[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51916 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 3

Precies, je bent elke keer iemand anders. Maar je bent wel iemand, dus moet je zichtbaar zijn 😉

Ik heb een V10 Experia box hangen waarop 1 superwifi berdraad en 1 superwifi draadloos zijn aangesloten, kan ik mijn experia wifi draadloos aanmeldend hierop en dan bekabelen naar mijn settopbox in de slaapkamer? hierbij is de experia wifi dus een wifi ontvanger voor iptv signaal.

 

Zo ja, hoe configureer ik dit?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een V10 Experia box hangen waarop 1 superwifi berdraad en 1 superwifi draadloos zijn aangesloten, kan ik mijn experia wifi draadloos aanmeldend hierop en dan bekabelen naar mijn settopbox in de slaapkamer? hierbij is de experia wifi dus een wifi ontvanger voor iptv signaal.

 

Zo ja, hoe configureer ik dit?

Nee. Dat kan niet. Dat kan wel met de SuperWiFi.

Reputatie 3
Badge

Na de laatste update van de Thuis app zijn mijn 2 Experia Wifi kastjes niet niet meer zichtbaar in de app. Ik ben nu 2 keer de installatieprocedure doorgelopen. Maar als alles klaar is zie ik de Experia Wifi kastjes niet meer terug. Alles werkt trouwens wel zo ver ik kan zien. 

Na de laatste update van de Thuis app zijn mijn 2 Experia Wifi kastjes niet niet meer zichtbaar in de app. Ik ben nu 2 keer de installatieprocedure doorgelopen. Maar als alles klaar is zie ik de Experia Wifi kastjes niet meer terug. Alles werkt trouwens wel zo ver ik kan zien. 

Hallo @RonaldM01 , log eens in op een Experia wifi en herstart de boel eens, dus NIET resetten, alléén herstarten.

 

Al meer dan een jaar werkte mijn Experia Wifi punt perfect. Geen enkele storing. Echter vanaf gisteren zijn de plotseling de problemen begonnen. Enige wat ik zie dat ik nu versie 1.00.029 heb op mijn wifi box. Ik kan niet zien wanneer deze (zonder bericht en duidelijk ongevraagd!) op mijn box is gepushed. Ik moet nu elke paar uur mijn Experia wifi box uit-en-aan zetten om er voor te zorgen dan een device weer kan connecten. Ik merk het vooral aan mijn LG tv waar plotseling netflix niet meer werkt. Als ik dan test op een ipad dan werkt wifi nog, echter als disconnect en weer probeer te connecten dan kan ook deze geen contact meer krijgen met wifi. Alleen het uit-en-aan zetten van de Experia wifi box helpt dan.

Graag inzicht wanneer mijn Experia box is geupdate en wat ik mogelijk kan doen om het probleem te verhelpen. De systeemlog op de box laat niets zien op de tijdstippen dan wifi niet meer werkt. Ook zie ik geen enkele instelling op de box waarvan ik denk dat deze iets zou kunnen oplossen.

Reputatie 3
Badge

@JanD bedankt voor de tip, ik heb beide versterkers gereset zonder succes. Vervolgens de app opnieuw geïnstalleerd en nu heb ik alles weer in beeld. Raar maar het werkt weer. 

Badge

Wanneer ik deze Experia Wifi’s aansluit, blijft de netwerknaam dan gelijk en nemen de kastjes dit over??

Wanneer ik deze Experia Wifi’s aansluit, blijft de netwerknaam dan gelijk en nemen de kastjes dit over??

Hallo @Joerske , Als je de Experia Wifi aansluit op je bestaande modem, neemt de Experia Wifi de gegevens die in het modem staan over en de wifi in de modem wordt bij de meeste modellen uitgeschakeld.

Badge

Wanneer ik deze Experia Wifi’s aansluit, blijft de netwerknaam dan gelijk en nemen de kastjes dit over??

Hallo @Joerske , Als je de Experia Wifi aansluit op je bestaande modem, neemt de Experia Wifi de gegevens die in het modem staan over en de wifi in de modem wordt bij de meeste modellen uitgeschakeld.

Top. 
Ik hoef dus niet op al mijn mobiele apparaten nieuwe netwerk in te voeren?

 

Overigens gebruik ik een Xperia box V 10

Reputatie 7
Badge +24

@edwin9876 even resetten met de zwarte reset knop achterop. Ongeveer 15 seconden vast houden.

