SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

  • 7 February 2022
  • 504 reacties
  • 77112 keer bekeken
SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

504 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Niek00, ik begrijp je frustratie. Maar het klopt wat er gezegd wordt: wij zijn niet weken van tevoren op de hoogte van dit soort dingen. Vaak weten we een dag of twee van tevoren dat dit eraan komt. En het is bij dit soort producten eigenlijk net zo als bij alle andere: de ontwikkeling blijft doorgaan en als je bijvoorbeeld net een iPhone 12 gekocht hebt, terwijl een week later de iPhone 13 geïntroduceerd wordt. Heel zuur, maar ik kan daar niets aan veranderen helaas 😞.

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg heel erg het gevoel dat men maar wat blij is op het laatste nippertje nog van verouderde apparatuur af heeft kunnen geraken. 

KPN had de SuperWiFi 2 waarschijnlijk al maanden op voorraad. Maar heeft gewoon eerst de voorraad SuperWiFi 1 opgemaakt. Pas toen die op was zijn ze begonnen met het uitgeven van SuperWiFi 2. Dus van "laatste nippertje" is geen sprake. Er was niet van te voren een datum vastgesteld waarop men zou beginnen met het uitgeven van de SuperWiFi 2. Daarom wist ook nog geen enkele medewerker wanneer dat zou gebeuren. 

Ik heb via mail campagne@kpn.com

Een mail van jullie ontvangen dat ik 2 superwifi gratis kan aanvragen klopt dit?

Gr, dylan

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb via mail campagne@kpn.com

Een mail van jullie ontvangen dat ik 2 superwifi gratis kan aanvragen klopt dit?

Gr, dylan

Ik weet het niet, maar het kan. KPN heeft dat in het verleden wel eens meer gedaan. Controleer goed of het mailadres klopt. Waarschijnlijk moet je in de mail op een linkje klikken. Als je dat doet, controleer ook of je echt naar de kpn.com website gaat. Anders meteen de browser weer sluiten.

Reputatie 7
Badge +15

@Dylan83 Welkom op het forum. 

Het e-mailadres waarvan de mail afkomstig is, is inderdaad een kpn e-mailadres. 

Ook is er een campagne waarbij een deel van onze klanten een persoonlijke aanbod voor Superwifi krijgt.

Kort samengevat, het lijkt inderdaad te kloppen! 

Reputatie 1

Hallo, ik heb 2 wifi punten besteld en heb de box 12. Als ik de handleiding lees zie ik alleen de mogelijkheid om draadlois te installeren. Ik wil graag de punten bekabeld installeren, 1 op zolder en 1 in de schuur. Is dat ook mogelijk?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, ik heb 2 wifi punten besteld en heb de box 12. Als ik de handleiding lees zie ik alleen de mogelijkheid om draadlois te installeren. Ik wil graag de punten bekabeld installeren, 1 op zolder en 1 in de schuur. Is dat ook mogelijk?

Ja uiteraard. Dat kan.

Ik heb een paar dagen terug twee Superwifi v2 aangesloten. Eentje bedraad aan mijn v10 modem in de woonkamer en eentje draadloos op de eerste verdieping. Het werkt beter dan ik had verwacht! 

 

Raar ding: zodra ik vanaf een kamer op de eerste verdieping de speedtest op speedtest.net uitvoer houdt het draadloos aangesloten wifi punt op de eerste verdieping er mee op (oranje lampje). Na een minuut herstelt zich dit. Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en elke keer hetzelfde resultaat.

Reputatie 3
Badge

Al iets bekend wanneer update SupeWifi 2, zodat WiFi 6 werkt?

Reputatie 7
Badge +20

Bij de V10a niet, die wordt dan de master. En doordat de V10a geen wifi 6 ondersteund gaat het niet werken. 

Reputatie 5
Badge +2

Al iets bekend wanneer update SupeWifi 2, zodat WiFi 6 werkt?

Zelfde vraag wanneer komt de update SuperWifi 2 zodat Wifi 6 werkt in combi Box 12 
snap dat er geen exacte dag word aangegeven want kpn heeft het sowieso al moeilijk om dingen aan te kunnen geven, maar hebben we op zn minst een tijdbestek binnen 2 weken binnen maand of langer als een maand, Want dit schiet niet op zo en een product promoten met Hoofdletter Wifi 6 lijkt mij toch wel wat haast achter te mogen zitten om dit werkend te krijgen want anders zijn jullie nu een product aan het verkopen wat niet werkt zoals geadventeerd,

 

Ik word de laatste tijd toch al redelijk moe van KPN 
mensen aan de telefoon die gewoon geen stand van zaken hebben of sagerijnige mensen, mensen die de telefoon gewoon ophangen als ze het antwoord niet weten, 
Klantenservice is en ik zit al sinds 2013 bij kpn echt de laatste 2 jaar toch wel flink achteruit gegaan afspraken word niet nagekomen bijvoorbeeld terug bellen, je kunt altijd zelf achter je probleem aangaan en dingen 100x uitleggen omdat de vorige collage het weer is niet gelogd heeft en er niks na te lezen valt, Ik ga verder niet dreigen met ik ga overstappen en die bullshit wat mensen vaak typen als ze hun zin niet krijgen op het forum hier ik blijf verder gewoon kpn want de diensten verder werken prima alleen fix die problemen Box 12 en wifi punten want dat is toch al een flinke tijd DRAMA!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +30

@Mike2165 ik weet het nog niet! Wanneer er concreet iets bekend is, laten we dit sowieso in dit topic weten (en ook in het startbericht). 

Mocht je andere vragen hebben, schroom niet om een eigen topic aan te maken. We helpen je graag verder. 

Reputatie 2

Ik had eerder al eens gebeld hoe ik in vredesnaam Wifi 6 (ax) kan instellen op de Superwifi 2, want: het ondersteund Wifi 6.

Had een KPN medewerker aan de telefoon die haarfijn en met duidelijk wat ervaring mij kon uitleggen dat deze geen wifi 6 ondersteunen, met de volgende details: box 12 zal inderdaad wel wifi 6 werken, echter de superwifi 2 punten zelf zullen dan niet op wifi 6 werken. Wel is het zo dat het modem wel weer Wifi 6 ondersteund.

Dus los van alle advertenties en specificaties: ondersteunen de Superwifi 2 punten nu wel of geen wifi 6? Of is er nog geen firmware beschikbaar die dit ondersteunt?

Reputatie 7
Badge +17

@Roland81 de nieuwe SuperWifi 2 ondersteunt wifi 6. Misschien dat de medewerker de witte SuperWifi versterkers in gedachte had. Die ondersteunen het inderdaad niet. Maar de nieuwe SuperWifi 2 doet dit dus wel! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

De SuperWiFi 2 ondersteunt inderdaad WiFi 6, maar als je ze aansluit op de Box 12 zijn ze “beperkt” tot Wifi 5. Alleen de Box 12 staat dan op Wifi 6, maar de SuperWiFi 2 nog niet. Zo’n 3 weken geleden (klik hier) legde moderator @Paul_ uit dat daar nog een software update voor nodig is.
Ik ervaar dezelfde “beperking” :wink: en hoop dat die update snel komt.

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Ik ben al even aan het proberen wifi bij mij op zolder (Mancave/Bioscoop) goed te krijgen. Ik heb wel een kabel liggen voor NAS, HomeCinema en Android TV box, maar Tablet en telefoon werken eigenlijk niet (WiFi). Mijn Experia Box V10a staat op de begane grond aan de achterkant van het huis. 

Ik heb verschillende (goedkope) eenvoudige extenders geprobeerd maar eigenlijk zonder goed resultaat.

Afgelopen maandag eindelijk de knoop doorgehakt om 1 Superwifi punt van KPN aan te schaffen om bekabeld op zolder aan te sluiten. Deze hangt nu aan de voorkant van het huis op de 2e etage.

 

Lang verhaal kort, ik had dit veel eerder moeten doen. Het werkt tot nu toe (2 dagen) fantastisch. Ik heb nu overal in het huis +/- 100Mb/s download via de WiFi. Ook op de slaapkamer van mijn zoontje. Op zolder was dit ongeveer 10 Mb/s.

Installeren was piece of cake, en ik heb de zwarte disc toch opgehangen voor het beste resultaat .

Ervaring gaat leren of dit zo blijft, maar so far so good… :-)

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @FerryDonkers, wat goed om te horen, dankjewel voor het delen van jouw ervaringen so far! Ik ben benieuwd hoe SuperWifi 2 je verder gaat bevallen :)

En onthoud, Gizmo (onderin je foto) na 12 uur niet voeren he :grin:

Al genoeg geld uit gegeven aan de WiFi en het blijft traag. Als je in de buurt geen glasvezel heb kunnen ze met de snelheid niet omhoog. Ik zie bij andere providers hoge snelheden zonder glasvezel. 

Klanten van KPN krijgen via de Wifi Manager advies op maat. De vernieuwde SuperWifi punten kosten daar €39,50 per stuk. 

Dat is dus niet waar! Als je zo stom bent geweest, net als ik, om de voorganger aan te schaffen, kun je de volle mep betalen.

Anders gezegd: misleidende informatie. Morgen maar een briefje naar de RCC sturen.

Reputatie 7
Badge +24

Klanten van KPN krijgen via de Wifi Manager advies op maat. De vernieuwde SuperWifi punten kosten daar €39,50 per stuk. 

Dat is dus niet waar!

Dat is wel waar. Maar iederen krijgt dat aanbod maar 1 keer. 

Kan ik ze nog ruilen, alles is bij mij zwart/grijs en vind die witte dingen oerlelijk!

Je krijgt korting als je ze via de WiFimanager besteld. Deze probeer ik al zo’n 1,5 a 2 maanden te gebruiken maar ik krijg constant een foutmelding. Er wordt dan melding gemaakt maar het wordt naar mijn idee nooit opgelost 😔

Reputatie 7
Badge +24

Kan ik ze nog ruilen, alles is bij mij zwart/grijs en vind die witte dingen oerlelijk!

Dat kan niet.

Reputatie 7

Het aanbod is voor iedereen eenmalig inderdaad. Als je gebruik hebt gemaakt van die optie kan je er niet nogmaals gebruik van maken. Het ruilen van de oudere variant voor de nieuwere variant is niet mogelijk zoals Nick al zegt.

 

Je krijgt korting als je ze via de WiFimanager besteld. Deze probeer ik al zo’n 1,5 a 2 maanden te gebruiken maar ik krijg constant een foutmelding. Er wordt dan melding gemaakt maar het wordt naar mijn idee nooit opgelost 😔

Krijg je dat op verschillende apparaten en in verschillende browsers te zien? Als het daarmee ook niet lukt kan je hiervoor het beste een eigen topic aanmaken, dan kunnen we daar met je meekijken. Je vraag gaat namelijk niet over de SuperWifi zelf en met een eigen topic is het overzichtelijker voor jou.

Goedendag KPN zijn deze wifi punten ook uitgerust met POE optie dit zou namelijk wel heel fijn zijn want dit is echt een ENORM gemis op mijn huidige superwifi punten