Beantwoord

SuperWifi punt knippert om de paar dagen groen

  • 6 February 2023
  • 90 reacties
  • 4031 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

90 reacties

Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel technisch ben met die apparaten maar heb al aardig wat gesleuteld met mijj xbox om een open NAT te krijgen en weet ik het allemaal. Ik zal jou vragen even beantwoorden:

- Modem is de Experia box V10a

- 2x zwarte super wifi

- beiden draadloos

- mijn huis woont in een dorp waar naar mijn weten weinig interferentie is.

- mijn netwerk is enkel aangesloten op onze telefoons, een xbox en een pc. Verder geen exotische apparaten.

Reputatie 7
Badge +7

@TessavM dat is niet erg. Er is vast iemand die kan helpen bij vragen. Ik heb dezelfde uitdaging als jij en ben al even bezig om in control te komen.

Gezien je setup met vooral de v10a zou ik op basis van mijn ervaring hiermee beginnen:

  1. Ondanks je vermoeden dat er weinig interferentie is zou ik starten met de auto kanaalkeuze van de 5Ghz band handmatig op op 36 te zetten. Ik was ook sceptisch maar bij mij tot nu toe het meest stabiel. Hier wel een vliegveld, haven, weerradar en scheepvaart in de omgeving.
  2. Mogelijk speelt ook bij jou op de v10a DHCP problematiek. Dat is eenvoudig op te lossen door superwifi van reserved IP’s te voorzien. Of dit speelt is eenvoudig vast te stellen. Je kunt dit in dit topic terugvinden of in mijn topic. Post gerust een screenshot als je twijfels hebt. Wil je IP’s reserveren op basis van je bevindingen dan heb ik in dit topic een stappenplan gezet. Lukt het niet, dan shout.
  3. Mogelijk speelt bandbreedte ook nog een rol. Aan die knop draai ik nu. Kijk ook even in mijn topic. Wat heb je voor een abonnement (snelheid)? Glasvezel?
  4. Is er een mogelijkheid om bedraad aan te sluiten? Probeer mogelijk ook superwifi eens op een andere plek te zetten.

Denk er aan dat superwifi groen moet zijn als je wijzigingen maakt en vergeet niet op te slaan na een wijziging. Je verliest dan even de verbinding. Even geduld dan.

Post je bevindingen graag even. Succes.

Anderhalve week verder en ondertussen alle hulp in dit forum uitgespeeld. Helaas nog steeds knipperende wifi punten. Ik ben werkelijk waar ten einde raad.... misschien toch maar kabels door het hele huis heen trekken op een of andere manier

Badge +19

Sowieso is kabels trekken de beste oplossing. Het enige wat je nog kan proberen,  als je dat nog niet hebt gedaan, is helemaal opnieuw beginnen.  Alle aangesloten appartuur los van het modem en het modem terug zetten naar fabrieksinstellingen.  Dan SuperWiFi's resetten en één voor één weer installeren.  En dat minimaal 24 uur laten draaien. Dus zeker geen draadloze verbindingsets gebruiken en een eventuele omvormer van zonnepanelen ook niet aansluiten.  Hier mee sluit je uit dat het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  De SuperWiFi's niet verder dan 5 meter van het modem plaatsen.  Is het probleem er dan nog dat zal er een nieuw modem moeten komen.

Reputatie 7
Badge +7

@Joep1965 ik ben begonnen maar ook een reset van de apparatuur levert niet het gewenste resultaat. Ik heb de nodige configuraties getest en dat heeft wel invloed op de tijd dat superwifi online blijft. Ik vraag me overigens af wat een reset van de modem kan opleveren? Een restart kan ik me wel iets bij voorstellen. Nieuwe modem als er verder geen indicatie is dat er iets niet goed is aan het modem zal lastig zijn.

als ik het had geweten wat voor ellende die rot dingen veroorzaken had ik ze nooit gekocht kpn belooft van alles maar krijg die rot dingen niet aan de praat ie echt een mis koop van het jaar

Reputatie 2

Een laatste update van mijn kant. Ik heb alle opties en suggesties geprobeerd maar het heeft allemaal niet geholpen. Uiteindelijk een monteur geregeld die het v10a modem heeft omgewisseld voor een v12 modem. Alles werkt nu perfect. 
 

de combi met de v10a bleek hier dus niet goed te werken. Iets in die config sync om 3 u ging niet goed. Het laatste wat ik nog had gedaan was het vastzetten van het 2.4 Ghz kanaal op 9. Net als eerder vastgesteld met de wifi kanalen scanner stond het wifi punt op kanaal 6 terwijl het op 9 had moeten staan.  Misschien dat kanaal 6 het default kanaal is net als we zagen bij 5G het kanaal 52 is. Misschien het vastzetten op kanaal 6 en 52 nog zou kunnen werken, maar heb het verder niet meer uitgezocht, ik was er wel klaar mee… maar goed nu werkt het allemaal prima met het nieuwe modem.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Harry,

Hier draait superwifi nu bedraad al bijna een week maar wel op een plek waar ik superwifi niet echt kan gebruiken. Ik vrees dat draadloos hier ook een probleem is. Hoe heb jij de monteur geregeld en waren er kosten?

