Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235392 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook meekijken. 

Aangevuld!

In mijn Topic kun je alles vinden over mijn probleem.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/extra-digitenne-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-490768

Ik zie geen gegevens in je profiel, heb je wel op 'Sla wijzigingen op’ geklikt? 

@Alex_P  Gedaan was idd. vergeten op te slaan haha

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie het nu inderdaad, hehe. Ik zie ook dat dit al in behandeling is bij onze klachtenafdeling, daar mag ik me niet mee bemoeien. Ik spreek die afdeling nu weer aan om het weer onder de aandacht te brengen, ik zie dat er sinds 16 april geen contact meer is geweest namelijk. Overigens is de informatie van Erik juist. Wacht dit dus alsjeblieft nog even af, we gaan ermee bezig. 

Ik zie het nu inderdaad, hehe. Ik zie ook dat dit al in behandeling is bij onze klachtenafdeling, daar mag ik me niet mee bemoeien. Ik spreek die afdeling nu weer aan om het weer onder de aandacht te brengen, ik zie dat er sinds 16 april geen contact meer is geweest namelijk. Overigens is de informatie van Erik juist. Wacht dit dus alsjeblieft nog even af, we gaan er mee bezig. 

Ik wacht het af!

Gelukkig heeft Klantrelaties toegezegd dat de eerste ontvanger gratis blijft en heb ik ook nog de contractbevestiging en schermafdrukken van dat het gratis is aangeboden aan mij maar ik begrijp dat je je collega’s niet wilt afvallen haha.

Reputatie 5
Badge +5

Vandaag heeft KPN de rapportage over het eerste kwartaal van 2020 uitgebracht. Het aantal Digitenne-only klanten is weer met 9.000 gedaald -net als in het vorige kwartaal- en er zijn nog 147.000 klanten over.

Vandaag heeft KPN de rapportage over het eerste kwartaal van 2020 uitgebracht. Het aantal Digitenne-only klanten is weer met 9.000 gedaald -net als in het vorige kwartaal- en er zijn nog 147.000 klanten over.

Dan liggen ze nog goed op schema en zijn ze al bijna klaar voor de toekomst!

Toekomst van overal gratis TV via 5G

Geen Digitenne abonnement meer van 17€ plus 5€ per extra kastje en van Fox 1/2 voor 9,99€  per maand.

 

Vandaag heeft KPN de rapportage over het eerste kwartaal van 2020 uitgebracht. Het aantal Digitenne-only klanten is weer met 9.000 gedaald -net als in het vorige kwartaal- en er zijn nog 147.000 klanten over.

Tsja zo’n terugloop van klanten is keihard werken hoor.

Ze doen er echt van alles aan om klanten weg te jagen kan ik je uit eigen ervaring mededelen.

Vooral als je je abonnement wilt uitbreiden want dat is denk ik niet de bedoeling!

@Noes1973, ook via 5G zal je moeten betalen voor de commerciële zenders.

Er zijn allerlei tv diensten op internet die je alleen tegen abonnement/betaling kunt gebruiken.

@Noes1973, ook via 5G zal je moeten betalen voor de commerciële zenders.

Er zijn allerlei tv diensten op internet die je alleen tegen abonnement/betaling kunt gebruiken.

Zoals je misschien al wist kun je via de app en een geldig abonnementsnummer met pincode van jezelf of van 1 van de vele miljoenen betalende mensen met iTV gewoon gratis kijken.

Ook zijn er mogelijkheden om gratis TV te kijken maar daar ga ik geen reclame voor maken want dat is niet helemaal legaal haha

Noes1973 schrijft: Zoals je misschien al wist kun je via de app en een geldig abonnementsnummer met pincode van jezelf of van 1 van de vele miljoenen betalende mensen met iTV gewoon gratis kijken.

Jep. Als de ‘eigenaar’ van die gegevens je niks in rekening brengt kijk jij inderdaad gratis. Maar er wordt dus wel voor betaalt.

 

Ook zijn er mogelijkheden om gratis TV te kijken maar daar ga ik geen reclame voor maken want dat is niet helemaal legaal haha

:thumbsup_tone2:

Reputatie 5
Badge +4

Digitenne 147:000 klanten haha. :grinning:

 

Dit kunnen ze toch helemaal niet lang rendabel meer houden? Wordt veel te duur zo volgens mij?

Of wilde ze nog een prijsverhoging doorvoeren?

Reputatie 7
Badge +28

Digitenne is niet op zich staand, maar Is een onderdeel van KPN. Logischer zou het zijn om de prijsstelling gelijk te trekken met het andere TV-product. Dus de prijs aanpassen naar 10 euro. Dan wordt het pas weer een concurrerend product in de markt. 

Reputatie 5
Badge +4

Nou dat gaat echt niet gebeuren hoor.

Een standaart kabel TV abo bij de grootste kabel TV aanbieder van Nederland kost 18,70, Digitenne mag met 17 euro per maand dan wel iets goedkoper zijn maar rekent wel 25 euro aansluit kosten, terwijl bij de grootste kabel TV aanbieder van Nederland, er geen aansluit kosten worden gerekent.

Pas na 15 maanden wordt Digitenne, iets goedkoper.

 

Ik vraag mij trouwens af of dat andere TV product wel echt 10 euro per maand kost, volgens mij is de prijs daarvan gewoon voor een deel berekent in de internetkosten, en aangezien je bij KPN geen TV only abo. kan nemen.

Reputatie 5
Badge +5

@Noes1973 helemaal gratis zal het niet worden, maar ik denk ook dat 5G de toekomst is voor televisie via de ether. De huidige licentie voor dvb-t loopt tot 2030. Tegen die tijd is het 5G netwerk uitgerold, en heeft KPN waarschijnlijk geen interesse in een nieuwe licentie.
Tot die tijd moet KPN dvb-t in de lucht houden. Veel meer dan dat zal er niet gebeuren, noch op gebied van prijs, noch op kwaliteit. De drie grote aanbieders in Nederland zijn nauwelijks gericht op het in de markt zetten van televisie-only abonnementen. Dat KPN met Digitenne op prijs gaat concurreren zie ik dus niet gebeuren. Over de kwaliteit van Digitenne valt genoeg te lezen op dit forum, en aanwijzingen dat er verbetering in komt ontbreken.

 

Reputatie 5
Badge +4

Nou dat wordt uiteindelijk dure grap dan. Landelijk allemaal dure zendmasten voor een paar 1000 klanten tegen de 2030 aan.
Want geloof mij, dat Digitenne gaat echt niet meer goed komen. Het aantal klanten zal alleen nog maar verder gaan dalen.

Het product is nu gewoon veel te duur, bovendien zijn er betere alternatieven met meer mogelijkheden. (opname etc)

Maar goed is probleem van KPN denk ik dan. Die hebben hun eigen graf gegraven wat betreft Digitenne. (en het product verpest)

En ik vermoed dat tegen 2030 een soort dienst ala Knippr/KPN Play dan wel stabiel kan draaien, dus krijgt Digitenne daar waarschijnlijk ook weer concurrentie van. Want ook servers en internet wordt alleen maar beter en stabieler.

Reputatie 5
Badge +4

Digitenne heeft nog 147000 klanten en dit topic is 217275 keer bekeken, dit topic is nog populairder dan Digitenne zelf.

Reputatie 5
Badge +4

Haha :grin: , ik zie het nu al op Totaal TV verschijnen: Digitenne minder dan 100.000 klanten.

 

Het wordt nu wel heel lachverwekkend en bijna nog duurder dan een Standaard kabel DTV abo.

 

Digitenne is nu definitief overleden denk ik zo.

Reputatie 3
Badge

ik kreeg gisteren een mail van KPN dat digitenne per 1 Juli 1 euro duurrer word  van 17 euro naar 18 euro. en dat er een andere 18+ zender komt.

ik vraag me af waar is KPN mee bezig is ze hebben al weinig klanten voor digitenne. en dan nog de prijs ver hogen. de kans is groot dat digitenne hier door ten onder gaat.

die kans word wel groter.:sunglasses::sunglasses:

Reputatie 5
Badge +4

Mischien moeten we zelf maar een Digitenne in de lucht brengen:
https://www.commsystems.asia/Products-digital-broadcast.html

Heeft iemand enig idee waarom Digitenne in tegenstelling tot de radio geen last heeft van piratenzenders?

Tja, dat snap je zelf toch ook.

Een Digitenne zender zal best duurder zijn dan een FM zender. Verder zijn er voor FM in de loop van 40 jaar tientallen miljoenen ontvangers verkocht. Er zijn dus veel meer potentiële luisteraars.

DVB-H is al 9 jaar niet meer bruikbaar. Er zijn geen toestellen meer voor op de markt. TV kijken gaat nu via internet op de mobiel.

Reputatie 5
Badge +4

Nee eigenlijk niet.

Is toch nog wel betaalbaar lijkt me?

Rond 10.000 euro wat ik vind, maar daar moet dan waarschijnlijk nog wel een zendmast bij.

Een officiële FM zender kost bij Broadcastpartners zo'n 6000 à 7000. Een zelfbouw, wat die piraten meestal gebruiken, komt op ca. 1500. Heel wat minder en meer potentiële luisteraars.

Onze lokale was 10 jaar geleden klaar voor 2200 euro met een zelfbouw zender en die werd ook nog goedgekeurd. Keuren doen die piraten niet aan.

Reputatie 5
Badge +4

6000-7000 euro voor hoeveel KM bereik? 7000 euro voor 1 KM of voor 200 KM?

Maar hoeveel kost een DVB-T2 transmitter nou dan, voor hoeveel KM bereik?

Hier kan ik nog niet zoveel mee.

Wij mochten een (FM) bereik hebben van zo’n 12 km (rondom de antenne). I.v.m. locatie antenne t.o.v. het te bereiken zendgebied.

Zo’n DVB-T2 transmitter kost inclusief geschikte antennes ca. 10 X zoveel. Vandaar dat daarop diverse lokale omroepen in één gebied samen mogen doen. En daarmee hun DAB+ bereik dus veel groter is dan via hun FM zender.

Zo’n DVB-T2 zender is voor een piraat totaal oninteressant. Hij moet er letterlijk reclame voor maken omdat mensen hun ontvanger moeten herscannen. En die reclame wordt ook gelezen door de controleurs. Op FM gaan mensen zelf vaak af en toe scannen en komen ze zo’n zender vanzelf tegen. Met een DVB-T2 ontvanger doe je dat eigenlijk nooit.
In beslag name van een DVB-T2 zender zal een piraat ook niet blij van worden.

Kortom, totaal niet interessant voor piraten.

Reputatie 7
Badge +28

 

Zo’n DVB-T2 transmitter kost inclusief geschikte antennes ca. 10 X zoveel. Vandaar dat daarop diverse lokale omroepen in één gebied samen mogen doen. En daarmee hun DAB+ bereik dus veel groter is dan via hun FM zender.

 

@PeterG 

Haal jij nu niet DVB-T2 en DAB+ door elkaar heen of schrijf je dit bewust? Op DAB+ zenden sinds kort lokale radiostations uit. Ook bij jou in de buurt trouwens. Check kanaal 6A maar eens… 

oh ja

Ach, Adam stelt ook weer een wat onzinnige vraag… Dan krijg je dat.