Beantwoord

Streamen iTV naar Chromecast werkt niet

  • 16 July 2022
  • 293 reacties
  • 15192 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

293 reacties

Het werkt weer en inderdaad er was geen tijdzone op de betreffende chromecast ingesteld

YES hij doet het weer!

Reputatie 7
Badge +7

Tijdzone staat nog steeds niets geselecteerd en hij doet het toch...

Vandaar mijn vraag ook aan @TV Apps Team. Het kan natuurlijk best zijn dat ze als workaround even niet meer kijken naar die missende instellingen en dit issue bij Google neer hebben gelegd om te verhelpen.

Nog even in iets andere taal de eerdere uitleg van onze developper: eind 2019 werd een stukje code geschreven in de chromecast app door ons zodat deze om kon gaan met zowel een chromecast die tijd in 24h format doorgaven (standaard Europa), maar ook met modellen die 12h AM/PM native doorgaven; de import modellen/of een specifieke batch waarschijnlijk. Destijds was dat nog geen gebruikersinstelling zoals dat inmiddels wel kan via de Google Home app. 
Al bijna drie jaar gaf dat stukje code geen problemen.. tot dus een ruime week geleden dus. Google heeft een nieuwe cast SDK uitbracht begin deze maand. Mogelijk of waarschijnlijk gereleased met firmware 1.56.291998 (voor de CCv3). Wat dat betreft is Googles chromecast ook een redelijke black-box, hoe ze wat releasen. Google doet dat bijvoorbeeld vrijwel altijd gradueel. Echter zo vaak vervangt google hun chromecast software ook weer niet, zo eens per twee/drie maand, dus dit viel wel heel erg samen met deze klachten, aangezien wij natuurlijk onze eigen laatste changes er naast konden leggen qua tijd en die pasten echt niet met de start van de klachten.

We willen hier niets mee goed praten, maar de boo-boo zat bij ons en was dus in 2019 geschreven om destijds iets te fixen, wat bijna drie jaar later door een Chromecast SDK update alsnog in ons been beet. Excuus daarvoor.
Vermoedelijk trof het alleen ‘grijze import’ modellen… (en wat definieert dan grijze import? lastig….) of wellicht bv een eerste batch CCv3's uit 2018. Dat valt vrees ik niet meer te achterhalen. Vermoedelijk nog geen 1-3% van alle chromecasts die jullie gebruiken werd geraakt, het was te weinig bv om in de monitoring op het geheel te zien, daarvoor is de dagelijkse/wekelijks schommeling van gebruik veel en veel te groot (tot wel 20% soms; door een WK, voetbal, mooi weer etc etc). Tot zover een kijkje in onze keuken. :)
 

Reputatie 7

Top @TV Apps Team!

Reputatie 1

hij doet het idd weer!  super!

Het icoontje wordt weer blauw. Lag dus niet aan de chromecast.

Reputatie 7

Het icoontje wordt weer blauw. Lag dus niet aan de chromecast.

Gedeeltelijk toch wel (klik) immers de aanpassing van de Chromecast SDK heeft dit issue blijkbaar getriggerd.

Dank @TV Apps Team!!! Blij!! 

Reputatie 2
Badge

@TV Apps Team@wjb@PeterG 

V3 van 2018 werkt vanmorgen weer OKE // BEDANKT voor de UITLEG !!

           (ik heb 2 V3, waarvan 1 via Google Store, alsmede 1 Ultra)

NB. Tijdnotatie was en is in 24h format; Tijdzone was en is leeg, blijkbaar geen probleem

no1. V3 van 2018 (niet werkend met iTV)
Systeem FW: 291998
Cast FW: 1.56.291998
Taal: NL
MAC = 3C:8D:20 ... (ev)

Reputatie 7
Badge +7

@TV Apps Team@wjb@PeterG 

V3 van 2018 werkt vanmorgen weer OKE // BEDANKT voor de UITLEG !!

