Beantwoord

Streamen iTV naar Chromecast werkt niet

  • 16 July 2022
  • 293 reacties
  • 15352 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

293 reacties

Reputatie 1

Lijkt mij nu wel duidelijk dat het aan de KPN app ligt, dus KPN pas de app aan en los het probleem op!

Gek, dus zelfs als er geen app van KPN bij betrokken is (casten van tv.kpn.com vanuit Chrome) ligt het aan de app?

Zoals @TV Apps Team aangegeven heeft (klik) wordt er gekeken naar de Chromecast code van KPN en die code zit dus niet in de app.

Codes etc zegt mij niets, ik ben geen techneut. Het enige dat ik constateer is dat ik een chromecast heb die het doet en voorheen ook met KPN en sinds kort niet meer. Net alles vele anderen. 
 

ik vraag alleen om een oplossing 😊

Ik ben er inmiddels ook wel klaar mee. Wat is de oplossing? Of wanneer wordt het probleem opgelost? Via 3 telefoons en iPad geen verbinding te te maken met de kpn app. Disney, Netflix en npo werken wel.

Reputatie 1

Ik denk dat ze alles eraan doen om het optelossen! helaas gebeuren dit soort dingen jammer genoeg

Heb je zo'n zelfde tv ontvanger ? Arris VIP5202 ?

Wat bedoel je daarmee immers de TV ontvanger speelt hier helemaal geen rol in.

Je vermoedt dat er hier iets anders speelt, want bij jou doet hij het. Bij mij niet anders was ik hier niet, waar het ook aan ligt… Feit is wel dat het hier precies gaat zoals bij al die anderen.

Dat is inderdaad v 1.56.291998 maar deze versie heeft gewoon gewerkt want als er een update is zie je dat gebeuren want de tv waarop deze chromecast zit word alleen zo gebruikt. En ik heb de laatste tijd geen update voorbij zien komen.

Bij mij werkt het ook niet meer en ik heb v3 

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

ik hoop wel dat het snel opgelost wordt anders stappen we weer over naar ziggo. 

Reputatie 7

Hoi allen. We hebben het gemarkeerde antwoord in dit topic wat aangepast aan de hand van de huidige situatie. Dit topic stamt origineel uit juli en het probleem wat er toen was, is opgelost. Dat is ook wat het gemarkeerde antwoord aangaf. En dat kan verwarrend werken voor mensen die hier nu binnenkomen met problemen. In het gemarkeerde antwoord in het startbericht staat ook wat we graag aan informatie van jullie willen als je problemen ervaart met casten. 

 

@SND-V, jij lijkt inderdaad de enige te zijn tot zoverre die problemen ervaart met een Chromecast die niet een V3 is. 

Jij hebt een V2 met firmware 1.56.275994. Ik noem dit nog even expliciet hier zodat het @TV Apps Team dit niet kan missen. 

 

Inhoudelijk hebben we verder nog geen updates, en die verwacht ik vandaag ook niet. Zodra er wel wat te melden is doen wij, of het TV Apps Team, dit.

Reputatie 7

Bij mij werkt het ook niet meer en ik heb v3 

Firmwareversie van Cast: 1.56.275994

ik hoop wel dat het snel opgelost wordt anders stappen we weer over naar ziggo. 

Heb je echt een v3 met die firmware versie?

Als dat zo is, dan ben je namelijk de eerste die zich meldt met die combinatie.

Reputatie 2
Badge

@Weef , @TV Apps Team 

Weef, bij jou werkt dus de Chromecast met MAC: AC:67:84...(ev) echt NIET?

Bij mij werkt de de Chromecast  met MAC: AC:67:84 ...(ev) namelijk juist WEL !

NB. niet op app iTV, wel op app NPO (en alle andere)

Hoop dat dit snel wordt opgelost, het is namelijk al een paar dagen aan de hand, alles werkt behalve de KPN app.

 

als het niet snel wordt opgelost, zijn we genoodzaakt over te stappen naar Ziggo.

 

dus graag spoedig met een oplossing komen, immers betalen we voor een goed werkende app.

 

 

Reputatie 7

als het niet snel wordt opgelost, zijn we genoodzaakt over te stappen naar Ziggo.

Waarom toch altijd maar weer van die "dreigementen" als er eventjes iets mis loopt.

Mijns inziens zijn er belangrijkere punten die de keuze van de provider bepalen.

De opmerking zal ook geen enkele invloed hebben op de doorlooptijd om tot een oplossing te komen.

Reputatie 2
Badge

@Weef@TV Apps Team 

Weef, bij jou werkt dus de Chromecast met MAC: AC:67:84...(ev) echt NIET?

