Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235395 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Het enige voordeel bij dit treurige bericht is dat er nu wel Rebox ontvangers vrijgekomen moeten zijn die andere gebruikers zouden kunnen gebruiken...

Reputatie 5
Badge +5

Over afgelopen kwartaal een iets minder treurig bericht: het aantal Digitenne-only klanten werd “maar” 6.000 lager. Aan het eind van het vierde kwartaal 2020 waren er nog 112.000 over. 

Reputatie 2
Badge

nog een weekje en dan ligt er glas en kan ik Digitenne de deur uit doen. KPN is niet op de glasvezel aanleg ingesprongen als aanbieder, dus na vele jaren trouwe dienst afscheid van KPN. 

Over afgelopen kwartaal een iets minder treurig bericht: het aantal Digitenne-only klanten werd “maar” 6.000 lager. Aan het eind van het vierde kwartaal 2020 waren er nog 112.000 over. 

Is die 112.000 nu inclusief alle Telfort-Digitenne klanten welke er in Q4-2020 zijn bijgekomen zeker !

Dan snap ik wel dat de daling even een kwartaal iets minder snel is gegaan!

@P. Grigio

Reputatie 7
Badge +20

Telfort klanten die Digitenne hadden, waren altijd al klant bij KPN voor Digitenne. Digitenne is namelijk een KPN product. 

Reputatie 5
Badge +5

@nick0010 aan het screenshot te zien is dat een ander verhaal. Het abonnementsgeld wordt weggestreept vanwege iTV,  en daarbij gaat het dus niet om Digitenne-only klanten. Het aantal klanten dat Digitenne heeft als aanvulling op iTV wordt in de rapportages niet genoemd. 

Reputatie 7
Badge +30

Bovenstaande screenshot is dan wel, vanuit KPN bezien, Digitenne only. De combinatieklant is echt een KPN abonnement waar Digitenne bij in zit, en dat het dus ook op dezelfde factuur staat. Telfortklanten zijn nu KPN geworden, maar met behoud van hun oude abonnement. Zolang zij dat niet wijzigen, blijven zij ook, vanuit Digitenne persepctief, Digitenne-only. Pas als zij hun abonnement aanpassen kan Digitenne daarmee samengevoegd worden, en wordt het een combinatieklant. 

Reputatie 5
Badge +5

Het onderscheid tussen KPN en (ex-) Telfort klanten op dit gebied was mij niet bekend. Ik zag een klant met internet, interactieve televisie en Digitenne als een combinatieklant. Dat (ex-) Telfort klanten daar niet toe worden gerekend, betekent dat de groep die de volle abonnementsprijs voor Digitenne betaalt nog kleiner is dan ik dacht.

Over afgelopen kwartaal een iets minder treurig bericht: het aantal Digitenne-only klanten werd “maar” 6.000 lager. Aan het eind van het vierde kwartaal 2020 waren er nog 112.000 over. 


Eerste kwartaal van dit jaar weer een afname met 4.000 naar 108.000.

Reputatie 5
Badge +4

Om het maar optimistisch te houden, het gaat wel steeds langzamer.:grinning:

Over afgelopen kwartaal een iets minder treurig bericht: het aantal Digitenne-only klanten werd “maar” 6.000 lager. Aan het eind van het vierde kwartaal 2020 waren er nog 112.000 over. 


Eerste kwartaal van dit jaar weer een afname met 4.000 naar 108.000.


Tweede kwartaal van dit jaar weer een afname met 2.000 naar 106.000

De 100.000 komt steeds dichterbij maar het gaat in de zomer minder snel denk ik haha

Reputatie 1
Badge

Het mooiste voorbeeld voor DVB-T blijft dan toch het Britse Freeview. Zeer populair door het gratis aanbod.

Reputatie 5
Badge +4

Over afgelopen kwartaal een iets minder treurig bericht: het aantal Digitenne-only klanten werd “maar” 6.000 lager. Aan het eind van het vierde kwartaal 2020 waren er nog 112.000 over. 


Eerste kwartaal van dit jaar weer een afname met 4.000 naar 108.000.


Tweede kwartaal van dit jaar weer een afname met 2.000 naar 106.000

De 100.000 komt steeds dichterbij maar het gaat in de zomer minder snel denk ik haha

 

Leuke vraag in welk kwartaal denken jullie dat het onder de 100.000 klanten gaat?

 

1 vreugtje Digitenne heeft nu in ieder geval wel meer klanten dan satelliet TV aanbieder JoyNEE.

Reputatie 5
Badge +5

@adam88 in het vierde kwartaal; de grote aantallen opzeggers zijn misschien al geweest, en in het derde kwartaal zijn er nog relatief veel kampeerders, boot- en vakantiehuis bezitters die televisie kijken via Digitenne.

In het vierde kwartaal loopt het recreatieseizoen af, en komen de "dure maanden" waardoor men wat meer kritisch naar abonnementen en andere uitgaven gaat kijken.

Reputatie 5
Badge +4

Digitenne

De prijs van het abonnement voor Interactieve TV blijft gelijk. Het abonnement van KPN Digitenne gaat wel in prijs omhoog. Om via de ether naar tv te kijken, dient vanaf 1 juli €18,50 per maand betaald te worden. Dat is een euro duurder dan op dit moment. Het kijken naar de landelijke tv- en radiozenders van NPO blijft ongecodeerd en dus gratis.

 

Wat is de prijs nu want op Digitenne.nl staat nog steeds 18,00 euro.

Reputatie 1
Badge

Laat ze eerst maar eens dat kleine probleem oplossen met het inlezen van meer dan één regiofrequentie. Ik kan nog steeds niet op een normale manier kijken naar RTVU Utrecht en Omroep Gelderland via de antenne in Veenendaal.

Reputatie 7
Badge +30

Digitenne

De prijs van het abonnement voor Interactieve TV blijft gelijk. Het abonnement van KPN Digitenne gaat wel in prijs omhoog. Om via de ether naar tv te kijken, dient vanaf 1 juli €18,50 per maand betaald te worden. 

Waar staat dit, @adam88? Want voor zover ik weet is het Digitenne abonnement nog steeds €18,00.

Reputatie 5
Badge +4

 

Digitenne

De prijs van het abonnement voor Interactieve TV blijft gelijk. Het abonnement van KPN Digitenne gaat wel in prijs omhoog. Om via de ether naar tv te kijken, dient vanaf 1 juli €18,50 per maand betaald te worden. 

Waar staat dit, @adam88? Want voor zover ik weet is het Digitenne abonnement nog steeds €18,00.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-voert-laagste-prijsverhoging-in-jaren-door/

Reputatie 7
Badge +30

 

Digitenne

De prijs van het abonnement voor Interactieve TV blijft gelijk. Het abonnement van KPN Digitenne gaat wel in prijs omhoog. Om via de ether naar tv te kijken, dient vanaf 1 juli €18,50 per maand betaald te worden. 

Waar staat dit, @adam88? Want voor zover ik weet is het Digitenne abonnement nog steeds €18,00.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-voert-laagste-prijsverhoging-in-jaren-door/

Ah, ik zie het al. dat is een artikel over de prijswijzigingen van 2020, en deze klopt niet. In 2020 is de prijs van Digitenne aangepast van €17,00 naar €18,00. Dit jaar, 2021, zijn er geen wijzigingen aan de prijs van Digitenne. Dit is dus nog steeds €18,00.

Reputatie 5
Badge +4

Dom dan, want 17,50 heeft het dan ook nooit gekost, dus ook dat klopt dan niet.

Derde kwartaal van dit jaar weer een afname met 3.000 naar 103.000

Voor het eind van het jaar misschien onder de 100.000 !

Heb je een bron, @Noesie ?

Reputatie 5
Badge +5

@PeterG het staat in de rapportage over het derde kwartaal:

https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/4010/results-_-reports.html

@P. Grigio , dank!

Ah, 'verstopt’ in een pdf ‘ergens’.

Ik had dit gelezen: https://www.overons.kpn/nieuws/resultaten-3e-kwartaal-2021/
Daar staat het niet in.

 ( @Noesie )