De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140405 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Flinke vicieuze cirkel inderdaad, maar hopelijk eentje waar we je uit kunnen halen. 

Als je naar v2.videoland.com gaat via een webbrowser. Log in, ga naar “Account instellingen” en klik op “koppelen”, dan vul je de code in die je op je TV ziet bij de nieuwe app. Dat zijn inderdaad letters, maar lukt het wel om die op je telefoon/laptop in te voeren? Zo niet, dan raad ik je toch aan om contact met Videoland op te nemen. Hopelijk kunnen zij er dan snel voor zorgen dat je alsnog de nieuwe app kunt gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +8

Flinke vicieuze cirkel inderdaad, maar hopelijk eentje waar we je uit kunnen halen. 

Als je naar v2.videoland.com gaat via een webbrowser. Log in, ga naar “Account instellingen” en klik op “koppelen”, dan vul je de code in die je op je TV ziet bij de nieuwe app. Dat zijn inderdaad letters, maar lukt het wel om die op je telefoon/laptop in te voeren? Zo niet, dan raad ik je toch aan om contact met Videoland op te nemen. Hopelijk kunnen zij er dan snel voor zorgen dat je alsnog de nieuwe app kunt gebruiken. 

net geprobeerd alleen zegt hij dan nog geen geldig acccount.

:(

Reputatie 7
Badge +8

Net contact gehad met videoland die geven aan dat het helaas niet meer mogelijk is als de rode app ook al op de KPN box staat.

De Zwarte werkt dan niet meer en verwijst naar de nieuwe.

Je zal helaas moeten afwachten wanneer je weer kan kijken dan op de KPN box tot je geupgrade bent dit kan 1 / 2 maanden duren voor ze alles omgezet hebben.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedmiddag @MennoG78! Dus de zwarte app werkt niet meer: deze verwijst naar de rode app… maar je kunt nog geen gebruik maken van de rode app omdat je nog geen mail van Videoland ontvangen hebt?

Zodra je een mail van Videoland ontvangen hebt dat de (rode) app klaar staat, kun je gebruik maken van deze app. Dat moet geen 1 a 2 maanden duren, hoor… 🤔

Is de rode app al wel te openen, via Menu → Apps?
Wil je de tv ontvanger ook eens stroomloos maken voor minimaal een minuut en dan nog eens checken of je één van de 2 apps kunt openen?

Reputatie 7
Badge +8

Goedmiddag @MennoG78! Dus de zwarte app werkt niet meer: deze verwijst naar de rode app… maar je kunt nog geen gebruik maken van de rode app omdat je nog geen mail van Videoland ontvangen hebt?

Zodra je een mail van Videoland ontvangen hebt dat de (rode) app klaar staat, kun je gebruik maken van deze app. Dat moet geen 1 a 2 maanden duren, hoor… 🤔

Is de rode app al wel te openen, via Menu → Apps?
Wil je de tv ontvanger ook eens stroomloos maken voor minimaal een minuut en dan nog eens checken of je één van de 2 apps kunt openen?

Heb ik al geprobeerd.

Ik heb nog geen email ontvangen van Videoland dat ik ben omgezet maar wat ik op de chat terug kreeg is dat het nog 1 a 2 maanden kon duren voordat ze alles overgezet hadden. (vind ik persoonlijk erg lang)

De rode app is wel te openen en ook te starten ik kan deze ook koppelen in de nieuwe V2 app alleen omdat je niet bent omgezet kan je niet kijken. :(

Heb mijn decoder gister ook al een frisse start gegeven en net ook wat jij zei gedaan alleen blijft zelfde.

 

Zwarte app kon ik wel koppelen in de oude omgeving maar zodra dit is gebeurd komt meteen de tekst er is een nieuwe app uit en deze kan je dan alleen nog maar gebruiken.

 

Net bij me ouders geweest deze hebben helaas hetzelfde 

 

Reputatie 7
Badge +16

Precies hetzelfde? 

Ik wil graag intern eens navraag doen: checken of dit wel helemaal goed gaat. Wil je de postcode en huisnummer van jouw ouders ook toevoegen aan jouw Forum profiel? Weet je toevallig ook welke type TV ontvanger zij hebben?

