[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51916 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 1
Badge

Top, bedankt! :joy:

 

Reputatie 3
Badge

@Bram_

Ik heb niets gemerkt van de update zelf maar zag het 8 dagen geleden toen ik op de Experia Wifiging inloggen.

Reputatie 7
Badge +21

De SuperWiFi’s zijn inmiddels bij mij ge-update en ook zonder dat ik er iets van gemerkt heb.

Firmware versie: 1.00.11v1
Uptime: 10 dagen, 8 uren, 39 minuten
Reputatie 7
Badge +30

Deze update merk je inderdaad niets van, het bevat ook geen functionele wijzigingen. Heb hem wel zojuist even toegevoegd aan het startbericht voor het overzicht.

Reputatie 5
Badge +2

@Erik_  bij mij zijn de wifi punten nog steeds op

1.00.10v1. Heb geprobeerd handmatig te zoeken naar updates maar vind niks

herstart ook zonder resultaat doe ik iets verkeerds 

Reputatie 7
Badge +20

@Mike2165 en als je de wifi punten reset? Door middel van een scherp voorwerp in het resetgaatje? Krijgt deze dan de update?

Reputatie 5
Badge +2

@Mike2165 en als je de wifi punten reset? Door middel van een scherp voorwerp in het resetgaatje? Krijgt deze dan de update?

Nope gaatje geprobeerd en fabrieksinstellingen via de interface van de punten benaderbaar via 192.168.2.151

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel gek. Ik wil hier even navraag voor doen, want voor zover ik weet zou de update gevonden moeten worden. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan, dan ga ik even navraag doen. 

Reputatie 5
Badge +2

Dat is wel gek. Ik wil hier even navraag voor doen, want voor zover ik weet zou de update gevonden moeten worden. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan, dan ga ik even navraag doen. 

Ingevuld 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik heb navraag voor je gedaan. Je hoort weer van ons. 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt. Ik heb navraag voor je gedaan. Je hoort weer van ons. 

Op 1 punt is inmiddels de update er automatisch op gekomen een ander punt heeft bod de oude update en ook met handmatige check blijft die op de oude update ik ga ervan uit dat hij dan alsnog ook automatisch de update gaat krijgen anders wacht ik uw reactie even af 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt. Ik heb navraag voor je gedaan. Je hoort weer van ons. 

In aanvulling een screenshot 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Mike2165 ik heb daar een vorige keer ook flink mee lopen stoeien.

Één wel en één niet ge-update. Lukt het niet via de Upgrade knop (bruin gekleurd) bij de tweede SW?
Het controle ‘systeem’ lijkt (alleen) te controleren wat de status van de Primary unit is.

Ik weet niet meer precies wat ik toen verder gedaan heb, maar het was daarna wel gelukt :blush: .

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Mike2165 ik heb daar een vorige keer ook flink mee lopen stoeien.

Één wel en één niet ge-update. Lukt het niet via de Upgrade knop (bruin gekleurd) bij de tweede SW?
Het controle ‘systeem’ lijkt (alleen) te controleren wat de status van de Primary unit is.

Ik weet niet meer precies wat ik toen verder gedaan heb, maar het was daarna wel gelukt :blush: .

Ja dat heb ik via die weg ook geprobeerd te updaten ook daar zegt die dat ik al de laatste update heb ik heb vandaag ook de 2de punt rechtstreeks op het modem aangesloten en de punt die al de update heeft afgesloten maar nog steeds update die niet 

Reputatie 5
Badge +2

Bedankt. Ik heb navraag voor je gedaan. Je hoort weer van ons. 

Inmiddels zijn ze allebei nu ge-update ik heb nogmaals de wifipunt die niet wilde updaten naar fabrieksinstellingen gezet die aangekoppeld op het modem als enigste punt en toen eindelijk een update daarna weer een hoop gezeik wilde die niet meer koppelen met de andere dus die moest ook weer naar fabrieksinstellingen ik denk dat die iets gestroomlijnder moet worden want sit-ins geen doen. als het punt dat de master is een update ontvangt dan moet de ander dat ook krijgen zonder dat dr hele rattenplan naar fabrieksinstellingen moet het om ge-update te worden.  Maar dan nog de update knop in de interface van de punten werkt dan ook niet lekker want daar kan je mee zoeken naar update maar vind niks dus ook daar moet naar gekeken worden tot zover mijn beoordeling over de punten koste even een uurtje maargoed nu werkt het hele zaakje weer 

Reputatie 7
Badge +30

Ik vermoed dat er onder water bij jou dan het een of 't ander niet helemaal lekker heeft gezeten dat het zo moeizaam ging, @Mike2165. Want deze update staat als voorkeurssoftware klaar in het systeem. Zodat, als je hem niet automatisch krijgt om wat voor reden dan ook, het alsnog wel gebeurd na een reset of het gebruik van de knop in de webinterface.

En het feit dat dit bij jou pas gebeurde nadat wij hier navraag over gedaan hebben wijst erop dat hier waarschijnlijk handmatig wat is aangepast om het bij jou alsnog geüpdatete te krijgen. En dat ze daarom ook niet allemaal in een keer vloeiend meegingen.

Reputatie 5
Badge +2

Ik vermoed dat er onder water bij jou dan het een of 't ander niet helemaal lekker heeft gezeten dat het zo moeizaam ging, @Mike2165. Want deze update staat als voorkeurssoftware klaar in het systeem. Zodat, als je hem niet automatisch krijgt om wat voor reden dan ook, het alsnog wel gebeurd na een reset of het gebruik van de knop in de webinterface.

En het feit dat dit bij jou pas gebeurde nadat wij hier navraag over gedaan hebben wijst erop dat hier waarschijnlijk handmatig wat is aangepast om het bij jou alsnog geüpdatete te krijgen. En dat ze daarom ook niet allemaal in een keer vloeiend meegingen.

Ben al blij dat het nu ge-update is 

dan volgt nog 1 vraag wanneer werkt de box 12 samen met de wifi punten als mesh zodat de wifi punt niet meer bekabelt hoeft aangesloten te worden en de wifi van de box 12 weer aan kan 

 

Reputatie 7
Badge +30

Binnenkort 🙂 We zijn nu nog bezig met de uitrol van de mesh-update op de V10A. Als dat klaar is, is de Box 12 aan de beurt (let op: dit betekent niet dat het dan ook direct aansluitend op de V10A uitrol zal zijn). Tegen die tijd zullen we dan ook met een apart topic voor de Box 12 komen waarin we dit aankondigen. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo, ik heb hetzelfde probleem als @Mike2165.


Ik heb 4 SuperWifi's en 2 krijgen wel de update en 2 niet.

Ze hangen aan een Experia Box v10 (met de Wifi uit).
Wat opvalt is dat de 2 die wel de update hebben gekregen bedraad zijn aangesloten.

Herstarten van het geheel (Primary) en/of de 2 'probleemgevallen' apart geeft geen verbetering.
Het is precies zoals Mike2165 aangeeft, het handmatig updaten werkt niet, na de Check wordt aangegeven dat het SuperWifi punt al de laatste versie heeft:

Huidige versie: 1.00.10.v1 en Laatste versie 1.00.10v1.


Ook het gebruik van de Check knop bij een wel bijgewerkt SuperWifi (1.00.11v1) punt geeft aan dat de Laatste versie: 1.00.10.v1 is.

 

In de logging komt alleen ‘HTTP-Find new Firmware 1 from auto upgrade server.’ te staan.

Ergens lijkt er iets fout te gaan bij het opvragen van de ‘laatste versie’ en wordt ten onrechte door de upgrade server aangegeven dan 1.00.10v1 de meest courante versie is.

@Erik_ kan het zijn dat er voor mij ook 'navraag gedaan' moet worden, ik wil als het even kan het hele circus van fabrieksinstellingen, opnieuw koppelen e.d. voorkomen :wink:

P.S. Profiel is helemaal ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +15

@LuToLu Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat de niet bekabelde Superwifi punten de update niet binnenhalen. Dit zou naar mijn weten wel gewoon moeten lukken. 

