De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140408 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Ik vraag me gewoon af, hoe kan het dat toen Videoland nog via kpn zelf liep alles werkte, en nu het het gewone Videoland is geworden het niet meer werkt.

Er moet toch iets veranderd zijn.

 

@Dennis Schreve Is met alle boxen, er is een software probleem met de nieuwe App op de STB.

 

 

Nog geen updates voor de issues met Videoland. Het onderzoek naar en werk aan oplossing gaat onverminderd door, met hoge prioriteit, zodat we zo snel mogelijk hier ook een oplossing voor kunnen geven. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • NMC
    • Testgroep: 18 en 25 januari
    • Uitrol: 1 en 3 februari
  • HTML
    • Testgroep: 18 en 20 januari
    • Uitrol: 25 en 27 januari
Badge

TV ontvangers

Begane grond

Arris VIP2952
2014

1e Verdieping

Arcadyan HMB 2260
2014

2e Verdieping 

Arris VIP2952 V2
2017

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @DemonX, het is inderdaad een bekend probleem waar we nog geen blijvende oplossing voor hebben. . Het stroomloos maken van de ontvanger kan dit probleem tijdelijk oplossen. We onderzoeken momenteel de oorzaak.

Badge

Maar wat is er dan gebeurt, Sinds de ontkoppeling in okt/nov ?

Is toch raar? Alles doet het naar behoren, "jullie" doen iets, en de klachten stromen al maanden binnen, zonder resultaat??????

Iedereen betaald hier voor, en het doet het niet…

Op dit moment voelt het als weggegooid geld...

Nu kan ik wel op mobiel of tablet kijken, maar dat is niet wat ik wil, of behoefte aan heb.

 Daar wij geen smart tv's hebben, zijn we dus afhankelijk van de tv-ontvangers

 

En zo kwam er nog een tegen in een andere topic, dat niet het gehele aanbod van Videoland meer zichtbaar is... 

Bijvoorbeeld,  James Bond (via KPN) eerst niet beschikbaar, omdat Videoland een 2 sporenbeleid voerden (wat ik heb begrepen), toen de loskoppeling, alles zichtbaar. Toen begonnen de problemen/klachten, nu weer niet.

 

 

Er moet toch iets veranderd zijn.

@Petraweerd

Nogal. Eerst maakte het aanbod deel uit van het kpn-menu. Videoland moest daardoor alles ook apart aanleveren naar kpn. En dat ging nogal eens mis.

Er is nu een Videoland-app waardoor het direct vanaf de Videolandservers komt en er dus geen discrepantie meer is in het aanbod. Behalve dan live kanalen als de Big Brother streams en de RTL zenders [4, 5, 7 en 8]. Maar die laatsten zitten al in de decoder. 

Zelf ben ik vrij snel de Videoland app in de smart-televisie zelf gaan gebruiken. Die werkt prima. Behalve gek genoeg die live RTL kanalen, die haperen daar nogal. De BB streams werken wel goed, al interesseert me dat helemaal niet.

Ook voor Netflix gebruik in niet de app in de decoder. Meteen al toen ik deze tv kocht [oktober 2019], want die Netflix app in de decoder werkte lastig.

Ook over de Prime en de Youtube app lees ik hier e.e.a. aan '’slecht'’ nieuws. Ik gebruik dus helemaal de apps niet. Die zijn ook meer voor diegenen die niet zo'n moderne smart tv hebben.

Reputatie 7
Badge +17

@DemonX Voorheen keken we naar Videoland via onze eigen iTV omgeving zoals @PeterG schrijft. Videoland ondersteunt deze mogelijkheid niet meer. Daarom moesten we over naar een app-omgeving van Videoland zelf. Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling is. Er is op dit moment helaas geen blijvende oplossing. Het onderzoek gaat onverminderd door. Zodra er nieuws is laten we het weten! 

Nu kan ik wel op mobiel of tablet kijken, maar dat is niet wat ik wil, of behoefte aan heb.

 Daar wij geen smart tv's hebben, zijn we dus afhankelijk van de tv-ontvangers

@DemonX

Dat laatste kun je goedkoop oplossen door een Chromecast te kopen. 

De Chromecast 3 bijvoorbeeld. Dan gebruik je de apps in je smartphone en tablet en kun je toch kijken via je televisie (hdmi aansluiting).

Bol: Chromecast 3 ( € 39,50)

Of de Chromecast with Google TV (=Android-TV), ook nog wel eens versie 4 genoemd. Daar kan je apps op downloaden.

Bol: Chromecast with Google TV € 79,99)

Chromecast is ten allen tijde een goedkopere oplossing om je televisie te upgraden dan een smart televisie.

Zelf heb ik een Chromecast 3 (die andere was er toen nog niet) in de slaapkamer, die smart tv is zo oud dat z'n eigen apps niet meer werken. Daar zit GEEN tv ontvanger van kpn op, maar gebruik via de smartphone dan de KPN TV app, de Netflix app en de Videoland app. Werkt prima!

Reputatie 7
Badge +22

Ik ben rustig Videoland aan het kijken wordt het beeld zwart, nadat ik de tv ontvanger (5202) op stand-by heb gezet en daarna weer aan en weer naar Videoland ga, dan krijg ik het volgende bericht te zien:

Er schijnt dus ergens een bug te zitten, want ik kon gewoon een paar uur vlekkeloos naar mijn series kijken. Maar aangezien dat er meerdere topics zijn dat de app in 1x stopt of traag werkt, is het dan niet zinvol om die topics bij elkaar te bundelen?

