[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51916 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 7
Badge +30

We hebben gisteren begin van de avond bevestigd gekregen van de updateman dat de software preferred staat.

@Erik_, Die bevestiging heb ik gisteravond ook van Robert gekregen maar toch was de nieuwe firmware voor de Experia WiFi gisteravond nog niet beschikbaar.

Ik wilde een Experia WiFi aan mijn V12 met firmware 516 koppelen om ook eens te zien hoe dat getoond wordt en werkt.

Inmiddels wel, of nog niet? Ik zie, in het andere topic ook, wat meer die aangeven dat Check Update niet een update geeft. Is dat na een reset van de Experia Wifi nog steeds zo?

Reputatie 7

We hebben gisteren begin van de avond bevestigd gekregen van de updateman dat de software preferred staat.

@Erik_, Die bevestiging heb ik gisteravond ook van Robert gekregen maar toch was de nieuwe firmware voor de Experia WiFi gisteravond nog niet beschikbaar.

Ik wilde een Experia WiFi aan mijn V12 met firmware 516 koppelen om ook eens te zien hoe dat getoond wordt en werkt.

Inmiddels wel, of nog niet? Ik zie, in het andere topic ook, wat meer die aangeven dat Check Update niet een update geeft. Is dat na een reset van de Experia Wifi nog steeds zo?

Ik zal als ik straks thuis ben even kijken of de nieuwe firmware al beschikbaar is.

Reputatie 5

@Erik_  @wjb  Heb even een check gedaan achter mijn eigen router voor een experia Wifi.

Het gebruik van de upgrade optie geeft aan dat je de laatste firmware al hebt (1.00.31v1).

Na een hard reset van de experia wifi wordt de nieuwe firmware inderdaad automatisch gedownload ( kan even duren).

Als je daarna een firmware check doet zie je het volgende: 

 

Reputatie 7

Dank je voor het checken.

Dan staat de nieuwe firmware dus nog niet klaar voor de handmatige upgrade.

Ik hoor van @Erik_ wel wanneer dat wel gebeurd is, ik heb geen haast. :wink:

Reputatie 7
Badge +17

Je kan de update ontvangen door een reset te doen met de knop op de SuperWifi. Er wordt gewerkt om dit zo snel mogelijk ook met de “Check upgrade” knop te kunnen doen. Dat werkt op dit moment dus nog niet. Pas echter wel op met het doen van een volledige reset van de “Master” SuperWifi. Daarmee reset je namelijk de hele mesh. 

Hallo Experts!de update werkt niet, ik zit vast bij at 11v1
ik heb geen Experia Modem meerenige ideeën?
Reputatie 7

Het is al meerdere keren aangekaart dat een handmatige update (via de Check en Upgrade knoppen) niet werkt omdat de nieuwe firmware blijkbaar nog niet klaar gezet is voor handmatige upgrade. Ik zou zeggen kpn ... hoe moeilijk kan het zijn om even de laatste versie van de firmware op de deploymentserver te plaatsen.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @sintra, het is geen probleem dat je geen Experia Box gebruikt. Je kan de update ontvangen door een reset te doen met de knop op de Experia Wifi of SuperWifi. Er wordt gewerkt om dit zo snel mogelijk ook met de “Check upgrade” knop te kunnen doen. Dat werkt op dit moment dus nog niet. Je vindt alle informatie ook terug in het startbericht bovenin dit topic.

@Alexandra Bedankt voor het antwoord, het bericht dat ik heb geschreven (met screenshot) was nadat ik op de reset-knop had gedrukt.
dus dat werkt ook niet met mijn SuperWifi daarom heb ik de optie "check upgrade" geprobeerd

Reputatie 7

Ik snap niet waarom kpn er niet voor zorgt dat bij het "preferred" zetten van een firmware deze ook niet, als onderdeel van dezelfde procedure, klaargezet wordt voor handmatige upgrade.

Reputatie 7
Badge +30

@Alexandra Bedankt voor het antwoord, het bericht dat ik heb geschreven (met screenshot) was nadat ik op de reset-knop had gedrukt.
dus dat werkt ook niet met mijn SuperWifi daarom heb ik de optie "check upgrade" geprobeerd

@sintra dan moet jij denk ik even wachten tot einde van de week.

Want,

Ik snap niet waarom kpn er niet voor zorgt dat bij het "preferred" zetten van een firmware deze ook niet, als onderdeel van dezelfde procedure, klaargezet wordt voor handmatige upgrade.

We hebben ons beheersysteem van waaruit updates kunnen plaatsvinden. Dat is de plek ook waar firmware preferred wordt gezet. Maar daarnaast is er voor de wifipunten ook een updateserver waar de wifipunten zelf periodiek checken of er een update is. Deze updateserver zit ook achter de Check-knop in de webinterface. Deze server is ook bereikbaar vanaf een niet-KPN netwerk zodat mensen hun wifipunten ook kunnen gebruiken als ze niet (meer) bij KPN zitten. Daardoor is het echter wel een apart dingetje van ons beheersysteem. En blijkbaar is het lastig om dat tegelijkertijd om te zetten.