Bij mij werkt de de Chromecast  met MAC: AC:67:84 ...(ev) namelijk juist WEL !

NB. niet op app iTV, wel op app NPO (en alle andere)

@TV Apps Team@Weef 

herstel foutje:  NB. niet op app iTV, wel op app NPO (en alle andere) moet zijn:

Chromecast 2021 MAC: AC:67:84...(ev) werkt WEL op iTV en alle andere apps

(mijn andere Chromecast 2018 werkt NIET op app iTV, maar wel op app NPO en alle andere)

 

Zelfde probleem bij mij. Casting van de itv app werkt sinds een week niet meer ( kan niet verbinden). Bij andere apps werkt het prima (Netflix bijv). Betreft google chromecast met firmware 1.56.291998

Beste KPN prutsers, 

 

Er wordt gezegd dat jullie niets veranderd hebben aan het tv platform wat betreft de itv chromecast functionaliteit..…

 

Dit is NIET WAAR, KPN HEEFT DE MANIER WAAROP DE STREAM AAN DE CHROMECAST OVERGEGEVEN WORDT VERANDERD!!!

 

Deze storing is niet een gevolg van een app update of decoder update.....nee er zijn aanpassingen gedaan op het tv Server platform zelf!

 

Ik kan dit zeer toevallig zien omdat ik vorige maand een volledig log van mijn telefoon heb gedownload.

 

Ik heb nu net dezelfde logapp gestart en de verschillen bekeken.…

 

De chromecast krijgt geen geldig authenticatie response meer van de kpn itv app, hetzelfde op chromebook, MacBook, en Windows pc.…

 

Overal is hetzelfde 

 

10-16 01:21:53.014 W/CDC|API|103(13235): [controller-0103-com.kpn.epg API] Ignoring message. Namespace 'urn:x-cast:com.google.cast.tp.deviceauth' has not been registered.

 

10-16 01:21:03.357 I/CastService(13235): [instance-86] [com.kpn.epg] Disposing ConnectedClient; controller = CSC|[controller-0098-com.kpn.epg API] .

 

 

 

In de Mac logboeken van de Chrome browser staan precies dezelfde meldingen. 

 

 

 

NAAR MIJN MENING IS DIT OPZETTELIJK VEROORZAAKT! AL HELEMAAL ALS ER GEMELD WORDT DAT HET OPGELOST IS! 

 

DRAAI die verandering gewoon terug!

 

En als wij niet willen dat jullie onze gebruiksgegevens bijhouden, doe dat ook niet....weer extra adblacklist regels erbij zetten dus.

 

Godvvvv al een week geen tv meer! 

Reputatie 7

Er wordt gezegd dat jullie niets veranderd hebben aan het tv platform wat betreft de itv chromecast functionaliteit..…

 

Dit is NIET WAAR, KPN HEEFT DE MANIER WAAROP DE STREAM AAN DE CHROMECAST OVERGEGEVEN WORDT VERANDERD!!!

...

Godvvvv al een week geen tv meer! 

Als dat zo is, waarom lijkt dan alleen de Chromecast v3 met firmware 1.56.291998 hier last van te hebben en de andere Chromecasts niet?

 

NAAR MIJN MENING IS DIT OPZETTELIJK VEROORZAAKT! AL HELEMAAL ALS ER GEMELD WORDT DAT HET OPGELOST IS! 

Waarom zou KPN dit opzettelijk willen veroorzaken?

Wat is het voordeel daarvan voor KPN?

Er wordt overigens helemaal niet gemeld dat het opgelost is.

@oJkpn: Het is inderdaad zoals ik het gepost heb: de Chromecast met MAC AC:67:84:A2:A3:F7 is degene die NIET werkt met KPN iTV.

 

Hier ook hetzelfde al een week geen tv meer via casten naar mijn Chromebook.

wanneer word dit probleem opgelost?

Reputatie 1

als er een oplossing gevonden is lijkt me!

KPN iTV app streamen via Chromecast lukt niet, melding 'Er is iets misgegaan’ sinds een dag of 5. Andere apps zoals Netflix en Videoland werken wel. 

technische informatie van mijn Chromecast
Firmwareversie van systeem: 291998 Firmwareversie van Cast: 1.56.291998 
 

Graag een oplossing!!!

 

Dag kpn weten jullie inmiddels al wanneer dit probleem op word gelost kan de ap niet meer casten naar de tv. Terwijl alle andere als gewoon werken o.a Netflix videoland disneyplus.. zelfde problemen als hier boven geschreven. Chrome cast v3 en samsung s21. Dit is echt vervelend want kan dus in bed geen tv kijken. Hoop dat jullie het gauw oplossen

Er wordt gezegd dat jullie niets veranderd hebben aan het tv platform wat betreft de itv chromecast functionaliteit..…

 

Dit is NIET WAAR, KPN HEEFT DE MANIER WAAROP DE STREAM AAN DE CHROMECAST OVERGEGEVEN WORDT VERANDERD!!!

