Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5450 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!
Reputatie 7
Badge +16
  1. Gooi er een vraag in (over bijna alles... maar wat niet perse met KPN te maken heeft). 
  2. De volgende geeft antwoord op de vraag boven zijn/haar reactie èn stelt direct een nieuwe vraag.
  • De vraag moet door iedereen beantwoord kunnen worden en dus niet aan één persoon gericht zijn
  • Een uitgebreider antwoord dan ‘ja’ of ‘nee’ is leuk

Titel credits aan @JanZ_ 😉🙏🏾


Ik trap af:
Het is nu 17:10 uur, we gaan richting etenstijd. Wat staat er vandaag bij jou op het menu? 


431 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@NHendriks ik ben helemaal fan geworden van Lorde de laatste tijd. Bekend van haar nummer Royals

 

Mijn nieuwe vraag: 

Welke bloem vertegenwoordigt jou het best en waarom?

Reputatie 7
Badge +17

Mijn nieuwe vraag: 

Welke bloem vertegenwoordigt jou het best en waarom?

Lelie! Simpelweg omdat mijn naam lelie betekent in het Hebreeuws. 😄

 

Vraag: Wat is jouw fobie of angst? 

Reputatie 7
Badge +12

Mijn nieuwe vraag: 

Welke bloem vertegenwoordigt jou het best en waarom?

Lelie! Simpelweg omdat mijn naam lelie betekent in het Hebreeuws. 😄

 

Vraag: Wat is jouw fobie of angst? 

Mijn fobie is PSV en mijn angst is dat Feyenoord dit jaar kampioen wordt 😅 Maar zonder gekheid, mijn angst is om zielsalleen midden in de oceaan te belanden. 

 

Nieuwe vraag: wat is het beste live optreden dat je ooit hebt bijgewoond? 

Reputatie 7
Badge +19

Leuke vraag @JanZ_! Het tofste wat ik heb meegemaakt was mijn eerste Pinkpop festival. The Scene trad daar op, was 1 van de laatste grote optreden van de zanger van de band. Hij was toen al best ziek. Kwamen allerlei gastoptredens om hem te ondersteunen. De sfeer in die bloedhete tent was geweldig. Was het muzikaal het beste nee, maar de sfeer, de emotie maakte het het beste wat ik heb meegemaakt. 

 



Nieuwe vraag:
Als in een ander land kon wonen, welk land zou dat dan zijn? 

Reputatie 7
Badge +21

Als in een ander land kon wonen, welk land zou dat dan zijn? 

Dat is voor mij geen lastige vraag. Suriname 😊

 

Nieuwe vraag: 

Wat is je grootste guilty pleasure?

Reputatie 7
Badge +11

Ik ga een andere route in slaan qua guilty pleasures maar ik denk dat mijn grootste guilty pleasure toch wel de McDonald's is. Als voormalig kok met ervaring in twee verschillende sterrenzaken hoor ik iets als McDonald's te moeten verafschuwen en ergens doe ik dat ook wel maar stiekem kan ik er ook intens van genieten. Als we het hebben over muzikale guilty pleasures (wat waarschijnlijk de gedachte was) dan moet ik een stuk harder nadenken maar kom ik denk ik toch wel uit op Tarkan.. Als je een paar weken in Turkije vertoeft en alleen meer in eettentjes komt waar de locals ook eten en er continu de Turkse radio aan staat dan wordt je met Tarkan doodgegooid. Mijn favoriet van Tarkan is Yolla;


Heb je ook een niche in je favoriete muziek zitten? Iets dat niet perse past binnen de rest van je muzieksmaak en over het algemeen ook niet erg populair is? Die van mij is Mario Batkovich, bizar hoe groots een accordeon kan klinken 😍😍

Reputatie 7
Badge +20

Een groot deel van mijn (brede) muzieksmaak is niet erg populair 😅

Ik hou zegmaar van ‘alles dat je niet mocht opzetten van je ouders'; hardcore, jaren 90 gangsterrap, punk, metal etc etc 😋 Opvallend daarbij is dan wellicht dat ik sommige klassieke muziek ook heel erg kan waarderen, vooral als daar violen bij betrokken zijn 🎻

 

Als je een miljoen zou winnen, wat zou je daar dan mee doen?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is dromen, mooie energiezuinige nieuwbouw koopwoning kopen, elektrisch voertuig en een vakantie naar Bondi Australië. De rest gaat lekker op me spaarrekening om eens per jaar van op vakantie te gaan en voor eventuele kinderen.

