Beantwoord

Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken

  • 27 July 2021
  • 192 reacties
  • 4452 keer bekeken


Toon eerste bericht

192 reacties

Ik heb je reactie over het hoofd gezien @Arnout86. Precies hetzelfde euvel als bij de vorige firmwareversie? Dat is dan tegen onze verwachting in. 
Voordat ik het doorzet naar onze ontwikkelaars. Heb je nadat je de nieuwste Firmwareversie ontvangen hebt de Sonos gereset/opnieuw verbonden? Waar loop je nu precies tegenaan: Maken ze wel verbinding, maar niet zichtbaar of valt de verbinding weg? 

Met de nieuwste firmware heb ik last van dezelfde verschijnselen: Wanneer je het modem opnieuw opstart dan functioneren de ontbrekende speakers goed die dag, en daarna vallen ze uit en zie ik ze als vraagtekens in de sonos app. Via de sonos kan ik ze dan niet meer vinden en/of succesvol installeren. Dit is overigens dus ook niet nodig want ze worden automatisch weer herkend zodra ik de experiabox een reset geef.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is knap balen. Je hebt de nieuwste firmware nu? De v5.00.52_build493_owl? En welke Sonos apparatuur heb je precies? 

Dat is knap balen. Je hebt de nieuwste firmware nu? De v5.00.52_build493_owl? En welke Sonos apparatuur heb je precies? 

klopt, die versie heb ik. En het gaat om een setup met een Sonos Beam (die wel altijd stabiel verbinding blijft houden) en daarop 2x een Sonos One en een Sonos Sub (die dus alledrie steeds uitvallen)

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt. Ik heb dit doorgeven aan de ontwikkelaars. 

Reputatie 1

Ik ben onderhand ten einde raad! De router is onderhand vervangen voor een V12. Het is een dag goed gegaan, en hoppa de surround speakers er weer uitgeklapt! Twee vraagtekens zichtbaar in de app. Voor de update dit nooit gehad en nu alleen maar ellende. Dit kost mij te veel tijd en energie en frustratie. Ik wil een oplossing die werkt!

Alleen maar problemen hier…

setup sonos arc, 2 one sl’s, sub 

 

speakers vallen continu weg ook na laatste update, al contact gehad met KPN via de telefoon en na een half uur zou alles gefixt moeten zijn, maar het blijft een drama…:sweat:

Reputatie 4
Badge +3

Alleen maar problemen hier…

setup sonos arc, 2 one sl’s, sub 

 

speakers vallen continu weg ook na laatste update, al contact gehad met KPN via de telefoon en na een half uur zou alles gefixt moeten zijn, maar het blijft een drama…:sweat:

Ik heb bijna alles hetzelfde staan behalve de arc is bij mij een oudere playbar. Er zijn nog 2 dingen te proberen waar ik hier een beter resultaat mee heb weten te bereiken.

 

Eerste is op de v10a inloggen en onder network en daarna onder IP adres pool zit een leasetijd. Deze heb ik verkort naar 2 uur.

Tweede om daarna te proberen is onder WLAN zit een setting wireless mode 2.4 b/g/n . Deze op b/g gezet met daarna SAVE settings.

Dan modem herstarten.

Deze laatste instelling heb na herstart weer op b/g/n gezet en sinds dit moment geen verlies van surround.

Alleen maar problemen hier…

setup sonos arc, 2 one sl’s, sub 

 

speakers vallen continu weg ook na laatste update, al contact gehad met KPN via de telefoon en na een half uur zou alles gefixt moeten zijn, maar het blijft een drama…:sweat:

Ik heb bijna alles hetzelfde staan behalve de arc is bij mij een oudere playbar. Er zijn nog 2 dingen te proberen waar ik hier een beter resultaat mee heb weten te bereiken.

 

Eerste is op de v10a inloggen en onder network en daarna onder IP adres pool zit een leasetijd. Deze heb ik verkort naar 2 uur.