...

Godvvvv al een week geen tv meer! 

Als dat zo is, waarom lijkt dan alleen de Chromecast v3 met firmware 1.56.291998 hier last van te hebben en de andere Chromecasts niet?

 

NAAR MIJN MENING IS DIT OPZETTELIJK VEROORZAAKT! AL HELEMAAL ALS ER GEMELD WORDT DAT HET OPGELOST IS! 

Waarom zou KPN dit opzettelijk willen veroorzaken?

Wat is het voordeel daarvan voor KPN?

Er wordt overigens helemaal niet gemeld dat het opgelost is.

De Chromecast is niet de enige die er last van heeft. Ook Chrome browser op diverse andere OS hebben dezelfde problemen.

Waarschijnlijk is kpn erachter gekomen dat er veel abonnees hun kpn accounts delen met niet-kpn abonnees. Daarom hebben ze geprobeerd de authenticatie te koppelen aan het ipadres....of ze willen meer over ons chromecast kijkgebruik weten....of het kinderslot pincode chromecast gezeik moest worden opgelost....verzin het zelf...als je in pleuros denkt, is het niet ondenkbaar.

En in een ander forum topic is geschreven door het apptv team dat het opgelost is. (Maar deze flauwekul is een exacte herhaling van het "kinderslot kpn app chromecast probleem")

 

Probeer eens met een chromecast v2 vanuit de Chrome browser van een Mac te casten.…zelfs in dit topic, staan mensen met andere firmware versies, andere OS, verschillende apps, android versies, verschillende modems, verschillende abonnementen...

Probeer eens vanuit elk os dan ook met de Chrome browser te casten naar een v3 met gewoon een up to date firmware.…

Het is echt kpn die de authenticatie van de Chromecast op het tv platform verandert heeft.

De firmware van de Chromecast waar het over gaat, is er al even hoor.....dus is het na uitvoerig onderzoek, is de boosdoener zeker wel kpn 

 

En ja ik heb de moeite gedaan om bij diverse kpn, chromecast mensen deze bevindingen te controleren.

En mijn maand oude logs zijn gemaakt terwijl mijn chromecast een preview firmware draaide...en toen werkte het zonder problemen.....dus conclusie....meer geld....meer gebruikers info.....meer commerciële data...door aanpassingen in het netwerk, betere bandbreedte verdeling, een verbetering van het tv platform zorgt voor 5-10% minder load, door aanpassing kunnen ze ouder wordende hardware met 4k iptv toch nog een jaartje extra gebruiken....bla bla....simpel opbrengst, rendement, efficiëncy, dividend aandeelhouders, bonus top, enzovoort.

 

Het duurt inmiddels een week, je betaald bijna 80 euro per maand....dus gewoon 20 euro weggegooid. En gaan we weer bellen helpshitdesk..weer zeiken op een laf forum...waar niets uit de naam van kpn wordt geschreven.... bovendien dat kpn zelfs na een week nog steeds de verandering niet terugdraait... betekent het dat er meer pleuros aan de verandering verdiend gaan worden.

Gewoon kwestie van inflatie, stijgende loonkosten, stijgende energieprijzen, enz…

ALS MIJN SALARIS NET ZO HARD WAS GESTEGEN DE AFGELOPEN 5 JAAR..... ALS HET ABONNEMENT VAN KPN FTTH....HOORDE JE MIJ NIET KLAGEN! 

 

 

En daar wil ik nog even aan toe voegen, dat de kwartaalcijfers van kpn nou niet echt duiden op een bedrijf wat sinds begin 2022 met alle elektrische apparatuur die ze gebruiken enorm veel last van de gestegen energieprijzen hebben. 

Daarbovenop is kpn er in geslaagd een zeer goede en betrouwbare provider als xs4all uit te kopen, alle Extras die je kreeg bij xs4all krijg je niet bij je overname van je abonnement..

