Vraag

Ervaring Digitenne

  • 11 February 2020
  • 144 reacties
  • 5703 keer bekeken


Toon eerste bericht

144 reacties

Reputatie 2
Badge

Veronica heeft ook last.

En als ik op andere regio's wil zoeken krijg ik de melding, geen digitenne signaal, dan moet ik eerst helemaal uit het menu en dan ziet hij wel signaal, enz... 

Gisteren met de onweer ook geen last, maar echt tussen door af en toe storing en bij het overschakelen naar ned 3 

Hoe ziet die antenne er uit ? Een schijf ?

Kun je daar iets over zeggen ayb ?

Wat ik zie bij rond ontvangende (omni) antennes dat er echt nergens iets vermeld over de polarisatie, verticaal of horizontaal.

Als de antenne een schijf is dan is het horizontaal en gaat dat dus niet goed werken.

Als je een schijf antenne kantelt dan is de polarisatie goed maar wel richtingsgevoelig.

Ik ben (nog steeds) benieuwd !

Reputatie 2
Badge

Hallo KeesYagi.

Het is een soort schijf ja maar deze is omni-directioneel en voor analoog en digitaal.

Ontworpen voor dvb-t en dvb-t2.

Zoals eerder al in deze topic uitgelegd doet deze antene het beter dan de originele Funke. 

Het is een soort schijf ja maar deze is omni-directioneel

jaha, maar dan voor horizontale polarisatie, zit er een boekje bij, staat daar iets over in, ik vermoed van niet.

Hou ‘m eens op z’n kant en dan draaien over de verticale as voor de beste ontvangst.

. . .voor analoog en digitaal.

Ontworpen voor dvb-t en dvb-t2.

Een antenne geeft alleen signalen door en heeft daar dus niets mee van doen.

Hier een soortgelijk geval :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/dvb-t-antenne-keuze-kop-van-goerree-ouddorp-487852

Reputatie 2
Badge

Weet je, iedereen weet het allemaal beter. 

Bart heeft overlegd met experts, dus blijkbaar heb ik nog met niemand contact gehad die het echt weet.

Ik ben er klaar mee, geen zin meer om er energie in te steken, het duurt me allemaal veel te lang. 

Kan ik me voorstellen, erg vervelend, wat ik zou doen in dit geval is een ontvanger kopen, voor een paar 10-tjes, voor alleen de vrije kanalen, ter vergelijk.

@Noordzee heeft wel ideeën voor een FTA (free to air) ontvanger.

Waar bij de juiste antenne en opstelling nog steeds belangrijk is !

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi 

Laten we eerst de actie van @Bart_ afwachten. 
 

En niet te vergeten de test die binnenkort met een Rebox gebeurt in een ander topic. 
 

Overstappen op een FTA-ontvanger kan altijd nog. 

@KeesYagi

Laten we eerst de actie van @Bart_ afwachten. 
 

En niet te vergeten de test die binnenkort met een Rebox gebeurt in een ander topic.

Zeker.

Overstappen op een FTA-ontvanger kan altijd nog. 

Dat bedoel ik ook niet, alleen voor de test en om iig de vrije zenders te kunnen bekijken, en verder is zo’n ontvanger altijd handig.

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Geweldig. 

Nu helemaal geen signaal. 

Zoek het maar uit met die (...) , geld verdienen willen jullie wel, klanten helpen met probeer dit of probeer dat, je zoudat helemaal niet hoeven te zeggen met een goed product. 

Als ik iets verkoop moet het 100% goed zijn, ik wil mensen tevreden houden, en niet hoeven te zeggen probeer dit anders, dan sta je niet achter je product. 

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik

Reputatie 7
Badge +28

Die andere klant is nu aan het testen met de Rebox. Tot op heden geen haperingen opgemerkt. Wel met drie verschillende ZTE-ontvangers. 
 

Check dit topic maar eens:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-niet-te-bekijken-494966
 

Mijn oplossing voor @SebastiaanRenes  is het ter beschikking stellen van een Rebox ontvanger. Bij diverse andere klanten die dicht bij een sterke zendmast zitten, heeft deze oplossing gewerkt. 

Reputatie 7
Badge +28

Testresultaten van afgelopen weekend :

Dit weekend mede door het regenachtige weer  veel getest.

Zxv is zoals altijd droevig op deze locatie. 

Rebox heeft werkelijk geen ene keer slecht beeld gegeven of verbinding weg laten vallen. 

Rebox is de winnaar qwa ontvangst.

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen. 

 

Een andere ontvanger hoeft niet. 

Ik heb zojuist mijn abonnement opgezegd. 

 

In iedergeval bedankt voor het meedenken. 

Het is ook niet jullie schul dat het product niet is zoals verwacht, maar ik was er klaar mee. 

