SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

  • 7 February 2022
  • 504 reacties
  • 77112 keer bekeken
SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

504 reacties

Reputatie 7
Badge +20

lekker dan, heb ik eind vorig jaar net de superwifi 1 ontvangen is er nu al de 2. met name die dubbele poort aan de achterkant had ik heel graag willen hebben! kan ik er niet ééntje (of alle 3) nog omruilen?

Nee helaas, dit kan niet. De SuperWifipunten zijn eigendom. Ik begrijp je voorkeur voor dubbele poorten, maar ik kan ze niet omruilen. :(

Waarom is mij toen niet verteld dat er een nieuwe set op komst is. dan had ik zeker nog even gewacht met aanschaffen van extra punten 😞 jammer dit hoor!

Snap dat het balen is, maar dat wist ik toen ook nog niet. :( 

Ik begrijp je voorkeur voor dubbele poorten, maar ik kan ze niet omruilen. :(

Waarom is mij toen niet verteld dat er een nieuwe set op komst is. dan had ik zeker nog even gewacht met aanschaffen van extra punten 😞 jammer dit hoor!

Dan hadden heel veel andere klanten waarschijnlijk ook gewacht. En hadden de witte SuperWiFi's nu misschien nog niet eens op geweest. 

er zit toch een verschil in prijs tussen versie 1 en 2, sommige vinden versie 1 wel prima (met als voordeel de lagere prijs). dus dit is natuurlijk onzin. Daarnaast had KPN ook rekening mee kunnen houden bij inkopen natuurlijk. Dit ruikt een beetje naar misleiding. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik begrijp je voorkeur voor dubbele poorten, maar ik kan ze niet omruilen. :(

Waarom is mij toen niet verteld dat er een nieuwe set op komst is. dan had ik zeker nog even gewacht met aanschaffen van extra punten 😞 jammer dit hoor!

Dan hadden heel veel andere klanten waarschijnlijk ook gewacht. En hadden de witte SuperWiFi's nu misschien nog niet eens op geweest. 

er zit toch een verschil in prijs tussen versie 1 en 2, sommige vinden versie 1 wel prima (met als voordeel de lagere prijs). dus dit is natuurlijk onzin. Daarnaast had KPN ook rekening mee kunnen houden bij inkopen natuurlijk. Dit ruikt een beetje naar misleiding. 

KPN wilde niet beide modellen aanbieden. Ze hebben gewoon eerste alle witte SuperWiFi's opgemaakt. Toen die op waren, toen zijn ze aan de zwarte begonnen. 

Ik begrijp je voorkeur voor dubbele poorten, maar ik kan ze niet omruilen. :(

Waarom is mij toen niet verteld dat er een nieuwe set op komst is. dan had ik zeker nog even gewacht met aanschaffen van extra punten 😞 jammer dit hoor!

Dan hadden heel veel andere klanten waarschijnlijk ook gewacht. En hadden de witte SuperWiFi's nu misschien nog niet eens op geweest. 

er zit toch een verschil in prijs tussen versie 1 en 2, sommige vinden versie 1 wel prima (met als voordeel de lagere prijs). dus dit is natuurlijk onzin. Daarnaast had KPN ook rekening mee kunnen houden bij inkopen natuurlijk. Dit ruikt een beetje naar misleiding. 

KPN wilde niet beide modellen aanbieden. Ze hebben gewoon eerste alle witte SuperWiFi's opgemaakt. Toen die op waren, toen zijn ze aan de zwarte begonnen. 

Ik begrijp uiteraard dat KPN eerst de witte op wilt maken, maar ik krijg nu niet de keuze om te wachten op de zwarte versie, en dat had ik gedaan als ik dit van te voren had geweten (waar andere dat mogelijk niet hadden gedaan en er ook geen probleem mee hebben omdat de witte verder prima zijn)

nogmaals ik vind het ontzettend jammer dat KPN geen upgrade kan aanbieden (uiteraard met bij betaling). Je kan ook meedenken met je trouwe klanten, al maakt dat woord tegenwoordig weinig indruk op grote bedrijven.