Telfort, Reggefiber (welke acm mongool heeft dat toegestaan), de glasvezel oorlog tussen T-Mobile en kpn wordt door de abonnee betaald....notabene in Den Haag onder de voeten van de ministers ligt bij veel woningen een dubbele glasvezel aansluiting..…T-Mobile en kpn

Maar in andere regio s moet men meer dan 2 jaar wachten voordat een huishouden (waar de buren wel glas hebben) een glasvezel aansluiting opgeleverd krijgt..…(dat is maar 80-90 euro per maand duurt lang voordat ze het graven van die enkele glasaansluiting eruit hebben)

Dat de acm, Brussel, 2de kamer de overname van Reggefiber, Telfort, xs4all, ondersteuning tijdens corona crisis, natuurlijk alle aanbestedingen bij kpn bij de overheid, gemeenten, instanties niet met een microscoop controleerd en kritisch beoordeeld is me al jaren een doorn in het oog! 

CHECK ALLEMAAL IN UW BANK APP, EENS JE MAANDELIJKSE INCASSO VAN KPN IN DE AFGELOPEN 5-7 JAAR.....EN BEDENK OF JE SALARIS NET ZO HARD IS GESTEGEN..... (bedoel geen Jobhoppers of nieuwe contracten, gewoon een baan voor onbepaalde tijd met inflatiecorrectie)

Waarschijnlijk wordt dit bericht beoordeeld als niet on-topic.....maar het is zonder enige twijfel wel de oorzaak van de aanpassing (en dus storing)....wat is het ROI (rendement van een investering) of toegevoegde waarde..…kostenbesparing.... efficiency

Een jarenlange klant van xs4all, en ik mis fatsoenlijke deskundige helpdesk, een goed Fritzbox modem, duurder abonnement, geen nieuwsserver meer, geen uitstekende email filtering .....zucht.....

Geschreven door een icter die in 2005 ging werken bij bbeyond (zakelijke provider) en door de jaren heen, machtspositie en zelfs machtsmisbruik van kpn met lede ogen aanziet!

 

 

 

Reputatie 7

Telfort, Reggefiber (welke acm mongool heeft dat toegestaan), de glasvezel oorlog tussen T-Mobile en kpn wordt door de abonnee betaald....notabene in Den Haag onder de voeten van de ministers ligt bij veel woningen een dubbele glasvezel aansluiting..…T-Mobile en kpn

Er zullen vast en zeker ook plekken gaan komen waar zelfs drie glasvezels aangelegd zullen worden. Ik zie daar absoluut het probleem niet van in.

 

....maar het is zonder enige twijfel wel de oorzaak van de aanpassing (en dus storing)....wat is het ROI (rendement van een investering) of toegevoegde waarde..…kostenbesparing.... efficiency

Dat is echt volstrekte onzin.

 

Een jarenlange klant van xs4all, en ik mis fatsoenlijke deskundige helpdesk, een goed Fritzbox modem, duurder abonnement, geen nieuwsserver meer, geen uitstekende email filtering .....zucht..…

Geschreven door een icter die in 2005 ging werken bij bbeyond (zakelijke provider) en door de jaren heen, machtspositie en zelfs machtsmisbruik van kpn met lede ogen aanziet!

Ik dacht al dat er iets anders moest spelen.

 

De Chromecast is niet de enige die er last van heeft. Ook Chrome browser op diverse andere OS hebben dezelfde problemen.

Alleen bij het casten naar een Chromecast treedt dit probleem op, nergens anders.

Daarbij lijkt het issue zich te beperken tot de Chromecast 3e generatie, naast jou is er één andere melding van een Chromecast 2e generatie en verder lijken de 1e generatie, Ultra en alle in Android/Google TV embedded Chromecasts verschoond te zijn van dit issue.

@HaBevEl: Ik heb helemaal geen zin om KPN te verdedigen want ik vind het heftig irritant dat het casten niet werkt op één van onze devices, maar je bent nu gewoon een beetje om je heen aan het slaan. Ik betaal minder dan 10% meer dan in 2017 voor praktisch hetzelfde pakket (wel met wat combi korting). Verder heeft het app team volgens mij nergens gezegd dat het is opgelost, dat was een ander issue van bijna een jaar geleden.

Machtsmisbruik en overname Reggefiber kun je zeker kritiek op hebben, maar ook bij Reggefiber was het tempo er toen al lang uit. Hele punt is dat bepaalde regio's minder rendabel zijn dan anderen. Kun je dan van een commercieel bedrijf verwachten dat ze onrendabele woningen uit de goedheid van hun hart gaan aansluiten?

Hier ook chromecast 3 met firmware 1.56.291998. Nu bijna een week verder. Er wordt hier elke keer hetzelfde probleem omschreven. Zou is tijd voor een oplossing zijn KPN! Dus nogmaals na de update kan ik niet streamen vanaf de app naar mijn chromecast. Alles gedaan reset, opnieuw opgestart, opnieuw geïnstalleerd app en chromecast. Netflix Videoland Spotify werkt wel. Lijkt mij dus dat het aan jullie ligt.