Tweede om daarna te proberen is onder WLAN zit een setting wireless mode 2.4 b/g/n . Deze op b/g gezet met daarna SAVE settings.

Dan modem herstarten.

Deze laatste instelling heb na herstart weer op b/g/n gezet en sinds dit moment geen verlies van surround.

Thanks voor de info! Ik ben het aan het proberen maar zodra ik 2.4 naar b/g wil zetten krijg ik een pop-up dat er geen spaties als eerste en laatste character in mijn SSID naam mag zitten….maar die zitten er ook niet in 😰 

Reputatie 4
Badge +3

Vreemd. Haal eens de naam bij SSID weg en vul nogmaals in. Ik krijg de melding alleen als ik bewust een spatie achter  de SSID zet. Haal het weg met backspace dan heb ik geen melding bij SAVE.

Nog steeds het geval…denk waarschijnlijk weer een harde reset nodig…

Reputatie 4
Badge +3

Nog steeds het geval…denk waarschijnlijk weer een harde reset nodig…

Ja en na reset alsnog  die instellingen dan proberen aan te passen.

Voor nu lijkt het te hebben geholpen! Morgen maar eens kijken of de speakers op WiFi blijven hangen…

Alleen maar problemen hier…

setup sonos arc, 2 one sl’s, sub 

 

speakers vallen continu weg ook na laatste update, al contact gehad met KPN via de telefoon en na een half uur zou alles gefixt moeten zijn, maar het blijft een drama…:sweat:

Ik heb bijna alles hetzelfde staan behalve de arc is bij mij een oudere playbar. Er zijn nog 2 dingen te proberen waar ik hier een beter resultaat mee heb weten te bereiken.

 

Eerste is op de v10a inloggen en onder network en daarna onder IP adres pool zit een leasetijd. Deze heb ik verkort naar 2 uur.

Tweede om daarna te proberen is onder WLAN zit een setting wireless mode 2.4 b/g/n . Deze op b/g gezet met daarna SAVE settings.

Dan modem herstarten.

Deze laatste instelling heb na herstart weer op b/g/n gezet en sinds dit moment geen verlies van surround.

 Dit heeft geholpen! Alle speakers hangen er nog aan en ik kan weer volop genieten van mijn sonos!

Reputatie 7
Badge +17

@Arnout86, heb je het modem gereset met de paperclip? Kan zijn namelijk dat de firmware net niet helemaal goed is ingeladen. Als je dan reset dat het wel goed gaat. 

@Arnout86, heb je het modem gereset met de paperclip? Kan zijn namelijk dat de firmware net niet helemaal goed is ingeladen. Als je dan reset dat het wel goed gaat. 

@Bart_Z Ik heb het modem gereset en inmiddels draait alles al een aantal dagen stabiel. So far, so good!

En helaas valt er nu af en toe toch weer een speaker weg…ook na het herstarten van het modem mist mijn sub nu weer….systeem heeft een aantal weken stabiel gedraaid en nu TOCH weer een speaker missing…Ben toch bang dat ik binnenkort maar eens moet overstappen naar iets anders, dit is compleet waardeloos

Reputatie 7
Badge +11

En helaas valt er nu af en toe toch weer een speaker weg…ook na het herstarten van het modem mist mijn sub nu weer….systeem heeft een aantal weken stabiel gedraaid en nu TOCH weer een speaker missing…Ben toch bang dat ik binnenkort maar eens moet overstappen naar iets anders, dit is compleet waardeloos

Als 'iets anders' een Fritz!Box is ben je geheid van je problemen af, ik spreek uit ervaring 😉. Dan hoeft 'iets anders' in ieder geval geen andere provider te betekenen (alhoewel XS4ALL ook een mogelijkheid is). Zo'n Fritz!Box kun je zelf kopen, huren via KPN of meegeleverd krijgen bij XS4ALL. Een eigen router kan natuurlijk ook maar dat vereist wel meer kennis. 

Reageer