Klaar voor de toekomst: Veranderingen bij Digitenne [2018-2019]

  • 30 January 2018
  • 1568 reacties
  • 235393 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1568 reacties

Reputatie 5
Badge +4

De show van dit jaar bedoel je?

(nu was de kwaliteit dit jaar sowiezo vrij slecht)

 

Blij dat er blijkbaar toch iemand is met dezelfde bevindingen.

Reputatie 3
Badge

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

Reputatie 5
Badge +4

Heb een VU+ Solo 4K, lijkt mij goed? Ook gezien de prijs.

Reputatie 7
Badge +28

 

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de KvK 40 show van dit jaar sowiezo erg slecht beeld had, geen idee waar dit door kwam, maar ook via DVB-C waren er veel compressie fouten, ghosting, niet echt scherp. Vreemd voor bij een jubileum nog wel.

 

Dus lag dus blijkbaar niet helemaal aan Digitenne, maar ook weer niet helemaal niet.

 

Laten we het op een incident houden. Over het algemeen is er geen enkele reden tot klagen over de beeldkwaliteit. Niet op mijn 4K-TV, en  ook niet op mijn HD-ready-TV-tje. 

Badge

In oktober of november heb ik veel meer last bij bijv Nat Geo en Disco dan in andere maanden. Ik heb nu al 2 dagen geen Nat Geo maar als ik sta, of twee handen in de lucht steek, dan heb ik wel beeld. Als ik sta zelfs vrij goed.

Ik kwam er achter toen ik aan de verlengkabel zat te draaien..en ik ineens beeld kreeg. Dat kwam niet door die connector, maar doordat ik stond in de kamer. Als ik sta, dan zie ik NatGeo.

Iemand enig idee wat nu de oorzaak is ? Er is toch iets wat blijkbaar stoort. Ik heb het licht al uitgedaan, maar dat is het ook niet. Ik had trouwens ook geen BNR Newsradio :drooling_face:

 

Vinkhuizen Groningen, dat kwam me bekend voor, even zoeken :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/slecht-of-geen-beeld-digitenne-461721#post682986

Aha, daar heb ik al verwoord wat ik er zo op afstand over kan zeggen.

Dan blijft staan de antenne opstelling en een evt stoorbron.

Reputatie 7
Badge +28

Sowieso is het handig om jouw antenne zo hoog mogelijk te plaatsen. 

En wat betreft storingsbronnen. Denk dan aan een modem, LED-LAMP, DAB+-radio, een slimme energiemeter of een ander elektrisch apparaat. 

 

 

Badge

En wat betreft storingsbronnen. Denk dan aan een modem, LED-LAMP, DAB+-radio, een slimme energiemeter of een ander elektrisch apparaat. 

Ik heb HR++ g;as. maakt dat uit ? Ik had gisteren een mes en een lepel TEGEN de antenne aangelegd en toen had ik vrij goed beeld op BBC2 en Nation Geogra. Helaas had ik vandaag het mes nodig en 2 lepels lijken niet zo goed te werken als mijn oude configuratie. Maar nu moet ik juist niet gaan staan geloof ik voor een beter beeld. Helaas heb ik wel slimme meter en laptop en LED Lamp. Die Led Lamp had wel invloed maar het werkte ook wel met LED lamp. Het is nl zo dat ik in de herfst wel problemen had maar in het voorjaar en zomer niet. JE zou dan verwachte ndat een LED lamp invloed heeft, want die doe je in de herfst wel aan e nin de zomer neit. Als ik beeld heb is het hardstikke scherp. Ik had ook wel gwoon 89% signaal maar dat is te weinig. Dat oude Digitenne was veel minder foutgevoeliger..Ik wil vooral geen blokkerig geluid. De beeldkwaliteit zou me niet zoveel kunnen schelen.

