Beantwoord

Nummer herkenning call ID

  • 7 December 2020
  • 84 reacties
  • 1920 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

84 reacties

Beste Maja,

Bij mij werkt het niet, niet na een 2e oproep van een beller, niet na het spanningsloos maken van de telefoon en om nou ook weer , voor de zoveelste keer, de box te resetten vind ik dat eerst kpn dit goed moet uitzoeken want het was direct nadat ik de experiabox v9 heb vervangen door de huidige v12(?).

Ik hoor graag van je.

Groet,

Nick

Reputatie 2

Ik heb al een tijdje box 12 en van de een op de andere dag gaf mijn vaste telefoon een 0 aan bij een inkomende oproep. 

Sinds vandaag zie ik weer wel het inkomende nummer staan.

Ik hou het weer even in de gaten. Als het weer een 0 wordt meld ik het wel weer hier.

Gelukkig opgelost 

Reputatie 7
Badge +20

Beste Maja

Bij mij werkt het weer. Ik heb dit getest met mijn 06. Hopelijk werkt het ook als er andere binnenkomende gesprekken binnenkomen.

Hartelijk dank voor de service!

Top! Mocht het probleem toch weer terugkomen, zou je dat dan weer willen melden en ook aan willen geven of een 2e oproep van dezelfde beller wel goed weer wordt gegeven? Dan kan ik dat meenemen in het verdere onderzoek :slight_smile:

Ik heb al een tijdje box 12 en van de een op de andere dag gaf mijn vaste telefoon een 0 aan bij een inkomende oproep. 

Sinds vandaag zie ik weer wel het inkomende nummer staan.

Ik hou het weer even in de gaten. Als het weer een 0 wordt meld ik het wel weer hier.

Heel fijn dat het nu weer goed lijkt te gaan, als het toch weer mis gaat hoor ik het uiteraard graag zodat ik verder met je mee kan kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Beste Maja,

Bij mij werkt het niet, niet na een 2e oproep van een beller, niet na het spanningsloos maken van de telefoon en om nou ook weer , voor de zoveelste keer, de box te resetten vind ik dat eerst kpn dit goed moet uitzoeken want het was direct nadat ik de experiabox v9 heb vervangen door de huidige v12(?).

 

Jammer, zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. Dan kijk ik even met je mee!

Hallo Maja,

profiel is aangevuld

Groet, Nick 

Reputatie 2

Hallo Maja,

profiel is aangevuld

Groet, Nick 

Maja is onze held 👍

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Lauter, ik heb bij jou nu ook de telefonie instellingen gesynchroniseerd en ben erg benieuwd of dit in jouw geval ook voor verbetering zorgt. Zou je het willen testen? :smiley:

Hallo Maja,

Zojuist getest en helaas zie ik alleen onbekende beller, dus geen in de telefoon bekend telefionnummer. Ook niet na het spanningsloos maken van de telefoon en ook niet na 2e poging bellen :(

Ik hoop dat er nog meer opties zijn om dit te herstellen.

(Alvast) bedankt voor de moeite.

Groet, Nick

Reputatie 7
Badge +20

:slight_frown: ik had op ander nieuws gehoopt @Lauter, jammer!

Zou je mij willen vertellen welk type je Philips dect je precies hebt? 

Hallo Maja,

Inderdaad jammer!

Type: D605 trio (al enige jaren oud!)

Blijft het feit dat het met de vorige exp.box wel werkte

Ik hoor graag van je

Groet, Nick

Hallo, helaas hetzelfde nummerweergave probleem hier sinds ik overgestapt ben van jullie con-collega's…

Modem al meerdere malen gereset en telefoonpoort om laten zetten van 1 naar 2, maar hielp ook niet.

Aangesloten telefoon is een Gigaset A420 en krijg alleen maar “Externe oproep” in het schermpje.

Hopelijk is er nog een trucje.

Groeten, Pim

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo, helaas hetzelfde nummerweergave probleem hier sinds ik overgestapt ben van jullie con-collega's…

Hi @Pim E.! Aangezien dit bij jou helemaal nog niet heeft gewerkt sinds je bij KPN bent aangesloten met VOIP, heb ik eerder het idee dat dit aan de instellingen van je toestel ligt. Wij gebruiken als enige provider DTMF instellingen, als je toestel gebruikt is via een ander netwerk zal dit nu niet zo ingesteld staan. Zo even uit m'n blote hoofd: basisstation van de stroom af (en batterij uit de toestellen, indien mogelijk), de Box 12 ook even van de stroom af en na 30 seconden alles weer aansluiten. Volgens mij gaat je toestel dan zelf op zoek naar de juiste instellingen. Mocht dat niet uitmaken, dan kan ik het ook helemaal bij het verkeerde eind hebben uiteraard, in dat geval raad ik je aan om de handleiding er even bij te zoeken! Hoor graag of het bij jou een verschil maakt :slight_smile:

Super bedankt voor je snelle reactie @Maja_ !

Ik denk dat ik een gevalletje “bad luck” aan de hand heb!

Vond de volgende link: https://www.gebruikershandleiding.com/Siemens-Gigaset-A420A/446799/antwoord.html met daarin:

Middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een Gigaset toestel geschikt is voor Nederlandse markt. Aan het einde van het lange nummer Sxxxx-SXXXX-Axxx dient "M101" te staan. Als dit leesbaar is betreft het een Nederlands toestel.
Indien het Gigaset toestel niet voor de Nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol FSK als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen DTMF protocol meezenden. Bijvoorbeeld KPN is een provider die FSK niet ondersteunt.