 

Heb je iets in huis wat echt een gespreksonderwerp is?

Reputatie 7
Badge +20

Voor mij 1 van mijn favoriete gespreksonderwerpen: heb een vitrinekast vol met spul uit de 1e en 2e wereldoorlog, o.a. persoonlijke dingen zoals persoonsbewijzen van mijn familie en het overlijdensbericht van mijn oudoom die in Engeland is gecrasht met zijn jachtvliegtuig, vlak na de oorlog. Er is tot nu toe nog niemand bij me thuis geweest die hier géén vragen over heeft gesteld of opmerkingen over heeft gemaakt dus ik durf het wel echt een gespreksonderwerp te noemen 😊

 

Wat is je favoriete seizoen en waarom?

 

 

 

 

Wat is je favoriete seizoen en waarom?

 

Zomer!

Lekker warm, het humeur van de meeste mensen beter, en je kan meer buiten de deur doen🙂

Nwe vraag:

Denk jij dat corona nog een terugkeer heeft of dat er een ander virus ontstaat met vergelijkbare gevolgen?

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk zeker dat er in de toekomst wel een nieuw virus ontstaat dat wereldwijd dood en verderf gaat zaaien. Al dan niet door de mensheid gecreeert. 

 

Nieuwe vraag;

Het weekend staat voor de deur. Heb je nog leuke plannen voor dit weekend?  

 

Reputatie 7
Badge +20

Jawel! Ik ga eindelijk een lading bloemen en planten op hun plek zetten in de tuin 🌷🌼🌷 Vorige zomer de hele tuin over de kop getrokken, afgegraven, geëgaliseerd etc en wel al perkjes gemaakt maar toen ik met de ‘inrichting’ aan de slag zou, kreeg ik Corona en werd dat helemaal niks meer (lang ziek geweest 😬) Dus de tuin is al een half jaar een bak ellende en ik kan niet wachten om daar verandering in te brengen 😊

 

Wat is jouw favoriete sport (om zelf te doen óf om naar te kijken)?

 

Reputatie 7
Badge +19

Wat is jouw favoriete sport (om zelf te doen óf om naar te kijken)?

Lastig kiezen tussen voetbal en wielrennen. Denk dat wielrennen inmiddels wel mijn meest favoriete sport is om te kijken. 

Nieuwe vraag: 

Welke dag van het weekend is jouw favoriet? 

Welke dag van het weekend is jouw favoriet? 

Zaterdag.Dan heb je nog een dag daarna😋

Nieuwe vraag:

Heeft Windows 10 of 11 jouw voorkeur?

Reputatie 7
Badge +30

Windows 10. Ik kreeg een poos terug de optie om naar 11 te gaan op mijn laptop. Gedaan, en binnen tien minuten weer terug gedraaid.

 

 

Blote voeten in bed of sokken aan?

Windows 10. Ik kreeg een poos terug de optie om naar 11 te gaan op mijn laptop. Gedaan, en binnen tien minuten weer terug gedraaid.

Helemaal mee eens!

Windows 11 lijkt teveel op Windows 8 vind ik, en W10 juist op W7 wat ook erg prettig werkt.

De vraag over de sokken in bed laat ik uiteraard aan een ander over😉

Reputatie 7

Windows 11 lijkt teveel op Windows 8 vind ik, en W10 juist op W7 wat ook erg prettig werkt.

Hier moet ik toch echt even op reageren want deze opmerking snap ik echt niet.