Reputatie 2

@Roy74 service monteur via https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm

alles uitgelegd aan de monteur en hij had van een collega ook als begrepen dat de v10a en de zwarte wifipunten niet altijd lekker draaien. De mening van de monteur was dat het aan de apparatuur van kpn ligt en dus waren er geen kosten voor mij. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi Harry, dank je wel en fijn dat je nu een werkende superwifi hebt. Ik vind het een beetje jammer om een monteur te laten komen als het eindresultaat is dat er een box12 wordt achtergelaten. Hier heb ik alles getest en alleen de bedrade manier werkt. Helaas ligt die draad op een plek waar ik toch al prima WiFi heb. Ik heb ‘m nodig voor tv+ boven 😅.

@Sanne_M weet jij wat ik het beste kan doen nu? Is er geen mogelijkheid om zonder monteur de v10a te ruilen voor een box12? Dan werkt superwifi kennelijk wel draadloos stabiel.

Reputatie 2

@Roy74 Daarvoor zijn de monteurs… als de apparatuur niet werkt zoals het zou moeten kunnen zij het oplossen 

Reputatie 7
Badge +17

@Roy74 Zo uitvoerig getest en ik had zo gehoopt dat het opgelost zou zijn bij jou nu. Aan het troubleshooten ligt het in elk geval niet en als bij HFraset een ander modem/een monteur de oplossing ook was hoop ik dat het bij jou ook voor de oplossing gaat zorgen.

Je kunt die vraag het beste even in je eigen topic stellen. Ik zie dat je daar ook nog actief aan het berichten bent (super!) en zo voorkomen we dat berichten elkaar gaan kruisen en het onoverzichtelijk wordt. 😵

Reputatie 7
Badge +7

@Roy74 Zo uitvoerig getest en ik had zo gehoopt dat het opgelost zou zijn bij jou nu. Aan het troubleshooten ligt het in elk geval niet en als bij HFraset een ander modem/een monteur de oplossing ook was hoop ik dat het bij jou ook voor de oplossing gaat zorgen.

Je kunt die vraag het beste even in je eigen topic stellen. Ik zie dat je daar ook nog actief aan het berichten bent (super!) en zo voorkomen we dat berichten elkaar gaan kruizen en het onoverzichtelijk wordt. 😵

Daar heb jij dan weer gelijk in. Sorry, maar er waren de nodige topics zodat ik het overzicht een beetje kwijt ben 😅. Als het geen hardware technische reden is dan lijkt het er op dat door samenvoegen van superwifi2 in de v10a firmware er een mogelijkheid ontbreekt om acs uit te schakelen. Dat kon voorheen wel toen superwifi nog een eigen interface had. Loste schijnbaar hetzelfde probleem op door die optie uit te zetten maar dat kan dus niet meer 😐

Reputatie 7
Badge +17

Geen sorry nodig! Vind het vet fijn dat je hier helpt en zo actief bent, maar nu HFraset de oplossing heeft probeer ik het overzicht weer even terug te krijgen. 😄 

Blijf gerust actief overal en maak ook weer een nieuw topic aan als je vragen hebt of ergens tegenaan loopt he? 🙂 Ik ben persoonlijk heel blij met je aanwezigheid, dus ga zo door! Ik zie dat je het met Bram verder in je eigen topic aan het oppakken bent, dus alle vertrouwen in dat het daar goed gaat komen. 

Reputatie 7
Badge +7

Geen sorry nodig! Vind het vet fijn dat je hier helpt en zo actief bent, maar nu HFraset de oplossing heeft probeer ik het overzicht weer even terug te krijgen. 😄 

Blijf gerust actief overal en maak ook weer een nieuw topic aan als je vragen hebt of ergens tegenaan loopt he? 🙂 Ik ben persoonlijk heel blij met je aanwezigheid, dus ga zo door! Ik zie dat je het met Bram verder in je eigen topic aan het oppakken bent, dus alle vertrouwen in dat het daar goed gaat komen. 

Moderators zijn er af en toe om het overzicht te bewaken in al dat forum geweld. Harry is geholpen. Bram heeft in mijn topic de orde gehandhaafd 😁

Ik heb vertrouwen dat we via de processen de oplossing vinden.

Ik blijf wel hangen, zeker in het TV+ deel ben ik ook belanghebbende haha. Ik wil die HD+ zenders 😍