Klopt het dat als je de (zwarte) superwifi bekabeld aansluit op het modem dat dan het modem geen wifi meer heeft? 

Reputatie 7
Badge +21

Klopt het dat als je de (zwarte) superwifi bekabeld aansluit op het modem dat dan het modem geen wifi meer heeft? 

Dat hangt ervan af welk modem je hebt @MGouw . Bij de v10A en Box 12 blijft de wifi aan en wordt het modem de master node in het 'mesh' netwerk samen met de SuperWiFi's.

Zie dit topic: KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

Hi Ruud,

Ik heb de Box 12 (net de update gedaan van de firmware). Daar waren twee Superwifi’s (de witte) op aangesloten. Die heb ik eraf gehaald en de nieuwe Superwifi 2 geinstalleerd (1 x met upt en 1x draadloos). De bedraad aangesloten Superwifi2 is Primair. Nu zie ik het onderstaande als ik inlog op het modem: 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @MGouw

Hoe heb je de Box 12 ge-update? Dit ziet er uit alsof je versie SGEJ10000312 nog hebt.
Pas bij versie SGEJ10000516 doet de Box 12 mee als master node.

Je kan de update forceren door de Box 12 te resetten via het “pinhole” knopje.

 

Reputatie 5
Badge +3

Na wat vertraging vandaag de twee superwifi binnen gekregen de eerste is aangesloten, dat ging erg makkelijk. Het bereik is zeker goed te noemen 👍 

Reputatie 3
Badge +1

@JanD  Bedankt voor je bericht.

Klaag klaag.

Blijft het ongemak da je niet zoals bij de oudere decoders van KPN, een kanaalnummer kan zien. Sinds Ziggo het FM signaal van de kabel heeft gehaald om nog op een beetje bandbreedte te besparen, ben ik aangewezen op de decoder van Ziggo. Die heeft een simpel kanaal nummer display en diverse uitgangen (analoog audio, SCART, HDMI) , zodat ik kan zien op welk radio station (nummer) hij staat zonder de TV aan te hoeven zetten.

Het gebruiksgemak is toch al zoek, voorheen kon ik gewoon op de display van de Tuner zien op welk station hij stond, welke omroep en vaak extra info via RDS zoals de titel van het nummer of een songtekst. Niet alles is een vooruitgang...

Lastig, vind ik, misschien heeft KPN nog andere apparaten die handiger zijn.

Klaag klaag.

 

Je kunt misschien naar een DAB+ ontvanger kijken voor je radio?

Heeft de super WiFi 2 ook WPA 3 of alleen nog WPA2?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft de super WiFi 2 ook WPA 3 of alleen nog WPA2?

Alleen WPA2. Er is nog geen apparatuur van KPN wat WPA3 ondersteund. 

Reputatie 5
Badge +6

al meer info over de upodate
???

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met die update ervoor staat over een kleine 2 weken zijn we 2 maanden verder en er is nog geen oplossing geboden. Verder ken ik het standaard verhaaltje wij weten het niet jullie weten pas wanneer het uitkomt op het moment van ja dan weten wij het ook dus dat schiet niet op geef eens een tijdsbestek een week 2 weken een maand langer als een maand want zo tasten we in het duister 

Reputatie 5
Badge +3

Bij ons staan alle twee de superwifi punten en we hebben nu alles gedekt, ook goed bereik nu achter in de tuin wij zijn tevreden.

Om welke update vragen jullie?

Reputatie 5
Badge +6

De update dat we eindelijk wifi 6 kunnen gebruiken die willen we

Reputatie 7
Badge +25

Verder ken ik het standaard verhaaltje wij weten het niet jullie weten pas wanneer het uitkomt op het moment van ja dan weten wij het ook dus dat schiet niet op geef eens een tijdsbestek een week 2 weken een maand langer als een maand want zo tasten we in het duister 

Pittige zin dit, maar ik snap wat je bedoelt. Ik kan je gewoonweg geen tijdsbestek geven. Ik kan een heel verhaal houden hoe er meer achter zit dan alleen een technische oplossing vinden voor dit probleem, maar daar heb je weinig aan…. Ik hoop ook dat ‘ie snel beschikbaar is in ieder geval.