 

 

 

k heb net opgezegd

Wat een slecht ontvangst 

en verder geholpen wordt je ook niet 

 

Ben er klaar mee

Het was heel goed maareh 

Nu geen aanrader meer 

Ook de service is slecht geworden 

Net als de ontvanger 

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

Reputatie 7
Badge +17

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

@MarjaGK Bedankt voor je bericht. Balen dat we het niet voor je hebben kunnen oplossen. 
Digitenne is inderdaad erg afhankelijk van dekking en is niet voor iedereen een ideale oplossing. Jammer dat je de beslissing hebt moeten nemen afscheid te nemen van onze dienst. Hopelijk vind je een goed alternatief dat wél werkt voor jou. 

Fijne dag!

bij mij werkt digitenne perfeckt  een heel mooi en zeer scherp beeld.

ik heb dan ook een philips UHD tv met HDR 49 ins.

de sherpte van het beeld is ook perfeckt.

ik denk dat vele klachen over slecht beeld te wijten zijn aan de tvs die ze gebruiken.

ik had voor die tijd ook mijn bedenkingen.maar die zijn nu helemaal verdwenen.

ik ben nu een zeer tevreden klant:clown:

 

Nou 

Nee hoor

Ik heb de zelfde tv

Maar ik woon bij schiphol en denk meer dat daar de storing van komt 

Hiervoor  had ik een kaart achter in mijn tv 

nooit storing

Nu een nieuw kastje - zelfde antenne - en ik moet 2 /3 keer per week zenders zoeken 

en het ergste is dat je niet verder geholpen word maar dat ze een duur tv pakket willen

aansmeren 

Dat na 25 jaar trouwe klant zijn 

Bah

 

@MarjaGK Bedankt voor je bericht. Balen dat we het niet voor je hebben kunnen oplossen. 
Digitenne is inderdaad erg afhankelijk van dekking en is niet voor iedereen een ideale oplossing. Jammer dat je de beslissing hebt moeten nemen afscheid te nemen van onze dienst. Hopelijk vind je een goed alternatief dat wél werkt voor jou. 

Fijne dag!

 

Het heeft meer met willen te maken denk ik

Er is alleen een duurder alternatief geboden 

Geen monteur

Geen andere antenne

Geen hulp op enige wijze 

Ook Fijne Dag

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Marja, jammer dat je deze keus hebt gemaakt. Ik kan er waarschijnlijk niet zo heel veel aan doen verder. Maar ik ben nog wel benieuwd naar wat voor antenne je op dit moment hebt. Als dit namelijk een Funke v5 is, dan is dit ook de meest recente antenne die we hebben. In dat geval zou je nog kunnen kijken of het beter wordt als je hem buiten plaatst. Daarvoor heb je dan wel een buitenmontageset nodig. Als je geen Funke v5 hebt maar een ouder model, dan horen we die zeker te vervangen. Maar dat heeft op dit moment, als je al opgezegd hebt, verder weinig zin om mee verder te gaan.

Beste Erik

 

Dan hadden jullie een monteur moeten sturen en het bekijken ter plaatsen

en  het opzeggen is door je collega geadviseerd

omdat jullie geen signaal kunnen garanderen ???????? 

 

Hoi @MarjaGK . Helaas is een monteur geen optie bij digitenne. 

Digitenne is bedacht als volledig doe-het-zelf product. Als de ontvangst tegenvalt adviseren we vaak een buiten antenne maar die zul je dan wel zelf moeten installeren. 

Als dat ook geen verbetering oplevert kan het zijn dat het ontvangst niet toereikend is. 

Ik weet niet of er in de voorgaande gesprekken steekjes zijn laten vallen. Aangezien je al opgezegd heeft, kan ik daar helaas niks meer aan corrigeren.

Reputatie 7
Badge +28

@MarjaGK

 

Jammer dat je al hebt opgezegd. Een nieuwe antenne is vaak de oplossing. De Funke V5 krijg je als abonnee gratis van KPN. Meer info over antennes: https://forum.kpn.com/digitenne-12/betere-antenne-nodig-voor-digitenne-er-zijn-verschillende-mogelijkheden-476099

 

Je kunt ook overwegen om over te stappen op gratis ontvangst van de NPO en Regionale Omroep. Dan lukt de ontvangst vaak wel op een goede manier. Meer info : https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

De suggestie om op te zeggen kwam van de kpn medewerker want ze konden echt geen ontvangst garanderen.

 

En er is niet eens gesproken om het op te lossen met een andere antenne

Nou moet ik er bij zeggen dat ik meer mensen heb gesproken hier in de omgeving met digitenne

en ze hebben allemaal klachten over stilvallend beeld met melding geen ontvangst terwijl 

als je naar menu gaat  er vol ontvangst zou zijn 

 

Kortom

Misschien niet voldoende getest 

voor live gaan

en 

misschien te zuinig door niet meteen de beste antenne bij te leveren? 

 

Reputatie 3
Badge

bij mij is het beeld nog steeds zeer goed ik had zelf last van oversturing. ik heb er toen een oude funke er tussen gezet en het probleem was verholpen

maar ik zeg er wel bij dat ik in de bollendtreek woon waar veel zend masten staan.

ik had  de oversturing nog nooit mee ge maakt met digitenne.

ik heb boven en beneden 100% signaal.

dus ik ben zeer tevreden.

het is jammer dat niet iedereen tevreden is maar daar kan ik niets aan doen

Idd

Jij niet

waarschijnlijk

maar kpn kon er alles aan doen 

maar hebben het nagelaten 

 

 

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Ik hoor in omgeving rond luchthaven Schiphol alleen maar klachten en ben wel slecht geholpen door de medewerker van kpn 

 

Succes ermee hoor maar ik heb mijn buik er van vol

Reputatie 7
Badge +30

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Hallo @honda, wat bedoel je precies? Wil je meer regiozenders kunnen zien dan wat je nu krijgt? 

 

@MarjaGK kan ik nog iets voor jou betekenen? 

Reputatie 7
Badge +28

@Marcia_    Er komt medio dit jaar een software-update waarmee het mogelijk wordt om meer dan twee regionale zenders in jouw zenderlijst te krijgen mits je ontvangst hebt van zendmasten uit verschillende regio's. Er zijn plekken in Nederland waar je dadelijk wel zes regionale zenders kunt ontvangen. 

Helaas is er al een jaar lang geen software-update geweest. De laatste keer dat een moderator (Joran in dit geval) hier iets over geroepen heeft, werd verteld dat deze software-update niet eerder te verwachten was dan medio 2020.  Aanvankelijk was het op het forum "beloofd" direct na de overgang van DVB-T naar DVB-T2. Maar dat is niet uitgekomen. 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, die! Nu snap ik 'm inderdaad. Ik ga navraag doen. Dank voor je hulp!

Reputatie 3
Badge

ik heb een vraag aan de moderatoren of zij al weten wanneer er een nieuwe update komt zodat we meer regio zenders er bij kunnen ont vangen ? bij digitenne.

ik ben nog steeds zeer tevreden over digitenne.:clown:

Hallo @honda, wat bedoel je precies? Wil je meer regiozenders kunnen zien dan wat je nu krijgt? 

 

@MarjaGK kan ik nog iets voor jou betekenen? 


Hallo Marciaik bedoel dat er een update zouw komen zodat we dan mmeer regionale zenders

kan ontvangen. net als bij freetoair ont vangers waar van ik er ook een heb ik kan daar 3 regionale zenders op krijgen en op de 2 KPN ontvangers maar 2 regio.er werd vorig jaar gemeld dat er een update zouw komen zo dat KPN ontvangers dit ook zouden kunnen.

maar er is geen tijdstip genoemt en nu is mijn vraag of jij dit uit kan zoeken ?

ik hoop dat je nu voldoende informatie hebt. vrg honda

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb al een reactie mogen ontvangen. Mijn collega geeft aan dat we voor Digitenne niet meer regionale zenders gaan krijgen dan de twee die je nu krijgt. Ik weet niet zeker waar dit in de communicatie mis is gegaan, maar dat is dus hoe het er nu voor staat helaas! :-(