 

M.v.g 

Sebastiaan Renes 

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen @SebastiaanRenes ,

 

Weet je, iedereen weet het allemaal beter. 

Bart heeft overlegd met experts, dus blijkbaar heb ik nog met niemand contact gehad die het echt weet.

Ik ben er klaar mee, geen zin meer om er energie in te steken, het duurt me allemaal veel te lang. 

 

Ik kan mij wel een beetje voorstellen dat je vind dat het veel te lang duurt. (na al zo'n acht maanden) 

Ik heb nu de volgende tip voor jou : 

Voor de ontvangst van NPO 1,2,3 en twee regionale zenders kun je volstaan met een FTA-ontvanger. 

Een FTA ontvanger kost zo'n drie tot vier tientjes. Op de website amazon.de heb je de meeste keus. Ik adviseer je om deze te kopen. Die XORO 7619 heb ik zelf ook in gebruik: 

https://www.amazon.de/-/nl/Xoro-Receiver-Mediaplayer-Ultra-HD-vergoldete/dp/B07PN3Y3JY/ref=sr_1_4?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&dchild=1&keywords=xoro+7619&qid=1588428866&sr=8-4

 

Op dit soort ontvangers zijn er vrijwel nooit storingen. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Jammer dat je hebt besloten om je abonnement op te zeggen, @SebastiaanRenes Natuurlijk snap ik dat je het erg frustrerend vindt dat Digitenne niet naar wens werkt. Waar het voor onze meeste klanten zonder problemen werkt, is het bij jou lastiger. Dat kan te maken hebben met de locatie waar je je bevindt en misschien ook wel met de apparatuur. Dat is lastig om te zeggen en om die reden wilde men er ook graag naar kijken. Dat je er onderhand wel een beetje zat van was begrijp ik echter ook. 

Reputatie 6
Badge +7

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Hallo @wimdebok12 hoe staat het er nu mee? Ik zie je nog steeds regelmatig reageren in andere topics. En het lijkt me dat je nog steeds problemen hebt.

Reputatie 2
Badge

Ik ben nu inmiddels een tijdje over naar canaldigitaal, ik kan ermee opnemen, terug kijken, pauzeren, ik heb meer zenders, geen storingen (of het moet echt zwaar bewolkt zijn maar dan kan ik via de app kijken of later weer terug kijken zit er ook op) en ik betaal in verhouding vele malen minder.
mijn buurman heeft ook nog steeds digi-ellende en daar hoor ik te tv alleen maar haperen.
Ik heb er geen miliseconde spijt van dat ik ben overgestapt.
Nu zeg ik niet dat iedereen hetzelfde moet doen als mij maar ik noem alleen mijn bevindingen maar op en deel mijn mening.

Reputatie 6
Badge +7

@SebastiaanRenes Ik heb 2 Rebox kastjes gekregen ipv 2 ZXV7200 en heb geen enkel probleem meer, misschien een tip voor je buurman.

Reputatie 4
Badge +2

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

 

 

Hallo @wimdebok12 hoe staat het er nu mee? Ik zie je nog steeds regelmatig reageren in andere topics. En het lijkt me dat je nog steeds problemen hebt.

 Ha waltervl, dank voor het bericht.

Nog steeds problemen maar als het goed is komt er deze week een nieuwe antenne, had inmiddels het idee gekregen dat de antenne draad niet helemaal zuiver is. Heb gebeld en krijg een nieuwe antenne plus draad. Ik ga het zien! Een laatste poging om te zien of het toch in orde komt. Had bij iemand vlakbij gezien die goede ontvangst had met het zxv kastje, dus dan zou je zeggen het moet kunnen.

 

Iets anders is dat ik hoop dat ook de Fox Sports 1 in het pakket opgenomen gaat worden. Zelfs de Ziggo abonnement houders krijgen het nu. Hopelijk kijkt er iemand mee van de KPN die denkt: dat kan toch niet!

 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

En niet te vergeten. Ergens dit jaar zal toch de beloofde software-update een keertje komen…. 

Reputatie 6
Badge +7

En niet te vergeten. Ergens dit jaar zal toch de beloofde software-update een keertje komen…. 

Dan moet KPN wel onderkennen dat er een ontvangstprobleem is met de ZXV7200. Tot nu toe schuiven ze het op vanalles af behalve het kastje. Dus wat er niet is kunnen ze ook niet oplossen met een software update.

In een ander topic begreep ik dat de techneuten aan het testen zijn, maar dat ze het probleem nog niet kunnen reproduceren in hun testopstelling. Ik heb aangeboden mijn ervaringen als gebruiker te delen. Ik ben benieuwd of ik iets van ze ga horen.

 

Reputatie 4
Badge +2

@wimdebok12

En niet te vergeten. Ergens dit jaar zal toch de beloofde software-update een keertje komen…. 

 

Net vandaag een nieuwe antenne ontvangen, ik ga dit weekend eens proberen hoe dat uitpakt. Had het idee dat de draad niet zuiver was, gebeld, krijg nu en een draad en een nieuwe antenne. Met het zxv kastje.

Die software update, hopen dat dat de oplossing is. Dit weekend hoop ik op meer duidelijkheid!

Reputatie 4
Badge +2

En niet te vergeten. Ergens dit jaar zal toch de beloofde software-update een keertje komen…. 

Dan moet KPN wel onderkennen dat er een ontvangstprobleem is met de ZXV7200. Tot nu toe schuiven ze het op vanalles af behalve het kastje. Dus wat er niet is kunnen ze ook niet oplossen met een software update.

In een ander topic begreep ik dat de techneuten aan het testen zijn, maar dat ze het probleem nog niet kunnen reproduceren in hun testopstelling. Ik heb aangeboden mijn ervaringen als gebruiker te delen. Ik ben benieuwd of ik iets van ze ga horen.

 

Het vreemde is dat, zit op een huisjespark, dat er iemand is die tevreden was. Met een zxv kastje… Alleen als er een tractor of brommer verderop kwam dan was er wat oneffenheid, daar zou ik mee kunnen leven. Kan ook zijn dat men het alleen bij NPO 1 2 3 houdt, die zijn in de in de regel wel ok.

 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12

En niet te vergeten. Ergens dit jaar zal toch de beloofde software-update een keertje komen…. 

 

Net vandaag een nieuwe antenne ontvangen, ik ga dit weekend eens proberen hoe dat uitpakt. Had het idee dat de draad niet zuiver was, gebeld, krijg nu en een draad en een nieuwe antenne. Met het zxv kastje.

Die software update, hopen dat dat de oplossing is. Dit weekend hoop ik op meer duidelijkheid!

@wimdebok12

Hoe is het gegaan met de nieuwe antenne? 

Reputatie 4
Badge +2

 

Net vandaag een nieuwe antenne ontvangen, ik ga dit weekend eens proberen hoe dat uitpakt. Had het idee dat de draad niet zuiver was, gebeld, krijg nu en een draad en een nieuwe antenne. Met het zxv kastje.

Die software update, hopen dat dat de oplossing is. Dit weekend hoop ik op meer duidelijkheid!

@wimdebok12

Hoe is het gegaan met de nieuw antenne?

 

Donderdag avond heb ik de TV  aangezet zonder een nieuwe antenne, en wat denk je? Alle zenders een perfecte ontvangst!. Percentages van bijna 100% en een tikje lager. Ik heb op dat moment meteen zender zoeken gestart en wat me eerder niet lukte, lukte nu wel: alle zenders werden gevonden met allemaal een perfecte ontvangst. Wist niet wat me overkwam, en de nieuwe antenne had ik nog niet eens aangesloten.

De volgende ochtend zet ik hem aan en zat ik met een hakkelende radio 1. Toen wel de antenne vervangen  maar dat had geen effect. Ontvanger stond aan, kom ik later terug maar de ontvanger reageerde nerges meer op, alleen een harde reset van het kastje verhielp de boel. Bijna het hele weekend redelijk beeld gehad, het was ongekend! Maar later in de tijd zaterdag/zondag begonnen de probleempje weer, aantal zenders weer moeizaam (engeland herinner ik me, BNR radio schietend van dik 60, 40, 13, heel veel gehakkel)

Mijn conclusie is dat de nieuwe antenne geen verschil maakt want in ene had ik perfecte ontvangst.  Ik vraag me af wat daar nu de reden is? Ik zit zelf te denken aan weersomstandigheden. Want dan wel mal was dat na een avond perfect beeld, de volgende ochtend ik een hakkelende ontvangst had.

Toen ik vanmiddag wegging, zondag, waren er een aantal zenders goed maar waren er ook weer zender die hakkelden. Dat zie je antenne sterkte van zo 50, naar 10, naar geen en alle combinaties. Maar niet goed te beluisteren of te bekijken.

Ik ga nog eens even aanzien maar vind het wel vervelend dat je er niet op kan vertrouwen. Zou het toch in het kastje zitten?

Ik ga het zien.

 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

Als je de nieuwe antenne goed uitricht, dan werkt die wel beter dan de oudere antennes. 

Maar de variabele signaalsterkte kun je ook met een betere antenne niet verhelpen. Ik adviseer jou en moderator @Bart_  eigenlijk is om eens een andere ontvanger te proberen. Want niet alle ZTE-ontvangers werken even goed. Je hebt best kans dat een andere ontvanger beter werkt dan jouw huidige ontvanger.

Je loopt nu al lang genoeg rond met dit ontvangstprobleem. Hoe lijkt jou een omruil van een ontvanger?   

 

Reageer