[oud] Experia Wifi / SuperWifi updates

  • 20 November 2019
  • 961 reacties
  • 51916 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

961 reacties

Reputatie 7

Sluit eens alleen de Experia WiFi aan op jouw netwerk.

Kan je die dan wel upgraden?

Reputatie 5
Badge +6

Sluit eens alleen de Experia WiFi aan op jouw netwerk.

Kan je die dan wel upgraden?

Dat gaat even niet, zit op een vpn want ben niet thuis hahaha.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Julian Borghuis Net als vele andere updates van ons, wordt deze update in groepen toegekend aan de versterkers. De uitrol duurt nog enkele dagen. Ik verwacht dat je eind volgende week wél kunt updaten! Nog heel even geduld:kissing_closed_eyes:

Die firmware-updates worden batch-gewijs verspreid, dus men komt vanzelf een keer aan de beurt.

 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb hem, 

 

maar het klopt dus dat je geen weizigingen op het oog ziet maar meer op de achtrgond zijn uitgevoerd?

 

Ik heb hem, 

 

maar het klopt dus dat je geen weizigingen op het oog ziet maar meer op de achtrgond zijn uitgevoerd?

 

Hallo @Julian Borghuis , eerder binnen dit topic zijn de wijzigingen, met lange ij uitgelegd door de moderator.

 

Reputatie 7
Badge +30

Marcia heeft de wijzigingen kort benoemd zaterdag. Ik zet ze nog even in het startbericht, voor het overzicht. Tevens titel van het topic aangepast aangezien de updates tegenwoordig over het algemeen voor zowel de EW als de SW zijn.

Marcia heeft de wijzigingen kort benoemd zaterdag. Ik zet ze nog even in het startbericht, voor het overzicht. Tevens titel van het topic aangepast aangezien de updates tegenwoordig over het algemeen voor zowel de EW als de SW zijn.

Hallo @Erik_ 

Voor de Experia Wifi en Superwifi zal dit versie 1.00.09v3 zijn

Ik heb op mijn zwarte Experia WiFi's versie Firmware versie:1.00.29v4

Hallo @Erik_ 

Voor de Experia Wifi en Superwifi zal dit versie 1.00.09v3 zijn

Ik heb op mijn zwarte Experia WiFi's versie 1.00.09v4

Vast niet, waarschijnlijk heb jij op jouw Experia WiFi's versie 1.00.29v4:wink:

Inderdaad @wjb , je hebt gelijk, ik heb het nog aan kunnen passen in mijn reactie.:relaxed:

 

Reputatie 7

Hallo @Erik_ 

Voor de Experia Wifi en Superwifi zal dit versie 1.00.09v3 zijn

Ik heb op mijn zwarte Experia WiFi's versie 1.00.09v4

Vast niet, waarschijnlijk heb jij op jouw Experia WiFi's versie 1.00.29v4:wink:

Reputatie 7

Marcia heeft de wijzigingen kort benoemd zaterdag. Ik zet ze nog even in het startbericht, voor het overzicht. Tevens titel van het topic aangepast aangezien de updates tegenwoordig over het algemeen voor zowel de EW als de SW zijn.

Weet je ook wat er in de firmware voor de oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" is aangepast?

Mijn KPN WiFi "versterker" was offline gegaan bij de firmware update en ik heb heb zojuist met pijn en moeite kunnen reanimeren.

Reputatie 7
Badge +20

Marcia heeft de wijzigingen kort benoemd zaterdag. Ik zet ze nog even in het startbericht, voor het overzicht. Tevens titel van het topic aangepast aangezien de updates tegenwoordig over het algemeen voor zowel de EW als de SW zijn.

Weet je ook wat er in de firmware voor de oude vertrouwde KPN WiFi "versterker" is aangepast?

Mijn KPN WiFi "versterker" was offline gegaan bij de firmware update en ik heb heb zojuist met pijn en moeite kunnen reanimeren.

De vierkante wifiversterkers hebben ook een update gehad inderdaad (naar 001.007.88) maar ik zie daar geen aparte informatie bij staan dus ik vermoed dat deze ongeveer dezelfde wijzigingen hebben gehad.

Reputatie 7

De vierkante wifiversterkers hebben ook een update gehad inderdaad (naar 001.007.88) maar ik zie daar geen aparte informatie bij staan dus ik vermoed dat deze ongeveer dezelfde wijzigingen hebben gehad.

