Beantwoord

Streamen iTV naar Chromecast werkt niet

  • 16 July 2022
  • 293 reacties
  • 15531 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

293 reacties

Hier sinds van de week problemen met casten naar chromecast.

het rare is dat het op een andere chromecast wel werkt.

heb chromecast gereset app opnieuw gedownload maar geen succes.

App kan chromecast wel vinden maar verbind niet 

Reputatie 7

het rare is dat het op een andere chromecast wel werkt.

Ook aan jou de vraag van welk type jouw Chromecasts zijn (v1, v2, v3, Ultra of Android/Google TV) en welke firmware op jouw Chromecasts staat.

Reputatie 1

V3

De Google chromecast 

Reputatie 7

De Google chromecast 

Dan nogmaals de vraag

het rare is dat het op een andere chromecast wel werkt.

Ook aan jou de vraag van welk type jouw Chromecasts zijn (v1, v2, v3, Ultra of Android/Google TV) en welke firmware op jouw Chromecasts staat.

 

Reputatie 2
Badge

@wjb 

Dat is niet in tegenspraak met mijn vermoeden dat het issue zich beperkt tot de Chromecast 3e generatie met firmware versie 1.56.291998.

Daarnaast weet ik nog niet welke firmware versie op jouw Chromecasts staat.

Het zou overigens wel zeer interessant kunnen zijn als je die informatie hier met ons zou delen.

 

staat op P2 van dit topic :

En beide V3 hebben dus dezelfde (nieuwste) FW Cast: 1.56.291998.

Wat firmware betreft heb ik geen idee van.

chromecast is Google chromecast 3 smart 

Reputatie 2
Badge

@Michelvanc 

Wat firmware betreft heb ik geen idee van.

 

hoe je die FW vindt staat al vaker in dit topic ...

Reputatie 7
Badge +7

@wjb

Nee, zag het nu zelf ook; die FW kwam blijkbaar automatisch na nieuw opstarten, cq. resetten.

Maar het is vreemd, blijkt na uitzoeken:

Ik het 3 Chromecasts, 1 Ultra en 2 van de 3rd Gen.
De beide 3d Gen zijn charcoal, of houtskool zoals Google het zelf in NL noemt.
Deze zijn beide grijs en dus V3, ook wel 3rd Generation genoemd.

no. 1 is vlg. doos MFG: 09/2018 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (elders gekocht)
no. 2 is vlg. doos MFG: 05/2021 - Model NC2-6A5  - SKU: GA00439-NL (gekocht in Google Store)

Echter, site https://www.techthatworks.net/electronic/what-generation-chromecast-do-i-have
heeft vergelijking van de modellen Chromecast en zegt
NC2-6A5 = 2nd Gen en GA000439 = 3rd Gen.....

En het meest vreemde bij mij, want alles op zelfde wifi-netwerk en no.1 en no.2 omgewisseld :
op no. 1 werkt app iTV niet (andere apps en mirroring dus wel)
op no. 2 werkt app iTV wel (en andere apps en mirroring ook gewoon)

Maw., is hier sprake van verschillende hardware ondanks dezelfde modelnummers?

 

@oJkpn Deze info is ongelofelijk waardevol. Dank nogmaals. Paar aanvullende vragen, zover je die kan beantwoorden:
-Beginnen beide modellen van je met MAC-adres F8:0F:F9? Te zien via de bekende weg in de Google Home app. En als we daar toch zijn, meteen de overige verschillen wellicht maar checken:
-Beide modellen hebben hetzelfde staan achter Language/Taal
-Beide hebben naast idem cast-firmware 1.56.291998 ook de System firmware gelijk? 291998.
-Beide modellen hangen aan hetzelfde Google account (ingesteld?)?

Niet iedereen zal de doos nog hebben, achterop het device zelf staat ook nog ongelofelijk veel info in ongelofelijk slecht leesbare en kleine letters.. maar mocht je daar nog een verschil in kunnen ontdekken, wat kan helpen (via macro functie camera telefoon bv… enigszins leesbaar te maken)…

@TV Apps Team , hier mijn dump.

