Vraag

Ervaring Digitenne

  • 11 February 2020
  • 144 reacties
  • 5703 keer bekeken


Toon eerste bericht

144 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Wat ook nog interessant is om te zien is het verschil in signaalsterkte.

Als je op de ant knop drukt zie je de signaal kwaliteit. Als je daarna op de rode knop drukt van de rij kleurknoppen (niet de aan/uit :-) ) zie je ook signaal sterkte.

Bij mij is signaal kwaliteit 100% en de signaalsterkte 91-93%. Ben benieuwd als je een nieuwe ontvanger krijgt/aanvraagt wat het verschil tussen de ontvangers zal zijn.

Reputatie 4
Badge +2

@wimdebok12

Als je de nieuwe antenne goed uitricht, dan werkt die wel beter dan de oudere antennes. 

Maar de variabele signaalsterkte kun je ook met een betere antenne niet verhelpen. Ik adviseer jou en moderator @Bart_  eigenlijk is om eens een andere ontvanger te proberen. Want niet alle ZTE-ontvangers werken even goed. Je hebt best kans dat een andere ontvanger beter werkt dan jouw huidige ontvanger.

Je loopt nu al lang genoeg rond met dit ontvangstprobleem. Hoe lijkt jou een omruil van een ontvanger?   

 

 

De tweede antenne die ik gekregen heb was identiek aan die ik al had, ik denk die Funke 5 waar ik wel over gelezen heb. Daar zit ik ook al aan te denken een andere ontvanger maar dan zou ik wel graag de reebox willen proberen. Ik ga morgen nog even heen, nog een keer kijken hoe het ervoor staat. En dan de KPN bellen al begrijp dat het lastig is een specifiek type ontvanger aan te vragen. De aanhouder wint!

Reputatie 4
Badge +2

Wat ook nog interessant is om te zien is het verschil in signaalsterkte.

Als je op de ant knop drukt zie je de signaal kwaliteit. Als je daarna op de rode knop drukt van de rij kleurknoppen (niet de aan/uit :-) ) zie je ook signaal sterkte.

Bij mij is signaal kwaliteit 100% en de signaalsterkte 91-93%. Ben benieuwd als je een nieuwe ontvanger krijgt/aanvraagt wat het verschil tussen de ontvangers zal zijn.

 

Oh...dat ik ga morgen ook nog eens bekijken. Nu begrijp dat jij nu een rebox ontvanger hebt. Stabiel? Weer wat om uit te zoeken.

Reputatie 6
Badge +7

Met mijn Rebox ontvangers ben ik erg tevreden. De zxv7200 doen het ook goed alleen moet er geen storingen zijn. En daar had ik last van. Alleen zijn de Rebox ontvangers blijkbaar schaars. Nu kan het bij jou ook nog aan de ontvanger zelf liggen. Dus ik zou als je nog steeds last hebt van haperingen zeker om een ander kastje vragen. Dan krijg je waarschijnlijk weer een zxv7200 maar is dan hopelijk beter dan diegene die je nu hebt. Dan is het handig om die signaal waardes te kunnen wergelijken.

Bij mijn andere ontvanger in de slaapkamer is mijn signaal sterkte overigens rond de 60% Maar ook daar normaal stabiel beeld .

Reputatie 4
Badge +2

Nog even een vervolg, op verhaal nieuwe antenne plus de tip van het rode knopje voor het laten zien van de signaal sterkte.

Tsja, eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed meer. Het is me al een paar keer overkomen dat ik ‘s avond een prima ontvangst had van alle zenders die er zijn om even gemakkelijk om van het ene op het ander moment opgescheept te zitten met hakkelende zenders. Er is geen pijl op te trekken.

Als er signaal is dan valt me op dat de signaal sterkte zo tussen de 40/50 % zit, voor alle kanalen waarop er zender ontvangst is. Ongeacht de kwaliteit! Dus je kan pak hem beet 43% met een 98% kwaliteit hebben  maar even gemakkelijk kan het met 43% sterkte een kwaliteit zijn die schiet tussen de nog geen 10 tot 50 %: een hakkelekende zender die amper te beluisteren/bekijken is.

