Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63459 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha, ik wilde het net gaan schrijven, goed om te horen @EtV!

@Mike Lammers, ook bij jou is de update gestart!

@kevdb, goed om te horen. Klopt inderdaad dat sommige IPSEC wel goed werkte. Het gaat alleen om PPTP en specifiek IPSEC/IKEv2 die niet werken met de build190 firmware.
Reputatie 3
@Erik_ Ik heb al in een ander forum gevraagd om de BETA firmware maar om te zorgen dat het bij je aankomt hierbij nog een keer. Sorry als dit dubbel is en niet mag. Alvast bedankt.
Ik heb mijn postcode en huisnr toegevoegd en zou ook graag de update van het v10a modem hebben.
bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je hier ook reageert, @Karoi! Ik zag de vraag ook net in het andere topic. Daar haal ik hem even weg, om het daar te houden bij de vraag van de originele klant. Ik zie hier dat jouw Experia Box zelfs nog niet op de huidige versie (190) zit. Dus dan zou ik geen VPN problemen bij je verwachten. De problemen in de 190-versie zijn dat specifiek PPTP en IPSEC/IKEv2 in z'n geheel niet werken. Andere protocollen wel. Als jij andere problemen ervaart met VPN, dan wil ik je vragen om daar een apart topic voor te openen.


@EvdBurgt, ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd! Je merkt dat het geïnstalleerd is als je Experia Box herstart.
Reputatie 3
Goed dat je hier ook reageert, @Karoi! Ik zag de vraag ook net in het andere topic. Daar haal ik hem even weg, om het daar te houden bij de vraag van de originele klant. Ik zie hier dat jouw Experia Box zelfs nog niet op de huidige versie (190) zit. Dus dan zou ik geen VPN problemen bij je verwachten. De problemen in de 190-versie zijn dat specifiek PPTP en IPSEC/IKEv2 in z'n geheel niet werken. Andere protocollen wel. Als jij andere problemen ervaart met VPN, dan wil ik je vragen om daar een apart topic voor te openen.


@EvdBurgt, ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd! Je merkt dat het geïnstalleerd is als je Experia Box herstart.


@Erik_ Is het niet raar dat ik nog geen update in de tussentijd heb gehad dan? Waarom is mijn router niet automatisch geupdatet? Any ways, vreemd. Ik ga kijken of het dan aan mijn instellingen ligt maar ik zou hoe dan ook graag de nieuwste firmware gepusht krijgen. Alvast bedankt.
Ik heb ook VPN probleem met de Experia v10A box. Wilt u de firmware upgraden. De huidige versie is v5.00.20.build190.
Ik heb mijn profiel geupdate. Zou nu ook graag de firmware update voor V10A ontvangen. Alvast dank!
Zojuist telefonisch contact gehad met KPN, met het verzoek de firmware te installeren. Dat zou het probleem met mijn VPN moeten oplossen. Ik heb intussen al zeker een hele dag niet kunnen werken. KPN adviseerde mij eerder naar de netwerkkaart te kijken, dus heeft mijn werk een nieuwe laptop aangeschaft, helaas bleek dit dus ook niet het probleem te zijn.

Zouden jullie de firmware naar mij kunnen pushen aub? Hoe wordt ik op de hoogte gehouden wanneer dit afgerond zou moeten zijn?
Graag zouden wij deze update ook ontvangen

forum naam VPNPROBLEEM
Graag ook de nieuwe firmware naar mijn experiabox pushen!
Goedemorgen, ook ik heb de experia v10 a en kan geen vpn verbinding maken.
Het zou fijn zijn als jullie voor mij de update hiervan kunnen uitvoeren zodat
ik weer gebruik kan maken van mijn vpn verbinding.
Reputatie 7
Badge +30
@Karoi: firmware updates gaan normaliter automatisch. Maar kan zijn dat dit bij jou niet is gelukt. De update naar build190 was in februari. Je kunt hem forceren door een reset. Ik wil je vragen om dat eerst te doen, ik kan namelijk niet de 193-versie laten pushen als je niet daadwerkelijk op de vpn-bug versie 190 zit.

@DavidT, @VPNPROBLEEM : Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik ook voor jullie de nieuwe firmware aanvragen. Als jullie dit nog voor 13:00 doen, kan ik jullie nog meenemen in de aanvragen van vandaag.