Zowel via Android app ( 7.5.8) als de website werkt het casten niet. 

Website vraagt eerst om kinderslot pincode terwijl ik die uit heb staan. 

Reputatie 7
Badge +7

Twee andere hulpvragen voor klanten met een cast device (V3 tot nu toe allemaal lijkt het, dank @wjb ) die het niet meer doet; hoe wellicht nutteloos de vragen lijken, dat zijn ze niet altijd:

-De NOS app kan video's ook casten. probeer eens deze te casten? Blijft deze bij/na hetzelfde witte cirkeltje (spinner) ook hangen of werkt deze net zoals de YT/Netflix etc (zonder witte spinner) ook gewoon netjes?

-Modem herstart, waardoor de internetverbinding opnieuw wordt opgebouwd. Maar nuttiger nog: iemand die vanavond zijn/haar modem hele nacht uit wil zetten en laten en morgen weer aanzetten. 

Reputatie 1

Ik heb via Twitter contact met KPN Webcare. Ik wacht op antwoorden. Als ik nieuws heb meld ik dat!!

Reputatie 7

Ik heb via Twitter contact met KPN Webcare. Ik wacht op antwoorden. Als ik nieuws heb meld ik dat!!

Ik denk juist dat de echte experts ( @TV Apps Team ) hier rondlopen en niet op Twitter.

De NOS app werkt prima met casten. 

Reputatie 1

Ik heb via Twitter contact met KPN Webcare. Ik wacht op antwoorden. Als ik nieuws heb meld ik dat!!

Ik denk juist dat de echte experts ( @TV Apps Team ) hier rondlopen en niet op Twitter.

Alle beetjes helpen

Reputatie 1

Twee dezelfde V3. Een doet het wel met itv de andere maakt geen verbinding 

Reputatie 7

Twee dezelfde V3. Een doet het wel met itv de andere maakt geen verbinding 

Allebei met dezelfde firmware versie?

En komen de eerste drie bytes van het MAC adres ook overeen?

Wat zijn de eerste 3 bytes van het MAC adres van die Chromecasts?

De radio Veronica app wil ook niet meer. 

Er komt alleen het Veronica logo in beeld, maar er wordt geen audio of video ( kijk radio) gecast. 

En die doet het ook niet meer via de Android-TV box.

Reputatie 1

 

Hallo, hier werkt het stemmen met de itv KPN app ook sinds een paar dagen niet meer. Erg frustrerend. Alle andere apps kunnen wel streamen naar de Chromecast. Ik hoop dat KPN hier snel wat aan doet, het probleem zit in hun app. 

Reputatie 7

...het probleem zit in hun app. 

Weet je dat zeker?

Reputatie 7
Badge +10

Hier sinds 2 weken problemen met casten. Veel bufferen en stilstaand beeld. Net nog de kpn iTV app gebruikt en deze stotterde wel heel erg. Niet eerder streamings problemen met de Chromecast gehad. 
 


 

KPN ITV app versie 7.5.5 @Anneke-Anna ??? Oh, wacht ff. Dat is voor iOS.

Ik zie in je profiel ook een iPhone 11. Had jij geen probleem met 4G?

Reputatie 7
Badge +10

KPN ITV app versie 7.5.5 @Anneke-Anna ??? Oh, wacht ff. Dat is voor iOS.

Ik zie in je profiel ook een iPhone 11. Had jij geen probleem met 4G?

Ha @PeterG  Klopt en klopt, 4G problemen na stoppen 3G, iPhone 11 inderdaad, maar dat is al weer een poosje geleden. Ik zat nog te twijfelen of mijn issue daar ook mee te maken heeft, ik volg het topic sowieso. 

...het probleem zit in hun app. 

Weet je dat zeker?

Waar anders in.

zijn veel verschillende chromecasten die problemen hebben dus dan zou het probleem in al die chromecasten liggen 🤷🏼‍♂️