Beantwoord

Streamen iTV naar Chromecast werkt niet

  • 16 July 2022
  • 293 reacties
  • 15322 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

293 reacties

Reputatie 7

...het probleem zit in hun app. 

Weet je dat zeker?

Waar anders in.

zijn veel verschillende chromecasten die problemen hebben dus dan zou het probleem in al die chromecasten liggen 🤷🏼‍♂️

Er lijkt tot nu toe maar één Chromecast te zijn waarmee deze problemen ervaren worden en dat is de Chromecast 3e generatie met firmware 1.56.291998.

De oorzaak kan dus ook heel goed in die firmware zitten.

Reputatie 2
Badge

@TV Apps Team 

no1. V3 van 2018 (niet werkend met iTV)
Systeem FW: 291998
Cast FW: 1.56.291998
Taal: NL
MAC = 3C:8D:20 ... (ev)
*
no2. V3 van 2021 (WEL werkend met iTV)
Systeem FW: 291998
Cast FW: 1.56.291998
Taal: NL
MAC = AC:67:84 ...(ev)
*
no.1 en no.2 zijn verbonden met hetzelfde gmail-account

Reputatie 7

@Anneke-Anna

Ik bedoelde eigenlijk het iPhone 11 probleem waarbij heel veel gebruikers al sinds eind juli geen mobiele ontvangst meer hebben. Maar goed dat is een ander issue en topic. 

 

Dat is toch ook het topic waar @Anneke-Anna naar linkt in haar reactie?

Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Casten met een iPhone XR. Gekke is, beneden hebben we ook een chromecast, daar maakt hij wel verbinding met KPN, snap er geen drol van 💩

Reputatie 7
Badge +10

@Anneke-Anna

Ik bedoelde eigenlijk het iPhone 11 probleem waarbij heel veel gebruikers al sinds eind juli geen mobiele ontvangst meer hebben. Maar goed dat is een ander issue en topic. 

 

Dat is toch ook het topic waar @Anneke-Anna naar linkt in haar reactie?

@PeterG Laatste linkje verwijst naar het topic wat jij ook bedoeld. 
 

 

Reputatie 7

Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Casten met een iPhone XR. Gekke is, beneden hebben we ook een chromecast, daar maakt hij wel verbinding met KPN, snap er geen drol van 💩

Toch denk ik dat jouw issue iets anders is dan het issue dat hier in dit topic besproken wordt. Klopt het dat jouw XR helemaal geen verbinding kan maken met die Chromecast boven of maakt hij wel verbinding maar als je gaat kasten dan blijft het scherm zwart met onderin een wit draaiend cirkeltje?

Oh die. Niet op geklikt... 😱.

Firmware cast: 1.56.275994

firmwareversie systeem: 275994

Ik kan alles streamen, behalve KPN i tv app. Zeer irritant! Netflix, videoland, kijk, alles doet het! Behalve de KPN app. Zeer slechte zaak! Wanneer komt een oplossing?

Met wat voor een apparaat cast je?

Kan je de Chromecast wel benaderen via de Google Home app?

Casten met een iPhone XR. Gekke is, beneden hebben we ook een chromecast, daar maakt hij wel verbinding met KPN, snap er geen drol van 💩

Toch denk ik dat jouw issue iets anders is dan het issue dat hier in dit topic besproken wordt. Klopt het dat jouw XR helemaal geen verbinding kan maken met die Chromecast boven of maakt hij wel verbinding maar als je gaat kasten dan blijft het scherm zwart met onderin een wit draaiend cirkeltje?

Precies dat met het cirkeltje. Ik kan Viaplay, Netflix, Videoland, Kijk en alles streamen. Behalve KPN.

Ik heb hier ook twee charcoal chromecasts, beide model NC2-6A5. Eentje is wel aanzienlijk nieuwer dan de ander.

Op de één werkt het casten van KPN iTV wel en bij de ander niet. Beiden zitten op dezelfde Experia router. En beiden kunnen wel prima andere apps casten (waaronder NOS). Hieronder de technische info van degene die niet werkt met KPN iTV:

En degene die wel werkt heeft de volgende technische informatie:

Welke de nieuwste van de twee is weet ik niet zeker.

Overigens wel vervelend dat het casten (weer) niet werkt. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Heb uiteindelijk ook een firmwareversie gevonden bij de niet werkende V2: 1.56.275994

Dit is de 4e dag al dat ik niet kan kijken,  vanaf de 2e dag van de KPN update “uitrol” zie hieronder.

Heb zelf in Duitsland de Chromecast 3 gekocht (GA00439DE), maar volgens de app heb ik ook de firmware 1.56.291998.  Ik gebruik een Samsung A50.  Zag net iemand op het forum die 2 TV's heeft, bij één TV is het casten wel mogelijke en bij de andere niet.  Zou het ook nog aan de TV kunnen liggen ?   KPN ik hoop dat er snel duidelijkheid kan komen !  Dit duurt te lang.

 

Interactieve TV Update oktober 2022

HTML 5.152.201

Wat zit er in?

Dit keer is het een kleinere update waar je als klant niet echt iets van merkt. Deze update is een voorbereiding voor de komst van enkele nieuwe apps op de tv-ontvanger. Welke apps het zijn en wanneer ze komen is nog even afwachten. We delen het hier zo gauw daarover meer bekend is. Verder is de oude Videoland app nu volledig vervangen voor de nieuwe, rode Videoland app.

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: tussen 4 en 6 oktober
  • Uitrol: de rest wordt tussen 11 en 13 oktober uitgerold
Reputatie 7

Heb uiteindelijk ook een firmwareversie gevonden bij de niet werkende V2: 1.56.275994

Met wat voor een apparaat probeer je te casten naar die Chromecast?

Is die Chromecast netjes zichtbaar binnen Google Home?

 

Zelf heb ik geen problemen met casten naar mijn Chromecast 2e generatie.

 

Reputatie 7

@WaHo, De update van de html op de TV ontvanger heeft niets met dit issue van doen.

Geprobeerd met samsung, nokia en apple telefoons en een laptop. En dan de modem, arris en chromecast opnieuw gestart.

Goedemorgen,

 

mijn kpn app streamen werkt ook niet meer sinds een aantal dagen, erg frusterend.

 

hij pakt de stream niet, zegt er is iets mist gegaan!

 

kan iemand mij hiermee helpen, alles al gereset etc.

niets werkt

Reputatie 7

Geprobeerd met samsung, nokia en apple telefoons en een laptop. En dan de modem, arris en chromecast opnieuw gestart.

@SND-V, Welke versie van de iTV app staat op die Samsung en op die Nokia?

Reputatie 1

 Goedemorgen! 

Ik zie al dat ik niet de enigste ben  met problemen van het streamen naar de Chromecast..  casten van het hele scherm doet die bij mij wel maar als ik alleen het tabblad wil streamen lukt het niet..

heb een 3e gen Chromecast en stream vanaf de webbrowser

Could not load content for https://tv.kpn.com/shaka/ [synthetic:es6/execute_async_generator]  (HTTP error: status code 404, net::ERR_HTTP_RESPONSE_CODE_FAILURE) 

 

dat zie ik staan als ik def tools open en op console klik  weet niet of jullie er iets aan hebben?

 

 

Ik ervaar het zelfde ik heb meerdere chromecasts op het zelfde netwerk, degene die ik altijd gebruikt die doet het niet (verbinden lukt niet vanuit de kpn app andere apps wel) Maar degene die ik bijna niet gebruikt doet het wel vreemd genoeg.

Ik heb mijn router herstart en de niet werkende chromecast gereset echter dit heeft geen effect de firmware van de chromecast is ook het zelfde en zowel vanuit android als ios gaat het niet goed. Als ik de Ziggo app gebruikt werkt deze wel. het is nu al een dag of 4 zo.

Reputatie 1

Lijkt mij nu wel duidelijk dat het aan de KPN app ligt, dus KPN pas de app aan en los het probleem op!

Reputatie 7

... de firmware van de chromecast is ook het zelfde ...

En dat is firmware versie 1.56.291998 of een andere?

Reputatie 7

Lijkt mij nu wel duidelijk dat het aan de KPN app ligt, dus KPN pas de app aan en los het probleem op!

Gek, dus zelfs als er geen app van KPN bij betrokken is (casten van tv.kpn.com vanuit Chrome) ligt het aan de app?

Zoals @TV Apps Team aangegeven heeft (klik) wordt er gekeken naar de Chromecast code van KPN en die code zit dus niet in de app.

Geprobeerd met samsung, nokia en apple telefoons en een laptop. En dan de modem, arris en chromecast opnieuw gestart.

@SND-V, Welke versie van de iTV app staat op die Samsung en op die Nokia?

7.5.9, maar werkt het op een laptop niet anders ? Via tv.kpn.com lukt het ook niet, staat los van de app toch ?

Reputatie 7

Geprobeerd met samsung, nokia en apple telefoons en een laptop. En dan de modem, arris en chromecast opnieuw gestart.

@SND-V, Welke versie van de iTV app staat op die Samsung en op die Nokia?

7.5.9, maar werkt het op een laptop niet anders ? Via tv.kpn.com lukt het ook niet, staat los van de app toch ?

Het ligt ook niet aan de app maar toch heb ik het gevoel dat er bij jou iets anders speelt. Je bent immers de enige die dit issue i.c.m. een v2 met firmware 1.56.275994 ervaart, alle andere meldingen betreffen een v3 met firmware 1.56.291998.

Ik heb precies dezelfde v2 als jij en ik ervaar daarmee geen problemen.

Heb je zo'n zelfde tv ontvanger ? Arris VIP5202 ? Krijg overigens wel precies dezelfde meldingen en dergelijke te zien als bij de V3 problemen.

Reputatie 7

Heb je zo'n zelfde tv ontvanger ? Arris VIP5202 ?

Wat bedoel je daarmee immers de TV ontvanger speelt hier helemaal geen rol in.