Reputatie 7
Badge +30

Al meer dan een jaar werkte mijn Experia Wifi punt perfect. Geen enkele storing. Echter vanaf gisteren zijn de plotseling de problemen begonnen. Enige wat ik zie dat ik nu versie 1.00.029 heb op mijn wifi box. Ik kan niet zien wanneer deze (zonder bericht en duidelijk ongevraagd!) op mijn box is gepushed. Ik moet nu elke paar uur mijn Experia wifi box uit-en-aan zetten om er voor te zorgen dan een device weer kan connecten. Ik merk het vooral aan mijn LG tv waar plotseling netflix niet meer werkt. Als ik dan test op een ipad dan werkt wifi nog, echter als disconnect en weer probeer te connecten dan kan ook deze geen contact meer krijgen met wifi. Alleen het uit-en-aan zetten van de Experia wifi box helpt dan.

Graag inzicht wanneer mijn Experia box is geupdate en wat ik mogelijk kan doen om het probleem te verhelpen. De systeemlog op de box laat niets zien op de tijdstippen dan wifi niet meer werkt. Ook zie ik geen enkele instelling op de box waarvan ik denk dat deze iets zou kunnen oplossen.

Hoi @edwin9876, welkom! Deze update hebben we in de eerste week van oktober uitgerold. Je kunt er meer over lezen in het startbericht van dit topic. Laat onverlet dat je nu wel issues hebt. Heeft de reset die Nick aanraadde nog geholpen? Wil je verder ook je forumprofiel invullen? Dan kunnen we aan onze kant ook even meekijken. 

Hallo,

Ik heb het v10A modem + 1x experia wifi versterker (Firmware Versie:1.00.19v2)

Alleen in de versterker heb ik geen mogelijkheid om ook mijn Guest netwerk te activeren.

In mijn modem is guest netwerk wel actief en werkt ook gewoon, maar boven (waar de wifi versterker staat) hebben we nu dus geen guest netwerk.

Ik heb de experia wifi versterker al meerdere malen gereset en opnieuw ingesteld. Ik neem toch aan dat het wel de bedoeling is dat je ook het guestnetwerk versterkt met de Experia Wifi Versterker?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @RandyK, wat vreemd! Dit zou inderdaad wel moeten werken. Wat zie je staan als je inlogt op de Experia Wifi? Staat het gastnetwerk daar wel aan?

Ha @RandyK, wat vreemd! Dit zou inderdaad wel moeten werken. Wat zie je staan als je inlogt op de Experia Wifi? Staat het gastnetwerk daar wel aan?


Ik heb die optie niet:

 

In mijn modem wel:


 

 

Badge +19

Dit plaatje is toch niet van de versterkers?

Dit plaatje is toch niet van de versterkers?


de eerste 2 wel, de laatste is van de v10A modem.
En ik heb 1 experia wifi versterker:
(met de v10A modem kan dat)
 

 

Hallo @RandyK , als je de witte ronde wifi versterker hebt die heeft nu firmware versie 1.00.09v3

Als je de zwarte vierkante hebt is de firmwareversie 1.0029v4


 

 

Badge +19

En je kan in de versterker nergens het gastaccount aanzetten???

En je kan in de versterker nergens het gastaccount aanzetten???

Hallo @Joep1965  , als het de witte ronde is, loopt zijn firmwareversie achter.

 

Hallo @RandyK , als je de witte ronde wifi versterker hebt die heeft nu firmware versie 1.00.09v3

Als je de zwarte vierkante hebt is de firmwareversie 1.0029v4


 

 

Hoe kan dat dan?
Hij geeft aan dat er geen updates zijn (ook via de thuis app geupdate)

 

 

En je kan in de versterker nergens het gastaccount aanzetten???


Nop, ik kan het nergens zien staan (zie screenshots hierboven) waar zou het moeten staan?

Badge +19

Het gastaccount is met de laatste update gekomen en die heb jij dus niet. Heb je em al gereset?

Het gastaccount is met de laatste update gekomen en die heb jij dus niet. Heb je em al gereset?


Meerdere keren met de thuis app, kan ik die firmware ergens downloaden? dan kan ik hem handmatig invoeren

 

En je kan in de versterker nergens het gastaccount aanzetten???

Hallo @Joep1965  , als het de witte ronde is, loopt zijn firmwareversie achter.

 


Zwarte: