Beantwoord

Wanneer gaat KPN Apple watch 7 met 4G ondersteunen?

  • 18 December 2021
  • 111 reacties
  • 9983 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

111 reacties

Al gaf KPN maar een indicatie van de periode aan wanneer ze de Apple Watch 4G gaan ondersteunen. Bijvoorbeeld 1e of 2e kwartaal 2022 of nog later. Maar zelfs dát niet... 

Ik heb de moet al opgegeven echt kpn het enige wat ze willen zijn nieuwe klanten met valse verwachtingen 

Per 15 april is mijn abonnement afgelopen bij KPN. Dan stap ik over naar T-Mobile.

Badge +1

Al gaf KPN maar een indicatie van de periode aan wanneer ze de Apple Watch 4G gaan ondersteunen. Bijvoorbeeld 1e of 2e kwartaal 2022 of nog later. Maar zelfs dát niet... 

Ik heb de moet al opgegeven echt kpn het enige wat ze willen zijn nieuwe klanten met valse verwachtingen 

Per 15 april is mijn abonnement afgelopen bij KPN. Dan stap ik over naar T-Mobile.

Oké succes bij T-Mobile

Reputatie 1

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

 

gelukkig heb ik nou de vrijheid om mn abonnement te verlengen of over te stappen naar t-mobile! 
Al gaat dat 2e zo goed als zeker gebeuren!

Reputatie 1

KPN was er als eerste bij om bij de introductie van de Apple Watch 7 4g in Nederland te roepen dat zij dat ook gingen ondersteunen.

Inmiddels zijn we meerdere maanden verder en nog steeds een enorme stilte en de reacties hier op het forum geven ook geen hoop op snelle ondersteuning.

Als je het met een kwade bril bekijkt zou je het bijna op misleiding kunnen noemen zodat klanten bij KPN blijven en niet voor T-mobile kiezen (die overigens pas later met berichten hierover kwamen maar wel meteen ondersteuning konden aanbieden).

Is het nu zo moeilijke voor KPN een richtdatum aan te geven (maand, kwartaal of wat dan ook)

admin: vraag verplaatst naar topic

Hoi @tr1969 : Ik heb je vraag hiernaartoe verplaatst. En helaas is het antwoord onveranderd gebleven. We weten het simpelweg niet. 

Reputatie 1

KPN was er als eerste bij om bij de introductie van de Apple Watch 7 4g in Nederland te roepen dat zij dat ook gingen ondersteunen.

Inmiddels zijn we meerdere maanden verder en nog steeds een enorme stilte en de reacties hier op het forum geven ook geen hoop op snelle ondersteuning.

Als je het met een kwade bril bekijkt zou je het bijna op misleiding kunnen noemen zodat klanten bij KPN blijven en niet voor T-mobile kiezen (die overigens pas later met berichten hierover kwamen maar wel meteen ondersteuning konden aanbieden).

Is het nu zo moeilijke voor KPN een richtdatum aan te geven (maand, kwartaal of wat dan ook)

admin: vraag verplaatst naar topic

@

  • tr1969 Ik ben het 1000% met je eens!
    Dit is gewoon een onredelijke manier om klanten te behouden.
    Gelukkig is mijn contract van mijn abonnement eind maart dit jaar afgelopen.
    En ben ik zeker NIET van plan om mijn abonnement te verlengen!
    Zodat ik de vrijheid heb om over te stappen naar t-mobile.
    Ik ben bezig om mijn hele familie over te halen om over te stappen naar T-mobile.

     

Dit is dus echt waardeloos allemaal. Ik heb - net als anderen op dit forum - beslissingen genomen op basis van het statement dat KPN rond de release van de Apple Watch 7 heeft gedaan, namelijk dat de 4G-versie ondersteund zou gaan worden.

Het feit dat het nu, bijna een halfjaar later, nog steeds doodstil is vanuit KPN vind ik echt te triest voor woorden.

Hoi @tr1969 : Ik heb je vraag hiernaartoe verplaatst. En helaas is het antwoord onveranderd gebleven. We weten het simpelweg niet. 

Erwin, dit antwoord is gezien de eerste melding dat jullie het gingen ondersteunen onacceptabel. Graag wil ik weten waarom jullie het niet weten? Het maakt nogal uit of jullie op dit moment met man en macht achter de schermen bezig zijn om het technisch te realiseren en de opleverdatum nog niet weten of dat jullie niets aan het doen zijn vanwege een afspraak met apple en of t-mobile.

Dit is omdat degene die het wel behoren te weten dit niet kenmaar maken aan @Erwin_  en de rest van de medewerkers die het klanten contact doen, dus zul je het met dat antwoord moeten doen.

