Beantwoord

Nummer herkenning call ID

  • 7 December 2020
  • 84 reacties
  • 1920 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Je stoorde me absoluut niet hoor @Lauter :blush:

Een nieuwe telefoon is waarschijnlijk ook een oplossing, maar hopelijk zijn we dat voor!

Je stoorde me absoluut niet hoor @Lauter :blush:

Een nieuwe telefoon is waarschijnlijk ook een oplossing, maar hopelijk zijn we dat voor!

Zelfde probleem met box 12. Het schijnt in de protocollen te zitten van DTMF en FSK.

Weet iemand of je de box 12 om kunt zetten van het ene naar het andere protocol?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jac.v.h.,

KPN werkt als enige Nederlandse provider met DTFM, omzetten naar het FSK protocol gaat dus niet werken. Mocht jouw toestel nu staan ingesteld op FSK, dan kan je het daar in de instellingen vaak wél wijzigen, afhankelijk van het type toestel.

Hi @Jac.v.h.,

KPN werkt als enige Nederlandse provider met DTFM, omzetten naar het FSK protocol gaat dus niet werken. Mocht jouw toestel nu staan ingesteld op FSK, dan kan je het daar in de instellingen vaak wél wijzigen, afhankelijk van het type toestel.

Hoe kan het dan zijn dat de nummerherkenning met box 10 wel gewoon werkte en nu met de box 12 niet, als beide boxen met de DTFM zouden werken? 

Reputatie 7
Badge +20

Alle KPN modems, werken enkel met DTFM, dat het eerder wel goed ging en nu niet zal dus niet veroorzaakt worden doordat 1 van de modems niet op DTFM ingesteld staat/stond.

Heb je ook een Panasonic toestel? De combinatie van een Panasonic en een Box 12 geeft vaker problemen, Panasonic heeft daar zelf de volgende oplossing voor op de website staan:

‘Hiervoor moet eerst de stroomtoevoer naar het modem worden onderbroken. Sluit deze na één minuut weer aan op het lichtnet. Haal vervolgens (ook ongeveer één minuut), de voeding van het basisstation uit het stopcontact. Mocht er geen gebruik van een modem worden gemaakt, dan een onderbreking van een minuut van de voeding van het basisstation voldoende.’

Zou je dit eens willen proberen?

 

Dag Maja.

Dat resetten van alles is allemaal al 10 keer geprobeerd. Het gaat om een Philips CD 235. 

Ook telefonisch contact gehad met de servicedienst van jullie. Die conclusie was dat het met het protocol te maken heeft.

Blijft onze vraag: als het protocol niet is veranderd en het toestel niet, waarom werkt het dan wel met box 10 en niet met box 12?  m.vr.gr..

Reputatie 7
Badge +20

Dat is een hele goede vraag @Jac.v.h. waar ik geen hapklaar antwoord op heb :slight_frown: Zou je, puur om te testen of het een verschil maakt, de Box 12 eens willen resetten

Beste Maja.

Diverse keren op verschillende manieren alles gereset. Alle stekkers er uit en met een tandenstoker in het ‘reset gaatje’ …  zonder resultaat. Er is blijkbaar toch iets mis met box 12 ….

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben ook de KPN Box 12, en hier werkt nummerherkenning gewoon.

Reputatie 7
Badge +24

Alle KPN modems, werken enkel met DTFM

...

Ik ben een beetje aan het googlen, volgens mij moet het DTMF zijn toch?

Wat ik vind is ook het DTMF  protocol….

Reputatie 7
Badge +24

Wat ik vind is ook het DTMF  protocol….

https://www.coolblue.nl/advies/nummerherkenning-vaste-telefoon.html

Alleen KPN gebruikt DTMF, de rest van de wereld, ook andere providers in Nederland gebruiken FSK.

De mogelijkheid bestaat dat uw toestel zowel DTMF als FSK ondersteund en bij de KPN Box niet goed herkend welke hij moet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

Alle KPN modems, werken enkel met DTFM

...

Ik ben een beetje aan het googlen, volgens mij moet het DTMF zijn toch?

Excuus, ik heb de laatste 2 letters even door elkaar gehaald!

Beste Maja.

Diverse keren op verschillende manieren alles gereset. Alle stekkers er uit en met een tandenstoker in het ‘reset gaatje’ …  zonder resultaat. Er is blijkbaar toch iets mis met box 12 ….

Jammer dat dit niet direct zoden aan de dijk zet :slight_frown: Zou je het basisstation van je Philips toestel ook even van de stroom willen halen nu, en na een minuut of 5 weer aan willen sluiten? Kan zijn dat dat nog een verschil gaat maken na het resetten van de Box 12!

Ook dat is al meerdere keren gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ook zonder resultaat dus :slight_frown:

Waarom het bij de ene klant prima werkt en bij de andere niet, is mij echt een raadsel. Ik ga nogmaals navraag doen bij de modem-mensen, wellicht zijn ze inmiddels een stukje verder met het onderzoeken van dit issue en valt er iets meer over te vertellen!

Zou het mogelijk zijn om een goed werkende box 10 terug te krijgen? Daar werkte de nummerherkenning wel gewoon.

Reputatie 7
Badge +20

Helaas niet @Jac.v.h., als we een modem omruilen wordt er een ‘geschikt’ exemplaar opgestuurd en de kans is groot dat dit net zo hard wéér een Box 12 gaat zijn, we hebben niet de mogelijkheid om te kiezen :slight_frown:

Kunt u dan een geschikt exemplaar regelen waarvan de nummerherkenning wel werkt?

Het is knap lastig op kantoor als dat niet werkt…. :disappointed:

En nu??

 

Reputatie 7
Badge +20

Pardon, ik heb wel een reactie getypt maar blijkbaar niet daadwerkelijk geplaatst :grimacing:

Gezien jouw  situatie snap ik goed dat dit extra onhandig is :slight_frown: Ik heb gemaild naar een achterliggende afdeling met de vraag of een modemruil nut gaat hebben en zo ja, of men dat dan in gang wil zetten, maar heb nog geen reactie ontvangen op deze mail. 

Zou je alvast je gegevens in willen vullen in je profiel  en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik je gegevens direct doorgeven als een omruil tot de mogelijkheden behoort.

Beste Maja.

 

Als een modem ruil kan, zal ik het servicenummer van KPN beter even bellen om “de boel”

kort te sluiten ….

Dank je wel zover.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat lijkt me niet zo handig @Jac.v.h., ik heb hier nu contact over met collega's die vanuit de servicedesk niet bereikbaar zijn dus een modemruil in verband met dit issue (dat ze bij de servicedesk vermoedelijk ook niet kennen) zal je weinig anders opleveren dan een ‘sorry maar hier kunnen we geen modem voor omruilen’. Zou je daarom toch je profiel in willen vullen zodat ik dit verder voor je op kan pakken?

Ik vroeg me af wat er allemaal “openbaar” is …  ?? 

Reputatie 7
Badge +20

Als je naar  je profiel toe gaat, zie je daar achter een deel van de invulveldjes (privé) staan, alles wat je daar invult is alleen zichtbaar voor jou en voor de forum moderators :slight_smile:

Dank je wel. Profiel is ingevuld.