De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140405 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Ik neem het echt af via kpn. Staat ook in mijn account als ik inlog bij videoland.com. 

Ik heb een mail van ze gehad dat ik vanaf nu zou kunnen kijken. Niet dus. 

Okee. Heel apart dan.

En als je op je laptop naar http://v2.videoland.com gaat ? Lukt dat wel? 

Ik kon een uur of 2 na de mail koppelen met de app in de ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +22

@Puskas om die rode app van Videoland te gebruiken ga je naar:

  • MENU → Apps op TV

Dan zie je bij “Uitgelicht” de rode Videoland V2 staan. Die start je op, dan druk je op “inloggen”, dan komt er een code in beeld te staan. Dan ga je naar de rode app van je smartphone, daarna tikt je op “account” en daarna op het tandwieltje, daar tik je op. Daarna zie je het woordje “koppelen” staan. Daar tik je op, toets dan de code in die op je tv staat, dan druk op “koppel apparaat”, daarna zou die moeten werken.

VIDEO:

 

Dit heb ik dus al 100x gedaan via apps op tv en via 204. Ik krijg als koppelcode een lettercode en geen cijfercode als ik op inloggen (op tv) druk. In mijn account op videoland.com wordt een cijfercode gevraagd om te koppelen. En nu had ik een cijfercode en dan krijg ik de melding foutieve code. Zucht

Toen via mijn mailadres+ww op tv ingevuld. Cookies geaccepteerd en ik ben weer terug bij start. 

Reputatie 7
Badge +19

@Puskas Ik lees dat 't nog niet wil lukken met activeren van de nieuwe Videoland app. Heb je gecontroleerd of de oude app nog werkt? Wanneer heb je de e-mail van Videoland ontvangen dat je over kunt op de nieuwe app? Gewoonlijk, als je er niet uit komt met activeren van de nieuwe app, zijn dit de belangrijkste dingen:

Controleer of je alle stappen hebt doorlopen, en niet vergeten bent je e-mailadres te bevestigen (check ook je Spam folder).

Als je jouw e-mailadres hebt bevestigd, dan krijg je normaal gesproken binnen 15 min. een e-mail van Videoland waarin ze aangeven dat de nieuwe app voor je klaarstaat.

Ga daarna naar kanaal 204 op je tv-ontvanger en volg de instructies op je scherm om je tv te koppelen aan je Videoland account.

Reputatie 7
Badge +22

 

Ga daarna naar kanaal 204 op je tv-ontvanger en volg de instructies op je scherm om je tv te koppelen aan je Videoland account.

@Alexandra op kanaal 204 zit nog de oude Videoland-app, om de nieuwe app te kunnen gebruiken moet je via menu naar “Apps op TV”. Want via series en 204 gaat het nog steeds om de oude app van Videoland. Dit wordt pas gewijzigd als iedereen over is gegaan naar de rode app van Videoland. 😉

Je dient ook éérst naar de RODE Videoland v2 app op je telefoon te gaan en daarop inloggen. En die gebruiken om de app op de ontvanger te koppelen.

Of naar http://v2.videoland.nl te gaan.

En dus niet naar videoland.nl danwel www.videoland.nl!

Dat was het allemaal niet omdat ik alle varianten heb gehad en gedaan zonder succes. Via de chat met videoland is het in orde gekomen. Dank voor het meedenken!

videoland heeft de app. veranderd.

nu heb ik zoals gevraagd netjes mijn account gekoppeld, maar om Videoland te kijken, moet ik nu eerst

Steeds op mijn menu naar de nieuwste app. om aan te kunnen klikken en te kijken.

waarom heeft KPN deze oude app.( de zwarte) nog steeds verwijderd en de nieuwste (rode app.) op de vervangende plaats gezet.

zoveel handiger voor iedereen. 
Ik hoor het graag.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hoi, @Peterna 

Pas als alle klanten, die videoland via kpn hebben, omgezet zijn door videoland wordt het aangepast. Dan wordt de zwarte verwijderd en zal kanaal 204 naar de rode verwijzen.

Ik ga overigens altijd via '’Apps'’ naar de … apps. Eigenlijk nooit via die kanaalnummers. Op de nieuwste afstandsbediening zit ook een handige Apps knop.

 

Ik ben inmiddels over gezet, heb de mail van videoland gehad. Maar als ik ergens wel inloggen lukt het niet. Niet met de nieuwe app, maar ook niet op pc. Dan moet ik eerst abonnement afsluiten, maar dat loopt gewoon via kpn. Wat nu? 

Wat lastig @Geanda 

Als je naar http://v2.videoland.com gaat en op inloggen klikt zou je met je huidige gegevens gewoon moeten kunnen inloggen. Dat was hier na de mail geen probleem. 

Indien wel neem dan contact op met videoland. Zij beheren het. 

Zie https://hulp.videoland.com/hc/nl .

Hoe komt het dat hij steeds bij Videoland blijft hangen, 

@Peterna 

Na 2 dagen had ik het wel gehad met de app in de ontvanger. Traag. Niets beter dan de oude app.

Gebruik nu vnml de app in de Android-TV box en via Chromecast icm smartphone/rode app.