Badge

Hallo @Noordzee - maar waarom heeft KPN dan wel vlak voor de lancering van de cellular versie in NL belooft deze in de toekomst te gaan ondersteunen (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim )    Ze noemen inderdaad geen specifieke datum, maar door de timing van het nieuws was wel de suggestie gewekt dat KPN de Apple Watch 7 cellular zou gaan ondersteunen. Als ze gezegd hadden - helaas het gaat voor ons nog meer dan een jaar duren - prima, maar dit is gewoon misleiding….. 

Ik refereer even naar de aandeelhoudersvergadering van KPN enkele jaren terug, waar management nog zei dat xs4all gewoon bleef bestaan,  dat de technologie van xs4all zou blijven bestaan en dat er een heel plan voor integratie lag.

Interessant was op dat moment dat er nog helemaal geen plan was. En wat we nu zien is dat de xs4all klanten overgezet worden naar KPN techniek, met veel verlies van funtionaliteit. 

Dat geeft een beeld van de betrouwbaarheid van KPN uitspraken. :) 

Als je echt je Apple Watch wilt gebruiken, dan moet je naar een andere provider waar het wel ondersteund wordt. De toekomst bij KPN kan nog ver weg zijn, maar hoe ver? Dat weet niemand.

Reputatie 7

En wat we nu zien is dat de xs4all klanten overgezet worden naar KPN techniek, met veel verlies van funtionaliteit. 

Zoals?

Badge

En wat we nu zien is dat de xs4all klanten overgezet worden naar KPN techniek, met veel verlies van funtionaliteit. 

Zoals?

Extra telefoonnummer de 0858 nummers, hosting, etc. Er zijn er regelmatig die overstappen naar freedom internet omdat ze voor hun nodige functionaliteit gaan missen. 

Overigens wat dat niet het punt van mijn opmerking. Mijn hoofdpunt is dat je het met het management van KPN nooit weet wat er gaat gebeuren. 

Reputatie 7

En wat we nu zien is dat de xs4all klanten overgezet worden naar KPN techniek, met veel verlies van funtionaliteit. 

Zoals?

Extra telefoonnummer de 0858 nummers, hosting, etc. 

Een extra telefoonnummer kan bij kpn ook maar daar zijn anno 2022 natuurlijk veel goedkopere oplossingen voor. Het is zelfs de vraag waarom je überhaupt telefonie nog bij jouw Internet provider onder zou willen brengen.

Datzelfde geldt mijns inziens ook voor hosting.

Badge

En wat we nu zien is dat de xs4all klanten overgezet worden naar KPN techniek, met veel verlies van funtionaliteit. 

Zoals?

Extra telefoonnummer de 0858 nummers, hosting, etc. 

Een extra telefoonnummer kan bij kpn ook maar daar zijn anno 2022 natuurlijk veel goedkopere oplossingen voor. Het is zelfs de vraag waarom je überhaupt telefonie nog bij jouw Internet provider onder zou willen brengen.

Datzelfde geldt mijns inziens ook voor hosting.

Overigens wat dat niet het punt van mijn opmerking. Mijn hoofdpunt is dat je het met het management van KPN nooit weet wat er gaat gebeuren. 

Reputatie 2

 

Beste Noordzee,

ik neem aan dat u als 'moderator' niet werkzaam bent bij KPN. U geeft echter wel antwoord op bepaalde vragen van forumleden die de schijn doen wekken dat u gelieerd bent aan KPN. Ik denk dat KPN erg blij met u is omdat u moeilijke vragen beantwoordt, terwijl KPN dat zelf zou moeten doen natuurlijk. Uw antwoorden op bepaalde vragen van forumleden zijn overbodig en voegen namelijk helemaal niets toe. Dat wilde ik even kwijt...

De duurste provider van Nederland maar waar het geld heen gaat.. niet naar service en informatie voorziening. En ook niet naar de 4G ondersteuning voor de Apple Watch volgens mij😂. En het management maar zakken vullen…

Reputatie 1

De duurste provider van Nederland maar waar het geld heen gaat.. niet naar service en informatie voorziening. En ook niet naar de 4G ondersteuning voor de Apple Watch volgens mij😂. En het management maar zakken vullen…

Precies.

Daarom ga ik eind april ook bij KPN weg.
En ga ik overstappen naar t-mobile.

De duurste provider van Nederland maar waar het geld heen gaat.. niet naar service en informatie voorziening. En ook niet naar de 4G ondersteuning voor de Apple Watch volgens mij😂. En het management maar zakken vullen…

Precies.

Daarom ga ik eind april ook bij KPN weg.
En ga ik overstappen naar t-mobile.

Ik stap medio april ook over naar T-Mobile. 

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

Beste Noordzee,

ik neem aan dat u als 'moderator' niet werkzaam bent bij KPN. U geeft echter wel antwoord op bepaalde vragen van forumleden die de schijn doen wekken dat u gelieerd bent aan KPN. Ik denk dat KPN erg blij met u is omdat u voor KPN de moeilijke vragen beantwoordt, terwijl KPN dat zelf zou moeten doen natuurlijk. Uw antwoorden op bepaalde vragen van forumleden zijn overbodig en voegen namelijk helemaal niets toe. Dat wilde ik even kwijt...