 

Het voorbeeld van gisteren is wel heel treffend, had inderdaad in de middag nog  vrij redelijk beeld op Eurosport,. Milaan San Remo, ‘s avond kijk ik naar Barcelona-Napoli op Veronica, prima beeld en schakel over naar Eurosport: geen beeld, signaalsterkte 0, kwaliteit 0, niets aan de antenne stand gedaan maar beeld verdwenen. Geen snooker! Schakel over naar NPO 1, studio sport: hakkelende beeld, sterkte zo 45, kwaliteit zo 15 iets meer, iets minder maar niet te bekijken. Maar die signaalsterkt bleef prima overeind! Kwaliteit niet. In al die tijjd: antenne op de vaste plek.


NPO1 deed het niet,  Radio 1 deed dus het op dat moment niet. Gelukkig heb ik nog een FM radio ontvanger.

 

Heb ook gedacht, die kan toch niet! Heb het nu meer dan een jaar, de zxv ontvanger, maar het is een hele wankele ontvangst. De ene keer goed, dan andere keer zomaar weer niet.

Een andere eigenaardigheid is de teletekst op de NPO’s: druk ik 101 in, schiet hij even naar pagina TT 101 om zo door te schieten naar Radio zender 101, Radio 1. Even ontvanger uit en aan lost het weer op.  Ook niet goed!

Mijn conclusie van het verhaal: Ik zou heel graag de Rebox ontvanger willen proberen om te zien of dit beter uitpakt. Zoals nu het is vind ik het niet acceptabel, en het duurt nu al een jaar. Vind ook dat de KPN zijn digitenne leden moet koesteren, het zijn je 5g klantjes voor morgen,  Maar zoals het nu is heb ik er eigenlijk wel de zakken van vol, het heeft nog nooit gefunctioneerd maar toch is er reden om de prijs omhoog te doen. Verder zou ik graag ook Fox 1 op de Digitenne terugzien. Ieder KPN lid met TV krijgt dat. KPN kom op doe wat voor je digitenners! Om te beginnen met een helder verhaal over de digitenne, de gebreken, de ontvangers etc.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hoog tijd dat een moderator hier eens gaat reageren. 
 

Bart is hier eerder in dit topic langsgekomen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben inderdaad eerder in dit topic langsgekomen en ik heb daarbij ook al wel een aantal zaken toegelicht. Het is natuurlijk heel frustrerend dat je al zo lang tegen moeilijkheden aanloopt met je Digitenne, @wimdebok12 en uiteraard gaan we kijken of iets kunnen verbeteren. 

Als je een bepaald deel van de dag goed ontvangst hebt en een deel niet zoeken we de oplossing vaak in het goed uitrichten van een antenne. Meestal zit daar dan het probleem. Nu heb je daar al heel veel tijd en moeite in gestopt. Je forumgenoot Noordzee suggereert dat het één en ander met het omruilen van je huidige ontvanger voor een Rebox zou kunnen verbeteren. Daar zijn vast voorbeelden van te vinden, maar van onze productexperts hoor ik vooral dat er heel weinig verschil tussen beide ontvangers en dat dit niet veel uitmaakt. Het is vooral belangrijk goed te kijken naar de locatie waar je je bevindt. 

Ik ga je situatie voorleggen aan onze productexperts, om te kijken wat we precies kunnen doen voor je. Wat ik van je wil weten zijn je adresgegevens (en als je digitenne op een ander locatie dan je thuislocatie gebruikt wil ik die adresgegevens uiteraard ook) en je klantnummer. Zet je deze in je Forum Profiel? En natuurlijk koesteren we Digitenneklanten, net zoals we al onze klanten koesteren. Ik gun jou en elke ander klant Fox1 in het zenderpakket van Digitenne, maar je zult begrijpen dat dit beleidskeuzes zijn. Daar kan ik dan ook niets aan veranderen. Hopelijk kunnen we nog wel iets verbeteren aan je ontvangst. 

Reputatie 6
Badge +7

@Bart_ De productexperts weten heel goed dat er ondanks de technische vergelijkbaarheid er in de praktijk een 30-40 procent betere ontvangst is met de Rebox, dus laat je niet voor het karretje spannen. https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-niet-te-bekijken-494966?postid=978984#post978984

Zeg dan wat er aan de hand is. Ja, we weten dat de Rebox beter presteert en we hebben een tekort. En we werken (hopelijk) heel hard samen met ZTE om bij de zxv7200 een gelijkwaardige ontvangst te krijgen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

Heb je het Forum Profiel al gevuld?  

