Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

Hoi @Giga2017, welkom! We hebben inderdaad een oplossing. Zoals in dit topic beschreven kunnen we nieuwe software installeren op je Experia Box. Vul daarvoor je gegevens in op je profiel, en laat hier in het topic weten als je dit gedaan hebt :)
Beste Erik,

gedaan. Ik wacht af.
Hoi @Erik_
Graag zou ik de nieuwe firmware ontvangen!
Reputatie 7
Badge +30
@Giga2017, @Dhbotha, ik heb voor jullie de firmware aangevraagd.

@Melsz, ik zie dat jij je gegevens nog niet ingevuld hebt op je profiel. WIl je dat doen? Dan kan ik ook voor jou de aanvraag doen.
@Giga2017, @Dhbotha, ik heb voor jullie de firmware aangevraagd.

@Melsz, ik zie dat jij je gegevens nog niet ingevuld hebt op je profiel. WIl je dat doen? Dan kan ik ook voor jou de aanvraag doen.

@Erik_ De gegevens zijn ingevuld in mijn profiel. Door de problemen met het modem zit ik voor het eerst op een forum en moet telkens naar de "gebruiksaanwijzing" om te kijken hoe het werkt. De aanhouder wint en het komt allemaal goed!
Melsz
Ik kan geen VPN verbinding maken met de Experiabox V10A.
Ik heb deze wel nodig. Kunnen jullie de box updaten zodat het wel weer mogelijk is?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Hoi Erik, graag zou ik de nieuwe firmware ontvangen. Ik heb een experia v10a en profiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
Top, dank je @Melsz. Ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd.

Welkom, @Elu, voor jou geldt hetzelfde. Na installatie van de firmware (ik verwacht in de loop van vandaag) zal de Experia Box uit zichzelf een keer herstarten Daarna kun je weer gebruik maken van VPN.

@Dhbotha, @Giga2017, @Tim123123 : voor jullie is het gisteravond geïnstalleerd.
Prima!
Dankje wel @Erik_
Beste KPN,

Ook ik heb problemen met VPN verbindingen sinds het gebruik van mijn nieuwe modem. Kunnen jullie die update voor mij doorvoeren?

Met vriendelijke groeten,
Wietske
Reputatie 7
Badge +30
@S.O.: Vul je gegevens in op je profiel, en laat hier weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik dit ook voor jou regelen.

@WEBles: dat kan, ik heb hem voor je aangevraagd 🙂
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!

@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.


Hallo Erik,

Ook ik ervaar het probleem dat VPN niet werkt. Ik heb zojuist mijn profiel op dit forum aangevuld en ingevuld en zie graag de push van de firmware update tegemoet.
Reputatie 7
Badge +30
@Melsz, @Elu, @WEBles: de update is gisteren eind van de middag voor jullie uitgevoerd.

@Glowy: ik heb hem voor je aangevraagd, het zal vandaag ergens worden gedaan 🙂
@Glowy: ik heb hem voor je aangevraagd, het zal vandaag ergens worden gedaan :)
Fijn, dank je wel. Het zal mij benieuwen.....
Ik ben echter wel benieuwd naar het volgend. Stel dat er (binnenkort) weer een grote en algemene firmware update plaatsvindt, zijn we dan weer terug bij af en moeten we dit rondje opnieuw gaan doen, of wordt dan de algehele problematiek echt opgelost voor iedereen?
Reputatie 7
Badge +30
@Glowy: we hebben geen beheer op je Experia Box, geeft de technische afdeling aan. Wil je hem een reset geven en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan gaan we nog een poging wagen.

Wat betreft volgende, algemene, firmware update, daar is deze tussentijdse versie de basis van. Dus dan zal de VPN blijven werken.
@Melsz, @Elu, @WEBles: de update is gisteren eind van de middag voor jullie uitgevoerd.

@Glowy: ik heb hem voor je aangevraagd, het zal vandaag ergens worden gedaan :)


@Erik_ Maandagmiddag zag ik dat mijn Experiabox aan het herstarten was. Een KPN-mailtje gaf aan dat mijn aansluiting aangepast zou worden. Nadien: Snelheid, ook met VPN, top. Later bleek dat de Wifi onstabiel was, dan weer traag, dan weer snel. Gistermiddag met KPN-app Thuis gekeken hoe het gesteld was met de Experia WiFi. Soms werd aangegeven dat er geen netwerk was, dan weer wel. De Wifi-tuner van KPN op mijn mobiel gezet en daarna opnieuw gekeken. De Wifi snelheid was eerst 30, ze zouden wat aanpassingen doen volgens de app, daarna opnieuw moeten meten, toen was het 25. Oeps er gaat wat mis, is het laatste wat ik gelezen heb. Daarna eindeloos gewacht op een chat. Die kwam er niet. Zag later op dinsdagmiddag dat jij de update voor mij nog zou uitrollen! Begreep het toen niet meer. Gisteravond bleek dat het werken op goede snelheid met VPN over was op de PC. Terug bij af! Vanmorgen wel een goede snelheid: meer dan 22 MBsec zonder VPN en minder dan 1 MBsec met VPN IKEv2 en gemeten met de KPN Speedtest. Hoe nu verder? Bij voorbaat dank. Melsz
@Glowy: we hebben geen beheer op je Experia Box, geeft de technische afdeling aan. Wil je hem een reset geven en hier even laten weten als je dit gedaan hebt? Dan gaan we nog een poging wagen.

Wat betreft volgende, algemene, firmware update, daar is deze tussentijdse versie de basis van. Dus dan zal de VPN blijven werken.

