Het lijkt erop alsof de lease van de uitgave van IP-adressen op de verschillende apparaten zomaar komt te vervallen. Aan de experiabox zelf is het niet af te zien (lampjes die horen te branden, branden).
Maar je moet je voorstellen dat als ik 's avonds achter mijn computer op zolder zit en vervolgens het internet (het interne netwerk) niet meer functioneert, dat aardig frutstrerend is. Zeker als je van bepaalde clouddiensten gebruikt maakt waarbij een stabiele verbinding wel wenselijk is. Dat zou je ook van een glasvezelnetwerk mogen verwachten.
Ik lees meerdere forumvragen die hiermee te maken hebben, ook gehele pingrequests met nslookups. Zo ver ben ik niet, maar dat er iets met dat apparaat aan de hand is, is een feit.
Ter info: de modem is verbonden met een switch die de rest verdeeld. De DNS staat op deze switch uit en gezien het een managed switch is kan ik ook zien dat die prima functioneert. Het resetten van de switch alleen zet ook geen zoden aan de dijk.
Het lijkt er trouwens op dat de hd-ontvanger hier geen last van ondervindt, gezien ik met tv kijken eigenlijk nooit een probleem heb.
Wie heeft voor mij een oplossing? (persoonlijk denk ik dat het vervangen van de V9 voor een andere V9 of een V10 de snelste en goedkoopste oplossing is, het maakt mij ook niet uit welk apparaat het is, als het maar stabiel is).
Overigens doen we dit al geruime tijd, maar nu is de emmer overgelopen, tot nu toe was het frustrerend, maar managable (dwz: er is een workaround en die werkt).
Beste antwoord door wjb
Bekijk origineel