Reputatie 7
Badge +8

@Shyrin_  heb het bij gewerkt ze hebben zelfde box als ik.

Reputatie 7
Badge +16

Dank je! Ik ga navraag doen, als ik een terugkoppeling heb, laten we het weten!

Hoi, @MennoG78 . Ik weet wel zeker dat dit het probleem is t.o.t. de app in de kpn (!) ontvanger

ik heb Videoland account niet via kpn maar los

Die app is namelijk voornamelijk bedoelt voor abonnee's die Videoland via KPN hebben. Daar staat de rode app ter voorbereiding op de omzetting van kpn videoland klanten naar het nieuwe platform. Derhalve is die rode app nog niet actief volgens mij. Ik kom op de kpn box namelijk nog ingelogd op de zwarte (videoland via kpn).

Zodra ook de KPN Videoland klanten zijn omgezet, en de rode v2 app actief is op de tv ontvanger, zullen ook losse Videoland abonnee's van de rode app gebruik kunnen maken in de kpn ontvanger.

Nu nog niet. Het is dus even wachten.

CC @Shyrin_ .

Reputatie 7
Badge +8

@PeterG ik kan dus niet meer inloggen op de zwarte deze geeft meteen aan dat ik de rode moet gebruiken.

Dat is het probleem bij mij helaas.

Videoland moet mijn account migreren naar het nieuwe platform dan is het opgelost.

alleen dit kan helaas even duren.

Wel raar dat je niet meer op de zwarte kunt inloggen als je nog niet gemigreerd bent.

Waarom lukt inloggen op de zwarte app niet?

Je krijgt een code van 6 cijfers.

Ga dan in een BROWSER (dus niet met de app op je smartphone!) naar de opgegeven link http://www.videoland.com/koppelen om in te loggen op de tv app. Handigst is de browser op je laptop waar je al ingelogd staat (met mail en wachtwoord) op videoland.

BTW

Zelf gebruik ik de apps in de ontvanger helemaal niet. Maar via de Smart-tv, streamingbox en chromecast.

Reputatie 7
Badge +8

Al geprobeerd ook fresh install.

na het inloggen krijg ik meteen dit en kan ik niet verder

 

Ah, je bent al overgezet op het nieuwe rode platform. Dan kan je niet meer op het oude inderdaad. Maar de nieuwe rode app op de tv ontvanger is nog niet actief. Omdat kpn klanten nog niet over zijn….

BTW

Zelf gebruik ik de apps in de ontvanger helemaal niet. Maar via de Smart-tv, streamingbox en chromecast.

Dat voorkomt een hoop '’ellende'’.

Reputatie 7
Badge +8

BTW

Zelf gebruik ik de apps in de ontvanger helemaal niet. Maar via de Smart-tv, streamingbox en chromecast.

Dat voorkomt een hoop '’ellende'’.

ja kan ook maar heb het liefst alles op 1 Afstandsbediening en dat ik niet hof te switchen.

Vrouw moet het ook snappen als ik er niet ben ;)

Ah, je bent al overgezet op het nieuwe rode platform. Dan kan je niet meer op het oude inderdaad. Maar de nieuwe rode app op de tv ontvanger is nog niet actief. Omdat kpn klanten nog niet over zijn….

Als mijn moeder van 84 met meerdere ab's en apps kan werken...

Reputatie 7
Badge +8

Ah, je bent al overgezet op het nieuwe rode platform. Dan kan je niet meer op het oude inderdaad. Maar de nieuwe rode app op de tv ontvanger is nog niet actief. Omdat kpn klanten nog niet over zijn….

Nee ben nog niet omgezet.

Als ik op de rode app inlog op de tablet geeft hij ook aan dat dit nog moet gebeuren hij vind geen geldig abonnement nog.

Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met Videoland. Je bent tenslotte rechtstreeks bij hen klant.

https://hulp.videoland.com/hc/nl

Op de tablet kan je wel op de zwarte app??? Dan kan je dat via chromecast op de tv '’toveren'’. Een Philips, Sony of TCL televisie van 2019 en jonger zijn intern ook voorzien van Chromecast 😉.