Bedankt voor je snelle reactie, ik ga het over een week proberen.
Het lijkt mijn superwifi-punten hebben al vele maanden geen updates ontvangen omdat de laatste update 1.00.31v1 lijkt te zijn en mijn apparaten op 1.00.11v1 staan

Reputatie 7
Badge +21

Nee @sintra jouw SuperWiFi punten lopen niet maanden achter. 

Dat is de huidige versie. Je krijgt een update naar versie nummer 1.00.14v2 .

De (huidige) versie 1.00.31v1 is van de Experia WiFi  en die gaat naar 1.00.34v2 .

Zie het openingsbericht van dit topic.

Reputatie 3
Badge

Mijn thuisnetwerk bestaat uit een box 12 en 4 superwifi waarvan 2 stuks bedraad.

Alle superwifi zijn direct geleverd door KPN (2 stuks bij de overstap en 2 stuks later aangekocht)

2 van de superwifi hebben als huidige softwareversie 1.00.11v1 met als laatste versie 1.00.11v1

2 andere hebben 1.00.14v2 met als laatste versie 1.00.11v1

In alle 4 de gevallen komt na een handmatig zoeken naar firmwarupdate de melding

“U heeft al de nieuwste versie van de firmware”

Wat is er aan de hand? 

Hoe krijg ik de eerste 2 ook op 1.00.14v2 ?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@TonKon Bijzonder dat er 2 wel op de nieuwste firmware zitten en 2 niet. 

Weet je toevallig welke 2 er niet de nieuwste firmware hebben? Zijn dat de Superwifi punten die bekabeld aangesloten zijn of juist niet? 

Reputatie 3
Badge

@Rutger_   Bedankt voor je reactie. Er is geen relatie tussen bekabels of WiFi = gemengd.

Wat me nu wel invalt is dat die met versie 1.00.11v1 de exemplaren zijn die ik later bijgekocht heb. 1x bekabeld en 1x WifI

Reputatie 3
Badge

Serienummers van de 1.00.11v1

JB0201D6DD

JB0300B2CF

 

Serienummers van de 1.00.14v2

J026652185

J026659924

 
Reputatie 7

Het is mij ook opgevallen dat de ene Experia WiFi aangesloten op een V12 met firmware 516 direct van de nieuwe firmware voorzien wordt terwijl een andere tot twee keer toe een factory reset heeft moeten krijgen om de nieuwe firmware op te gaan halen.

Reputatie 3
Badge

Ook met 2x factory reset geen resultaat vwb upgrade.

Reputatie 7
Badge +16

Hoe krijg ik de eerste 2 ook op 1.00.14v2 ?

 

Ook met 2x factory reset geen resultaat vwb upgrade.

 

Heb je het modem en/of de versterkers een fabrieksreset gegeven?

Je moet de nieuwste software krijgen door het modem uit/aan te zetten, dus een herstart van het modem.
Mocht het niet werken, dan is het advies om het modem te resetten. Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling, @TonKon!

Reputatie 7

Hoe krijg ik de eerste 2 ook op 1.00.14v2 ?

 

Ook met 2x factory reset geen resultaat vwb upgrade.

 

Heb je het modem en/of de versterkers een fabrieksreset gegeven?

Je moet de nieuwste software krijgen door het modem uit/aan te zetten, dus een herstart van het modem.
Mocht het niet werken, dan is het advies om het modem te resetten. Ik ben benieuwd naar je terugkoppeling, @TonKon!

Ik ook want ik heb toch een hele andere ervaring. Ik heb toch echt de tweede Experia WiFi een factory reset moeten geven om firmware versie 1.00.34v2 op dat apparaat te krijgen. De V12 draaide al firmware versie 516. Het betrof bij mij dan weliswaar geen "super"WiFi maar een Experia WiFi maar volgens mij is de procedure die door beide apparaten gebruikt wordt niet echt anders.

Reputatie 3
Badge

@Shyrin_  Ik heb een van de versterkers 2x gereset. Ik zal eens het modem gaan herstarten. Wordt vervolgd.

Reputatie 3
Badge

Herstart van het modem heeft geen verandering gebracht.

Het modem Box 12 naar fabrieksinstellingen terugzetten daar ga ik niet aanbeginnen.

Dat het handmatig zoeken naar een upgrade niet werkt beschouw ik als een bug bij KPN.

Reputatie 7

Dat het handmatig zoeken naar een upgrade niet werkt beschouw ik als een bug bij KPN.

Helaas heeft kpn nog altijd niet de laatste versie van de firmware op de server gezet die gebruikt wordt voor handmatige upgrade. Ik hoop dat kpn dit op zeer korte termijn zal rechtzetten.

...ik zie nu dat er een apart draadje is voor firmware updates… 


 

 

Hallo,

Het viel me vanmorgen op dat mijn wifi signaalsterkte laag is. In het systeemlog blijkt dat er vannacht een firmware update heeft plaatsgevonden van versie 1.00.11v1 naar 1.00.14v1.

 

Ik haal krap aan -78dBm tussen laptop en het Superwifi punt (direct in de woonkamer, 5 meter afstand en geen muren oid).

De verbinding tussen de superwifi punten is nu -70dBm maar voor heen ergens begin 50.

 

Dit lijkt me dus te komen door de nieuwe firmware (?).  Ik zou graag naar de vorige versie terug willen maar begrijp dat handmatig terugzetten niet (meer) mogelijk is ?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst