De Videoland app bij KPN

  • 31 March 2020
  • 619 reacties
  • 140408 keer bekeken
De Videoland app bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

619 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Hier even gekeken en zit wel ondertiteling bij (even check vraag Fractured is aflevering toch?)

@MennoG78 ja dat klopt: 

 

Reputatie 7
Badge +8

Hier even gekeken en zit wel ondertiteling bij (even check vraag Fractured is aflevering toch?)

@MennoG78 ja dat klopt: 

 

Hier dus geen last van werkt hier op 3 ontvangers

Reputatie 7
Badge +22

Hier dus geen last van werkt hier op 3 ontvangers

@MennoG78 hier beneden doet ie het wel, ik denk dat er een klein “bugje” in de software zat op de tv ontvanger boven. 

Reputatie 7
Badge +8

Hier dus geen last van werkt hier op 3 ontvangers

@MennoG78 hier beneden doet ie het wel, ik denk dat er een klein “bugje” in de software zat op de tv ontvanger boven. 

ik kreeg vanmorgen wel op 2 ontvangers nieuwe software

Reputatie 3
Badge

Goedenmiddag,

Gisteren heb ik een mail ontvangen dat mijn videoland account is overgezet naar het nieuwe platform.
Vanaf heden moet ik gebruik maken van de nieuwe rode app (V2).
Het downloaden en inloggen op deze nieuwe app is gelukt.

Nu heb ik 2 stuks HMB2260 ontvangers. 
Via menu apps op tv zou ik de nieuwe rode videoland moeten openen want via kanaal 204 zou het openen van de app niet meer werken.
Nu heb ik dit gedaan op de ontvanger in mijn woonkamer en daar moest ik via de videoland app op m'n telefoon deze ontvanger koppelen met een code. Ook dit is gelukt.
Nu wilde ik hetzelfde doen op de andere ontvanger op mijn slaapkamer en daar lukte dat niet. De rode app openen lukt daarop niet.
Sterker nog, als ik de videoland app open via kanaal 204 of via menu item series, dan wordt videoland app wel geopend en kom ik op het oude platform (zwarte) terecht waar ik kan kijken.

Mijn vraag is dus waarom ik mijn 2e ontvanger niet kan koppelen aan het nieuwe videoland platform en blijft deze gelinkt aan het “oude” platform.
Werkt het nieuwe platform maar op 1 gekoppelde STB ontvanger?

 

Groet,
Theo

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Theo v H
Kun je je tweede ontvanger eens een frisse start geven?

Reputatie 3
Badge

Hoi @Thomas  

Ga ik proberen.

Groet,

Theo

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Thomas  

Ga ik proberen.

Groet,

Theo

Top, dan zien we je bevindingen graag tegemoet @Theo v H

Wat een bijzonder slechte app is deze nieuwe rode zeg. Uitermate traag, blijft voortdurend hangen. Geen ondertiteling van Nederlandse programma's. Geen ondertiteling bij buitenlandse documentaires. Overigens wel bij buitenlandse films, tenminste die ene die ik geprobeerd heb.

Maar deze nieuwe app werkt zo slecht, dat ik hem niet ga gebruiken. Rapportcijfer 3.

Reputatie 7
Badge +8

tot op heden werkt het bij mij fijnloos en ook snel op de VIP 5202 boxen (3x)

en waar ik ondertiteling verwacht is het der.

Zou dit per box kunnen verschillen?

 

De 5202 heeft een snellere processor dan de 2952 en 2260. Dat zal een groot verschil maken. Ik heb de 2952 nooit wat gevonden met de apps. Ik heb ook Netflix en daarvan is de app ook niet prettig in de 2952.

Gelukkig zijn er ook andere opties.

CC @MennoG78 .

Reputatie 3
Badge

Na het opnieuw installeren vd software werkt de rode app wel en was het ook mogelijk om m’n 2e ontvanger te koppelen aan het nieuwe platform.

Dank voor de support!

groet,

Theo

Reputatie 7
Badge +12

Na het opnieuw installeren vd software werkt de rode app wel en was het ook mogelijk om m’n 2e ontvanger te koppelen aan het nieuwe platform.

Dank voor de support!

groet,

Theo

Super, goed om te lezen @Theo v H en bedankt ook voor het laten weten :) 

Reputatie 7
Badge +22

Dit is erg vreemd, ik heb op de tv ontvanger (5202) in de huiskamer wel ondertiteling bij “The Good Doctor”, maar in de slaapkamer niet. Na “software opnieuw installeren” (ontvanger slaapkamer) krijg ik de melding dat er nieuwe software beschikbaar is voor de tv ontvanger. (5202)

Reputatie 7
Badge +13

@Dennis Schreve Vreemd betreft dat dan een live-uitzending een opname of wat anders? 

