het dan wel werkt bedoel ik.

Bovenstaande zelfde inloggegevens.

Ik neem tenminste aan dat je (ook) een account bij videoland hebt gemaakt, opdat je niet alleen via de ontvanger hoeft te kijken / kan kijken.

Ook als ik programma/serie opzoek wordt er niks gevonden.

Gebruik de zoekfunctie in de app videoland. Via de zoekfunctie van het menu (of het vergrootgals op de ab) is geen videoland aanbod meer.

ik heb geen account bij videoland aangemaakt. Alleen bij KPN Videoland aangezet zeg maar. En ik kijk het dus alleen via de ontvanger.

Maar is er wat veranderd dan omdat het vorige week allemaal nog prima werkte.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is heel gek, @Mariooz. Zou je jouw forumprofiel willen invullen en hier reageren als je dat gedaan hebt? Dan kunnen we met je meekijken.

ik heb het forum profiel ingevuld. Ik ben trouwens Helen Smit maar klant gegevens zijn van mijn man.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mariooz Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik zie dat je nog een ZXV8001 ontvanger hebt, dit zal ook de reden zijn voor de problemen met Videoland. 

Ik wil dan ook graag deze tv ontvanger omruilen. Deze omruil heb ik al in gang gezet. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Onlangs heb ik via mijn kpn videoland plus aangevraagd, kort daarna kreeg ik een mail van aanvraag bestelling. Daarin werd ook gezegd dat ik nog een mail kreeg van kpn, maar die is niet gekomen

 

Admin: samengevoegd met het Videoland topic

Reputatie 7
Badge +20

@Azire, ik heb even gekeken. Ik zie videoland wel actief. Want waar loop je tegenaan? Je kan toch gewoon Videoland kijken via de app?

Welke app bedoelt u?

Welke app bedoelt u?

Hallo @Azire , de app op je smart-tv, dus buiten de KPN-decoder om of de app op de KPN-decoder.

 

Reputatie 7

Welke app bedoelt u?

Hallo @Azire , de app op je smart-tv, dus buiten de KPN-decoder om.

Echt waar? Niet de Videoland app op de TV ontvanger?

Welke app bedoelt u?

Hallo @Azire , de app op je smart-tv, dus buiten de KPN-decoder om.

Echt waar? Niet de Videoland app op de TV ontvanger?

Hallo @wjb ik heb mijn antwoord aangepast.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Azire, Bart bedoelt dat Videoland wel actief is bij jouw abonnement, dus dat je de Videoland app moet kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld via de tv-ontvanger, of via je smart-tv. Heb je het al geprobeerd? Je leest ook meer over het gebruik van de app bovenin dit topic, in het startbericht.

Badge

Beste KPN 

Ik lees veel klachten omtrent de Videoland app van KPN

Maar geen oplossingen…

Abonnement kost een aardige duit, zonder resultaat. Is volgens mij niet de bedoeling.

Ik heb deze klacht al meerdere keren telefonisch gemeld, ook zonder resultaat.

En ook ik heb alle reset, fabrieksinstellingen, stroom er af en er weer op, software verwijderen en opnieuw installeren stappen zonder bevredigend resultaat.

Dus probeer ik het maar via dit kanaal....

Wat gaan jullie hier nu echt aan doen?

Met vriendelijke groet 

DX

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb net als veel mensen problemen met Videoland sinds deze geupdated is. 

ik had met het oude Videoland via kpn nooit problemen. Nu moet ik continu de box opnieuw opstarten.
Kan het niet opgelost worden door videoland via een tv-zender uit te zenden ipv via de app. Ik heb nl geen smart tv en apps kijken via de tv geeft ook regelmatig vastlopen van de box.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Petraweerd,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met Videoland, welke merk en type tv ontvanger heb je? Ik zelf heb een Arris VIP5202, (4K tv ontvanger) heb je de tv ontvanger eens teruggezet naar fabrieksinstellingen?

Reputatie 7
Badge +22

Beste @DemonX,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met Videoland, welke merk en type tv ontvanger heb je?