Reputatie 1

Hallo @pietsbandenservice ,

KPN heeft daar momenteel nog geen concrete plannen voor. Als dat veranderen gaat, komt dat zeker op de website en hier op het forum te staan. 

Nederlandse providers ondersteunen alleen smartwatches die een esim hebben en voldoen aan het GSMA Consumer Model, een breed gedragen standaard in de telecomindustrie. De esim-implementatie van de Apple Watch vereist aanvullende functionaliteit en Nederlandse providers ondersteunen die (vooralsnog) niet.
 

Een uitgebreid verhaal over dit onderwerp kun je hier terugvinden: 

https://www.google.nl/amp/s/www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-cellular-nederland-uitleg/%3famp

 

bronnen : 

 

Hou ook dit topic in de gaten : 

 

Beste Noordzee,

ik neem aan dat u als 'moderator' niet werkzaam bent bij KPN. U geeft echter wel antwoord op bepaalde vragen van forumleden die de schijn doen wekken dat u gelieerd bent aan KPN. Ik denk dat KPN erg blij met u is omdat u voor KPN de moeilijke vragen beantwoordt, terwijl KPN dat zelf zou moeten doen natuurlijk. Uw antwoorden op bepaalde vragen van forumleden zijn overbodig en voegen namelijk helemaal niets toe. Dat wilde ik even kwijt...

Nederlandse providers ondersteunen dat nog niet?
Hoe kan het dan zijn dat T-Mobile het dan al wel ondersteund?

Ik denk persoonlijk dat het iets anders in elkaar zit, maar oke.
 

Ik ben een zakelijke kpn gebruiker met zowel mij internet/tv en vast bellen als meerdere mobiele telefoons, altijd na volle tevredenheid bij kpn gezeten maar bij dit onderwerp blijven ze omheen draaien. Ik moet tot september wachten en dan kan ik met al mijn abonnementen over naar een andere provider (t-mobile) wees dan gewoon duidelijk en zeg wij gaan het niet ondersteunen maar niet wij zijn de eerste provider die Apple Watch gaat ondersteunen terwijl dit niet het geval is.

Reputatie 1

Ik ben een zakelijke kpn gebruiker met zowel mij internet/tv en vast bellen als meerdere mobiele telefoons, altijd na volle tevredenheid bij kpn gezeten maar bij dit onderwerp blijven ze omheen draaien. Ik moet tot september wachten en dan kan ik met al mijn abonnementen over naar een andere provider (t-mobile) wees dan gewoon duidelijk en zeg wij gaan het niet ondersteunen maar niet wij zijn de eerste provider die Apple Watch gaat ondersteunen terwijl dit niet het geval is.

Ik ben het helemaal met je eens!

Mijn abonnement loopt in april af.

Dan ga ik ook over naar T-mobile.

ik vind het ook niet netjes naar klanten toe hoe KPN hier mee om gaat!

 

Ik vind dit ook echt treurig van KPN ik ben net overgestapt naar van TMobile naar KPN. Grootste blunder, al 2 jaar in bezit van een Apple Watch cell en nu heb je er nog niets aan. Nog contact gehad om het abonnement af te kopen… maar dan betaal je dus alles in één keer af zonder gebruik te maken van data of andere mobiele diensten…. 

Over een paar maanden loopt mijn contract ook af. Daarbij nog 4 abonnementen lopen die ieder moment opzegbaar zijn. Aanvankelijk was mijn instelling om KPN de tijd te geven om een en ander te bewerkstelligen, maar blijkbaar is het normaal om dergelijke berichten vwb ondersteuning zomaar de pers in te slingeren en niet na te komen. Zeer betreurenswaardig dat KPN hier zo mee omgaat.

Glasvezelgebeuren idem dito, wat betekent dat een overstap van het complete pakket hier sowieso serieuze vormen begint aan te nemen. 

Ik ben een zakelijke kpn gebruiker met zowel mij internet/tv en vast bellen als meerdere mobiele telefoons, altijd na volle tevredenheid bij kpn gezeten maar bij dit onderwerp blijven ze omheen draaien. Ik moet tot september wachten en dan kan ik met al mijn abonnementen over naar een andere provider (t-mobile) wees dan gewoon duidelijk en zeg wij gaan het niet ondersteunen maar niet wij zijn de eerste provider die Apple Watch gaat ondersteunen terwijl dit niet het geval is.

@joustra75 Waar heeft KPN gezegt dat ze de eerste zouden zijn om het te ondersteunen, het enige wat ik van KPN heb gehoord is dat ze het willen ondersteunen en dat het nog maanden en zelfs een jaar kan duren voordat het gebeurd.