Beantwoord

wifi-signaal op de V9 verbeteren?

  • 30 May 2020
  • 58 reacties
  • 836 keer bekeken


Toon eerste bericht

58 reacties

Reputatie 7

wifi is ook vanavond weer slecht. Alleen vlakbij de Experia is het redelijk.

Super irritant. Maar wat is de uitkomst van de speedtest op alleen wifi* van de ExperiaBox?

*wifi gemeten in huis zonder dat er gebruik wordt gemaakt van (bekabeld) internet door de gamers, ook graag zonder tv aan te zetten. 

Zojuist weer wifi manager gedaan. Geen tv en pc's.  Eerste meting 3mbs en na de aanpassingen door KPN tweede meting 4mbs. Nog steeds slecht. Dan komt de vraag of ik wifi versterkers gebruik en of die van KPN zijn. Ja, ik gebruik wifi versterkers TPlink en die zijn niet van KPN. Hebben heel lang goed gewerkt dus daar ligt het niet aan.  Er komt dan het advies om SuperWifi te kopen of gratis Experia versterkers. Maar die laatste moeten met internetkabel worden aangesloten. Dit is geen optie. 

Heb gebeld met KPN en na goed advies mijn oude abonnement gewijzigd en SuperWifi versterkers besteld. De Experia blijft maar wordt uitgeschakeld zodat alleen SuperWifi het moet waarmaken. Ben benieuwd. De Experia kan worden omgeruild indien het slecht blijft voor een nieuwe versie. Ook kan een monteur nog helpen indien nodig,  maar vanwege Corona nu nog niet. Iedereen bedankt voor de adviezen. 

Reputatie 7

Heel goed om te lezen dat er enkele opties door de klantenservice is geboden, @Jeewee. KPN Super Wifi kan voor jullie het verschil maken en de wifi in jullie huis verbeteren. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring met de nieuwe accerspoints. 

Om het allemaal goed te vergelijken, welke snelheid meet je op wifi met de V9? 

Hallo Nadia, zie mijn bericht van gisteren over de wifi meting. Dat was mijn laatste meting en poging tot verbetering. Het bleef slecht.  Vandaar dat ik het zat was en heb gebeld met KPN. 

Reputatie 7

He, @Jeewee, ik heb daar helemaal overheen gelezen. Excuses. Dank voor je bericht! :) Hopelijk hebben jullie snel de Super WiFI in huis met een mooi resultaat. 

Hallo Nadia, vanochtend is de SuperWifi geleverd. Perfecte service. Uiteraard gelijk aangesloten. Was redelijk makkelijk. Daarna weer Wifi Manager gedaan en de metingen. 71 mbs niet te geloven. Voorlopig dus weer een tevreden klant. Ook fijn dat er maar 1 wifi nu in huis is en er niet telkens gekozen moet worden. Nogmaals dank. Joop

Reputatie 7

Yeah, wat een goed bericht, Jeewee. Fijn dat de installatie zo makkelijk met is gegaan. En daarna nog een fantastische uitkomst: 71 Mbit/s! Daar kun je mee thuiskomen 😉 Gefeliciteerd. Zo kunnen jullie thuis weer lang genieten van een goed wifi-signaal. Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Hiermee sluit ik je topic tevreden af. 

Reageer