Vraag

SuperWifi lampje blijft snel groen knipperen tot het herstart wordt

  • 28 February 2023
  • 107 reacties
  • 1395 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

107 reacties

Reputatie 2

Ouderwetse tijdschakelaar op de adapter werkt perfect. Superwifi dagelijks kort even kwartiertje uit en aan en dus reset. Trapje niet meer nodig ;)

Reputatie 7
Badge +7

@Leines1234 dat is goed nieuws. Je been breken vanwege superwifi is niet gewenst 😅

Wat een gedoe he. Paar weken verder en veel geleerd over Wi-Fi standaarden, bandbreedtes, frequenties, en andere zaken. Heel leerzaam maar helaas draadloos geen stabiele superwifi. Aan de draad lukt het wel om het nu al een weekje online te houden. Maar ja, dat ding staat niet op een plek waar ik ‘m nodig heb nu. Momenteel heb ik even wat andere uitdagingen maar ga wel kijken of ik dit op een andere manier opgelost krijg. Het is gewoon erg vervelend, zelf als je niet steeds een trapje op en af hoeft.

De tijdschakelaar is hier geen optie omdat dan de camera’s de verbinding gaan verliezen en ik dan alarm krijg op telefoon en smart-match. Die verbinden eventueel wel op 5G maar mijn camera’s doen dat natuurlijk niet 😐

Maar zoals altijd, effe de kalmte bewaren en kijken hoe ik dit opgelost krijg.

Reputatie 2

Ik deel hier ook nog even mijn ervaring:

Ik heb ook alle opties en suggesties geprobeerd maar het heeft allemaal niet geholpen. Uiteindelijk een monteur geregeld die het v10a modem heeft omgewisseld voor een v12 modem. Alles werkt nu perfect. 
 

service monteur afspraak gemaakt via https://www.kpn.com/service/monteur/servicemonteur.htm

alles uitgelegd aan de monteur en hij had van een collega ook al  begrepen dat de v10a en de zwarte superwifipunten niet altijd lekker draaien. De mening van de monteur was dat het aan de apparatuur van kpn ligt en dus waren er geen kosten… dit had ik elders op het forum ook al gelezen dat dit een oplossing is.

 

Reputatie 7
Badge +7

Is voor mij ook een optie Harry, maar moet eerst even wat andere zaken geregeld krijgen hier. Wel fijn dat je nu zorgeloos kan genieten van superwifi want met de hardware is weinig mis. Was is ieder geval leuk om samen te  sparren om tot een oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +7

@Bram_ ondanks al het testen is het niet gelukt om superwifi langer dan 3 nachten online te houden. Mensen hebben inmiddels een modemruil gekregen en de v10a vervangen door box12 waarmee superwifi2 beter kan samenwerken. Die bevestigen dat het dan wel werkt. Ik vind het wat overdreven om een monteur te laten komen die vervolgens het modem gaat ruilen. 
Is het mogelijk om mijn modem ook te ruilen tegen een box12?

Zie ook:

 

Reputatie 7
Badge +17

@Roy74 ik kan niet omruilen voor een specifiek type modem. Er is dus wel de kans dat we toch een monteur gaan sturen. Overdreven of niet, ik kan dit soort dingen alleen volgens de processen van KPN doen. 

Wel ga ik nog overleg voeren. Want het moet niet nodig zijn om in ieder geval waarbij dit wegvallen voorkomt een monteur te sturen.

Reputatie 7
Badge +7

@Roy74 ik kan niet omruilen voor een specifiek type modem. Er is dus wel de kans dat we toch een monteur gaan sturen. Overdreven of niet, ik kan dit soort dingen alleen volgens de processen van KPN doen. 

Wel ga ik nog overleg voeren. Want het moet niet nodig zijn om in ieder geval waarbij dit wegvallen voorkomt een monteur te sturen.

Hallo Bram, dat is volkomen begrijpelijk want ik snap dat jullie een onnodige modemruil willen voorkomen. Ik heb er vertrouwen in dat er een oplossing komt, ik zag je bericht en volg verder het proces om tot een oplossing te komen. Bedankt voor de interventie!