Windows 11 is qua gebruik zo ongeveer identiek aan windows 10 en heeft net zo weinig overeenkomsten met Windows 8 als dat Windows 10 overeenkomsten heeft met Windows 8.

Weet je dat Microsoft zelfs de moeite niet heeft genomen om een apart build-nummer op te nemen voor veel onderdelen onder de motorkap.

 

Om op de vraag terug te komen: Uiteraard blote voeten.

 

Nieuwe vraag: Strandwandeling of boswandeling?

Reputatie 7
Badge +30

Sowieso een strandwandeling. Ik woon helaas vrij ver van een strand af, maar op het strand voel ik me altijd helemaal tot rust komen.

 

Vraag: welk vlees(vervanger) eet jij het liefst bij de stamppot?

Reputatie 7
Badge +16

Speklapje of een rookworst, maar sowieso spekjes.

Wat kun je, uit eigen ervaring, iemand ècht aanraden om eens te gaan doen?

Reputatie 7
Badge +11

Angsten trotseren! Hoewel het in eerste instantie raar klinkt kom je er over het algemeen alleen maar beter uit. Natuurlijk niet bij alle soorten angsten maar bij de meeste algemene angsten kan blootstelling aan de angst zeker helpen! Zo had ik 10 jaar geleden echt heftige hoogtevrees en nu klim ik graag. Ik moet nog steeds een keer die zendmast in want tot op heden heb ik enkel dak-locaties meegemaakt maar dan hang je ook ineens aan de zijkant van een gebouw (Agrifirm in Meppel)  op 50 meter hoogte om wat bekabeling bij een antenne weg te werken. Puur door blootstelling en het vaker gedaan te hebben ben ik over die angst heen gekomen. Natuurlijk ook wel een beetje vertrouwen hebben in je persoonlijke beschermingsmiddelen maar ook dat heeft tijd nodig. Ik moet ook toegeven, ik vind hoogtes nog steeds spannend maar dat is meer een soort besef van wat er kan gebeuren als het mis gaat maar dat zorgt er gelukkig weer voor dat ik juist dingen ga dubbelchecken voor ik verder ga waardoor het dus zelfs iets veiliger wordt 🥳

 

Wat is een moment uit je leven dat je graag weer zou beleven?

Reputatie 7
Badge +12

Allereerst; best jaloers op je werk, het lijkt me oprecht heel tof om lekker zendmasten in te mogen of daken te beklimmen om aan wat techniek te sleutelen. Heb vroeger een hoop aan muurklimmen gedaan en vindt hoogte’s echt vet. Heb wel eens op een windturbine gestaan.
 

Dan jouw vraag: Daar heb ik er echt twee of drie van denk ik. Of het moment dat ik te horen kreeg dat ik oom zou worden of me moeder ontzettend gelukkig ja zien zeggen toen ze ging trouwen met mijn hulp-vader. 

 

Als je moest kiezen tussen een dag in een grot met 100e spinnen ter grote van je hand of een grot vol met niet giftige slangen, wat kies je dan? 

Reputatie 7
Badge +30

Dan kies ik voor van de klif naast de grot af springen. Nee flauw, als ik écht moet kiezen dan kies ik voor de slangen. Ik vind spinnen wel zo verschrikkelijk!!

 

Vraag: wat heb je als laatst gegeten?

Reputatie 7
Badge +9

Chocolade paaseitjes 😊

 

Brengt me bij de volgende vraag: doe je aan paaseieren verstoppen/zoeken?

Reputatie 7

Als ze van chocolade zijn wel anders eet mijn vrouw ze op.

 

Nieuwe vraag: Ga je met Pasen eieren schilderen?

Reputatie 7
Badge +20

Mijn mening is dat wij al veel te veel met pasen bezig zijn. Het duurt nog even, maar goed. 
Ja ik zal waarschijnlijk wel met Pasen eieren gaan schilderen. Leuk voor de kinderen. :) En dan lekker eten en naar de lammetjesdag.

 

Ga je in de meivakantie nog iets leuks doen?

 

Reageer