Beantwoord

Beleid KPN verbetering digitenne ontvangst

  • 26 November 2020
  • 52 reacties
  • 1059 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds de intrede van 2e generatie digitenne is de ontvangst zeer slecht geworden in ons zomerhuis. Daarvóór hadden we geen problemen.

Alles geprobeerd, nieuw kastje, andere antenne, andere regio, maar niets heeft geholpen. Laatst deed ik een postcodecheck bij KPN (postcode 9471), daar werd aangegeven dat er geen bereik was!
mijn vraag is: wat gaat KPN doen om de ontvangst te verbeteren? Gaan ze nieuwe of meer antennes plaatsen?

Aangezien we hier geen vaste aansluitingen hebben, hebben we geen alternatief.

ik hoor graag.

vriendelijke groer,

John61

icon

Beste antwoord door Noordzee 27 November 2020, 10:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 5
Badge +4

We zijn inmiddels in mei 2021 en de tigste update van iTv maar op het digitenne front blijft het huilen met de pet. Rond het hemelvaart weekend heb ik uit arrenmoede maar mijn Xoro hrt 8720 uit de kast gehaald om ongestoord naar de NPO te kijken ,want de ZXv7200 kon zelfs de NPO kanalen niet zonder wegvallers weergeven. Als het niet lukt om de kwaliteit van voorheen te leveren na jaren technische vooruitgang moet men de digitenne ontvangers maar door betere vervangen, tenslotte betalen de klanten er genoeg voor.    NB. de XORO freenet ontvanger geeft een dijk van een signaal en kwaliteit en ongestoorde ontvangst! Dus als men wil kan het wel !!!

Reputatie 6
Badge +7

@sailorbobby Er is hier op het forum tegenwoordig een procedure dat als een zxv7200 gebruiker te veel klachten heeft met uitvallende zenders en het kastje én antenne al een keer door KPN is vervangen dat er dan door een moderator een Digitenne specialist ingeschakeld kan worden die met de klant contact opneemt om nog een en ander te controleren. De specialist kan dan een Rebox 2800 toesturen (waarvan ondertussen is gebleken dat die het wel gewoon doet). Omdat er een een tekort aan Rebox kastjes en omdat niet iedere zxv gebruiker problemen ervaart is er voor deze tussenoplossing gekozen.

Deze procedure is niet bij de telefonische helpdesk bekend.