Volgens mij heb ik het wel al eens eerder gezegd, maar ik weet niet meer zeker. De update waar jullie op wachten is een update voor de Box 12, niet de SuperWifi 2.

Hallo, 

Sinds kort hebben we 2 super wifi punten in huis. Op de bovenverdieping is er nu inderdaad beter bereik…mits er verbinding gemaakt is.

Sinds de wifi punten moet er telkens op de ipad, laptop en soms zelf op de telefoon verbinding gemaakt worden met de wifi. Dit zou toch niet moeten zijn dat er telkens aangemeld moet worden? Apparaten moeten toch verbinding behouden?

Hopelijk is er een oplossing voor want anders is het helaas niet wat we er van verwachten en vind ik het weggegooid geld!

Gr.Renate

Ik heb sinds vandaag de Box12 en drie superwifi2 punten. De monteur heeft deze verspreid door het huis geplaatst. Volgens de instructie moet de eerste superwifi echter aan het modem gehangen worden en neemt die dan de functie van het modem over . Klopt dat? Zo is het bij mij niet geïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb sinds vandaag de Box12 en drie superwifi2 punten. De monteur heeft deze verspreid door het huis geplaatst. Volgens de instructie moet de eerste superwifi echter aan het modem gehangen worden en neemt die dan de functie van het modem over . Klopt dat? Zo is het bij mij niet geïnstalleerd.

Dat is oude informatie. Dat hoeft nu niet meer.

Dat is mooi maar ze blijven alle drie snel groen knipperen en geen wifi. Hoe los ik dat op?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo, 

Sinds kort hebben we 2 super wifi punten in huis. Op de bovenverdieping is er nu inderdaad beter bereik…mits er verbinding gemaakt is.

Sinds de wifi punten moet er telkens op de ipad, laptop en soms zelf op de telefoon verbinding gemaakt worden met de wifi. Dit zou toch niet moeten zijn dat er telkens aangemeld moet worden? Apparaten moeten toch verbinding behouden?

Hopelijk is er een oplossing voor want anders is het helaas niet wat we er van verwachten en vind ik het weggegooid geld!

Gr.Renate

@Ibislia wat vreemd! Hoe heb je de SuperWifi punten aangesloten? Bekabeld of draadloos? Heb je ze misschien te ver uit elkaar staan?

 

Dat is mooi maar ze blijven alle drie snel groen knipperen en geen wifi. Hoe los ik dat op?

 

@Javalin welkom! Normaliter betekent snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen. Dus wellicht is er toch iets niet helemaal goed gegaan bij het installeren. Je zou eens de SuperWifi punten kunnen resetten en dan opnieuw koppelen.

Dank voor de tips. Ik heb de punten nu wat dichter bij elkaar gezet en nu gaat het (iets) beter maar dan heb ik er wel meer nodig. Is er een maximaal aantal dat je kan koppelen?

Reputatie 7
Badge +24

Dank voor de tips. Ik heb de punten nu wat dichter bij elkaar gezet en nu gaat het (iets) beter maar dan heb ik er wel meer nodig. Is er een maximaal aantal dat je kan koppelen?

In theorie is dat onbeperkt. Maar verwacht er niet te veel van als je er meerdere aanschaft en deze allemaal draadloos wilt gebruiken. Sommige mensen willen ze als een ketting achter elkaar koppelen. En zo een soort "pad" naar zolder creëren. Dat mislukt nogal eens. Soms koppelen ze allemaal aan de router en niet aan elkaar. En daar is niks op in te stellen.

Goedemorgen , 

 

ik heb een v12 modem en super wifi gen 2 . ik heb momenteel 1 super wifi punt bekabelt verbonden met de modem en de andere los staan . kan ik de bekabelde wifi versterker gewoon loskoppeln en verplaatsen of moet ik dan alles opnieuw installeren ? Daarnaast heb ik nog een vaag probleem de verbinding is of waanzinnig snel of valt volledig weg voor een minuutje en komt dan weer terug. heb ik teveel versterkers te dicht bij elkaar staan waardoor dit gebeurt ? als iemand mij advies zou kunnen geven zou ik dat erg prettig vinden .