           (ik heb 2 V3, waarvan 1 via Google Store, alsmede 1 Ultra)

NB. Tijdnotatie was en is in 24h format; Tijdzone was en is leeg, blijkbaar geen probleem

no1. V3 van 2018 (niet werkend met iTV)
Systeem FW: 291998
Cast FW: 1.56.291998
Taal: NL
MAC = 3C:8D:20 ... (ev)

Dank. 24 format was en is.
Zou je in de middag of de avond, niet ochtend/nacht, wellicht je 2018 CCv3 eens op zijn sfeerbeeld willen zetten (tv dus alvast op juiste bron), dan deze chromecast even kort spanningsloos maken en weer aan, dan wachten tot het sfeerbeeld weer terug is met de tijd van de chromecast. Zodra de tijd in beeld verschijnt, valt er in de eerste seconden dan iets op? Werkt alleen in de middag of avond, indien onze hypothese klopt. Helaas hebben we zelf niet meer zo'n chromecast die last had van dit euvel, die hadden we maar kort. Maar consequent zagen we bij de 'defecte’ CCv3 iets met de tijd gebeuren, wat met een niet-geraakte CCv3 niet gebeurde. 
Idem dan met je CCv3 2021. Wellicht zie je hetzelfde verschilletje als in onze test. Daar zijn we eigenlijk nog wel benieuwd naar. Maar we vullen het liever niet zelf in. 
En opgelost is opgelost, als je er wel klaar mee bent, is dat natuurlijk helemaal ok. 👌

Reputatie 2
Badge

@TV Apps Team 

Mijn V3 van 2018 laat na koud opstarten eerst een sfeerbeeld zien, dan wordt het beeld even zwart en dan komt weer een sfeerbeeld en DAN PAS met de tijd, daarna blijft het beeld stabiel met sfeerbeeld en tijd.

NB. ik heb er een filmpje van gemaakt, kan ik via Whatsapp doorsturen als jullie dat willen; geef maar een 06-nummer.

Mijn V3 van 2021 doet hetzelfde. De tijd komt pas nadat het 1e sfeerbeeld eerst op zwart is gegaan.

Echter, wat ik in de V3 van 2018 NIET zie, maar WEL in de V3 van 2021 is dit rechtsboven, de naam van mijn V3 : (in de Sfeerstand staat in V3 2018 en V3 2021 alles op TONEN)

 

 

Reputatie 2
Badge

@TV Apps Team 

Inmiddels is in de V3 2018 ook rechtsboven de naam van de V3 2018 verschenen, ALLEEN NIET

de vermelding “PIN XXXX”.

NB. bij Herkenning en delen is “Anderen je gecaste media laten bedienen” gewoon aangevinkt.

Reputatie 7

ALLEEN NIET

de vermelding “PIN XXXX”.

Ik denk dat de vermelding van de pincode ook alleen maar gedaan wordt als de gastmodus aan staat op die Chromecast.

Reputatie 2
Badge

@wjb 

klopt, dacht dat die uitstond

Reputatie 7
Badge +7

@TV Apps Team

Mijn V3 van 2018 laat na koud opstarten eerst een sfeerbeeld zien, dan wordt het beeld even zwart en dan komt weer een sfeerbeeld en DAN PAS met de tijd, daarna blijft het beeld stabiel met sfeerbeeld en tijd.

NB. ik heb er een filmpje van gemaakt, kan ik via Whatsapp doorsturen als jullie dat willen; geef maar een 06-nummer.

Mijn V3 van 2021 doet hetzelfde. De tijd komt pas nadat het 1e sfeerbeeld eerst op zwart is gegaan.

Echter, wat ik in de V3 van 2018 NIET zie, maar WEL in de V3 van 2021 is dit rechtsboven, de naam van mijn V3 : (in de Sfeerstand staat in V3 2018 en V3 2021 alles op TONEN)

 

 

Via DM gereageerd, inderdaad benieuwd naar het filmpje . 🙂

Reputatie 2
Badge

@TV Apps Team 

zojuist gedaan

iTV KPN (app of website maakt niet uit) steamen naar de Chromecast werkt niet. 

De Chromecast is goed, de android mobiele telefoons ook. Alles werkt (o.a. netflix), aan de instellingen en verbinding licht het niet.

Het cast-icoon verschijnt wel in iTV, maar na het drukken op afspelen doet het niets meer. 

Dus, andere apps e.d. functioneren goed, iTV van KPN als enige niet. Wat dient er te gebeuren? Kom ajb niet met opties als opnieuw installeren e.d., dat heb ik reeds twee avonden gedaan! 

Bedankt vast voor de oplossing!

Ik heb al maanden hetzelfde probleem. Als ik via de kpn iTV app cast naar de tv boven. Blijft ie lang laden. Hapert het. Valt het programma stil. Willen bepaalde zender niet “afspelen”. Heb al van alles geprobeerd maar nog steeds klote…

help?!

Welke tijdzone moet ik kiezen?!?