Reputatie 7
Badge +17

@Dennis Schreve Ai, balen! We zijn bekend met de problemen en zijn dit volop aan het onderzoeken. De reden dat we dit niet in één topic doen, is omdat er geen standaard oplossing is. Soms helpt reguliere trouble-shooting, andere keren kunnen we niet meer dan een formulier invullen dat ons kan helpen bij het vinden van een oplossing. Voor nu gaan we het dus gewoon via losse topics behandelen.

Je hebt mooie smart televisies. Waarom gebruik je die app niet? Ook de Netflix app in de tv is beter, want stabieler, dan die in de ontvanger. 

@Dennis Schreve

Afgezien daarvan moeten die in de ontvanger het wel doen. 

Reputatie 7
Badge +22

De afstandsbediening van KPN ligt beter in de hand @PeterG. 😉

Reputatie 7

Ook de Netflix app in de tv is beter, want stabieler, dan die in de ontvanger. 

De stabiliteit van de Netflix app is mijns inziens uitstekend, tenminste wij ervaren nooit problemen op onze 5202, 8001 en 2260. De kwaliteit van de Netflix app voor 4K titels is op de 5202 ook prima uitgezonderd bij horizontal panning waarbij kleine hickups plaatsvinden. Ja, de app op de televisie zelf is voor 4K titels inderdaad iets beter, maar verder gebruiken wij liever de Netflix app op de TV ontvanger vanwege het bedieningsgemak.

Ik heb nu Videoland via kpn en hij loopt steeds vast waardoor ik ook geen tv meer kan kijken. 
Big brother speelt hij helemaal niet af 

echt waardeloos 

Reputatie 7

En als je de Videoland app op de televisie zelf gebruikt of die op een computer, tablet of telefoon, loopt die wel gewoon door?

M.a.w. ligt het probleem alleen bij een gebrekkig werkende Videoland app op de TV ontvanger van kpn.

Reputatie 7
Badge +22

@Klara34 als je Big Brother live wilt zien zal dat niet werken, als je het live wilt zien kun je beter de app op jou SmartTV installeren zoals @wjb hierboven noemt. Want Videoland heeft KPN geen toestemming gegeven om het live te laten zien. Want op de app van Videoland is ook live tv kijken wel op de SmartTV’s, maar niet op de tv ontvangers. 

De app op telefoon enzo werkt prima alleen op groot scherm is mooier 

ik kijk nooit live alles terug maar gtst en married at first time loopt nu ook steeds vast

Kan dat kastje van jullie 10 keer opnieuw opstarten op een avond. Gezeik

heeft ziggo dat ook? 

Reputatie 7
Badge +22

Heb je een SmartTV @Klara34? Dan kun je de Videoland app ook daarop gebruiken. Download de app op jou SmartTV. Dan kun je Big Brother ook “live” kijken. 

Reputatie 7
Badge +20

@Klara34, Ook resetten helpt dus niet. 😞 Lukt het om via de Smart TV app te kijken?

En zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan het, dan ga ik nog even melding maken van de trage app. 

Reputatie 7

Kan dat kastje van jullie 10 keer opnieuw opstarten op een avond. Gezeik

En dat is waar kpn een oplossing voor moet verzorgen want helaas worden er te vaak steekjes laten vallen bij de introductie van apps en nieuwe firmwares en dat is een kwaliteitsprovider, die kpn pretendeert te zijn, niet waardig,

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ is het alleen maar mogelijk om binnen KPN voor Videoland Plus te kiezen? En niet voor Videoland Premium? 😉

  • Videoland Plus / 2 schermen
  • Videoland Premium / 4 schermen 

Zou dat niet een idee zijn om toe te voegen bij het zenderpakket? 😉

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ is het alleen maar mogelijk om binnen KPN voor Videoland Plus te kiezen? En niet voor Videoland Premium? 😉

  • Videoland Plus / 2 schermen
  • Videoland Premium / 4 schermen 

Zou dat niet een idee zijn om toe te voegen bij het zenderpakket? 😉

Op dit moment alleen Videoland Plus inderdaad. Ik hoop in de toekomst wel, maar dat durf ik nu nog niet te zeggen.

Reputatie 7
Badge +22

@Paul_ is het alleen maar mogelijk om binnen KPN voor Videoland Plus te kiezen? En niet voor Videoland Premium? 😉

  • Videoland Plus / 2 schermen
  • Videoland Premium / 4 schermen 

Zou dat niet een idee zijn om toe te voegen bij het zenderpakket? 😉

Op dit moment alleen Videoland Plus inderdaad. Ik hoop in de toekomst wel, maar dat durf ik nu nog niet te zeggen.

Dank voor je terugkoppeling. 

Het is de zoveelste keer dat er wat met interactief tv kijken is je wordt er een beetje moe van.

Dat videoland traag is licht aan de software van KPN en ik ga als dit niet snel opgelost wordt het einde KPN zowel tv en internet !

Zo is het ook internet op mijn GSM ook een puinzooi heel vaak heb ik geen G4 internet !

De Videoland app via kpn werkt echt heel slecht, loopt constant vast en ik moet iedere keer de hele kpn media box opnieuw starten tussen afleveringen door. Is het geld dus niet waard. Waarom werkt dit zo slecht? Heb al meerdere topics hierover gezien en kpn geeft al een hele lange tijd aan hier aan te werken maar wanneer gaat het een keer goed werken?