Beantwoord

wifi-signaal op de V9 verbeteren?

  • 30 May 2020
  • 58 reacties
  • 836 keer bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Hallo Nadia, fijn dat ook KPN reageer. Wifi manager heb ik al eerder gedaan. 10 mb download gemeten. Slecht volgens KPN. Adviseren dan SuperWifi dingen te kopen. Ik heb al TPlink dingen. Router uitzetten is het enige dat af en toe beetje helpt. Uitval is nog het ergste. Heeft KPN echt niet een betere oplossing? Bijna elke dag heb ik gez.... aan mijn hoofd en wordt mij  gevraagd om een betere provider te zoeken. Ik wil eerst KPN de kans geven om mij  als klant niet kwijt te raken. 

Reputatie 7

Wat voor een TPlink dingen heb je al?

AV500 Wifi powerline adapters. Verlengen het signaal over het 220V elektriciteit netwerk. 

AV500 Wifi powerline adapters. Verlengen het signaal over het 220V elektriciteit netwerk. 


eigenlijk moet je die dingen vermeiden

nooit aan beginnen plc via 230 lichtnet

ik gebruik ook die devolo k… dingen

voor camera in technische ruimte zwembad omdat het onmogelijk is een utp kabel te trekken

je kunt indien mogelijk het beste overal utp heen brengen

Hallo @peter-keetfm , jouw logo is erg verwarrend, lijkt erg veel op dat van @wjb 

 

Reputatie 7

Hallo @peter-keetfm , jouw logo is erg verwarrend, lijkt erg veel op dat van @wjb 

Ik voel me vereerd. :joy:

Reputatie 7

AV500 Wifi powerline adapters. Verlengen het signaal over het 220V elektriciteit netwerk. 

Die powerline adapters zouden wel eens de oorzaak kunnen zijn van de problemen die jullie ervaren.

Haal die powerline adapters eens van de stroom af en doorloop de WiFi Manager nog eens.

Wellicht dat hij dan tot andere resultaten zal komen.

Hallo @peter-keetfm , jouw logo is erg verwarrend, lijkt erg veel op dat van @wjb 

Ik voel me vereerd. :joy:


ik ga het aanpassen

ik kreeg ook nog private bericht dat dit niet kan

gewoon een plaatje gepakt via google en vond deze leuk

kennelijk mag dit niet

jammer

En ik vind ze totaal niet op elkaar lijken

Maar ik vind het leuk @wjb Dat je om dit plaatje je vereerd voelt 😂

ga ff zoeken naar een ander plaatje

 

Reputatie 7

Ontopic: gaan we nu weer het gesprek oppakken waar @Jeewee verder mee kan. 

 Bijna elke dag heb ik gez.... aan mijn hoofd en wordt mij  gevraagd om een betere provider te zoeken. Ik wil eerst KPN de kans geven om mij  als klant niet kwijt te raken. 

Dat vind ik zeer fijn om te lezen. En ook wel zo schappelijk na een jaren lange relatie dat we eerst samen kijken naar een oplossing ;)

AV500 Wifi powerline adapters. Verlengen het signaal over het 220V elektriciteit netwerk. 

Die powerline adapters zouden wel eens de oorzaak kunnen zijn van de problemen die jullie ervaren.

Haal die powerline adapters eens van de stroom af en doorloop de WiFi Manager nog eens.

Wellicht dat hij dan tot andere resultaten zal komen.

Je meet nu vermoedelijk het wifi-signaal die door jouw TP-link wordt doorgegeven. Heb je wjb zijn advies geprobeerd, Jeewee?

Hoi Nadia, dank voor jouw reactie.  We hebben de 2 TPlinken nodig omdat de Experia slecht bereik heeft. We moeten telkens kiezen, afhankelijk van waar we dan zijn,  voor een van de 2 TPlinken of voor de Experia. De Experia geeft het Wifi signaal door over het 220V stroomnet. De TPlinken uitzetten heeft dus m.i. geen nut. De Experia zelf valt steeds uit en KPN heeft op afstand gemeten en geconstateerd dat deze slecht is. Vandaar dat ik een goede oplossing heb gevraagd aan KPN. Op het forum lees ik over de Box, de Fritz en de Experia 10 en ook dat bekend is dat Wifi met Experia 9 niet goed is. Het lijkt mij dat KPN toch in staat moet zijn om dit probleem op te lossen. Hoe graag van je.  

Reputatie 7

Toch zou ik je willen adviseren om mijn vorige bericht nog eens te lezen en serieus te overwegen om die wifi manager een keer te doorlopen zonder dat die powerline wifi-adapters aan staan.

Reputatie 7

Hey @Jeewee, heb je al de KPN Wifi Manager zonder de TP-link uitgeprobeerd? We zijn erg benieuwd naar de uitkomst. Laat je het aan ons weten?  

Hallo Nadia, vanochtend als eerste de TPlinken losgekoppeld en Wifi Manager gestart. Resultaat slecht. Wel connectie dichtbij het modem. Verbinding is getest, kanaal gewijzigd etc. maar geen verbetering.  TPlinken weer aangesloten en nu gelukkig weer WIFI in de achtertuin. Zodat ik kan thuiswerken. Gisteravond was het zo slecht dat we op 4G moesten ipv Wifi. Het blijft een ramp. Wat gaat KPN doen om mij niet als klant te verliezen? 

Reputatie 7

Hallo Nadia, vanochtend als eerste de TPlinken losgekoppeld en Wifi Manager gestart. Resultaat slecht. Wel connectie dichtbij het modem. Verbinding is getest, kanaal gewijzigd etc. maar geen verbetering.  

En met wat voor een advies kwam de WiFi Manager dan?

Reputatie 7
Badge +24

Als het resultaat echt slecht zou zijn, dan zou u aan het einde van de wifi manager 2 gratis versterkers aangeboden moeten krijgen. Of een monteur. Wat was de precieze tekst aan het einde van de manager?

En welke snelheid haalt u overigens op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Reputatie 7

Wat wjb en Nick vragen, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar :)

De Wifi Manager gaf een foutmelding aan het eind. Dus moest het weer gedaan worden. Er zijn 2 game pc's aangesloten en daar zijn geen problemen mee. Bekabeld heb ik niet getest.

Ik heb geen gratis aanbod gekregen van een monteur of SuperWifi. Op de TPlinken zitten ook 2 internet poorten dus kan ik ook bekabeld een laptop aansluiten bijvoorbeeld. Mijn zakelijke laptop werkt wel goed genoeg op wifi. Is met een token. Kan op de SuperWifi ook een internet kabel aangesloten worden? Ik gebruik er 1 voor de camera op de oprit. 

Reputatie 7
Badge +24

Aha, foutmelding. Daar komt u nu mee. Daar zal een KPN medewerker naar moeten kijken.

Ja, maar u krijgt geen gratis SuperWifi's. U krijgt mogenlijk gratis Experia WiFi's.

Wij willen toch wel heel graag uw bekabelde snelheid weten. Ondanks dat het goed werkt. En graag vanaf een normale privé laptop of pc. Waar geen software van uw werk op staat.

Ik zal vanavond de speedtest laten doen door mijn zoons op hun pc's. Ik heb geen SuperWifi. Als ik weer foutmelding krijg zal ik tekst opschrijven. Het advies was om kontakt op  te nemen met KPN technische dienst, maar dat lukte niet met die button. 

Heb even gekeken naar de Experia wifi versterkers, maar deze moeten worden bekabeld en dat is geen optie. 

Heb even gekeken naar de Experia wifi versterkers, maar deze moeten worden bekabeld en dat is geen optie. 

Hallo @Jeewee , van die super wifi's moet er ook minimaal 1 bekabeld aangesloten worden.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heb even gekeken naar de Experia wifi versterkers, maar deze moeten worden bekabeld en dat is geen optie. 

Waarom niet? U heeft kabels liggen naar verschillende plekken in uw huis als ik dat zo goed begrijp. Bekabeld aangesloten wifi punten, dat is de enige juiste manier om fatsoenlijk wifi overal heen te krijgen.

Niet helemaal zoals u schrijft. Aan de Experia hangt een kabel 1,5 meter naar een TPlink kastje en deze zit in een stopcontact. In 2 andere stopcontacten ( 1 bij de tv en de andere in de keuken) zitten de 2 TPlink AV500 wifi powerline versterkers. Het signaal gaat dus over het elektriciteitsnet. 

 

Op 2 bekabelde pc's is gemeten. Zie afbeeldingen. Wifi is ook vanavond weer slecht. Alleen vlakbij de Experia is het redelijk.

Reageer