@Dennis Schreve Vreemd betreft dat dan een live-uitzending een opname of wat anders? 

Euh, dit is het topic over de Videoland app, @Remco_ 😁😉

Reputatie 7
Badge +13

@Dennis Schreve Vreemd betreft dat dan een live-uitzending een opname of wat anders? 

Euh, dit is het topic over de Videoland app, @Remco_ 😁😉

 

Ik had mijn koffie nog niet op Peter 😂

Ik heb een account. Voor koppeling nieuwe app op tv wordt om 6 cijfers gevraagd maar ik krijg 5 letters. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ik heb de mail gehad, dat ik overgezet ben en de nieuwe app kan gebruiken. Ik kan alleen niet inloggen. Er komt een melding, er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Kan proberen wat ik wil, maar het werkt niet

Heeft iemand een oplossing? 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb de mail gehad, dat ik overgezet ben en de nieuwe app kan gebruiken. Ik kan alleen niet inloggen. Er komt een melding, er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Kan proberen wat ik wil, maar het werkt niet

Heeft iemand een oplossing? 

Probeer eens een frisse installatie van de box dat loste het bij mij op.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een account. Voor koppeling nieuwe app op tv wordt om 6 cijfers gevraagd maar ik krijg 5 letters. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo @Puskas, wat probeer je dan precies te doen? Ik zie onderstaande:

Videoland account aanmaken

  1. Start je tv-ontvanger en druk op Menu > Films of Series > Videoland.
    Of ga naar kanaal 204 en druk op de rode knop om Videoland te openen
  2. Klik op ‘account aanmaken’
  3. Vul je 4-cijferige pincode voor KPN TV in
  4. Scan de QR-code die op je tv verschijnt met je mobiele telefoon
    Of: ga naar videoland.com/koppelen/tv-aanbieder en vul de 5-cijferige activatiecode (die op je tv wordt getoond) handmatig in.
  5. Volg de stappen en maak een Videoland account aan

Daar wordt inderdaad over 5 cijfers gesproken. Waar zie jij dat er 6 cijfers gevraagd worden?

@Puskas

De nieuwe app dien je inderdaad te koppelen met 5 letters. Als jij in je profiel van videoland op je laptop nog 6 cijfers moet invullen heeft videoland je nog niet overgezet naar het nieuwe platform. Dan kan je de nieuwe app op de ontvanger nog niet gebruiken. En de oude zwarte doet het volgens mij ook niet meer op de ontvanger. 

Nota bene! Ik neem aan dat je videoland niet via de kpn factuur hebt, maar los. Buiten kpn om.

Kpn klanten, die videoland op hun kpn factuur hebben zijn als het goed is overgezet. 

Ben je wel overgezet, Videoland stuurt dan een mail, installeer dan eerst de rode app op je telefoon/ tablet en log daarop in. Dan ook die rode gebruiken voor het koppelen van de app in de ontvanger!!! 😉

Ik heb al een account.  Ik moet deze nu koppelen om op de tv te kunnen kijken. Via instructie op videoland.com vanuit dat account. Daar staat koppelen knop. Vervolgens open ik de app op de tv. Die geeft een 5 letter code maar scherm op de website vraagt 6 cijfers. Ik volg letterlijk de instructies maar dat klopt dus niet. Ik heb videoland via kpn. Als ik de tv app open staat er dat ik moet inloggen met mijn account. Dus ik snap er niets van en kan niet kijken. Ik wil alleen op de tv kijken. Hoe moeilijk is dat?

… opnieuw geplaatst met mention … 👇

@Puskas

Dan ben je nog niet overgezet op het nieuwe platform. En kan je de app in de ontvanger van kpn dus nu nog niet gebruiken. 

Het lijkt mij dat je videoland los afneemt. Want anders zou je gewoon kunnen koppelen. 

De apps in de ontvanger zijn voor klanten die het via kpn afnemen. Die zijn omgezet dus de zwarte app in de ontvanger werkt niet meer.

Jij neemt het los af dus andere spelregels. Heb je trouwens geprobeerd of het al lukt met de RODE app in je telefoon? ( Die al gedownload van uit de Play store? ) 

Even tot enkele weken wachten. Zodra videoland je naar het nieuwe platform heeft gemigreerd kun je ook weer gebruik maken van de app in de ontvanger van kpn.