Op het moment dat software ophalen vanuit het apparaat inderdaad niet lukt zou je nog eens kunnen proberen om de draadloze en de bekabelde versterker even te wisselen. 

Dit om te kijken of het dan wel lukt om de update binnen te halen. Kun je mij laten weten of dit inderdaad gelukt is?

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Rutger_ , dank voor je reactie.

Ik heb de SW van de 1e verdieping tijdelijk gewisseld met de SW van de 2e verdieping. Hierdoor is de 1e verdieping nu bedraad aangesloten. Ik heb de genoemde periode, tussen 01:00 en 05:00, nog even afgewacht maar automatisch wordt er niet geupdate, 1e verdieping blijft 1.00.10v1.

Ook de handmatige update check werkt niet, en die kan volgens mij ook niet werken want de update server blijft versie 1.00.10v1 doorgeven als de ‘laatste versie’, en dat zou toch echt 1.00.11v1 moeten zijn. Daar gaat het volgens mij aan de KPN kant ergens fout.

Ook op een al wel geupdate SW blijft de handmatige update check doorgeven dat versie 1.00.10v1 de laatste versie is, zie eerdere plaatjes.

 

Ook bij mij wordt firmware niet geupdate en geven beide superwifi punten aan dat versie 1.00.10v1 de laatste versie is.

 

Reputatie 7
Badge +20

Vreemd inderdaad dat bij jullie beide de laatste versie niet klopt op meerdere SuperWifi punten @FotAd en @LuToLu :thinking:

kan het zijn dat er voor mij ook 'navraag gedaan' moet worden, ik wil als het even kan het hele circus van fabrieksinstellingen, opnieuw koppelen e.d. voorkomen :wink:

Zouden jullie de betreffende punten tóch terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen en daarna bekabeld aan willen sluiten zonder dat er andere apparatuur aan is gesloten?  We moeten uitgesloten hebben of dit al dan niet een verschil maakt, voordat we hier navraag over kunnen gaan doen :grimacing:

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Maja_ ,  ik begrijp dat jullie moeten uitsluiten maar dat is nogal wat, of ik in het hele huis de WiFi wil uitschakelen en dan maar hopen dat komende nacht de update komt. Ik ga ervanuit dat het dan wel gaat werken, mijn twee andere SW’s hebben hem zo ook ontvangen, maar dat is in mijn ogen een ‘lapmiddel’ wat misschien nu wel het probleem oplost maar niet structureel, bij de volgende update komt het probleem denk ik gewoon net zo hard weer terug en kunnen we weer gaan resetten e.d. zoals @Mike2165 en @RBxx ook al hebben moeten doen.

Het is voor mij nu niet zo van belang dat ik zo snel mogelijk die versie 11v1 krijg maar meer dat het mechanisme, handmatige update, dat KPN aanbied goed werkt.

Wat mij nl. verbaast is dat er niet wordt ingegaan op het feit dat de nieuwste versie die wordt gevonden bij een handmatige check NIET 1.00.11v1 is maar 1.00.10v1, waarom wordt daar niet naar gekeken?

Reputatie 5
Badge +2

Het lijkt mij dat kpn echt moet gaan kijken naar waarom dit niet werkt fabrieksinstellingen is makkelijk gezegd om het probleem op te lossen nu zal voor een hoop mensen dit het probleem niet zijn want die resetten naar standaard en hier werken ze mee

maar voor de mensen die zoals ik inloggen en dat in dit geval aanpassen zoals wifi kanaal upnp settings forwards en zelfs een eigen wifi uitzend naam is het niet tof om elke keer als er een probleem voordoet een fabrieksinstelling te doen

nogmaals voor nu werkt het weer maar bij een volgende update zit ik er niet echt op te wachten op weer een reset en dit geld tevens ook vaak voor andere problemen met bijvoorbeeld experiabox er word te snel door klantenservice naar fabrieksinstellingen gegrepen lang verhaal naar kort 

kpn moet de bron van dit probleem uitzoeken want een fabrieksinstelling is maar een tijdelijke oplossing