Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties

@Erik_ bedankt voor je antwoord, maar wat houdt dit in.. Hoe kom ik aan die nieuwe firmware. De KPN medewerker in de chatbox heeft mij aangegeven een bericht in dit forum te zetten.
@Melsz, @Elu, @WEBles: de update is gisteren eind van de middag voor jullie uitgevoerd.

@Glowy: ik heb hem voor je aangevraagd, het zal vandaag ergens worden gedaan :)

@Erik_ Wat goed, dank je wel! En hij werkt! 🙂 blij mee, dank!
Afgelopen maandag heeft de KPN servicemonteur een nieuwe router xperiabox V10a geinstalleerd en sindsdien werkt mijn VPN verbinding (Cisco) niet meer.

Forumprofiel ingevuld
Reputatie 7
Badge +30
@Erik_ bedankt voor je antwoord, maar wat houdt dit in.. Hoe kom ik aan die nieuwe firmware. De KPN medewerker in de chatbox heeft mij aangegeven een bericht in dit forum te zetten.

Dat klopt, en dat heb je gedaan, en meer hoef jij ook niet te doen, @Tessrhenen 🙂 Ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd. De technische afdeling gaat dit op afstand op jouw Experia Box installeren vanochtend. Nadat dit gedaan is zal de Experia Box, automatisch, een keertje herstarten. Daarna is de nieuwe firmware actief en kun je weer gebruik maken van de VPN.
@Erik_ of iemand die het ook zou kunnen weten...

ik kan nog steeds niet VPN’en. Mijn situatie is als volgt. Ik heb een experiabox v10a, deze modem/router gebruik ik niet voor mijn interne netwerk en wifi, daar heb ik een Amplifi HD mesh router voor. In de experia heb ik de amplifi een statisch ip gegeven. Dat statische ip heb ook in de experia geactiveerd in de DMZ. Vervolgens heb ik in de amplifi een statisch ip adres gegeven aan mijn synology NAS in welke ik een actieve L2TP vpn heb geconfigureerd. Deze werkte precies op dezelfde wijze helemaal naar wens toen ik nog bij Ziggo zat. Ik had in de amplifi de udp poorten 500, 1701 en 4500 opengezet naar de NAS en toen kon ik dus vanuit buitenaf verbinding maken met mijn eigen VPN. Nu zit de Amplifi achter de experia, ik heb hem hetzelfde ingesteld, maar ik krijg geen verbinding. Als ik op open poorten check dan zijn de udp poorten ook gesloten (terwijl poort 5900 ook openstaat voor vnc op dezelfde manier en die werkt wel). In de experia heb ik geen port forwards ingesteld omdat de amplifi reeds als DMZ is aangewezen. Waarom krijg ik geen verbinding met mijn eigen Synology VPN? Moet ik nog iets (de)activeren in de experia zodat hij ook deze udp poorten gewoon doorlaat naar de amplifi die ze weer doorlaat naar de nas?
Hoi @Erik_
Ook ik zou graag de nieuwe firmware willen ontvangen!
Alvast hartelijk dank!
@Erik_ Dito voor mij, graag zou ik ook de firmware update willen ontvangen.
bvd en vriendelijke groeten
Reputatie 1
@Bas van den Heuvel, had je mijn eerdere reactie gezien? We hebben geprobeerd om de nieuwe firmware bij je te installeren, maar dat is niet gelukt. Wil je de Experia Box een reset geven? Laat hier even weten als je dat gedaan hebt, dan doen we nog een poging. Correctie: ik zie dat het wel gelukt is om de nieuwe firmware bij je te installeren. Dan moet PPTP werken. Als het niet werkt, dan wil ik je vragen om een los topic aan te maken met daarin beschreven wat je precies ervaart.

@ernst_mulder: jouw update is gestart :)

@DJvanDijk2302, helaas lukte het weer niet. We gaan je een nieuwe V10A opsturen, met de nieuwe firmware er al op. Die heb je met een dag of twee, drie in huis.

Nieuw modem inmiddels geplaatst en de vpn verbinding werkt weer, top...👍🏼
Bedankt...

p.s. ik neem aan de de 'oude' retour gestuurd moet worden.
Ik heb sinds twee weken een abonnement en de monteur heeft alles aangesloten in huis, maar een dag later wilde ik inloggen via VPN met de zaak maar met geen mogelijkheid.
Nu zag ik dat dit een bekend probleem is met de Exeria V10A box.

kunnen jullie die software update bij mij ook spoedig uitvoeren!!!

Met vriendelijke groet,

Erik

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Erikvhe

Heb je al jouw forumprofiel ingevuld? Dan kan een moderator jou straks beter helpen.

Meld je daarna in dit verzameltopic voor een firmware update, die hopelijk ook voor jou het probleem oplost:
https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-experiabox-v10a-468863

Laat daar een reactie achter dat je het forum profiel hebt ingevuld en beschrijf (nogmaals) je probleem. Dat werkt het snelste.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +24
Afgelopen maandag heeft de KPN servicemonteur een nieuwe router xperiabox V10a geinstalleerd en sindsdien werkt mijn VPN verbinding (Cisco) niet meer.