Dat lijkt me sterk immers de eerste vier punten zijn niet van toepassing voor de KPN WiFi "versterker" en dan blijven dus alleen de laatste twee over.

Reputatie 7
Badge +20

De vierkante wifiversterkers hebben ook een update gehad inderdaad (naar 001.007.88) maar ik zie daar geen aparte informatie bij staan dus ik vermoed dat deze ongeveer dezelfde wijzigingen hebben gehad.

Dat lijkt me sterk immers de eerste vier punten zijn niet van toepassing voor de KPN WiFi "versterker" en dan blijven dus alleen de laatste twee over.

Ik heb het achter de schermen nog even laten checken. de update op de vierkante wifiversterker was alleen de nieuwe certificaten.

Reputatie 3

Goedenavond, andere vraag. Ik heb een v10 en 3x een Experia Wifi. Werkt opzich wel prima, enige ‘probleem’ is dat ik niet al mijn devices zie in het overzicht met verbonden apparaten. Is dat een bekende bug?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Langeeri   Je ziet ze niet in het overzicht zeg je. Maar ze hebben wel verbinding via WiFi en ze doen het wel? Zijn het toevallig Samsung devices?

Reputatie 7
Badge +24

Welk overzicht? Van de home app?

Reputatie 3

Ik tel er 8 in de Thuis app (iOS) en 12 in de portal (website via ip adres). Ikmis o.a. de iPhones in huis.

Reputatie 2
Badge +1

Mijn WiFi versterker doet alleen 2.4 band, de 5g band werkt niet. Ik heb een v10a experiabox, bedraad aangesloten. Is er een oplossing?

Reputatie 4
Badge +3

Ik tel er 8 in de Thuis app (iOS) en 12 in de portal (website via ip adres). Ikmis o.a. de iPhones in huis.

Als op m'n iPhone priveadres aanstaat zie ik hem niet in de Thuis app. Als deze bij jou aanstaat, helpt wellicht het uitzetten: instellingen>wifi>netwerk waar je mee verbonden bent>priveadres

Reputatie 2
Badge +1

Dank voor je tip, meteen geprobeerd maar dat was helaas niet de oplossing.

Reputatie 7
Badge +24

Goedenavond, andere vraag. Ik heb een v10 en 3x een Experia Wifi. Werkt opzich wel prima, enige ‘probleem’ is dat ik niet al mijn devices zie in het overzicht met verbonden apparaten. Is dat een bekende bug?

Je hebt geen andere versterkers of accespoints in huis? Alleen 3 van deze zwarte dingen?

WiFi op de Experiabox staat uit?

Check het lampje boven "Wireless".

Reputatie 3

@Tanoor Yes, dit is de oplossing! Lijkt toch een bug. Ik ben aangemeld op het netwerk, of dat nu met een software matig door iOS gewijzigd MAC adres is of niet. (KPN leest u even mee) Thanks voor de tip!

@Nick83 Inderdaad de Experia Wifi (3x) en uiteraard geen Wireless lampje. Werkt redelijk alhoewel ik niet overtuigd ben van Mesh.

 

Reputatie 7
Badge +21

Lijkt toch een bug. Ik ben aangemeld op het netwerk, of dat nu met een software matig door iOS gewijzigd MAC adres is of niet. (KPN leest u even mee) 

Dit is geen bug. De Thuis app gebruikt het unieke MAC adres om de telefoons te indentificeren. Als iOS het adres iedere keer wijzigt wordt dat wat lastig. Met mijn Samsung’s gaat dat niet anders als ik een willekeurig MAC adres inschakel. Dan ben ik ook onzichtbaar in de app.

Reputatie 3

@RBxx It’s not a bug it’s a feature. De devices (ook jouw Samsung) maken verbinding via een willekeurig MAC adres. Identificatie vindt plaats op basis van dit willekeurige MAC adres. Natuurlijk kan hij je telefoon identificeren, daarom lukt het je om verbinding te maken. Verbinding is alleen elke keer met ander willekeurig aangemaakt MAC adres. Deze zou dan ook zichtbaar moeten zijn in de portal.

Reputatie 7
Badge +21

Om verbinding te maken met het modem is geen uniek MAC adres nodig, als de aanmelder SSID en WPA key kent mag hij binnen. Maar je bent iedere keer iemand anders. Om herkend te worden is een unieke MAC nodig. Dat in de app het device daardoor helemaal onzichtbaar wordt, daar heeft de app bouwer kennelijk geen rekening mee gehouden.