Beantwoord

wifi-signaal op de V9 verbeteren?

  • 30 May 2020
  • 58 reacties
  • 836 keer bekeken

Ik heb te weinig technische kennis, maar ervaar de laatste tijd problemen met WIFI, zeer traag en valt steeds uit. Is door KPN getest met de ap en download is slechts 10mb/s. Het is veel beter geweest. We hebben een oude Experia. Zelf heb ik 2 stuks TPlink AV500 powerline adapters gekocht omzet bereik te vergroten. Moet je wel regelmatig wisselen van tplink naar experia. De Experia is dus slechter geworden. Bekabeld is er geen probleem. Onze pcgamers klagen daar niet over. Alleen alle wifi gebruikers ervaren slecht en traag wifi. 5 smartphones, 2 tablets, ip camera en tv. De KPN app bevestigd dat het slecht is en adviseert dan om SuperWifi dingen te kopen voor Euro 149,00. Slechte service vind ik. Ik weet dat Wifi niet gegarandeerd wordt maar als een apparaat veel slechter is geworden dan zou je toch een betere service verwachten. Wat is nu de beste optie vraag ik mij af? De Fritz 7590 of wachten op de Box? En zijn dan de TPLinken nog te gebruiken? Ik zou graag een jip en janneke reactie willen. Ben 65 jaar en geen techneut.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Jeewee 13 June 2020, 12:34

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7

wifi is ook vanavond weer slecht. Alleen vlakbij de Experia is het redelijk.

Super irritant. Maar wat is de uitkomst van de speedtest op alleen wifi* van de ExperiaBox?

*wifi gemeten in huis zonder dat er gebruik wordt gemaakt van (bekabeld) internet door de gamers, ook graag zonder tv aan te zetten. 

Zojuist weer wifi manager gedaan. Geen tv en pc's.  Eerste meting 3mbs en na de aanpassingen door KPN tweede meting 4mbs. Nog steeds slecht. Dan komt de vraag of ik wifi versterkers gebruik en of die van KPN zijn. Ja, ik gebruik wifi versterkers TPlink en die zijn niet van KPN. Hebben heel lang goed gewerkt dus daar ligt het niet aan.  Er komt dan het advies om SuperWifi te kopen of gratis Experia versterkers. Maar die laatste moeten met internetkabel worden aangesloten. Dit is geen optie. 

Heb gebeld met KPN en na goed advies mijn oude abonnement gewijzigd en SuperWifi versterkers besteld. De Experia blijft maar wordt uitgeschakeld zodat alleen SuperWifi het moet waarmaken. Ben benieuwd. De Experia kan worden omgeruild indien het slecht blijft voor een nieuwe versie. Ook kan een monteur nog helpen indien nodig,  maar vanwege Corona nu nog niet. Iedereen bedankt voor de adviezen. 

Reputatie 7

Heel goed om te lezen dat er enkele opties door de klantenservice is geboden, @Jeewee. KPN Super Wifi kan voor jullie het verschil maken en de wifi in jullie huis verbeteren. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de nieuwe accerspoints. 

Om het allemaal goed te vergelijken, welke snelheid meet je op wifi met de V9? 

Hallo Nadia, zie mijn bericht van gisteren over de wifi meting. Dat was mijn laatste meting en poging tot verbetering. Het bleef slecht.  Vandaar dat ik het zat was en heb gebeld met KPN. 

Reputatie 7

He, @Jeewee, ik heb daar helemaal overheen gelezen. Excuses. Dank voor je bericht! :) Hopelijk hebben jullie snel de Super WiFI in huis met een mooi resultaat. 

Hallo Nadia, vanochtend is de SuperWifi geleverd. Perfecte service. Uiteraard gelijk aangesloten. Was redelijk makkelijk. Daarna weer Wifi Manager gedaan en de metingen. 71 mbs niet te geloven. Voorlopig dus weer een tevreden klant. Ook fijn dat er maar 1 wifi nu in huis is en er niet telkens gekozen moet worden. Nogmaals dank. Joop

Reputatie 7

Yeah, wat een goed bericht, Jeewee. Fijn dat de installatie zo makkelijk met is gegaan. En daarna nog een fantastische uitkomst: 71 Mbit/s! Daar kun je mee thuiskomen 😉 Gefeliciteerd. Zo kunnen jullie thuis weer lang genieten van een goed wifi-signaal. Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Hiermee sluit ik je topic tevreden af. 

Reageer