Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63460 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Info is nu toegevoegd.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, @Mavastarian! Voor jou, en voor @VPNPROBLEEM en @femke_vdijk is de update inmiddels uitgevoerd 🙂
Hoi @Erik_
bedankt voor je bericht. Wanneer is dit gereed? En welke volgende stappen moeten we uitvoeren dan?
Ik hoor graag van je.

Groeten, Femke
Sinds kort kan ik geen VPN verbinding maken met het netwerk van mijn werkgever.
Ik heb zojuist gesproken met de KPN Helpdesk en die adviseerde mij om op dit forum een nieuw topic aan te maken, zodat het probleem kan worden verholpen d.m.v. een firmware update.
Ik heb momenteel een Experia Box v10a. Als het probleem niet verholpen kan worden d.m.v. een firmware update dan zou ik graag een ander type (V10) Experia Box willen ontvangen.

admin: vraag naar centraal topic verplaatst
Goedemiddag,

Ben vanaf Januari bezig met probleem nieuwe modem.
Vanaf vervanging naar experiaboxV10A kan ik geen vpn verbinding doen met de zaak.
Wie kan me mee helpen.?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
@EDCTP1 : Hoi, zoals je ziet heb ik je vraag naar een centraal topic over dit probleem verplaatst. Kloppen jouw gegevens in je profiel? Is dat het adres waarop jouw verbinding actief is? Mocht dat het geval zijn, laat het weten en dan zorgen wij dat je de juiste firmware krijgt! 🙂
Ik kan nog steeds geen VPN verbinding maken, nadat ik de nieuw ontvangen KPN Experia V10a heb geinstalleerd. Dit problem schijnt bekend te zijn en schijnt ook middels een update op te lossen te zijn. daarom zou ik graag deze update willen krijgen ?

Admin: bericht verplaatst naar lopende topic hierover
Reputatie 7
Badge +30
@femke_vdijk: de update is al uitgevoerd, je hoeft zelf niets meer te doen. Je Experia Box heeft zich herstart en is nu werkende op de nieuwe firmware. Als je nu een VPN-verbinding probeert op te zetten moet het weer werken.

@Arthof: vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan gaan we morgen ook voor jou aan de slag 🙂
Hoi Erwin,

De adresgegevens in mijn profiel zijn juist. Ik zie de firmware upgrade graag tegemoet :-)

m.v.g.
Dank je, @Mavastarian! Voor jou, en voor @VPNPROBLEEM en @femke_vdijk is de update inmiddels uitgevoerd :)
Het werkt inderdaad weer. Bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
@EDCTP1, @Arthof, de update is in gang gezet voor jullie. Je Experia Box zal nog even herstarten en daarna kun je weer gebruik maken van VPN.
Reputatie 7
Badge +21
@geen vpn verbinging met V10A Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Gaat het om het adres dat je hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel? Mocht dat het geval zijn, laat dan even een berichtje achter in dit topic. We zullen de ExperiaBox op jouw adres dan voorzien van de juiste firmware. We horen graag van je!
Badge
Sinds ik een nieuwe Xperia Box heb kan ik geen VPN-verbinding meer maken met het bedrijfsnetwerk. Dat wil zeggen, de verbinding wordt wel gemaakt, maar hij loopt vast op de authenticatie. (Voor de goede orde: met de laptop op een andere locatie lukt het wel)

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Sinds ruim een maand wordt VPN verbinding niet meer tot stand gebracht

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Badge
Ik wil graag een firmware update. (Want ik heb problemen met mijn VPN verbinding.)
Reputatie 7
Badge +30
Beste @DeKlaas en @Bloemvis, welkom! Goed dat jullie je melden én je gegevens al ingevuld hebben. Ik zie dat jullie de V10A hebben en daar zijn inderdaad problemen mee bekend met sommige VPN verbindingen. We gaan de firmware update voor jullie aanvragen en laten het hier weten als 'ie klaarstaat. Dat geldt trouwens ook voor jou @geen vpn verbinging met V10A .
@VPNPROBLEEM, dank je, we gaan het vandaag opnieuw proberen!