@vpn connection failing, @BenHopeloos, @Lia Craenen: ik vraag zodadelijk voor jullie de nieuwe firmware aan. Je merkt dat het geïnstalleerd is als de Experia Box herstart.

Edit: @essi1971, jou neem ik ook mee 🙂
Hoi @Erik_

Ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel. Ik hoop dat je me zsm kunt helpen! Ik kan zo niet werken van thuis uit.!
Firmware version updated to 193, Now i can able to connect VPN. Thanks
Reputatie 7
Hallo @VPNPROBLEEM, Erik zal aanstaande maandag jouw verzoek doorzetten. Komt goed! 🙂

Nice @vpn connection failing, thanks for letting us know that the VPN is working again!
Kan hier ook de firmware update doorgevoerd worden? Ook hier wordt de VPN verbinding steeds geblokkeerd.

Ik hoor het graag.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Miente Pera, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik dit voor je controleren en aanvragen.

@VPNPROBLEEM, @DavidT: voor jullie vraag ik zo de nieuwe firmware aan, dan wordt het vandaag geïnstalleerd.
Hoi @Miente Pera, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik dit voor je controleren en aanvragen.

Done!
Reputatie 7
Badge +30
@DavidT, voor jou is de update uitgevoerd.

@VPNPROBLEEM, we kunnen jouw Experia Box niet bereiken om de update te starten. Doe eens een reset van de Experia Box, en laat hier even weten als je dat gedaan hebt. Dan proberen we het nog een keer.

@Miente Pera, ik zie hier dat jij een V10 hebt. Deze heeft geen problemen met de VPN. Dit topic is specifiek over een bug die zich voordoet in de V10A. Als je toch ergens tegenaan loopt met de VPN, maak dan alsjeblieft een nieuw topic aan. Beschrijf daarin wat je precies ervaart, dan kunnen we je daar verder helpen.
Ik wil ook graag met spoed de nieuwe firmware ontvangen. Enkele weken geleden al (op 14 maart) met deze melding de helpdesk gebeld en totaal geen reactie meer ontvangen daarna.
Ik heb een aantal gegevens in het profiel aangevuld. Hoop dat dit voldoende is.
Goedemiddag,
Helaas werkt VPN bij ons ook niet, 2 weken geleden heb ik het V10a modem geïnstalleerd.
Hoe krijgen we dit weer werkend? Ik begreep van de klantenservice dat een software update dit probleem doet verhelpen?
Groeten Femke
@Erik_ Ik heb mijn ExperiaBox gereset! Ik hoop dat je er nu wel bij kunt
Forumprofiel heb ik zojuist aangemaakt. Bij mijn is VPN-verbinding met mijn werk ook de boosdoener van ZEER traag internet. Zodra ik hem uitzet vlieg ik weer over het internet, maar als VPN aanstaat is het TERGEND LANGZAAM. Zou heel graag een firmware-update ontvangen en ook instrukties over hoe ik deze op mijn Experiabox V10A kan uitrollen.
Reputatie 7
Forumprofiel heb ik zojuist aangemaakt. Bij mijn is VPN-verbinding met mijn werk ook de boosdoener van ZEER traag internet. Zodra ik hem uitzet vlieg ik weer over het internet, maar als VPN aanstaat is het TERGEND LANGZAAM. Zou heel graag een firmware-update ontvangen en ook instrukties over hoe ik deze op mijn Experiabox V10A kan uitrollen.
Die firmware update heeft geen invloed op de snelheid van de verbinding via zo'n VPN tunnel.
Ik zou toch maar eens contact opnemen met je werk om de trage VPN verbinding te bespreken.
Reputatie 7
Badge +30
@VPNPROBLEEM, dank je, we gaan het vandaag opnieuw proberen!

@femke_vdijk, ook voor jou vraag ik de nieuwe firmware aan.

@Mavastarian, dank voor het invullen van je profiel, maar ik wil je vragen om ook je postcode en huisnummer nog toe te voegen. Daarmee kan ik de rest opzoeken :)


@timmerp, wjb heeft al gereageerd op je, maar traagheid is inderdaad niet het probleem. De bug waarvoor we de nieuwe software kunnen uitrollen houdt in dat twee VPN protocollen helemaal niet meer werken. Voor traagheid gaat dit niet helpen, dat is iets dat je met de IT-afdeling van je werk moet bespreken. Voor jou kan ik de nieuwe firmware dan ook niet aanvragen.