Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63460 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Beste @ Erik_ @Bart_Ik zou graag de update hebben op mijn experia box v10a zodat alle VPN verbindingen weer naar behoren werken.

Hoor het graag.
Hoi @cindyk . Kun jij ook je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen! 🙂
@sixty_seven : Ik heb het verzoek voor de update doorgestuurd. Ik ga er van uit dat het snel gefixt is.
@MacApple79 : Helaas kom ik er achter dat jij geen v10a maar een v10 hebt. Althans, dat zegt mijn meting. Klopt dat? Dit modem heeft geen VPN beperkingen dus dan zou de oorzaak ergens anders moeten zitten.
Erwin_ mijn profiel is aangevuld.
@Erwin_ ik heb vele vpn verbindingen opgezet, zowel privé als zakelijk. Ik had gehoopt dat ik een oplossing had gevonden maar helaas. Zodra ik de vpn server in de DMZ zet werkt alles goed. Haal ik ‘m eruit dan werkt niets. Upd poorten blijven gesloten ook al staan ze open.
Kun je mij een draadje geven waarin een mogelijke oplossing staat? Ik ben namelijk het spoor bijster.

ps: pptp heeft in het verleden wel gewerkt met dit modem, maar Apple ondersteunt geen pptp meer. Na een jaar probeer ik weer vpn op te zetten maar ho maar. Lijkt me toch iets qua firmware
@MacApple79 Dat is lastig voor mij om eenduidig te beantwoorden. Gezien we extreem weinig topics over de v10 en VPN hebben die duiden op een issue aan onze kant, zoek ik het niet direct in die richting.
Welk protocol gebruik jij? En zet je ook poorten open? Heb je ook al met UPnP geprobeerd? Heb je misschien ook een windows machine, puur als test? . @wjb @RobinFlikkema jullie hier ideeën over?
Mocht er bewijs komen dat die v10 de boosdoener is, spring ik uiteraard in de bres maar dat vind ik nu te voorbarig.
Beste @Erwin_ @wjb @RobinFlikkema
Ik heb de UPnP aangezet en mijn server de router laten zoeken. Blijkt dat IPv6 op mijn LAN2 was ingeschakeld. Ik heb deze uitgezet et voila VPN!
Reputatie 7
Zodra ik de vpn server in de DMZ zet werkt alles goed. Haal ik ‘m eruit dan werkt niets. Upd poorten blijven gesloten ook al staan ze open.
Je kunt met die port-checkers als http://canyouseeme.org niet controleren UDP poorten open staan, dan kan alleen met TCP poorten.
Welk type VPN wil je gebruiken?
Welke poorten heb je geforward?
Wat is het merk en type van het apparaat waar jij de VPN server op draait?

Edit: Dus IPv6 was de boosdoener. Is IPv6 op jouw aansluiting volledig operationeel?
Hoi @cindyk . Kun jij ook je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen! :-)
Hoi @Erwin_ staat mijn profiel zo goed ingesteld?
@cindyk Ja! Ik heb je gegevens gecontroleerd en ik zorg er voor dat je die update krijgt!
@cindyk Ja! Ik heb je gegevens gecontroleerd en ik zorg er voor dat je die update krijgt!

@Erwin_ alvast bedankt. Heb je enig idee wanneer de update wordt verwerkt? 😊
Ik ben nog even voorzichtig. Morgen heb ik weer contact met de collega die het doorvoert! Sowieso in de loop van deze week!
Hoi @Erwin_ Zou je ook voor mij de update willen regelen?
@Koen212 Je had je profiel al ingevuld en ik heb de checks gedaan. Je komt in aanmerking en ik heb je informatie zojuist doorgestuurd! Verwacht op korte termijn de update! 🙂
Beste @Erwin_
Ook bij werkt VPN niet meer op mijn Experiabox V10A, build 190. Ik ontvang graag de firmware upgrade. Mijn profiel is aangevuld.
Alvast bedankt
Beste @Erwin,

Ik heb sinds de nieuwe v10a ook niet meer de mogelijkheid om een vpn naar mijn werk te maken.
Kun jij ook naar mijn systeem kijken?
Profiel is aangevuld.
extra info:
Model Name: VRV9517
Firmware Version: v5.00.20 build190
Boot Code Version: 1.0.38-161.188
Hardware Version: R01
Serial Number: houd ik even voor mezelf
@marc_houten @Eric Braam Ik heb jullie gegevens doorgestuurd. De update zal niet lang op zich laten wachten!
Hallo Erwin, zouden jullie ook voor mijn adres de firmware klaar willen zetten? Dit was niet mogelijk via de klantenservice alleen via het forum. Zou dit vandaag nog kunnen gebeuren? Ik zie dat je erg actief bent op dit forum dus dat zou mooi zijn. Adresgegevens zijn toegevoegd aan mijn account.

Nu is het nog niet mogelijk om gebruik te maken van de VPN. 😞
Beste @Erwin_

Met een eerder v10 modem deze problemen al ondervonden na een update via de helpdeks nieuw modem opgestuurd gekregen en tijdelijk een ouder modem geactiveerd waarop de VPN zonder problemen werkte. Alleen met dat modem wifi problemen. Het opgestuurde V10a modem geeft weer zelfde VPN problemen. Helpdesk kan niet helpen, zegt KPN ondersteunt geen VPN.

Ik ontvang graag de firmware upgrade. Zodat ik weer gewoon via de internet verbinding vanaf thuis naar kantoor kan werken.

Alvast bedankt !
Ik zie dat je erg actief bent op dit forum dus dat zou mooi zijn.
Dat zal wel moeten, @RHeij . Anders krijg ik mijn salaris niet 😉

Ik heb voor jou en @Irene_M de gegevens doorgestuurd. Jullie kunnen op korte termijn weer VPN'en. 🙂
Erwin,
met mijn nieuwe V10A krijg ik eveneens geen VPN naar mn werk tot stand. Is een update een optie?
Beste,

Zojuist is er contact geweest met de helpdesk van KPN omtrent het niet kunnen verbinden met VPN van mijn bedrijf.

Betreft een PPTP verbinding die wordt opgebouwd vanuit Windows 10.
Deze werkt tevens wel via Hotspot verbinding.

Verder ligt het probleem aan de firmware van de modem, en bij het aanmaken van een Topic zou er een firmware update gepushed worden?

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-experiabox-v10a-468863

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ik heb het zelfde probleem omtrent, zie topic:
https://forum.kpn.com/search/activity/topics?userid=348506

Verzoek om ook bij mijn V10A de firmware te installeren.
@maurice van heesch en @srk Ook voor jullie is het verzoek doorgezet. Op korte termijn moet het weer gaan werken! :-)

@Eric Braam : Ik heb jouw voicemail ingesproken. Mijn verzoek is of je je modem kunt resetten omdat we deze vanaf hier niet kunnen bereiken. Zou je mij een seintje kunnen geven zodra dit gebeurt is?
In verband met het thuiswerken heb ik via KPN een push update nodig voor de Experia Box V10A wegens VPN thuiswerken.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic