Sticky

Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne

  • 30 januari 2018
  • 1446 reacties
  • 215057 keer bekeken


Toon eerste bericht

1446 reacties

Ik deel die kijk van @P. Grigio  wel. Een combi klant heeft deze voor de caravan of slaapkamer. Een enkel geval uit noodzaak omdat de lijn niet snel genoeg is.

Het product Digitenne zoals dit nu wordt aangeboden lijkt minder aantrekkelijk. Mede door het verplichte kastje.

Reputatie 5
Badge +5

Het lijkt er inderdaad op dat het aantal opzeggingen toenam door de de omzetting. Het aantal Digitenne klanten nam de afgelopen twee jaar met 89.000 af. Per kwartaal is dat gemiddeld ruim 11.000.
In de kwartalen dat de omzetting werd uitgevoerd nam het aantal meer dan gemiddeld af: in vierde kwartaal 2018 en eerste helft 2019 met 13.000, 15.000 en 14.000. De eerste omzetting was oktober 2018 in regio 1, de laatste van regio 5 was begin juli 2019.
Ook in het eerste kwartaal 2018 was de afname bovengemiddeld (12.000). Dat hangt wellicht samen met dat toen de omzetting werd aangekondigd. 

Reputatie 5
Badge +3

Het lijkt er inderdaad op dat het aantal opzeggingen toenam door de de omzetting. Het aantal Digitenne klanten nam de afgelopen twee jaar met 89.000 af. Per kwartaal is dat gemiddeld ruim 11.000.
In de kwartalen dat de omzetting werd uitgevoerd nam het aantal meer dan gemiddeld af: in vierde kwartaal 2018 en eerste helft 2019 met 13.000, 15.000 en 14.000. De eerste omzetting was oktober 2018 in regio 1, de laatste van regio 5 was begin juli 2019.
Ook in het eerste kwartaal 2018 was de afname bovengemiddeld (12.000). Dat hangt wellicht samen met dat toen de omzetting werd aangekondigd. 

 

Als je de posten aan het begin van de aankondiging van de overgang leest zal je dat niet verbazen. 90 procent klaagte, 10 procent was in eerste instantie tevreden met het nieuwe systeem.

Daar begon toe ook nog 5 procent van te klagen (ontvangst problemen), nu is 5 procent tevreden.

Buiten dat mensen die alleen live willen kijken zonder opname en dergelijk is een zeer beperkte groep.

En dan zou illegale IPTV welicht ook nog een beter alternatief kunnen zijn.

 

Conclusie voor KPN, Nieuwe digitenne met HD resolutie valt niet in de smaak, bied te weinig mogelijkheden en is uit de markt geprijst. Voor enkele euro’s meer heb je al een (UPC) kabel TV abo waar je wel bij kunt opnemen en bovendien meerdere TVs kunt aansluiten zonder bijbetaling.

(Bij KPN Digitenne kost dit 5 euro per maand extra per ontvanger)

 

 

 

Conclusie voor KPN, Nieuwe digitenne met HD resolutie valt niet in de smaak, bied te weinig mogelijkheden en is uit de markt geprijst. Voor enkele euro’s meer heb je al een (UPC) kabel TV abo waar je wel bij kunt opnemen en bovendien meerdere TVs kunt aansluiten zonder bijbetaling.

(Bij KPN Digitenne kost dit 5 euro per maand extra per ontvanger)

UPC ??? Wacht VZ.

Officieel 2 euro huur voor een CI+ module of zelf aanschaffen ligt hier ook nog een exemplaar. Zonder gaat ook prima.

Bij de meeste providers mogen we nu enkel via apps op extra schermen kijken zonder bijkomende kosten zo lijkt het. Er is nog een enkele provider zoals trined waar je ook nog zonder bijkomende kosten op meerdere TV's via DVB-c kan kijken. De overige providers zijn bij Telfort onder gebracht waar dit systeem in de loop van vorig jaar opgedoekt is. En de rest is bekend.......

Reputatie 4
Badge +4

Kpn is in t geheel niet klaar voor de toekomst! Digitenne is voor betalende klanten , duur , slecht en opgescheept met een huurontvanger die men niet eens goed ondersteund dmv. software updates zodat allereerst de fouten opgelost worden. Waarschijnlijk heeft de chinese programmeur het coronavirus opgelopen want dit schiet niet op. Had een voorbeeld aan Duitsland genomen en het systeem van Freenet in Nederland uitgerold dan hadden de klanten zelf een goede ontvanger naar wens kunnen kopen met ondersteuning van de fabrikant voor de software updates. Als dit lang zo doorgaat is er geen toekomst meer voor Digitenne!!!

Reputatie 7
Badge +11

@sailorbobby Bedankt voor je reactie. Kan ik uit je verhaal opmaken dat je problemen ondervindt met Digitenne waarbij we je kunnen helpen? Laat het maar weten, want dan kijken we even met je mee. 

Reputatie 4
Badge +4

@sailorbobby Bedankt voor je reactie. Kan ik uit je verhaal opmaken dat je problemen ondervindt met Digitenne waarbij we je kunnen helpen? Laat het maar weten, want dan kijken we even met je mee. 

Beste @Lisa Als je dit Forum eens doorneemt , weet je dat met mij mee kijken de structurele problemen met Digitenne door jou niet op te lossen zijn . Maar dat KPN zijn verantwoordelijkheid moet nemen om een goed product te leveren en de klanten niet op te zadelen met een minderwaardige ontvanger die ook nog fouten bevat die al opgelost hadden moeten zijn na ruim een Jaar!

Reputatie 7
Badge +28

Hoewel we al in 2018 zijn begonnen met het informeren van klanten over de aanstaande veranderingen is er nog altijd een (kleine) groep klanten die nooit gereageerd heeft op de mails en brieven over het omwisselen van hun ontvanger. Hierdoor zijn hun ontvangers niet gewisseld (of verwijderd) en staat het oude apparaat nog in onze administratie. In de komende periode gaan we de administratie opschonen en verwijderen we al die oude apparaten daaruit. Ze zijn immers al geruime tijd niet meer te gebruiken. Alle klanten waar dit van toepassing is krijgen hier bericht over. We doen dit in dezelfde regiovolgorde als bij de uitrol. 

Ik verwacht niet heel veel berichten/topics hierover, maar dan is het in ieder geval even bekend dat we dit doen.

Reputatie 5
Badge +3

Hier Deventer, laatste weken veel storingen. FTA aanbod NPO 1 en 3 (2 kijk ik niet)

Beeld blijft regelmatig enkele seconden hangen, SNR is wel 100%, AGC is 99%.

 

Ik gebruik al een buiten antenne. Wat is hier aan de hand en kan dit opgelost worden?

vb, dank!

Reputatie 7
Badge +20

Dit zou zomaar kunnen ontstaan door de weersomstandigheden. 
 

Probeer eens de kanalen opnieuw in te lezen. En staat jouw antenne nog goed na al die “stormen” ? 

@MoggeLoek Mijn gratis Digitenne tuner willen ze nu ook 5€ voor gaan rekenen nadat ik extra tuners heb besteld?

Maar ik heb geen recht op compensatie zegt @Erik_  omdat ik een korting krijg op de abonnementskosten vanwege iTV 

Daarnaast zit er nog een fout in het ordersysteem @Erwin_ @Noordzee @Marcia_ @Bart_  waardoor ik een half jaar 6€ korting per maand kreeg tijdens het bestellen maar dit stond ook niet in de bevestiging.

Ook was ineens de -17€ op de abonnementskosten vanwege iTV verdwenen maar dat gaan ze wel corrigeren zegt @Erik_ 

Je leest er alles over op mijn Topic https://forum.kpn.com/digitenne-12/extra-digitenne-basis-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-490768 als @Erik_ niet weer al mijn berichten uit dit Topic verwijderd tenminste (mag zeker niet gelezen worden omdat de honden daar geen brood van lusten hoe ze met een klant sinds 2006 van bijna 75 jaar oud omgaan)

Geen wonder dat alle klanten opstappen en de aandelen kelderen ;-)

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Harry1945 . Het heeft geen zin om in andere topics over jouw digitenne problemen te posten. Verder wil ik je vragen om niet iedereen te mentionen. 

Ik snap dat dit een vervelend probleem is. Jouw contactpersoon is @Erik_ . En die is in jouw eigen topic druk voor jou bezig.  Het staat jou vrij om daar zo veel in te reageren zoals je wilt. 

Het is nu weekend en volgende week zal er een reactie komen. Je zult hier nog even geduld mee moeten hebben.

Prima @Erwin_ ! Ik haakte alleen in op de discussie hier wat betreft het ordersysteem waar nog steeds fouten in zitten en dat ik daar nu ook last van heb.

De hele discussie ga ik hier niet voeren vandaar de verwijzing naar mijn Topic voor diegene die daar in geïnteresseerd zijn.

Reputatie 1
Badge

@Erwin_ Ik heb maar weer eens gekeken, maar ik kan nog steeds geen tweede Digitenne ontvanger bestellen zonder dat ik voor de eerste, die gratis is, ook € 5,00 moet gaan betalen. Mijn abonnement wordt dan € 77,50 i.p.v. € 72,50. Hoe zit dat, wordt die bestelmodule nog een keer aangepast. Ik wil nu wel eens een keer tv kijken op de hobbykamer.

Groet,

Loek

Reputatie 7
Badge +21

@MoggeLoek, begrijpelijk! Ik heb net ook gekeken en ik kan het ook nog niet op de juiste manier invoeren helaas.. :disappointed_relieved:

Reputatie 1
Badge

@Susan_  Ik ben blij dat het niet aan mij ligt. Maar hoe krijg ik nou een tweede Digitenne ontvanger zonder extra kosten? 

Reputatie 7

@MoggeLoek . Begrijp ik goed dat je nu een alles in één abonnement hebt Standaard waar 2 ontvangers inzitten en je die 2 nu zo hebt: 1 X ITV én 1 X digitenne ?
En als je nu een extra digitenne neemt die eerste ook in ene gerekekend gaat worden?

Reputatie 1
Badge

@PeterG . Ja dat klopt. 1 x ITV, 1 x Digitenne , die is gratis. Als ik een tweede Digitenne wil hebben voor € 5,00 dan wordt de eerste ook ineens € 5,00. Het probleem is bij ‘KPN Digitenne’ bekend maar de module is nog steeds niet aangepast.

*Admin: bericht aangepast want er was een forumlid getagged i.p.v. een afdeling van KPN

 

Reputatie 7

Aha. Nou gelukkig is Digitenne nogal verplaatsbaar. Dus als er niet gekeken wordt waar nu de digitenne staat kun je het kastje op de tv in de hobbykamer aansluiten.

Ik gebruik ook één digitenne op meerdere  tv's en locaties. De tv’s staan er; hoef alleen het kastje te verplaatsen / mee te nemen.

Verder heb je ook ITV dus kun je overal waar wifi / 4G is kijken via laptop of de app. In beide gevallen ook naar tv te streamen via Chromecast! Heb je helemaal geen extra digitenne à € 5 nodig; houdt je dat mooi in je zak.

Met een laptop werkt Chromecast alleen met tv.kpn.com via Google Chrome.

Je kunt tot maximaal op 5 apparaten online kijken. Bespaart in theorie dus tot 5 X € 5 per maand ontvangerhuur.

Reputatie 7
Badge +11

@MoggeLoek Ik heb begrepen dat het een fout is in de weergave van het bestelsysteem. De weergave klopt gewoon niet. Als het goed is worden de ‘€5,00 teveel’ uiteindelijk niet in rekening gebracht. Je mag wat mij betreft de 3e ontvanger gewoon bestellen en dan het factuur even in de gaten houden.
Ja hebt namelijk wat ons betreft lang genoeg gewacht met de bestelling. Mochten de kosten (toch) in rekening gebracht worden, dan mag je het hier even laten weten. We kunnen dan achteraf eventueel het factuur (laten) aanpassen. Je hebt immers recht op 2 gratis ontvangers. :smiley:

Reputatie 1
Badge

@Lisa Oké dat is duidelijk, dan ga ik dat doen. Als de factuur niet klopt meld ik me wel.

Reageer