Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Maasdam: Sorry dat het even duurde! Er stond nog één smartcard geregistreerd die de plek innam van de nieuwe ontvanger. Dat is nu opgelost. Het kan zijn dat je de ontvanger opnieuw moet opstarten. ik hoor graag of het daarna allemaal in orde is.
Sinds vandaag krijg ik foutcode E016-0 te zien op mijn tv. Digitenne ontvanger net een week in gebruik. Wat is dit voor onzin!
Die kaart, echt nooit nooit geen problemen mee gehad en was toch veel handiger...wéér een kastje en stekker erbij!
Hoe gaat dit opgelost worden????
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Naat74. Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Waarschijnlijk is er administratief iets niet in orde waardoor je ontvanger niet goed gekoppeld is aan je abonnement. Zou je je KPN Forum profiel willen voorzien van CAS-ID nummer, in het "Persoonlijke Opmerkingen" veld? Dit nummer vindt je op de onderkant van de ontvanger. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
digitenne werkt niet meer na twee weken

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Even wachten op een moderator die je ontvanger kan activeren.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Of 0800 0402 bellen, die is 24/7 bereikbaar,

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
@Snijdersauto :

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Je kan inderdaad bellen, maar de laatste tijd zijn er geregeld wachttijden van 45 minuten tot een uur.

Je kan dus ook hier op het forum geholpen worden.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Snijdersauto, welkom! Ik heb het betreffende CAS ID gecheckt en dat lijkt gewoon in orde. Wel heb ik 'm voor de zekerheid opnieuw geactiveerd. Wil je eens proberen of het nu werkt? Als dat niet het geval is, wil je dan opnieuw handmatig de zenders zoeken? Ik hoor graag van je of het daarmee dan wel opgelost is.
alleen NPO 1,2,3, verder geen abonnement
CAS-ID ***

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Beste @hansbijKPN, welkom! Klopt het dat je met ons hebt gechat, maar dat deze weggevallen is? Als ik het goed begrijp, heeft mijn collega de ontvanger opnieuw geactiveerd. Wil je eens kijken of deze nu werkt? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het gerust weten.
Badge
@Maasdam: Sorry dat het even duurde! Er stond nog één smartcard geregistreerd die de plek innam van de nieuwe ontvanger. Dat is nu opgelost. Het kan zijn dat je de ontvanger opnieuw moet opstarten. ik hoor graag of het daarna allemaal in orde is.
Het is opgelost, bedankt
de moderator heeft mijn CAS-ID opnieuw geactiveerd en ongeveer een kwartier later kon ik weer over alle zenders beschikken. Je kunt het dus niet zelf oplossen door alleen maar te scannen.
Helaas werkt het bij mij nog niet.
Reputatie 7
Badge +21
@Snijdersauto , wat jammer! Ik heb nogmaals gekeken en de ontvanger nog een software update gegeven. Als je hem nu opnieuw opstart en nogmaals handmatig zenders zoekt? Ik hoor het graag!
hallo,

ik kan opeens geen andere zenders dan 1,2, en 3 bekijken
foutcode E016-0

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Arie65a, welkom! Heel fijn dat je je adresgegevens al in je profiel hebt gezet! Ik zie nog wat smartcardnummers en ik zie nog geen CAS ID geregistreerd van de nieuwe ontvanger. Op welke ontvanger ervaar jij deze problemen? Is dat er een waar nog een smartcard in zit of een met een CAS ID. Wil je het betreffende nummer hiervan onder 'persoonlijke opmerkingen' zetten? Dan ga ik er naar kijken.
Hallo @Arie65a, welkom! Heel fijn dat je je adresgegevens al in je profiel hebt gezet! Ik zie nog wat smartcardnummers en ik zie nog geen CAS ID geregistreerd van de nieuwe ontvanger. Op welke ontvanger ervaar jij deze problemen? Is dat er een waar nog een smartcard in zit of een met een CAS ID. Wil je het betreffende nummer hiervan onder 'persoonlijke opmerkingen' zetten? Dan ga ik er naar kijken.
Hallo Marcia,

inmiddels verholpen, heb het vanmiddag via de chat geregeld
thanks!
Reputatie 7
Fijn dat je hier aangeeft dat het verholpen is, @Arie65a! Veel kijkplezier 🙂
Thanks Nadia!
alleen de NPO 1,2 en 3 zenders werken, bij de andere zenders krijg ik de foutcode het diggitenne bakje is gewoon nog de heletijd thuis gebruikt, nu op de boot aangesloten en krijg je dit

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
@Mdj20 Wat vervelend dat je foutcode E017-0 te zien krijgt. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan achterlaten in het "persoonlijke opmerkingen" veld. Waarschijnlijk is er administratief iets niet in orde waardoor je ontvanger niet goed gekoppeld is aan je abonnement. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit voor jou nakijken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Zelfde probleem hier, Foutcode E017-0. Ik heb mijn CAS nummer in mijn profiel toegevoegd. Graag een oplossing.
Reputatie 7
Badge +20
Zelfde probleem hier, Foutcode E017-0. Ik heb mijn CAS nummer in mijn profiel toegevoegd. Graag een oplossing.
Ik heb iets aangepast hier, @VinceVDV Zou je de ontvangers eens opnieuw willen opstarten en de zenders opnieuw willen zoeken? Laat je weten of het gelukt is?

Zelfde probleem hier, Foutcode E017-0. Ik heb mijn CAS nummer in mijn profiel toegevoegd. Graag een oplossing.Ik heb iets aangepast hier, @VinceVDV Zou je de ontvangers eens opnieuw willen opstarten en de zenders opnieuw willen zoeken? Laat je weten of het gelukt is?


Zenders opnieuw gezocht, krijg daaropvolgend weer direct het grijze kader met foutmelding E150-0 in beeld 'Uw abonnement is nog niet geactiveerd. Kijk op kpn.com/digitenneaanmelden voor verdere instructies', een paar seconden later veranderd de foutmeldingscode in E017-0 met dezelfde tekst.

Ik heb de oude ontvanger vorige week dinsdag vervangen voor deze nieuwe, heeft het tot gisteren gewoon gedaan, daarna opeens deze foutcodes. Bij een andere TV gisteren pas de ontvanger verwisseld, die doet het prima.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @VinceVDV, Ik heb het CAS-ID nummer nog een keer geactiveerd. Werkt het nu wel?

Reageer