Verder weet ik wel zeker dat je als '’buitenklant'’ (niet via kpn) écht moet wachten tot de app op de decoder ook actief is gemaakt door Videoland.

Vanwege dit soort ellende met de diverse (!) apps op de ontvanger ben ik eind 2019 geswitcht naar die in de Smart-tv. En in 2020 heb ik een Chromecast gekocht. In te zetten op alle tv's binnen het bereik van de wifi.
En sinds kort heb ik er dus die streamingbox bij. Werkt met gewone ab (met cijfers!) en ook bruikbaar als '’ontvanger'’ voor kpn  met de KPN ITV app. Verder is ook dié box voorzien van chromecast. Dus apps in m'n telefoon, ook die die niet voor Android-TV OS beschikbaar zijn, zijn bruikbaar.

Reputatie 7
Badge +22

Videoland is bij mij omgezet naar die nieuwe platform, maar op mijn 5202 kan ik ze nog niet gebruiken. Alleen op me SmartTV’s en op me iPad, iPhone, MacBook Pro en Mac. Wanneer wordt de tv ontvangers geüpgraded naar de nieuwe platform?

Reputatie 7
Badge +8

Videoland is bij mij omgezet naar die nieuwe platform, maar op mijn 5202 kan ik ze nog niet gebruiken. Alleen op me SmartTV’s en op me iPad, iPhone, MacBook Pro en Mac. Wanneer wordt de tv ontvangers geüpgraded naar de nieuwe platform?

Bij mij staan ze wel op de ontvangers al.

Net bericht gekregen ook van Videoland ze gaan me abonnement upgraden deze week

Reputatie 7
Badge +22

P.S. Het is gelukt om Videoland V2 op de 5202 te gebruiken, je moet dan wel alleen naar “Apps op TV” gaan.

Want via 204 op de rode knop werkt niet, en naar MENU → Series werkt ook niet. Want dan gaat ie naar de oude Videoland-app:

 Klik je op: “Oké, ik begrijp het”, dan gaat ie de app afsluiten:

Dit doet ie alleen bij kanaal 204 en via de menu “Series”. 

Reputatie 7
Badge +8

Hier zelfde probleem nu rode knop op 204 geeft oude app inderdaad.

Maar via de APPS op de ontvanger kan ik nu wel kijken en dat is al pluspunt alles vanaf de decoder kijken.

Is de vrouw ook weer blij dat ze niet naar andere dingen hoeft te switchen anders is alles weer ontregeld ;) 

@Shyrin_  probleem is opgelost voor mij (videoland gaf aan dat er op mijn account wat speciaals stond en is aangepast en meteen omgezet naar V2 anders had ik nog wel via zwarte app kunnen kijken gaf ze aan)

Reputatie 7
Badge +30

Dit klopt ook, Dennis. De overige manieren kunnen we pas aanpassen als iedereen over is naar de nieuwe, rode, app.

 

Goed om te horen, Menno!

Reputatie 7
Badge +22

Dit klopt ook, Dennis. De overige manieren kunnen we pas aanpassen als iedereen over is naar de nieuwe, rode, app.

Aha, Oké bedankt voor de toelichting @Erik_

Reputatie 7
Badge +22

Ik kijk naar The Good Doctor, seizoen 3 aflevering 11, daar zit geen ondertiteling bij. Ik kan hem niet aanzetten, via de app op de SmartTV zit de ondertiteling er gewoon bij. Maar is ook daar niet aan of uit te zetten. De ondertiteling zou ook standaard dan op de tv ontvanger moeten zijn. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik kijk naar The Good Doctor, seizoen 3 aflevering 11, daar zit geen ondertiteling bij. Ik kan hem niet aanzetten, via de app op de SmartTV zit de ondertiteling er gewoon bij. Maar is ook daar niet aan of uit te zetten. De ondertiteling zou ook standaard dan op de tv ontvanger moeten zijn. 

Hier even gekeken en zit wel ondertiteling bij (even check vraag Fractured is aflevering toch?)