Wat lastig @Geanda 

Als je naar http://v2.videoland.com gaat en op inloggen klikt zou je met je huidige gegevens gewoon moeten kunnen inloggen. Dat was hier na de mail geen probleem. 

Indien wel neem dan contact op met videoland. Zij beheren het. 

Zie https://hulp.videoland.com/hc/nl .

Hij logt dan gewoon in. Maar dan krijg ik dit 

 

Tja apart. Neem contact op met videoland. Dit gaat niet goed. Alleen zij kunnen je hiermee helpen. 

@Geanda 

Vreselijk deze videoland update. Hij loopt constant vast of ik krijg een foutmelding, en eerlijk gezegd heb ik geen zin om elke keer de box te resetten. Misschien tijd om op te zeggen want er is echt niet naar te kijken. 

Ben er klaar mee. In het verleden al zo veel problemen gehad met de tv ontvanger en dit is de druppel. 5 x is de tv ontvanger opnieuw opgestart uit zichzelf omdat er geen andere optie was "nieuwe update". Behalve dan dat die update betreft de Videoland app niet wordt gedownload. En ik nu dus geen Videoland meer kan kijken. Ik ga kpn tv opzeggen. Betaal me er scheel aan en hoeveel gewone tv kijk je nou tegenwoordig nog? Dit is de moeite niet waard.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Rowan Zoons Niet de bedoeling dat het nu helemaal niet meer werkt. Wat als je de tv-ontvanger reset? Onder stap 2 staat hoe je dit doet. Ik ben benieuwd of het daarna weer goed gaat! 

Sorry dat ik het zeg, maar de nieuwe app van videoland teleurstellend. De app is erg traag met opstarten, maar ook tijdens het zoeken/scrollen naar content. De knoppen aan de zijkant zijn klein geworden, waardoor ik het op de normale afstand nog moeilijk kan zien.

Je moet soms zelf eerst de taal instellen (ondertiteling) voordat deze wordt weergegeven. Het zou mooi zijn als er in de app ook instellingen beschikbaar komen zodat je favorieten kan instellen, zoals talen en ondertiteling. Misschien een instelling om het beeld naar eigen keuze te vergroten/verkleinen. 

 

Verder vind ik het vreemd dat ik de app nu moet zoeken onder APPs terwijl dat bij de oude Videoland nog onder series of films was. Ik hoop dat dit weer wordt hersteld. 

 

Een ander dingetje:

Is het mogelijk om de app van Dinsney op KPN te krijgen? Deze is nu niet aanwezig. 

Reputatie 7
Badge +19

@Arnoudje Dankjewel voor jouw inbreng over de nieuwe Videoland app. Vul je je gegevens in je forumprofiel in en geef je ons dan hier een seintje? Laat je ook meteen weten welke tv-ontvanger je hebt? Dan nemen we jouw feedback mee ter verbetering.

Daarnaast klopt het dat er geen Disney+ app voor de tv-ontvanger is. Je leest alles over Disney+ bij KPN in het betreffende topic.

@Alexandra, Ik heb het e.e.a. ingevuld. Wat voor modem en tv-ontvanger ik heb, weet ik zo niet. Hopelijk dat je aan de hand van mijn gegevens dat kan achterhalen? 

De Videoland app heb ik nu een paar dagen gebruikt en ik erger mij er steeds meer aan. Wat is die app verschrikkelijk traag, of de tv-ontvanger is niet zo krachtig meer voor de vernieuwde app? De ervaring met de oude app was eigenlijk gewoon goed.

 

Een aanvulling op mijn vorige post, achter de ondertiteling zit nu ook een grijs doorzichtig veld  (geen idee of dat wordt genoemd) waardoor de ondertitels duidelijker moeten worden. Dat is wel het geval, maar dat had voor mij niet gehoeven. Misschien ook tussen de instellingen zitten of de gebruiker dit aan of uitgeschakeld wilt hebben?

 

P.s. kan ik mijn gebruikersnaam ergens aanpassen? 😅

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @Arnoudje! Zou je je adresgegevens er nog in willen zetten? Je type ontvanger kun je vinden op de sticker aan de onderkant van de ontvanger, voor je modem staat het vaak ook op de sticker. 🙂 Laat je hier weten wanneer je de adresgegevens in je profiel hebt gezet? Dan kan ik het signaal doorgeven. 

Wat je gebruikersnaam betreft, die kan ik voor je aanpassen. Wil je een aantal opties doorgeven? Dan kijk ik welke er nog vrij zijn en pas ik hem voor je aan. 

@Sanne_M, Adresgegevens heb ik toegevoegd incl. type modem en tv-ontvanger. Maar hierbij de gegevens van beide apparaten, het modem is een Experia Box v10A en de tv-ontvanger is Arris VIP2952 V2.

 

Aanvulling over de Videoland app, beetje vergelijkbaar met de rest van mijn ervaringen.

Maar wat ik heb gezien is dat de app mijn voorkeuren niet bewaard. Na het afsluiten van de app, zijn de instellingen zoals het niet weergeven van ondertiteling bij Nederlandstalige programma's, weer actief waardoor ik deze weer moet uitschakelen. 

 

Wat betreft mijn gebruikersnaam, ik kan zo even niets verzinnen. Laat de huidige naam nog maar even staan 🙂