Forumprofiel ingevuld


Hi Mustang, ook voor jou zal mijn collega @Erik_ de nodige stappen in werking zetten. 🙂 Dit zal maandag gebeuren.
Reputatie 7
Badge +28
@Erikvhe: Welkom! En @RBxx: dank voor de hulp! 🙂 Ik heb jullie berichten vast samengevoegd met dit centrale topic. Zoals Alex hierboven aangeeft: Erik gaat dit maandag in gang zetten, dan ga ik ervan uit dat je dinsdag of woensdag de update op de Experia Box krijgt.
Graag bij mij ook firmware updaten, ik ben nieuw bij KPN, maar kan geen VPN op zetten naar de zaak.
Forumprofiel gegevens heb ik aangevuld.
Ik heb een V 10A Box
Reputatie 3
@Erik_ Ik heb nog steeds het VPN probleem, mijn router versie is: v5.00.20 build190. Is het mogelijk dat ik op zeer korte termijn de nieuwe firmware kan krijgen? Ik kan op deze manier niet werken. Forum profiel is aangevuld. Alvast bedankt.
Sorry foutje....
Reputatie 7
Badge +30
@Mustang289: Je geeft in je bericht aan dat de monteur een V10A heeft geplaatst. Maar ik zie hier als ik je verbinding uitlees dat er een V10 actief is. Met een V10 zijn er geen VPN-issues.

@Erikvhe, @MaartenBul: Ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd!

@Karoi: Voor jou ook, maar ik ben niet overtuigd dat dit gaat helpen. Met de firmware waar jij eerder op zat (de 184 nog) was deze VPN-bug er nog niet. Dus als je nu nog dezelfde problemen hebt als met die firmware, dan zit de oorzaak hem waarschijnlijk ergens anders. Maar goed, laten we de update even afwachten. Als dat inderdaad niet helpt, start dan even een apart topic waarin je even weer aangeeft wat er precies niet werkt enzo. Dan kunnen we er verder naar kijken.
Ik wil ook graag een firmware update voor de ExperiaBox V10a. Deze is vorige week geinstalleerd en sindsdien werkt de VPN verbinding niet meer via de Experia Box.
Reputatie 3
@Erik_ Dank. Ja, precies. Dit is ook meer uitsluiten 🙂
@Erik_ Ik heb ook het VPN probleem, mijn router versie is: v5.00.20 build190.
Middels een 4G hotspot kan ik VPN verbinden en via mijn Experia V10a router (bekabelde connectie) werkt dit niet.

Is het mogelijk dat ik op zeer korte termijn de nieuwe firmware kan krijgen?
Forum profiel is aangevuld. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
@Karoi, je Experia Box blijft een probleemkindje. We hebben geen beheer, dat wil zeggen dat we hem op afstand niet kunnen bereiken om de firmware te pushen. Wil je hem nog eens een fabrieksreset geven, en dan even laten weten. Dan proberen we het nog een keer.

@MaartenBul, @Erikvhe, bij jullie is de nieuwe firmware geïnstalleerd.

Dank voor het invullen, @AlexInge, ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd.
Reputatie 3
@Erik_ Dat is raar. Ik ben nu niet thuis. En misschien komt het omdat ik niet de standaard SSID en WIFI instellingen gebruik. UPNP staat ook uit bijvoorbeeld. Dus moet ik hieruit concluderen dat ik bij elke update die er komt steeds alles moet resetten?

Ik heb namelijk DMZ (PlayStation 4, poorten openzetten werkt blijkbaar niet) ingesteld, poorten open staan voor mijn Switch (daar werken de poorten wel gek genoeg), ik heb DHCP reservations ingesteld en het elke keer opnieuw instellen is natuurlijk niet gezellig. Weet niet of ik een backup van een oudere versie kan restoren na een update? Zo ja, dan vind ik dat wel een oplossing.
Reputatie 7
Badge +30
We hebben helaas geen mogelijkheid tot back up en inladen van instellingen. De instellingen die jij aangepast hebt zijn niet de oorzaak hiervan. Wat het dan wel is.... Het komt soms voor dat we geen beheer hebben. Het is in dit topic ook al vaker voorgekomen. En ik vermoed bij jou ook al eerder gezien je tot voor kort ook nog op een oudere firmware zat. Meestal is een factory reset voldoende. Tot op heden nog maar één klant gehad waarbij het niet hielp. Die hebben we uiteindelijk een nieuwe V10A opgestuurd voorgeladen met de nieuwe firmware.
Reputatie 3
@Erik_ Okee, maar kan ik zelf wel een backup maken, dan resetten, dan backup inladen zodat al die poorten en dergelijke weer actief zijn. Gaat wat sneller dan een voor een weer intypen. Maar zodra ik een reset heb gedaan, laat ik dit weten op het forum. Ik doe het z.s.m., waarschijnlijk vrijdag pas, ben ik bang.
@Erik_ Ik heb nog steeds een probleem. Bij mij werkt het nog steeds niet. Ik kan geen verbinding krijgen met mijn eigen VPN en de situatie is als die van @Karoi. Een DMZ met poorten opengooien op de eigen router. Poort 5900 werkt wel, maar UDP poorten 500, 1701 en 4500 lukken niet.

Daarnaast heb ik sinds de update een nieuw probleem. Elke avond valt (bedraad zelfs) de vebinding meedere malen kort weg. Ik luister veel streaming radio (elke avond) en vóór de update ging dat prima, maar sinds de update van vorige week, hapert de verbinding enorm, ook m et gewoon internetten, terwijl de apparatuur BEDRAAD aan het modem hangt. De verbinding valt bij grote regelmaat (meerdere malen op een avond) wel 30-60 seconden weg
Ik heb een V10a en heb ook het probleem VPN opzetten naar externe server. Zou je de update kunnen doorzetten naar mij?

Gr Stefan