@Erik_ Ik heb het modem een hardware-matige reset gegeven. jullie zouden er nu bij moeten kunnen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank, Glowy. We gaan het opnieuw proberen. (edit: gelukt, update loopt)

@Melsz, er lopen bij jou dan twee dingen door elkaar. Deze firmwareupdate staat los van de andere dingen die er gebeurd zijn. Met deze firmware kun je weer volledig verbinding maken met VPN ook via de twee protocollen die het in de firmware versie 190 niet doen.. Als dan vervolgens die verbinding traag is, dan is dat een ander probleem. In de praktijk zien we dat issues met een VPN verbinding vaak liggen aan instellingen van je VPN software, of instellingen aan de kant van degene waar je mee verbindt. Ik raad je dan ook vooral aan om daar eens mee contact op te nemen om te laten nakijken of alles in orde is.
Dank, Glowy. We gaan het opnieuw proberen. (edit: gelukt, update loopt)

@Erik_ Loopt ie of is ie ook succesvol afgerond 😉? Een wezenlijk verschil namelijk. In ieder geval alvast bedankt.
Hallo allemaal,

recent nieuw huis, en ook een nieuwe internet verbinding via KPN.
Ook ik heb problemen met de VPN via PPTP, modem is na wat onderzoek toevallig het modem war het hier over gaat🙈

graag ontvang ik nieuwe firmware zodat ik snel weer thuis kan werken.
Beste Erik, vpn verbinding werkt bij mij nog niet. Zie bijgevoegd foto.

Reputatie 7
Badge +30

Dank, Glowy. We gaan het opnieuw proberen. (edit: gelukt, update loopt)
@Erik_ Loopt ie of is ie ook succesvol afgerond 😉? Een wezenlijk verschil namelijk. In ieder geval alvast bedankt.


😃 Dat is waar, maar ervaring leert dat als de update eenmaal loopt, hij ook succesvol afgerond wordt. Als je Experia Box zich inmiddels ook herstart heeft kun je het controleren door in te loggen op de Box. Firmwareversie moet nu eindigen op 193.

@Elu, dan is het niet een probleem van de Experia Box. De foutmelding geeft ook aan dat het over het algemeen een probleem is met latency (vertraging op de lijn) of de VPN server is vol. Check of je de goede instellingen gebruikt voor je VPN client, en neem ook even contact op met je VPN serviceprovider. Mocht het niet lukken, voel je vrij om dan een apart topic aan te maken hiervoor. Wellicht dat andere gebruikers je hiermee verder kunnen helpen.


@CornelisGr, welkom, en dank voor het invullen van je profiel. Ik loop tegen wat issues aan met het uitmeten van je verbinding. Is alles in orde? Zo ja, wil je de Experia Box eens een reset geven en dat hier even laten weten?
@Erik_ dankje voor de snelle reactie. Ik heb de experiabox gereset. Verder was alles hier primma. Internet en tv hebben de tijd dat het aangesloten is goed gewerkt.

ik hoop dat het nu te meten is.
Kan met mijn laptop geen verbinding maken met de experiabox.
@Erik_ ik heb geprobeerd de experiabox te resetten via het gaatje aan de achterkant. Maar na het indrukken bleef het lampje op de voorkant 3 uur oranje branden en gaf geen signaal meer af. Ik heb toen de stekker eruit getrokken 10 seconde gewacht en weer aangesloten. Toen duurde het 10 minuten en toen werkte alles weer. Daarna geprobeerd met de tool te resetten. Maar deze bleef hangen met het invoeren van het rekeningnummer. Deze was niet juist volgens de tool. Na een paar keer proberen nog geen resultaat.

Ik begon te twijfelen of het niet komt door de vorige bewoners. Die hadden ook KPN, en die moesten wij telefonisch aan kpn doorgeven dat het nu onze verbinding is. Kan hier iets zijn misgegaan?

alvast bedankt,

Mvg Cornelis
Reputatie 7
Badge +30
Ik vermoed dat het inderdaad samenhangt met de verhuizing, @CornelisGr. De verhuizingsorder van de oude bewoners is ook nog niet voltooid omdat ze op hun nieuwe adres nog niet aangesloten zijn. Normaalgesproken is het dan geen probleem om alvast een nieuwe connectie te activeren op het oude adres. Als ik hier nakijk zie ik geen rare dingen. Jouw leveringsorder is netjes voltooid, alles zou het in orde moeten zijn. Maar toch kan het systeem je Experia Box niet uitlezen. Omdat je verder nu wel diensten hebt kan ik op dit moment ook niet echt iets doen, qua meldingen aanmaken e.d.. Alles werkt, alleen enige wat op dit moment dan niet kan, is de nieuwe software pushen. Want daarvoor moeten we je Experia Box op afstand kunnen bereiken, en dat lukt niet.

De opleverdatum voor de oude bewoners op hun nieuwe adres staat gepland op de 17e. Ik verwacht dat vanaf dan er sowieso geen issues meer zijn. Zou je daarop kunnen wachten? Ik kan eventueel alsnog een installatiemonteur laten komen. Die zou dan hier een melding voor moeten kunnen aanmaken. Probleem alleen daarbij is dat de monteur dan waarschijnlijk pas ergens volgende week kan. En dan moet de melding daarna nog opgepakt worden. Waardoor het per saldo denk ik niet heel veel uitmaakt of we gewoon afwachten, of een monteur laten komen.


@Tessrhenen, welkom! Je geeft aan dat je geen verbinding kunt maken met de Experia Box. Gezien dit het VPN topic is, neem ik aan dat je geen verbinding kunt maken met je VPN. Dank voor het alvast invullen van je gegevens. Ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd.