Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hahahaha, Digitenne nu nog 91.000 klanten.

 

Digitenne JoyNEE.

Blijkbaar lopen er niet veel warm voor de nieuwe antenne en CI+ module. Nog 1 prijsverhoging en Digitenne kan helemaal inpakken vermoed ik.

Dat zijn alleen de digitenne only klanten, @adam88 . Er is een nog veel grotere groep die het bij de interactieve tv hebben. 

Reputatie 5
Badge +4

Snap alleen niet zo goed waarom je uberhoud Digitenne zou willen als je al iTV hebt.
En we hebben het hier toch al jaren over het dalende aantal abo’s bij Digitenne only klanten? Overigens schijnt Digitenne FTA dan weer populairder te zijn dan ooit.

Reputatie 5
Badge +4

Digitenne nu nog 88.000 klanten, hahahaha 😁

JoyNEE dus

Snap alleen niet zo goed waarom je uberhoud Digitenne zou willen als je al iTV hebt.

Voor op de camping, boot, overal waar je geen internet hebt

Reputatie 5
Badge +4

Nooit van 4G/5G gehoord?

 

En op afgelegen plekken kun je ook nog altijd schotel TV of internet nemen.

Digitenne nu nog 88.000 klanten, hahahaha 😁

Wat is de bedoeling van de “hahaha” ?

JoyNEE dus

 ? ? ?

Je spreekt in raadsels ( voor mij).

Maar, zo te zien hebt je iets tegen digitenne, wat is er mis mee, of wat voor last heb je er van ?

 

Reputatie 5
Badge +4

Dat er nog maar 88.000 klanten zijn. Dat vind ik grappig!

Nee ik heb eerder iets tegen JoyNEE de failliete flut satelliet TV aanbieder van niks.

Verder bedoelde ik met JoyNEE Joy niet, veel mensen enjoyen Digitenne blijkbaar niet gezien het lage aantal klanten.

En ik heb er last van dat ik geen programma’s meer in VCD kwaliteit meer kan kijken.

Wat er mis is met Digitenne? Veel te duur geworden en een tijd lang was het onmogelijk om TV programma’s op te nemen. (tenzij je een camcorder op je TV scherm richt)
Met uitzondering van (tegenvallende) HD kwaliteit is de service er alleen maar minder op geworden (ook al geen NPO gemist via HBB TV meer op veel TVs en STBs,  OK dit ligt wel aan de NPO wegens hun DRM beveiliging, maar toch ook dit service deel is dus voor veel klanten verdwenen), de alsmaar aanhoudende inmiddels al jarengaande klantenleegloop bevestigt dit ook.

@adam88

Met uitzondering van (tegenvallende) HD kwaliteit

Die is het mooist van alle aanbieders. Met 5 Mb/s HEVC komt het overeen met 14 Mb/s H.264. Dat haalt geen enkele aanbieder. Verder is het ook nog in 1080p. Dat is nergens, want dat is allemaal 1080i.

ook al geen NPO gemist via HBB TV meer op veel TVs en STBs,

Op mijn Sony KDL-32WD759 televisie mét de Ci+ module voor Digitenne werkt dat ook. TV moet natuurlijk wel verbonden zijn, via wifi of netwerkkabel, met internet.

Die HbbTV werkt overigens ook zonder CI+ module. Daarvoor is alleen NPO ontvangst en internet voldoende.

Die 88.000 is alleen het aantal Digitenne Only klanten. Mee eens dat het dan nogal duur is. I.c.m. KPN iTV is het maar € 5 (ook met de eerste Digitenne ontvanger).

 

Nee ik heb eerder iets tegen JoyNEE de failliete flut satelliet TV aanbieder van niks.

Die ken ik niet ( de naam wel eens voor bij zien komen )

 veel mensen enjoyen Digitenne blijkbaar niet gezien het lage aantal klanten.

prijs / kwaliteit /(on) mogelijkheden.

Maar vooral het technisch gedoe wat ( de minder handigen op dit gebied )  hebben om het goed aan de gang te krijgen

En ik heb er last van dat ik geen programma’s meer in VCD kwaliteit meer kan kijken.

VCD ? video CD ?

Het beeld van DVB-T2 is uitstekend

Wat er mis is met Digitenne? Veel te duur geworden

Maar in vergelijking met wat ?

( Ik begon bij 7,50 / mnd )

en een tijd lang was het onmogelijk om TV programma’s op te nemen.

Toen ik daar achter kwam heb ik direct opgezegd

(tenzij je een camcorder op je TV scherm richt)

Er is nog wel iets anders te verzinnen, maar inderdaad . .

Met uitzondering van (tegenvallende) HD kwaliteit

¿Qué?

is de service er alleen maar minder op geworden (ook al geen NPO gemist via HBB TV

Daar heb je dan al weer internet voor nodig, dat valt nmi buiten het doel ban DVB-T

meer op veel TVs en STBs,  OK dit ligt wel aan de NPO wegens hun DRM beveiliging, maar toch ook dit service deel is dus voor veel klanten verdwenen),

De betutteling van bovenaf.

de alsmaar aanhoudende inmiddels al jarengaande klantenleegloop bevestigt dit ook.

Ja, dat is jammer, vind ik.

DVB-T is een eenvoudige manier van nieuwsgaring die “overal” werkt.

Dat er nog maar 88.000 klanten zijn. Dat vind ik grappig!

Ik begrijp de lol daar niet van.

@KeesYagi@adam88 er zijn digitenne ontvangers geweest met ingebouwde harddisk recorder

@KeesYagi@adam88er zijn digitenne ontvangers geweest met ingebouwde harddisk recorder

Zeker, dat was perfect, ik heb er nog een aangesloten staan hier (zonder spanning) met een, PAL→ HDMI omvormer, om oude opnamen terug te kunnen kijken.

Reputatie 5
Badge +4

@


Ja ik vind de HD kwaliteit tegenvallen in verhouding met UP.. dinges kabel TV.

Maar goed was in het begin, heb het al jaren niet meer vergeleken.

Reputatie 5
Badge +4

Nu nog 84.000 klanten, yeah!

 

De nieuwe mijlpaal minder dan 80.000 klanten gaat waarschijnlijk binnenkort gehaald worden….  

Nogmaals mijn verbazing over dit jaarlijkse bericht van you .

Vanwaar deze uitingen hier over ?

Met name :

. . . yeah!

kan ik niet plaatsen.

Reputatie 5
Badge +4

Ten 1ste is een kwartaal bericht,

 

en ten 2de andere plaatsten in het verleden ook van deze hoongelach berichten over dit onderwerp 

Dit zijn alleen de digitenne only klanten. Er zijn zeer veel itv klanten met één of zelfs meer digitenne ontvangers. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik wordt er alleen wel een beetje flauw van. Je mag een mening hebben, maar dit voegt niets toe. Plus is deze wijziging inmiddels ook vier jaar geleden. Dus ik sluit dit topic.