Vraag

Ontevreden over V10A, kan ik een V10 kopen?

  • 4 October 2019
  • 45 reacties
  • 1493 keer bekeken

Hallo allemaal


Ik ben nieuw hier op het forum maar heb een experia box v10 a en ben hier echt zo ontevreden over.

Vooal heel erg trage wiffi op mobiel en tablet snelheid via speedtest goed, maar alles opend zo traag.
Terwijl de buren een v10 hebben en die problem niet kennen ook niet als ik daar ben en net mijn mobiel op de wiffi van hun ga is het wel snel.

Stel je nou voor dat ik een v10 koop via marktplaats, is deze dan te gebruiken? Of heb je er helemaal niks aan.

Vroeger ook jaren bij kpn klant geweest altijd goed maar nu sinds 5 maanden weer klant en echt nog geen dag tevreden.

Wie o wie weet raad

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Hugo loves, welkom! Alle Experiaboxen zijn van KPN en heb jij als klant in bruikleen. Als je je abonnement opzegt of een nieuwe Experiabox koopt, dan moet je je oude Experiabox dus terugsturen. Deze mag je niet verkopen en daarmee mag jij deze dus eigenlijk ook niet kopen.

Dat gezegd hebbende, lijkt het me verstandig dat we gaan kijken of we jouw verbinding kunnen optimaliseren. Heb je de V10A al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Als je daarna nog tegen problemen aanloopt, wil je dan de wifi tuner eens doorlopen? Ik hoor graag je bevindingen.
Hallo.

De experia box is id al eens terug gezet.
En de wiffi tuner tijdje terug heb toen 2 versterkers van kpn gekregen.

De wiffi blijft erg traag met de telefoon en tablets.
Terwijl je speedtest doet dan lijkt de snelheid goed.

Ook programma's als teamviewer werken niet.

Met de experia box leek mij al ze worden voor dikke prijzen aangeboden op marktplaats.
Maar daar begin ik dus niet aan
Reputatie 7
Als je geen vaste telefonie hebt bij KPN, kies dan voor een Fritz!Box.
Dat kost wel wat, maar dan ben je ook van de ellende af.

Zie ook: "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".
Ja dat heb ik helaas wel dat is het nou net want dit is waardeloos
Als je ook een mobiel hebt dan kun je overwegen om je vaste telefoonabonnement op te zeggen. Scheelt je ook weer € 1,— per maand. 😉
Haha tja of kpn levert goede modems.
Dat zou nog beter zijn betaal genoeg er voor natuurlijk
Reputatie 7
Deze mag je niet verkopen en daarmee mag jij deze dus eigenlijk ook niet kopen.
Dit is onjuist, het staat mensen vrij om een Experia Box op Marktplaats te kopen.
Jullie doen impliciet afstand van het eigendomsrecht door de vervangingswaarde in rekening te brengen als de gehuurde of geleende apparatuur niet geretourneerd wordt.


Daardoor wordt de abonnee, juridisch gezien, dus ook eigenaar van het apparaat en staat het hem vrij om deze te verkopen.
Het enige dat KPN kan doen is die vervangingswaarde bij de oorspronkelijke abonnee in rekening brengen. Vervang in artikel 21.2 daarom dan ook de woordjes "kunnen" in "zullen".

Als ik in deze situatie zou zitten dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben om op Marktplaats een V10 te scoren.
Reputatie 7
Ja dat heb ik helaas wel dat is het nou net want dit is waardeloos
Heb je een glasvezel of VDSL aansluiting?

Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN?
Glas geen mobiel bij kpn
Reputatie 7
Glas geen mobiel bij kpn
Dan is het mogelijk om een switch tussen de NTU (glasvezelmodem) en de Experia Box te plaatsen en de vlans voor TV en Internet (4 en 6) te splitsen van de vlan voor telefonie (7) en de eerste twee naar de Fritz!Box te sturen en alleen de laatste naar de Experia Box.
Dan werkt de Experia Box als een veredelde VoIP ATA voor telefonie en de rest wordt door de Fritz!Box afgewikkeld.

Die switch moet dan wel vlans ondersteunen. De Netgear GS105Ev2 kan ik van harte aanbevelen.