Reputatie 4
Badge +2

@wimdebok12

Heb je het Forum Profiel al gevuld?  


Ja Forum Profiel ingevuld, en ben benieuwd wat zometeen de naam zal zijn die verschijnt op het forum, zat hier als fopnaam maar nu de echte naam en gegevens ingevuld, gekoppeld aan mijn digid abonnement.

Kon overigens niet kwijt waar ik zit met mijn kastje, dat is in Schoorldam, 1749CR.

Ga zo weer op pad richting huisje en ga het nog een keer bekijken.

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben inderdaad eerder in dit topic langsgekomen en ik heb daarbij ook al wel een aantal zaken toegelicht. Het is natuurlijk heel frustrerend dat je al zo lang tegen moeilijkheden aanloopt met je Digitenne, @wimdebok12 en uiteraard gaan we kijken of iets kunnen verbeteren. 

Als je een bepaald deel van de dag goed ontvangst hebt en een deel niet zoeken we de oplossing vaak in het goed uitrichten van een antenne. Meestal zit daar dan het probleem. Nu heb je daar al heel veel tijd en moeite in gestopt. Je forumgenoot Noordzee suggereert dat het één en ander met het omruilen van je huidige ontvanger voor een Rebox zou kunnen verbeteren. Daar zijn vast voorbeelden van te vinden, maar van onze productexperts hoor ik vooral dat er heel weinig verschil tussen beide ontvangers en dat dit niet veel uitmaakt. Het is vooral belangrijk goed te kijken naar de locatie waar je je bevindt. 

Ik ga je situatie voorleggen aan onze productexperts, om te kijken wat we precies kunnen doen voor je. Wat ik van je wil weten zijn je adresgegevens (en als je digitenne op een ander locatie dan je thuislocatie gebruikt wil ik die adresgegevens uiteraard ook) en je klantnummer. Zet je deze in je Forum Profiel? En natuurlijk koesteren we Digitenneklanten, net zoals we al onze klanten koesteren. Ik gun jou en elke ander klant Fox1 in het zenderpakket van Digitenne, maar je zult begrijpen dat dit beleidskeuzes zijn. Daar kan ik dan ook niets aan veranderen. Hopelijk kunnen we nog wel iets verbeteren aan je ontvangst. 

 

Bart, dankjewel voor de reactie. Ja, ik heb onlangs nog een nieuwe antenne gekregen maar dat was het niet het verschil. Ik denk dat ik in de vorige berichten wel goed beschreven heb wat er nu loos is. Ik ga zo op pad en ga nog eens een keer kijken wat de bevindingen de komende dagen zijn. Ik hoop na het weekend even mooi plaatje toe te voegen met de exacte locatie. Dat zullen de techneuten ook wel willen hebben. Wat mij nog het meest frappeert, dat je goed signaal kan hebben maar op een ander moment zomaar niet meer.

Ik ga er vanuit dat de berichten die ik lees over het Rebox kastje niet helemaal onzin zijn, als mensen het  zo ervaren. Het blijft lastig.

Tsja, en Fox 1, ik geloof het, dat zijn uiteraard beleidsbeslissingen. Aan de beslissers dan deze oproep. Hatsirkidee, vooruit met de Fox 1. Nooit persoonlijk nemen hoor!

Na het weekend weer meer.

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Bart_De productexperts weten heel goed dat er ondanks de technische vergelijkbaarheid er in de praktijk een 30-40 procent betere ontvangst is met de Rebox, dus laat je niet voor het karretje spannen. https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-niet-te-bekijken-494966?postid=978984#post978984

Zeg dan wat er aan de hand is. Ja, we weten dat de Rebox beter presteert en we hebben een tekort. En we werken (hopelijk) heel hard samen met ZTE om bij de zxv7200 een gelijkwaardige ontvangst te krijgen.

 

 

Ik zou inderdaad graag het Rebox kastje willen proberen, lijkt me ook belangrijke info voor de KPN. Een tijd terug was er al een software update aangekondigd voor de ZTE die problemen zou oplossen. Die update, daar ben ik benieuwd naar. Maar ben met je eens, en schreef het al eerder, een helder verhaal kan helpen. Nog een weekendje proberen. Genoeg sport!

Reputatie 7
Badge +20

@wimdebok12

Heb je het Forum Profiel al gevuld?  


Ja Forum Profiel ingevuld, en ben benieuwd wat zometeen de naam zal zijn die verschijnt op het forum, zat hier als fopnaam maar nu de echte naam en gegevens ingevuld, gekoppeld aan mijn digid abonnement.

Kon overigens niet kwijt waar ik zit met mijn kastje, dat is in Schoorldam, 1749CR.

Ga zo weer op pad richting huisje en ga het nog een keer bekijken.

Ik zie je gegevens nog niet staan in je profiel, @wimdebok12  en ik zou ze wel graag willen hebben. Zou je het nog eens willen proberen? Als je hier klikt kun je de gevraagde gegevens invullen. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en mij als moderator.

En je mag mij om het even waar invullen waar je het gebruikt, als het er maar staat. Bij de postcode in Schoorldam zou ik graag een adres zien. Dan kan ik het één en ander zou precies mogelijk na laten kijken. 

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

Zou je nog eens willen proberen om het forumprofiel te vullen? Als je hier klikt kun je de gevraagde gegevens invullen. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en Bart als moderator.

Reputatie 7
Badge +28

@Bart_ 

Ik heb het idee dat de gegevens ingevuld zijn. 

Reputatie 4
Badge +2

@wimdebok12

Heb je het Forum Profiel al gevuld?  


Ja Forum Profiel ingevuld, en ben benieuwd wat zometeen de naam zal zijn die verschijnt op het forum, zat hier als fopnaam maar nu de echte naam en gegevens ingevuld, gekoppeld aan mijn digid abonnement.

Kon overigens niet kwijt waar ik zit met mijn kastje, dat is in Schoorldam, 1749CR.

Ga zo weer op pad richting huisje en ga het nog een keer bekijken.

Ik zie je gegevens nog niet staan in je profiel, @wimdebok12  en ik zou ze wel graag willen hebben. Zou je het nog eens willen proberen? Als je hier klikt kun je de gevraagde gegevens invullen. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en mij als moderator.

En je mag mij om het even waar invullen waar je het gebruikt, als het er maar staat. Bij de postcode in Schoorldam zou ik graag een adres zien. Dan kan ik het één en ander zou precies mogelijk na laten kijken. 

 

Bart, als het goed is zou je nu meer moeten kunnen zien. Had wel mijn profiel aangevuld maar volgens mij heb ik nu twee profielen, 1 voor het forum, 1 voor mijn KPN. Had vorige week al wat zaken ingevuld (koppeling met abonnement). Het adres is op een huisjespark,volgens mij. En dat is een breed begrip (groot park). Vul dat ook even aan.

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dank je @wimdebok12. Het ging mij inderdaad om de gegevens in je Forum Profiel. Die heb ik nodig om alles in te zien en door te kunnen geven en dat heb ik nu gedaan. Ik hou je op de hoogte! 

Reputatie 4
Badge +2

Yes, dank je @wimdebok12. Het ging mij inderdaad om de gegevens in je Forum Profiel. Die heb ik nodig om alles in te zien en door te kunnen geven en dat heb ik nu gedaan. Ik hou je op de hoogte! 

Ha Bart, dankjewel. Misschien toch ook goed om jou op de hoogte te houden voordat er een rebox kastje van de plank getrokken wordt en naar mij wordt toegestuurd. Ik had even bijgehouden dit weekend hoe de ontvangst was van de digitenne op de diverse kanalen. In aanvang deed alles het goed maar in de loop van het weekend had ik haperingen op kanaal 23 (waaronder BBC) en dat bleef. nadat die in aanvang het goed deed.

De waarden die ik op de kanalen (32,34,36,44) ontvang zijn zo: signaalkwaliteit 80-100, signaalsterkte 45 (alles +/-). Op kanaal 23 is dat op een gegeven moment: 0 en 0. Geen signaal. Om zo weer te schieten naar sterkte in de 40 maar kwaliteit stuiterend naar 18-40, voor een moment, en dan is het weer 0 0. Dat maakt het kijken en luisteren van een aantal zenders onmogelijk. Ook haperingen op kanaal 36 volgens mij. Gek toch? Stuiterend tussen niets en iets. Ik denk dan: dat kan niet in het signaal zitten maar in het kastje, wat het kastje met het signaal doet. Kastje uit/aan zetten helpt niet.

Maar al met al niet ontevreden kon bijna alles zien wat ik wilde maar alleen toen ik naar Snooker op de BBC wilde schakelen en ook wielrennen op Eurosport had ik gehakkel. Maar zo begon het weekend niet!  Alles deed het, kastje had ook uitgestaan.

Kortom, niet een geheel somebere gebruiker, als het werkt is het perfect (en leuk, zo door de lucht) maar er zit toch ergens iets niet goed wat bepaalde kanalen doet hakkelen.

Oh ja, iets draaien met antenne lijkt te helpen, maar niet de stappen van 45 graden zoals het kastje aangeeft maar eerder iets van 1 a 2 graden. ALs ik dat mezelf niet wijsmaak.

Nog iets, wat ik ook na een tijdje krijg is dat de teletekst niet lekker werkt. Schreef het al eerder, pagina 101 teleteks schiet meteen door naar kanaal 101 op de radio, Radio 1. Niet goed. Ook dat in de loop van het weekend. Kastje uit/aanzetten lijkt hier wel bij te helpen.

PS: wat ik nog wilde zeggen, het is een tijd heel slecht geweest, weer lijkt van invloed en ik denk dat ook misschien de nieuwe antennen (identiek aan die ik had) het beeld misschien beter hebben gemaakt. Het blijft gissen, uitval blijft bestaan op sommige kanalen.

Reputatie 4
Badge +2

Ach ach ach, KPN-ers, ik zie dat jullie mij proberen te bellen, gisteren zit ik in het ziekenhuis en kon niet opnemen, net word ik gebeld en raak ik in een enorm gevecht met de kloterig android phone en grijp ik mis. Mijn verzoek, nog een keertje proberen?

Reputatie 7
Badge +28

@wimdebok12 

Is er al telefonisch contact geweest met KPN? 

 

Reputatie 7
Badge +28

Ach ach ach, KPN-ers, ik zie dat jullie mij proberen te bellen, gisteren zit ik in het ziekenhuis en kon niet opnemen, net word ik gebeld en raak ik in een enorm gevecht met de kloterig android phone en grijp ik mis. Mijn verzoek, nog een keertje proberen?

@wimdebok12 

Heb je al telefonisch contact gehad met KPN? 

Reputatie 4
Badge +2

Ach ach ach, KPN-ers, ik zie dat jullie mij proberen te bellen, gisteren zit ik in het ziekenhuis en kon niet opnemen, net word ik gebeld en raak ik in een enorm gevecht met de kloterig android phone en grijp ik mis. Mijn verzoek, nog een keertje proberen?

@wimdebok12

Heb je al telefonisch contact gehad met KPN? 

 

Nee, helaas, er zijn pogingen gedaan door de KPN. Of ik was er niet, zat in het ziekenhuis of greep gewoon mis. Maak het de KPN niet gemakkelijk.

Reputatie 4
Badge +2

Een vervolg. Vorig weekend, mooi weer, rustig, had ik een perfecte ontvangst van alle kanalen. Dit weekend was het compleet anders. Ik heb geen uitzending normaal kunnen kijken, Finale EL, NK wielrennen dames, studio sport, radio 1, Op alle zenders was uitval en storing.  De signaalsterkt was vergelijkbaar met vorige week, zo in de 40 maar nu varieerde het wel, 42-43-44-45 en signaal kwaliteit wisselende tussen van 0-10 tot 96.  Ik vraag me af, wat is nu het verschil? Het enige waar ik aan kan denken dat dit weekend het een stuk frisser was maar vooral een hele harde wind dit weekend, onstuimig weer. Oh ja, antenne in dezelfde stand als vorige week toen de ontvangst perfect was.

Ben zo een sportliefhebber dat ik zelfs naar hakkelend sportwedstrijden kan kijken. Niet goed.

Al zegt afgebeelde signaalsterkte en kwaliteit niet alles denk ik, dit is wat het kastje ervan maakt, het onvangen signaal.

Conclusie na dit weekend: er moet iets gebeuren. Dus ja, ik ben geinteresseerd in een ander kastje en mijn voorkeur gaat uit naar een Rebox kastje. Zou goed zijn om te zien of dat het verschil maakt. Ik hoor het graag.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Bart_

Jouw laatste bericht hier is van ruim 9 dagen geleden. Wat is de status? Kun je wimdebok12 aan een andere ontvanger helpen? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Noordzee Ik weet dat het lang duurt. Maar je weet ook dat ik er werk van maak en dat ik echt wel reageer als ik een update heb. :)

Reageer