Ik blijk een “E101” te hebben! :-(  En toch de Gigaset bij een gerenomeerde keten in Nederland gekocht...
En kennelijk doet die provider met de “Z” wel aan FSK.

Nogmaals dank voor de reactie want ik ben er nu wel uit, zei het niet met het gewenste resultaat.

Groeten, Pim

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @Pim E. :slight_frown: Fijn dat het direct duidelijk is waar het aan ligt maar handig is anders, balen!

Reputatie 2

Beste Maja 

Het heeft even gewerkt maar nu werkt het niet meer 

Ligt toch aan de modem instellingen 

Hoop van je te horen 

Groetjes Ronald 

Reputatie 7
Badge +20

:cry:

Ik heb je telefoniegegevens weer gesynchroniseerd @Ronaldvdv, zou je willen testen of het nu wel weer goed gaat? Dit vraag ik niet omdat ik tot in den treure jouw gegevens wil synchroniseren zodra je weer aangeeft dat het niet goed is, maar omdat ik wil uitsluiten dat het de vorige keer toeval was. Als het nu wel weer goed gaat, lijkt het er toch sterk op dat er iets niet goed gaat in de Box 12 en ga ik even om tafel met de modem mensen! Zou je me ook nog kunnen vertellen welk type Panasonic het betreft?

Reputatie 2

:cry:

Ik heb je telefoniegegevens weer gesynchroniseerd @Ronaldvdv, zou je willen testen of het nu wel weer goed gaat? Dit vraag ik niet omdat ik tot in den treure jouw gegevens wil synchroniseren zodra je weer aangeeft dat het niet goed is, maar omdat ik wil uitsluiten dat het de vorige keer toeval was. Als het nu wel weer goed gaat, lijkt het er toch sterk op dat er iets niet goed gaat in de Box 12 en ga ik even om tafel met de modem mensen! Zou je me ook nog kunnen vertellen welk type Panasonic het betreft?

Beste Maja 

 

Helaas werkt het nog niet

Mvg 

Ronald 

Reputatie 2

Ik heb de Panasonic kx tg8061nl

Ik had met de vorige modem van de KPN nooit problemen 

Reputatie 2

Verder zie ik in de handleiding staan het volgende 


Wanneer de telefoonlijn die met de betreffende DECT telefoon is verbonden van een modem of router afkomstig is, en de vorige stappen bieden geen oplossing, dan is het mogelijk dat het signaal digitaal wordt doorgegeven door de provider. In dit geval wordt aangeraden contact op te nemen met de provider en hen te verzoeken om dit signaal analoog door te geven.

De eerste meldingen (7 oktober 2020) betrof uitsluitend nog Panasonic i.c.m. BOX 12.

In dit topic zie ik ook een Philips D605 van @Lauter vermeld staan.

Wanneer gaat KPN, enige provider in Nederland met DTMF (!), nou eens naar FSK nummerweergave? (of tenminste de keuze in instellingen v.h. modem).

Tot die tijd is deze dtmf ↔️ fsk adapter een mogelijkheid.

@Pim E.schreef:

Ik blijk een “E101” te hebben! :-(  En toch de Gigaset bij een gerenomeerde keten in Nederland gekocht...

Je bedoelt Bol.com? Dat is een Nederlands / Vlaamse webshop! Er staat mijns inziens duidelijk de keuze ‘voor Nederland’ bij de dect telefoons. Al zou voor Nederland beter vervangen worden door “voor KPN". Want bij de overige providers werken die andere toestellen wel (FSK).

Reputatie 2

Beste KPN

Hoe staat het hiermee want het is nog steeds niet stabiel. Gisteren en een paar dagen geen ID zichtbaar. Vanmorgen weer zichtbaar.

Hopelijk horen wij meer.

Groetjes

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronaldvdv, ik ben hier nog over in gesprek met de modem-mensen, ze hebben door alle voorbeelden die ik hier over aangedragen heb toch een onderzoek gestart (dit is niet het enige topic dat ik hierover in beheer heb, dus er zijn nog meer mensen met dit probleem). Daar is een ‘vaag vermoeden’ naar de oorzaak uitgekomen en dit hebben ze nu verder in onderzoek. Omdat dit probleem niet altijd speelt is het lastig om de vinger op de zere plek te leggen (je geeft zelf ook al aan dat het soms wel goed gaat en daarna weer niet).

Er werd direct aangegeven dat het nog wel een poos kan gaan duren voordat hier een oplossing voor komt, maar er is in iedere geval een balletje aan het rollen gebracht nu dus dat is positief! Als ik wat nieuws te melden heb hierover, meld ik dat hier direct :slight_smile:

Hallo Maja,

En? Hebben de knappe koppen van KPN al een oplossing bedacht?

Ik (en alle anderen in deze topic) hoor graag van je!

Vriendelijke groet,

Nick

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet @Lauter, en dit gaat ook echt nog wel een poosje duren (en een poosje is hier dan eerder maanden dan weken :slight_frown: ) Als ik meer weet, meld ik dat hier direct!

Hallo Maja,

Niet verwacht nu al een antwoord te krijgen, sorry dat ik je op de zaterdagavond stoor!

We wachten dan nog wel ff af hoor! 

Als ik tegen die tijd maarniet al een andere telefoon heb 😁

Groet, Nick