Beantwoord

Wanneer gaat KPN Apple watch 7 met 4G ondersteunen?

  • 18 December 2021
  • 111 reacties
  • 9983 keer bekeken

Goedemorgen,

 

de Apple Watch 7 met cellular ligt al weer geruime tijd in de winkel , wanneer gaat KPN dit via 4g ondersteunen?

 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 31 October 2022, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

111 reacties

Lijkt mij duidelijk onzin. 

Maar is het echt niet, Apple wil een vinger in de pap houden bij het activeren van de eSim op een Apple Watch en daar wringt hem de schoen. Het activeren van een eSim moet, conform het GSMA Consumer Model, namelijk kunnen zonder de tussenkomst van de hardwareleverancier ... Apple in dit geval.

En waarom zou t-mobile dat wel kunnen?

Reputatie 7

Lijkt mij duidelijk onzin. 

Maar is het echt niet, Apple wil een vinger in de pap houden bij het activeren van de eSim op een Apple Watch en daar wringt hem de schoen. Het activeren van een eSim moet, conform het GSMA Consumer Model, namelijk kunnen zonder de tussenkomst van de hardwareleverancier ... Apple in dit geval.

En waarom zou t-mobile dat wel kunnen?

Omdat T-Mobile als enige provider in Nederland blijkbaar wel bereid is om af te wijken van het GSMA Consumer Model en Apple daarmee een actieve rol toestaat in het activeren van de eSim op de Apple Watch. Die actieve rol druist in tegen het internationaal geaccepteerde GSMA Consumer Model en dat is waarom de andere providers in Nederland daar (nog) niet in mee willen gaan. Dat heeft dus niets met techniek te maken maar met het conformeren aan afspraken.

Het zou me zelfs niets verbazen als straks de Samsung Galaxy Watch 5 wel ondersteund wordt door KPN (en Vodafone) maar de Apple Watch 7 cellular verstoten blijft van die ondersteuning.

Reputatie 6
Badge +2

Lijkt mij duidelijk onzin. 

Maar is het echt niet, Apple wil een vinger in de pap houden bij het activeren van de eSim op een Apple Watch en daar wringt hem de schoen. Het activeren van een eSim moet, conform het GSMA Consumer Model, namelijk kunnen zonder de tussenkomst van de hardwareleverancier ... Apple in dit geval.

En waarom zou t-mobile dat wel kunnen?

Omdat T-Mobile als enige provider in Nederland blijkbaar wel bereid is om af te wijken van het GSMA Consumer Model en Apple daarmee een actieve rol toestaat in het activeren van de eSim op de Apple Watch. Die actieve rol druist in tegen het internationaal geaccepteerde GSMA Consumer Model en dat is waarom de andere providers in Nederland daar (nog) niet in mee willen gaan. Dat heeft dus niets met techniek te maken maar met het conformeren aan afspraken.

Het zou me zelfs niets verbazen als straks de Samsung Galaxy Watch 5 wel ondersteund wordt door KPN (en Vodafone) maar de Apple Watch 7 cellular verstoten blijft van die ondersteuning.

Wereldwijd wordt de Apple Watch Cellular in meer dan 70 landen door providers ondersteund, waaronder praktisch de hele westerse wereld. Dat het "internationaal geaccepteerde GSMA" een struikelblok zou zijn voor KPN (en andere Nederlandse providers) is dus niet meer dan een goedkoop smoesje. Oftewel het is gewoon een lulverhaal. Als je toch eens net zo kritisch zou zijn over KPN als dat je bent over Apple wjb, dat zou je meer dan sieren. 

Reputatie 1

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim

 

Precies een jaar geleden, nieuwe Apple Watch is ook al weer aangekondigd.

Helaas nog steeds geen ondersteuning..

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @Tonny56! Ik heb een aantal berichten verwijderd: deze passen niet binnen onze gebruikersvoorwaarden / huisregels. Ik reken er op dat we dit topic op een vriendelijke en respectvolle manier kunnen voortzetten.

Badge +1

🫶

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb hier eerder over geschreven dat ik mailcontact heb gehad met de directeur van KPN.

Toen heb ik als antwoord gekregen, dat in de eerste helft van Oktober KPN live gaat met de E-sim ondersteuning voor o.a Apple Watch.

De directeur van KPN zal nooit zo'n uitspraak gedaan kunnen hebben, dat is immers beursgevoelige informatie.

Dat is wel heel zwaar aangezet. De beurs zal hier niet op reageren.

Reputatie 3
Badge +1

Lijkt mij duidelijk onzin. 

Maar is het echt niet, Apple wil een vinger in de pap houden bij het activeren van de eSim op een Apple Watch en daar wringt hem de schoen. Het activeren van een eSim moet, conform het GSMA Consumer Model, namelijk kunnen zonder de tussenkomst van de hardwareleverancier ... Apple in dit geval.

En waarom zou t-mobile dat wel kunnen?

Omdat T-Mobile als enige provider in Nederland blijkbaar wel bereid is om af te wijken van het GSMA Consumer Model en Apple daarmee een actieve rol toestaat in het activeren van de eSim op de Apple Watch. Die actieve rol druist in tegen het internationaal geaccepteerde GSMA Consumer Model en dat is waarom de andere providers in Nederland daar (nog) niet in mee willen gaan. Dat heeft dus niets met techniek te maken maar met het conformeren aan afspraken.

Het zou me zelfs niets verbazen als straks de Samsung Galaxy Watch 5 wel ondersteund wordt door KPN (en Vodafone) maar de Apple Watch 7 cellular verstoten blijft van die ondersteuning.

Altijd maar weer negatief over Apple, WJB.

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi,

Multisim is nu mogelijk bij KPN. Zie dit artikel voor meer informatie:

 

Yes! Het is eindelijk gelukt!😃

Badge +1

Yes! Het is eindelijk gelukt!😃

Ja niet verwacht hoor en best ook wel weer snel toen ze het paar maanden geleden aankondigen