Glas geen mobiel bij kpnDan is het mogelijk om een switch tussen de NTU (glasvezelmodem) en de Experia Box te plaatsen en de vlans voor TV en Internet (4 en 6) te splitsen van de vlan voor telefonie (7) en de eerste twee naar de Fritz!Box te sturen en alleen de laatste naar de Experia Box.
Dan werkt de Experia Box als een veredelde VoIP ATA voor telefonie en de rest wordt door de Fritz!Box afgewikkeld.

Die switch moet dan wel vlans ondersteunen. De Netgear GS105Ev2 kan ik van harte aanbevelen.


Oke dan moet je minimaal de 7490 hebben toch?

Ik had hier net een experia box v10 van een kennis die voor heen klant was bij nlex maar die krijg ik niet aan de praat ook niet naar een reset.

Komt dat omdat hij niet van kpn is? Er staat wel iets als ik inlog dat hij niet de gegevens van telford of zo op kan halen staat onder het kopje internet.

Als ik er een heb van ienand die vroeger klant was bij kpn werkt het dan wel of het zelfde liedje als met de v10 van nlex
Badge +19
Als je een kpn modem v10 kan vinden werkt het wel. Of een v9 kan ook. Prima modem ook. Als je verder niks met modems heb zijn deze prima.
Telfort heeft andere instellingen/firmware dan KPN

Het verbaasd me dat er bij een KPN klant Telfort gegevens opgehaald moeten worden.
Het lijkt mij dat een 'NLe' Experiabox het meteen moet doen ik ga ervan uit dat deze de KPN firmware gebruikt niet die van Telfort.

Wat de Fritzbox betreft de firmware 7.12 is van belang als het model dit heeft voldoet elke Fritzbox zeker voor glasvezel.
Als je een kpn modem v10 kan vinden werkt het wel. Of een v9 kan ook. Prima modem ook. Als je verder niks met modems heb zijn deze prima.
Gaat het met de v10 echt beter dan met de v10 a
Reputatie 7
Oke dan moet je minimaal de 7490 hebben toch?
De 7490 is een prima Fritz!Box.

In dit bericht zie je de configuratie van de Netgear GS105Ev2.
Telfort heeft andere instellingen/firmware dan KPN

Het verbaasd me dat er bij een KPN klant Telfort gegevens opgehaald moeten worden.
Het lijkt mij dat een 'NLe' Experiabox het meteen moet doen ik ga ervan uit dat deze de KPN firmware gebruikt niet die van Telfort.

Wat de Fritzbox betreft de firmware 7.12 is van belang als het model dit heeft voldoet elke Fritzbox zeker voor glasvezel.

Zou dan nlex telfort gegevens gebruiken?
Dus het werkt alleen met een v10 van kpn zelf die van telford doet het na een reset ook niet?
Volgens de huidige berichten zou dat wel mogelijk moeten zijn na een fabrieks reset.
Volgens de huidige berichten zou dat wel mogelijk moeten zijn na een fabrieks reset.
Die van nlex krijg hem niet aan de praat
Badge +19
Ik heb de v10 en werkelijk nog nooit een probleem gehad.
Nou ja heb nu de v10 a drama.
Daarpm wil ik v10 maar die van nlex maakt gewoon geen verbinding
Badge +19
Joh al kan je een v8 of v9 vinden bij iemand dan moet je het doen. Kijk in je omgeving of iemand 1 van de 3 heeft en probeer het. Wel kpn geconfigureerd. Alles beter dan de v10a.
Joh al kan je een v8 of v9 vinden bij iemand dan moet je het doen. Kijk in je omgeving of iemand 1 van de 3 heeft en probeer het. Wel kpn geconfigureerd. Alles beter dan de v10a.
Ja id echt zo drama en daar betaal je dan zo veel voor per maand
Badge +19
Wacht nog even op @Marcia_ wellicht kan zij nog iets doen voor je.
Wacht nog even op @Marcia_ wellicht kan zij nog iets doen voor je.
Dat doen we zeker jammer dat je van kpn zelf geen v10 of iets kunt krijgen
(ten overvloede)
Bij een fritzbox kun je de telefoon kun je via een andere aanbieder laten lopen, nummer behouden dmv porteren.