@femke_vdijk, ook voor jou vraag ik de nieuwe firmware aan.

@Mavastarian, dank voor het invullen van je profiel, maar ik wil je vragen om ook je postcode en huisnummer nog toe te voegen. Daarmee kan ik de rest opzoeken :)


@timmerp, wjb heeft al gereageerd op je, maar traagheid is inderdaad niet het probleem. De bug waarvoor we de nieuwe software kunnen uitrollen houdt in dat twee VPN protocollen helemaal niet meer werken. Voor traagheid gaat dit niet helpen, dat is iets dat je met de IT-afdeling van je werk moet bespreken. Voor jou kan ik de nieuwe firmware dan ook niet aanvragen.


Erik, het probleem lijkt bij mij toch echt aan m'n V10A experiabox te liggen, want als ik via een andere weg dan mijn eigen experiabox met VPN contact leg met m'n werk, dan is er niets aan de hand. Conclusie: V10A vormt de essentiele schakel in dit probleem. Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om de firmware-update ook op mijn Experiabox uit te voeren, simpelweg om te kijken of dat het probleem oplost? Mocht dat niet zo zijn, dan weten we dat ook. Hartelijk dank alvast, vrgr. Peter
Reputatie 7
Badge +30
@geen vpn verbinging met V10A, @Bloemvis, @DeKlaas: de update is voor jullie aangevraagd en zal vandaag geïnstalleerd worden. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. De Experia Box zal herstarten na het installeren en daarna werkt het weer.

@timmerp: ik verwacht geen verschil, omdat er in de nieuwe firmware letterlijk niets anders is aangepast op gebied van VPN dan het weer mogelijk maken om te verbinden met de twee protocollen die het niet doen in de 190-versie. Maar ik ben de beroerdste niet 😃 Dus ook voor jou zal vandaag nieuwe firmware geïnstalleerd worden.
@Erik_ Ik heb het probleem ook dat ik geen verbinding kan maken via VPN, gegevens heb ik zojuist (volgens mij alles wat noodzakelijk is) ingevuld in het profiel. Zou mijn modem ook de update kunnen ontvangen? Bij voorbaat dank.
Ik kan op dit moment ook geen verbinding maken met VPN voor thuiswerken.
is ook de eerste keer dat ik dit ga gebruiken. Kan iemand me helpen 😅
Reputatie 7
Ik kan op dit moment ook geen verbinding maken met VPN voor thuiswerken.
is ook de eerste keer dat ik dit ga gebruiken. Kan iemand me helpen 😅

Welk type VPN verbinding wil je gebruiken.
PPTP, L2TP/IPSec, openVPN, ... ?

Ik kan op dit moment ook geen verbinding maken met VPN voor thuiswerken.
is ook de eerste keer dat ik dit ga gebruiken. Kan iemand me helpen 😅
Welk type VPN verbinding wil je gebruiken.
PPTP, L2TP/IPSec, openVPN, ... ?

IPSEC staat in mijn toestel aangegeven
Reputatie 7
Wil je verbinding maken met jouw werk of wil je gebruik maken van een VPN provider en zo ja, welke VPN provider?
Heb je alle gegevens voor die VPN verbinding tot je beschikking?

Voor IPSec verbindingen is de laatste firmware benodigd die momenteel alleen nog op verzoek uitgeleverd wordt.
Wil je verbinding maken met jouw werk of wil je gebruik maken van een VPN provider en zo ja, welke VPN provider?
Heb je alle gegevens voor die VPN verbinding tot je beschikking?


Nee heb geen gegevens voor de verbinding tot mijn beschikking. De telefoon van mijn werk moet via mijn netwerk van KPN een VPN verbinding maken.
Reputatie 7

Wil je verbinding maken met jouw werk of wil je gebruik maken van een VPN provider en zo ja, welke VPN provider?
Heb je alle gegevens voor die VPN verbinding tot je beschikking?
Nee heb geen gegevens voor de verbinding tot mijn beschikking. De telefoon van mijn werk moet via mijn netwerk van KPN een VPN verbinding maken.

Maar om een VPN verbinding te maken zal je dan de benodigde instellingen van de VPN server moeten hebben.